Lowlands 2025

Het probleem aan hard techno is juist dat het niet alternatief is en al 5000x overreden door alle hardtechnoconcepten die het succes van Verknipt na willen doen de afgelopen jaren. Dat lijkt ook de reden dat Lowlands het niet boekt
Oké als genre dan niet inderdaad, daar ben ik het wel mee eens. Maar binnen dit nachtprogramma had het best gepast naar mijn mening.

• Leuk
Waarderingen: WTSGD en sjoeske
Het probleem aan hard techno is juist dat het niet alternatief is en al 5000x overreden door alle hardtechnoconcepten die het succes van Verknipt na willen doen de afgelopen jaren. Dat lijkt ook de reden dat Lowlands het niet boekt
Bij Verknipt staat ook altijd hetzelfde rijtje hardtechno namen, lijkt me uberhaupt moeilijk om hier een onderscheidende artiest in neer te zetten.

Had Cynthia Spiering het overigens wel gegund, maar daar zit natuurlijk 0,0 exclusiviteit aan.

• Leuk
Waarderingen: WTSGD en Novis95
Bedoelde te zeggen dat je met zoveel genres en namen overdag en s’nachts het toch aan moet durven als organisatie om een hard techno naam te boeken :)
Het is niet een kwestie van niet aandurven, het is niet willen. Hard techno is een genre dat ontploft is in populariteit, en is allesbehalve alternatief. Het heeft een plek in de markt, maar die plek is simpelweg niet Lowlands.

Het is niet een kwestie van niet aandurven, het is niet willen. Hard techno is een genre dat ontploft is in populariteit, en is allesbehalve alternatief. Het heeft een plek in de markt, maar die plek is simpelweg niet Lowlands.
Dat idee over niet alternatief heb ik juist heel erg met D&B, maar goed ik ben hier misschien een enkeling in.

• Leuk
Waarderingen: freezeroz
Zo de eerste luisterbeurt gedaan. Ik ben wel tevreden. Zit van alles tussen en toch zit er best een duidelijk lijn in, waarbij je groepen van 3 a 4 kan maken voor een avond in de India / Bravo / X-ray.

Bijvoorbeeld:
Bravo: Blessed Madonna / Chris Stussy
Bravo (zondag): DJ Gigola / Salome
India DnB: Sub Focus, Thys, Used
Bravo (of India): Sammy Virji / DJ Heartstring / Bashkka
India: Horsegiirl, dj g2g

Volgende stap is een paar hele sets op youtube bekijken :D

Ben al lang blij dat we de Tale of us en Solomuns niet meer in de Bravo zien. Dit rijtje namen is op zich prima denk ik. Ik zou niet weten wat ik wel had gewild eigenlijk, vermaken doe ik toch wel.

Mijn wens is dat je tijdens het nachtprogramma gewoon achter de DJ kan lopen. Niet dat ik daar altijd sta, maar op dat grote podium van de Bravo verzuipt een DJbooth altijd helemaal. Voelt altijd een beetje koud aan.

• Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit en Novis95
Even een redactioneel vraagje: ik ben bezig met de Lowlands Spotify playlist van Festileaks. Is er hier iemand die me van de laatste drop kan laten weten welke acts een 'live set' doen met eigen tracks? En dus niet een 'reguliere' DJ set? Dan voeg ik alleen die acts toe aan de playlist.

Antwoord mag ook in een PB.

Edit: alle input is welkom, hoeft dus niet compleet te zijn!

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: @Marc en badseed09
Nooit gezegd dat het niet harder kan, vind het zelf ook allemaal vrij binnen de lijntjes. Maar specifiek hardtechno (dus wat op Verknipt, Nooit meer naar huis etc. wordt gedraaid) mag wel wegblijven. Een naam die het gaspedaal wat intrapt zoals Kobosil, Amelie of Anetha dat afgelopen jaren deden had er best bij gemogen
Persoonlijk hadden ze eigenlijk juist de afgelopen 15 jaar eens juist een hard-techno iets mogen boeken voor in de x-ray voor de hype zeg maar. Buiten de discussie of het thuis hoort op lowlands of niet, lijkt het mij persoonlijk leuk als ze de x-ray iets meer gebruiken voor af en toe iets meer underground muziek 😎

Persoonlijk hadden ze eigenlijk juist de afgelopen 15 jaar eens juist een hard-techno iets mogen boeken voor in de x-ray voor de hype zeg maar. Buiten de discussie of het thuis hoort op lowlands of niet, lijkt het mij persoonlijk leuk als ze de x-ray iets meer gebruiken voor af en toe iets meer underground muziek 😎
Dit jaar in de x-ray(waarschijnlijk): Pariah b2b Cem, Batu, Jasmin b2b Sharkawt Hamad, Roi Perez, uit herrinering de afgelopen jaren namen als Blawan, JASSS, JEANS b2b Spekki Webu, Dee Diggs is allemaal onder de kap underground te scharen. Hard Techno ≠ underground ;)

Dit jaar in de x-ray(waarschijnlijk): Pariah b2b Cem, Batu, Jasmin b2b Sharkawt Hamad, Roi Perez, uit herrinering de afgelopen jaren namen als Blawan, JASSS, JEANS b2b Spekki Webu, Dee Diggs is allemaal onder de kap underground te scharen. Hard Techno ≠ underground ;)
Dat gezegd hebbende vind ik underground eigenlijk een stomme term, en is de Lowlands nacht leuk door zijn variatie. En ondanks dat er geen hardtechno zal verschijnen, hoop ik dat er ook voor de hardtechno liefhebbers nog wat tussen zit komende zomer!

Maar om even in te tappen bij de discussie techno en genres, ik heb juist het idee dat na jaren van de DnB comeback er nu een house, trance en UK garage revival bezig is. Vorig jaar DTRH vond ik TLM Airlines and DJ Heartstring als EDM headliners vrij soft, en populaire artiesten als Marlon Hoffstad, Ki/Ki, The Dare passen bij die trend. House staat zelfs als eerste op de announcement tekst van lowlands: "Van warme house, techno, indie dance, new UK garage tot SWANA-bangers:"

Ik herken de hard-techno populariteit minder, maar dat komt ook omdat ik me helemaal niet in dat hoekje begeef. Er zijn zoveel EDM festivals en raves, je begeeft je heel snel in je eigen bubbel

Qua lowlands programmering heb ik het idee dat Anetha, Patrick Mason en Skin on Skin vorig jaar het harde werk voor hun rekening namen, dit jaar is dat voor nu DJ Gigola (en meer?)

Verlicht ons!
Haha! Over smaak valt niet te twisten, maar als je teleurgesteld bent in het feit dat er geen ‘verknipt achtige boekingen’ gedaan worden op Lowlands dan heb je er niet veel van begrepen. Lowlands kijkt vooral wat er gaande is bij toonaangevende festivals of clubs zoals Draaimolen, Dekmantel, Spielraum, Panorambar, Lofi. En die rommel wordt daar niet gedraaid. Dus dan is deze lijst met namen zeer relevant en uitgebalanceerd. En tuurlijk mis ik ook dingen, maar de keuze is reuze in dit genre.

Users who are viewing this thread