Lowlands 2025

Vorige week hoorde ik de nieuwe single van Chapell Roan. Ik was onderweg naar mijn werk, vanuit Rotterdam naar Utrecht. Het zonnetje kwam prachtig op in een bloed-oranje kleur en hing boven mistige landbouwakkers. Toen werd op de radio de nieuwe single aangekondigd, ik had nog nooit echt een nummer van haar gehoord dus nam me al voor om aandachtig te luisteren..
De zoetsappigheid en het kinderachtige niveau ervan verziekte bijna mijn mooie ochtend (bijna want ik laat me niet snel uit het veld slaan). Wat is het toch beschamend, teleurstellend en om te huilen dat dit een plek inneemt waar bijvoorbeeld ook Florence & The Machine of iets dergelijks had kunnen staan. 😢
Overigens wel respect voor de manier waarop je je verhaal inleidde. Ik zag het helemaal voor me hoe dat ging haha!

Vorige week hoorde ik de nieuwe single van Chapell Roan. Ik was onderweg naar mijn werk, vanuit Rotterdam naar Utrecht. Het zonnetje kwam prachtig op in een bloed-oranje kleur en hing boven mistige landbouwakkers. Toen werd op de radio de nieuwe single aangekondigd, ik had nog nooit echt een nummer van haar gehoord dus nam me al voor om aandachtig te luisteren..
De zoetsappigheid en het kinderachtige niveau ervan verziekte bijna mijn mooie ochtend (bijna want ik laat me niet snel uit het veld slaan). Wat is het toch beschamend, teleurstellend en om te huilen dat dit een plek inneemt waar bijvoorbeeld ook Florence & The Machine of iets dergelijks had kunnen staan. 😢
Lowlands wil de meest relevante of actuele pop- en indieartiesten bieden. Dat doen ze met Chapell Roan. Take it or leave it. De vergelijking maken met Florence alsof ze maar één spot hebben die Chapell Roan van haar afpakt, vind ik eigenlijk wat zielig. Alsof er niet heel veel meer is dat wel meer de indie kant opgaat.

Tja ik ben ook niet echt onder de indruk van Chapell Roan. Maar het is Lowlands, het staat er vast bombvol. En jij kunt lekker ergens anders gaan kijken, waarschijnlijk keuze te over. Ga ik ongetwijfeld ook doen hoor ;-)

Persoonlijk heb ik overigens een grotere afkeer van FATM, dat trek ik echt niet: die overdreven uithalen en die galm, brrr.... Het blijft een kwestie van smaak.
Zeker, er is genoeg leuks te zien. Maar wel zonde van het geld en de headlinespot. Niettemin, in het kader van "elk nadeel hep z'n voordeel" ga ik nu écht een keer een headliner skippen voor iets op de undercard. Wat ik me normaal altijd voorneem maar nooit doe.

• Leuk
Waarderingen: Raskolnikov
Lowlands wil de meest relevante of actuele pop- en indieartiesten bieden. Dat doen ze met Chapell Roan. Take it or leave it. De vergelijking maken met Florence alsof ze maar één spot hebben die Chapell Roan van haar afpakt, vind ik eigenlijk wat zielig. Alsof er niet heel veel meer is dat wel meer de indie kant opgaat.
Het meest verdrietige hierin is inderdaad de constatering dat dit de meest actuele en relevante artiest is. Wat een niveau. Florence maar een voorbeeld gehint naar de afzegging van een paar jaar terug. Zoals je insinueert zijn er idd 100.000 betere optie. Sad is het, helaas.

Zeker, er is genoeg leuks te zien. Maar wel zonde van het geld en de headlinespot. Niettemin, in het kader van "elk nadeel hep z'n voordeel" ga ik nu écht een keer een headliner skippen voor iets op de undercard. Wat ik me normaal altijd voorneem maar nooit doe.
"Ik vind het niet leuk dus het is weggegooid geld" is toch wel enigszins een vreemde houding om te hebben op een festival wat zo breed boekt als Lowlands. Over smaak valt natuurlijk niet te twisten, maar Chappell Roan is gewoon een vrij sterke boeking in 2025.

Ik begrijp dat het niet iedereens cup of tea is, maar Chappell Roan heeft het afgelopen jaar vaak genoeg laten zien dat ze een ijzersterke performer is. Het gaat niet alleen om haar muziek, ze maakt ook veel indruk met haar verschijning en bij sommige shows pakt ze flink uit met het decor. Er zijn veel liveregistraties op YouTube te vinden van bijvoorbeeld SNL, Grammy's, VMA's, Lollapalooza, Jimmy Fallon etc. en ik kan absoluut aanbevelen om er een aantal te bekijken.

Ik begrijp dat het niet iedereens cup of tea is, maar Chappell Roan heeft het afgelopen jaar vaak genoeg laten zien dat ze een ijzersterke performer is. Het gaat niet alleen om haar muziek, ze maakt ook veel indruk met haar verschijning en bij sommige shows pakt ze flink uit met het decor. Er zijn veel liveregistraties op YouTube te vinden van bijvoorbeeld SNL, Grammy's, VMA's, Lollapalooza, Jimmy Fallon etc. en ik kan absoluut aanbevelen om er een aantal te bekijken.
Mijn cup of tea neem ik in ieder geval Hot To Go.

Haha ja, ik weet dat er vorige week al namen zijn gedropt, maar zo'n elektronische drop stilt mijn honger naar namen niet echt. Kom maar door wat mij betreft
Sterker nog, vond het nachtprogramma dusdanig tegenvallen dat bij mij het eerste positieve gevoel over de lineup toch wel een beetje is verdwenen… Hopelijk snel weer nieuwe namen om naar uit te kijken!

Dus.. morgen weer nieuwe namen? ;)
Is niet echt te voorspellen wanneer we weer namen kunnen verwachten met de drops bij LL en DTRH dit jaar

Sterker nog, vond het nachtprogramma dusdanig tegenvallen dat bij mij het eerste positieve gevoel over de lineup toch wel een beetje is verdwenen… Hopelijk snel weer nieuwe namen om naar uit te kijken!
Ja mee eens. Ik hoop, dat we die 2e worp die er normaal is maar die we niet hebben gehad, nog krijgen. Daar zit meestal nog vanalles leuks en sommige redelijk grote namen tussen. Misschien kregen ze een bepaalde artiest(en) in die worp nog niet helemaal rond en dat ze daarom maar alvast met de electronische acts zijn gekomen. Pure speculatie natuurlijk!

Ik heb het idee dat in NL Lola Young een veel grotere hit gescoord heeft dan Chapelle Roan. Die hoor je ook overal voorbij komen.
Maar wel altijd dezelfde hit naar mijn gevoel, in tegenstelling tot Chappell Roan die de ene hit na de andere lijkt te scoren (Hot To Go, Good Luck Babe!, Pink Pony Club en nu ook weer met The Giver).

• Leuk
Waarderingen: mgbss en daily
Ik lees op Pukkelpop forum dat er morgen nieuwe namen verwacht worden voor ze. Hopelijk zit er wat bij dat door kan naar Lowlands!

Maar wel altijd dezelfde hit naar mijn gevoel, in tegenstelling tot Chappell Roan die de ene hit na de andere lijkt te scoren (Hot To Go, Good Luck Babe!, Pink Pony Club en nu ook weer met The Giver).
Hot To Go en Pink Pony Club hoor ik amper op de radio's naar mijn idee. Lola Young is idd enkel Missy, maar die hoor ik echt vaak voorbij komen op de normale toegankelijke radio.

Users who are viewing this thread