Lowlands 2025

Ik vind Heartstring, Lammer(echt zo'n hekel aan die gast) en Chris Stussy ook geen bijster originele namen, maar als je iets verder kijkt dan dat zitten er toch wat bijzondere dingen tussen. DJ G2G wil bijvoorbeeld wel eens een random uptempo plaat door zn set heen gooien. Not a fan van gotu jim en zn vrienden en de hyperpop van Charlie Avalon heb ik ook nog niet zo erg gezien op LL. Ook lijkt er wel een dancehall avond in de India te zijn geprogrammeerd met bijvoorbeeld Nooriyah, die muziek met heel veel invloeden uit het midden oosten draait. Wat voor namen had je dan gezocht om van vernieuwing te spreken?
Mja dat invloeden uit verhaal begint ook een beetje cliché te worden. Net zoals BKS jaarlijks zo zijn enkele Afrikaanse act neer zet onder het mom "lekker divers" terwijl dan juist een beetje in de stereotyperingen gaat zitten als je het mij vraagt. Je kan ook gewoon een goede trance dj uit die contreien boeken om maar wat te noemen. Ik ben van mening dat Lowlands het spectrum wat breder mag trekken. Draaimolen en Dekmantel worden vandaag volgens mij regelmatig genoemd in dit topic, maar dat zijn juist festivals die de laatste jaren in de top van hun commercie zitten, en makkelijk uitverkopen zonder 1 naam te lossen. Dus hoezo alternatief....?

Mja dat invloeden uit verhaal begint ook een beetje cliché te worden. Net zoals BKS jaarlijks zo zijn enkele Afrikaanse act neer zet onder het mom "lekker divers" terwijl dan juist een beetje in de stereotyperingen gaat zitten als je het mij vraagt. Je kan ook gewoon een goede trance dj uit die contreien boeken om maar wat te noemen. Ik ben van mening dat Lowlands het spectrum wat breder mag trekken. Draaimolen en Dekmantel worden vandaag volgens mij regelmatig genoemd in dit topic, maar dat zijn juist festivals die de laatste jaren in de top van hun commercie zitten, en makkelijk uitverkopen zonder 1 naam te lossen. Dus hoezo alternatief....?
Begrijp ik ook totaal niet eerlijk gezegd, dat Panorambar en Spielraum alternatiever zijn kan ik nog wel inkomen, maar Verknipt is dan kennelijk troep in vergelijking met Draaimolen en Dekmantel? Houd toch op.

• Leuk
Waarderingen: sjoeske
Even een redactioneel vraagje: ik ben bezig met de Lowlands Spotify playlist van Festileaks. Is er hier iemand die me van de laatste drop kan laten weten welke acts een 'live set' doen met eigen tracks? En dus niet een 'reguliere' DJ set? Dan voeg ik alleen die acts toe aan de playlist.

Antwoord mag ook in een PB.

Edit: alle input is welkom, hoeft dus niet compleet te zijn!
Niemand?

• Leuk
Waarderingen: koekebakker
Thanks! The Dare is obviously live en ik vermoed Used ook.

Keep ‘em coming!
En Chris Stussy zou ik er ook in gooien, misschien niet helemaal live maar:
“Op #LL25 deelt hij in een audiovisuele dj-set zijn muziek als bewaarplaats van dierbare herinneringen”

Denk dat je daar de plank ook niet mee misslaat. Denk dat echte live acts wel iets meer in het dagprogramma zitten.

• Leuk
Waarderingen: visdave34
CEM b2b Pariah, niet de typische hardtechno maar deze gaan wel over de Mall Grab b2b Skin On Skin van vorig jaar heen knallen. Iemand in dit topic beweert dat die in de Xray zouden staan, nou, echt niet. Veel te grote namen voor een Xray en qua ‘geluid’ past een Bravo dan veel beter.

Batu, The Blessed Madonna… Kwaliteit aan dj’s is zeker aanwezig. :)

Blij ook om Myd er tussen te zien staan, dat was één van m’n voorspellingen en gok wel dat die live dingen gaat doen aangezien hij daar volop mee bezig was en zijn tour ook in dat teken staat. Lekker blije Franse house (á la Cassius) uit de stal van Ed Banger (Justice e.d.) dus dat mooi op de vooravond in een Bravo of Heineken. Of toch een Xray omdat die relatief onbekend is? India kan ook nog… We’ll see.

De typische dnb avond op zondag komt ook helemaal goed. Is iedereen vergeten dat Chase & Status al in de eerste drop zat? En Thys (ex-Noisia) zit minder op de dnb tour maar gaat ook gestoord worden natuurlijk.

Ja het origineel idee is best tof hoor. Maar het begint een beetje een parodie van zichzelf te worden. Hoewel het wel leuke people of the boiler room filmpjes oplevert ;).
Dit is toch altijd al zo geweest? Als je de tien jaar oude setjes van Henrik Schwarz checkt zie je al dit soort tafrelen. Om over de legendarische set van Solomun, waar een heel sprookje over geschreven is nog maar te zwijgen.

In de nacht zie je vrijwel nooit echt een liveset van een DJ met enkel eigen nummers, toch? De Biceps en Overmono's etc staan eigenlijk altijd wel overdag geprogrammeerd.

Maar misschien zoek je ook meer op DJ's die tijdens hun dj-set ook wat eigen nummertjes draaien? Hier een klein lijstje waarvan ik ze in ieder geval heb gezien bij dezelfde DJ. Spotify is sowieso niet echt een goede graadmeter natuurlijk. Denk dat je met Gigola en Heartstring nog de meeste spotifynummers kan afkruisen.

DJ Heartstring - Do you Think about Me?
DJ Heartstring - Last time Under Purple Skies
The Blessed Madonna - Edge of Saturday Night - Hannah Holland Remix
DJ Gigola - La Batteria, uiteraard.
DJ Gigola - Stream State
Roi Perez - Champu Princess
Jennifer Loveless - In 10.000 places - Mixed
FS Green - At The Club
FS Green - Magnifico Chamos mix, was erbij laatst bij skatecafe. Publiek ging uit zn dak. Ik was snel weg uit die zaal...

In de nacht zie je vrijwel nooit echt een liveset van een DJ met enkel eigen nummers, toch? De Biceps en Overmono's etc staan eigenlijk altijd wel overdag geprogrammeerd.

Maar misschien zoek je ook meer op DJ's die tijdens hun dj-set ook wat eigen nummertjes draaien? Hier een klein lijstje waarvan ik ze in ieder geval heb gezien bij dezelfde DJ. Spotify is sowieso niet echt een goede graadmeter natuurlijk. Denk dat je met Gigola en Heartstring nog de meeste spotifynummers kan afkruisen.
Nee, ik was echt wel getriggerd door het feit dat The Dare hierin was opgenomen. Plus het feit dat dit niet zo zeer als nachtprogramma, maar als elektronische programma werd aangekondigd. Vandaar dat ik me afvroeg of er bij de voor mij onbekende namen nog meer The Dare achtige boekingen zaten. Dus echt wel acts die alleen hun eigen tracks doen, niet er af en toe eentje tussendoor draaien.

Thanks voor de input though!

• Leuk
Waarderingen: MarkD
Nee, ik was echt wel getriggerd door het feit dat The Dare hierin was opgenomen. Plus het feit dat dit niet zo zeer als nachtprogramma, maar als elektronische programma werd aangekondigd. Vandaar dat ik me afvroeg of er bij de voor mij onbekende namen nog meer The Dare achtige boekingen zaten. Dus echt wel acts die alleen hun eigen tracks doen, niet er af en toe eentje tussendoor draaien.

Thanks voor de input though!
Ik gok dat LustSickPuppy ook een x-ray spot overdag krijgt, en als ze gaat draaien denk ik ook bijna alleen maar eigen nummers.

• Leuk
Waarderingen: visdave34 en Joris
Geloof niet dat ik Blessed Madonna ooit een eigen nummer heb horen draaien, maar heb haar voor het laatst gezien voordat haar debuutalbum uitkwam, is dat tegenwoordig anders?
Wellicht ja? Vorig jaar gezien en ik heb dit nummer geshazamed op de dag dat zij speelde. Maar het kan ook best door haar voorganger(ben ik ff kwijt) gedraaid zijn?

Lekker nummer wel trouwens. Lekkere italodeun erdoorheen.

Users who are viewing this thread