Pinkpop 2014

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.470
710
Om deze reden hoop ik dat Arcade Fire niet op Pinkpop speelt maar op Best Kept Secret. Het Pinkpoppubliek wil artiesten die groot zijn en hits gehad hebben. Daarom past deze band hier niet. Op Best Kept Secret zullen ze veel meer gewaardeerd worden dan op Pinkpop.

Vanuit economisch standpunt is het natuurlijk wel slim: het publiek van AF zou uit zichzelf nooit naar Pinkpop gaan, maar er tegelijk wel veel voor doen om hen te zien (ik kan het weten, ik ben er eens voor naar Frankrijk afgereisd). Dus zet AF op 3FM stage als headliner, en je lokt nog eens extra volk naast de typische Pinkpopgangers (die dan hun zin krijgen op main stage).
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
@Joske als je AF op 3FM stage zet krijg je hetzelfde als vorig jaar met Killers/QOTSA, daar werd ook alleen maar kritiek op gegeven.
 

Soundslave

Playlistbediener
29 nov 2013
6
0
Dus wordt het dan Arcade Fire - Arctic Monkeys - Metallica als headliners, dan valt het toch een beetje tegen ben ik bang.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.470
710
@Joske als je AF op 3FM stage zet krijg je hetzelfde als vorig jaar met Killers/QOTSA, daar werd ook alleen maar kritiek op gegeven.

Wie je ook op main stage zet (AM, Placebo, Snow Patrol, Iron Maiden, ...), die band zal meer volk lokken dan AF. Dus 3FM lijkt me iets logischer.
 

CamielMusic

Playlistbediener
27 nov 2013
23
0
Ik vind het wel apart HOE SNEL Jan Smeets nee zegt tegen Pearl Jam.
Misschien is het ijdele hoop, maar ik vertrouw het nog niet helemaal.
Afwachten! Hehe.
En Arcade Fire is gewoon een super toevoeging. Maakt niet uit waar die zullen staan. Als ze er maar staan!!
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Dus wordt het dan Arcade Fire – Arctic Monkeys – Metallica als headliners, dan valt het toch een beetje tegen ben ik bang.

Beste lineup in jaren. Liever twee kleine headliners die tenminste goede muziek maken dan een act die nog steeds op oude nummers teert en er een vuurwerkshowtje bijdoet. Doe mij maar Arcade Fire.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
<div class="d4p-bbt-quote-title">Soundslave wrote:</div>
Dus wordt het dan Arcade Fire – Arctic Monkeys – Metallica als headliners, dan valt het toch een beetje tegen ben ik bang.

Beste lineup in jaren. Liever twee kleine headliners die tenminste goede muziek maken dan een act die nog steeds op oude nummers teert en er een vuurwerkshowtje bijdoet. Doe mij maar Arcade Fire.

Eens, dit zou al veel beter zijn dan vorig jaar. Ben persoonlijk heel erg fan van The Killers, maar ik zie liever Arcade Fire en Arctic Monkeys dan Green Day en Kings of Leon.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.549
6.757
Ik vind het wel apart HOE SNEL Jan Smeets nee zegt tegen Pearl Jam.<br>
Misschien is het ijdele hoop, maar ik vertrouw het nog niet helemaal.<br>
Afwachten! Hehe.<br>
En Arcade Fire is gewoon een super toevoeging. Maakt niet uit waar die zullen staan. Als ze er maar staan!!
Het is idd zo dat Smeets heel goed dingen kan ontkennen die achteraf terug gedraaid moeten worden. Volgens mij heeft hij vorig jaar ook 1 van de headliners een dikke "nee" gegeven tegenover Giel, maar stond die er toch, nou weet ik niet meer of het The Killers, Kings of Leon of Queens of the Stone Age was...
Maar het gerucht "Pinkpop is rond met Pearl Jam", krijgt nu wel een dikke tegenstoot.
 

Soundslave

Playlistbediener
29 nov 2013
6
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Soundslave wrote:</div><br>
Dus wordt het dan Arcade Fire – Arctic Monkeys – Metallica als headliners, dan valt het toch een beetje tegen ben ik bang.


Beste lineup in jaren. Liever twee kleine headliners die tenminste goede muziek maken dan een act die nog steeds op oude nummers teert en er een vuurwerkshowtje bijdoet. Doe mij maar Arcade Fire.


Eens, dit zou al veel beter zijn dan vorig jaar. Ben persoonlijk heel erg fan van The Killers, maar ik zie liever Arcade Fire en Arctic Monkeys dan Green Day en Kings of Leon.

Ik zeg ook niet dat Arcade Fire en Arctic Monkeys slechte muziek maken, integendeel. Maar deze line-up gaat nooit uitverkopen. Dan ga ik toch liever voor 2 grote acts en een kleinere act zoals Arctic Monkeys, en dan Arcade Fire als eventueel sub-headliner of headliner op 3FM stage.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Daar heb je wel gelijk in. Ik verwacht ook dat Arcade Fire eerder 3FM gaat headlinen dan Main.
 

eh

Randprogramma
27 nov 2013
139
0
Ondanks dat ik Pinkpop een goed en tof festival vind ben ik nu toch wel erg teleurgesteld dat ze WEER naast Pearl Jam grijpen. Snap er werkelijk niets van .... dit jaar tijdens de presentatie in Paradiso heb ik Smeets nog gevraagd wanneer ze weer eens op PP zouden staan antwoorde hij : als het aan mij ligt volgend jaar. Daarbij optellend de "act" die Smeets opvoerde tijdens PP en de geruchten was ik ervan overtuigd dat ze volgend jaar opPP zouden staan.
Ben ook erg benieuwd waar het deze keer op is "geklapt". Dat PJ naar Europa komt voor een "redelijke" tour is zo helder als wat, medio december zulle de data's bekend zijn. Mijn centjes zullen dus in 2014 niet naar PP gaan maar naar de PJ tour, met pijn in het hart ..... dat wel
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Wie zegt dat Pearl Jam helemaal niet komt? Die Smeets kletst altijd maar wat, wie weet was dat nu ook het geval..
 

eh

Randprogramma
27 nov 2013
139
0
Heb je het interview gehoord? op alle bandjes, die hier ook rond circuleren, zei hij: "we praten met iedereen" maar bij PJ was het toch een keiharde; "nee .... weer niet"
Hoop nu maar dat PJ naar het Goffertpark komt ipv Ziggo Dome
Had wel het gevoel dat hij (smeets) wat op zijn edele delen was getrapt toen hij hoorde van Giel dat RW de AM hadden bevestigt!
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Heb je het intervieuw gehoord? op alle bandjes, die hier ook rond circuleren, zei hij: “we praten met iedereen” maar bij PJ was het toch een keiharde; “nee …. weer niet”<br>
Hoop nu maar dat PJ naar het Goffertpark komt ipv Ziggo Dome<br>
Had wel het gevoel dat hij (smeets) wat op zijn edele delen was getrapt toen hij hoorde van Giel dat RW de AM hadden bevestigt!

Echt waar? Dan heb ik dat inderdaad wat snel geroepen. Ik hoorde namelijk dat hij een beetje twijfelde over wat hij moest zeggen, en toen maar snel iets zei. Ik heb het interview zelf niet gehoord, ik hoor dit ook alleen maar..
 

CamielMusic

Playlistbediener
27 nov 2013
23
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">CamielMusic wrote:</div>
Ik vind het wel apart HOE SNEL Jan Smeets nee zegt tegen Pearl Jam.<br><br>
Misschien is het ijdele hoop, maar ik vertrouw het nog niet helemaal.<br><br>
Afwachten! Hehe.<br><br>
En Arcade Fire is gewoon een super toevoeging. Maakt niet uit waar die zullen staan. Als ze er maar staan!!

Het is idd zo dat Smeets heel goed dingen kan ontkennen die achteraf terug gedraaid moeten worden. Volgens mij heeft hij vorig jaar ook 1 van de headliners een dikke “nee” gegeven tegenover Giel, maar stond die er toch, nou weet ik niet meer of het The Killers, Kings of Leon of Queens of the Stone Age was…<br>
Maar het gerucht “Pinkpop is rond met Pearl Jam”, krijgt nu wel een dikke tegenstoot.

Dat was inderdaad met Kings Of Leon geloof ik.
Maargoed. Ik wacht braaf af. En laten we de hoop houden daarop.

Over AM was Smeets inderdaad heel erg verbaasd dat RW het al bekend gemaakt had.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Het is idd zo dat Smeets heel goed dingen kan ontkennen die achteraf terug gedraaid moeten worden. Volgens mij heeft hij vorig jaar ook 1 van de headliners een dikke “nee” gegeven tegenover Giel, maar stond die er toch, nou weet ik niet meer of het The Killers, Kings of Leon of Queens of the Stone Age was…<br>
Maar het gerucht “Pinkpop is rond met Pearl Jam”, krijgt nu wel een dikke tegenstoot.

Volgens mij waren dat The Killers en dat was waarschijnlijk op dat moment ook zo omdat die al in de Ziggo Dome stonden maar bij gebrek aan iets anders stonden die er toch. Volgens mij was het zo iets iig. Denk niet dat zo iets bij Pearl Jam gaat gebeuren.

Maar als Smeets op niet blij was met het nieuws dat RW de Arctic Monkeys bekend maakte kan dat twee dingen betekenen. 1 hij is niet blij dat ze het nu al bekend maken (misschien iets over afgesproken ofzo) of 2 hij wist niet dat ze daar kwamen te staan. Nu heb ik geen idee hoe het in festivalboekingland gaat maar ik had toch wel verwacht dat Jan en Herman van elkaar wel wisten wat er op hun festival staat.
 

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
Pinkpop verkocht vorig jaar toch ook niet uit, en dat met grote namen? Dan kun je dus beter iets kleinere headliners met goede muziek boeken hierdoor houd je ook meer over voor de rest van het programma. Dus met am-af-metallica en een goed dagprogramma heb je een van de sterkste pinkpop line - ups sinds jaren. Daarbij komt dat je de waarschijnlijk de meest gewilde band van het festivalseizoen hebt namelijk arcade fire.
 

eh

Randprogramma
27 nov 2013
139
0
Hoorde / las zojuist dat PJ na Pinkpop naar Europa komt ..... zal nu ophouden dit topic verder te vervelen met mij "PJ tic" ;-)
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Pinkpop verkocht vorig jaar toch ook niet uit, en dat met grote namen? Dan kun je dus beter iets kleinere headliners met goede muziek boeken hierdoor houd je ook meer over voor de rest van het programma. Dus met am-af-metallica en een goed dagprogramma heb je een van de sterkste pinkpop line – ups sinds jaren. Daarbij komt dat je de waarschijnlijk de meest gewilde band van het festivalseizoen hebt namelijk arcade fire.

Precies wat ik bedoel! Geen Douwe Bobs en andere meuk die je op elke straathoek kan bekijken meer. Met Arcade Fire - Arctic Monkeys - Metallica heb je sterke headliners, waarvan de eerste twee niet veel geld kosten. Op deze manier kun je inderdaad een veel beter programma samenstellen, met sterke coheadliners, en headliners voor de 3FM Stage. Ik zou voor zo'n editie ook veel eerder een kaartje kopen dan voor een triootje megaconcerten met wat kutartiesten ervoor.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Dat was inderdaad precies het probleem @gloeilamp. Handsome Poets staan op zoveel plekken in Nederland dat je meer je best moet doen om ze niet te zien dan om ze wel te zien. Die namen moet Pinkpop gewoon skippen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken