Pinkpop 2014

Mink

Dagopener
9 apr 2013
665
127
Ik vind bijvoorbeeld Rammstein, Metallica, Depeche Mode en The Cure helemaal niets, maar ik begreep heel goed dat dit headliners waren de afgelopen jaren op Pinkpop. Arctic Monkeys hebben bewezen grote shows te kunnen geven. Kijk maar eens naar Do I Wanna Know op BKS (YouTube). Het nummer was toen net uit en iedereen zingt mee met de gitaarlijn. Dat is toch gewoon briljant? Dan heb je een zeer strakke show hoor.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Goed nieuws voor Pinkpop dus, toch nog wel pas kaartverkoop in Maart dus dat is jammer. Het kan toch geen kwaad om eerder te beginnen, alleen maar eerder je geld binnen en mogelijk meer mensen.

Arcade Fire vind ik eigenlijk een beetje op de positie van Arctic Monkeys vorig jaar zitten, te klein om te headlinen maar te groot voor sub-headlinen. En als ik dan kijk naar Metallica en de geruchten van andere grote bands gok ik dat er naast Metallica een grote band staat en Arcade Fire dan als headliner op de overgebleven dag.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
665
127
Arcade Fire is van nog mindere grootte dan The Killers, zou ik echt doorspelen naar Best Kept Secret maar het is best een vette naam. Wat mij wel heel erg opviel is dat ze helemaal niet naar Pearl Jam vroeg. Dat vind ik zo raar, kan ik dat als een goed teken zien of een slecht teken?
 

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
Arcade Fire is van nog mindere grootte dan The Killers, zou ik echt doorspelen naar Best Kept Secret maar het is best een vette naam. Wat mij wel heel erg opviel is dat ze helemaal niet naar Pearl Jam vroeg. Dat vind ik zo raar, kan ik dat als een goed teken zien of een slecht teken?

Nee de the killers is mainstream, Arcade Fire in vele mindere mate :p
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
665
127
Uhm nou dat kan wel zijn maar ik heb nooit gezegd dat de headliners niet mainstream mochten zijn, sterker nog, Coldplay bijvoorbeeld is de perfecte naam voor ieder pop/rockfestival.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Arcade Fire als headliner zal wel enorm crappy zijn. Goed nieuws is wel, elke week een naam. Met een bericht dat Pearl Jam half december met tour data komt, strookt dat met elkaar.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Jezus wat een negativiteit hier over Arcade Fire. Vanuit festivalperspectief is het misschien een te kleine naam om als headliner weg te zetten, maar Arcade Fire is een fantastische band die ik liever zie dan Metallica en Pearl Jam bij elkaar (hoewel dat natuurlijk persoonlijk is).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Giel zegt (opnieuw) dat hij gaat bellen met Jan Smeets, ditmaal over Pearl Jam.
(Arctic Monkeys naar Werchter las ik zojuist pas, hoppa, mogen ze hebben...)
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Ik vind Arcade Fire best goed maar ik denk dat ze te klein zijn om een dag te dragen.

Arctic Monkeys trouwens op Rock Werchter, schat de kans nu niet heel groot meer in dat die op Pinkpop staan. 2/3 headliners waarvan 1 niet heel groot gelijk aan RW zou niet heel goed zijn voor Pinkpop.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Het ziet er idd niet heel zonnig meer uit... videoboodschap op PP2013 voor Jan met de korte achternaam ipv voor Eddie Vedder...
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Dus Metallica wel, geen Pearl Jam en onderhandelingen met Arcade Fire. Dat is idd niet heel erg rooskleurig, het enige positieve wat ik me kan bedenken is dat als ze met Arcade Fire aan het onderhandelen zijn de 3e headliner wel van goed formaat moet zijn.

Wat blijft er nu nog over aan headliner kansen voor PP? Arctic Monkeys lijkt me ook onwaarschijnlijk vanwege RW en verder zijn er nog niet echt grote bands die tour plannen hebben aangekondigd. Misschien een pop/hiphop headliner?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.470
710
Placebo upgraden naar headliner met sterke sub kan ook nog altijd.

Maar die ene 'bron' was dus fout, zo te zien.
 

LucR

Campingartiest
10 nov 2013
67
0
Ik heb toch echt het idee dat Jan zich net wat versprak over dat RW de Arctic Monkeys bekend heeft gemaakt. Ik dacht daar toch echt uit op te maken (net als Giel overigens) dat AM ook komt. Pinkpop zal wel weer naast Pearl Jam hebben gegrepen en als vervanger zijn ze echt met iedereen van de Rolling Stones tot Arcade Fire aan het praten.

Mijn voorspelling:
Zaterdag: Franz Ferdinand - Arctic Monkeys
Zondag: Placebo - Arcade Fire
Maandag: Avenged Sevenfold/Alter Bridge - Metallica
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
@LucR ik geloof ook wel dat de 3e headliner Pearl Jam zou moeten worden maar dat ze nu dus nog zoekende zijn. Niet heel erg fijn om nu nog een mooie headliner te moeten vinden, zou ook zomaar een band kunnen worden die al in de Ziggo Dome staat net als Killers vorig jaar.

Heeft iemand trouwens een link naar het fragment van Jan Smeets en Giel? Wil het zelf ook wel eens horen.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Jezus wat een negativiteit hier over Arcade Fire. Vanuit festivalperspectief is het misschien een te kleine naam om als headliner weg te zetten, maar Arcade Fire is een fantastische band die ik liever zie dan Metallica en Pearl Jam bij elkaar (hoewel dat natuurlijk persoonlijk is).

Inderdaad zeg. En dan wil iedereen wel zo'n shitband als RHCP. Arcade Fire is een geweldige liveband, met een paar klassiekers op zijn naam. Bijzonder als je 4 maar 4 studioalbums hebt. Metallica en Pearl Jam hebben al jaren niks echt bijzonders uitgebracht en hun beste albums komen uit eind jaren tachtig, begin jaren negentig.

Smaken verschillen. Maar Arcade Fire verdient hier echt wel wat meer respect. Met Reflektor hebben ze voor velen het beste album van 2013 gemaakt.

En als Pinkpop nu weer voor de zoveelste keer naast Pearl Jam gaat grijpen kan ik ze toch niet erg serieus meer nemen. Waarom lukt het die organisatie toch niet? Het is bijna gênant.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Om deze reden hoop ik dat Arcade Fire niet op Pinkpop speelt maar op Best Kept Secret. Het Pinkpoppubliek wil artiesten die groot zijn en hits gehad hebben. Daarom past deze band hier niet. Op Best Kept Secret zullen ze veel meer gewaardeerd worden dan op Pinkpop.
 

Lipton

Nieuw lid
3 dec 2013
3
0
Ik wou net hetzelfde zeggen Gloeilamp, ik vind Arcade Fire ook helemaal niet op PP passen, meer een band voor LL of BKS
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken