<div class="d4p-bbt-quote-title">
juw wrote:</div>
Pinkpop verkocht vorig jaar toch ook niet uit, en dat met grote namen?
Welke grote namen? Kings of Leon? NEE! The Killers? NEE, kregen niet eens Ziggo-Dome vol. Green Day? Nee, en stonden daarnaast op elk ander festival die ze maar een plaatsje wilde bieden.
Zo gek was die gedachte wat betreft The Rolling Stones dus niet, hij zei geen nee wat die vaak wel doet als het onzin is. Maar goed echt toegeven dat die er mee praat deed die ook niet.
Als Arctic Monkeys idd geboekt zijn (en ja zo klonk het inderdaad wel enigszins ja) dan moet die derde headliner toch wel echt bijzonder zijn. Want als je dus voor AM en Metallica komt kan je net zo goed naar RW gaan en die keuze verliest Pinkpop vermoedelijk 9 van de 10 keer. Arcade Fire als derde headliner lijkt me dus echt de domste zet die je maken kunt in dit geval. Die zijn te klein voor Pinkpop (is geen pinkpopband en zullen die dag daarom niet kunnen dragen, laat staan het hele festival waar het dus op neer komt met die derde headliner als AM inderdaad komt).
Nee, voor die derde headliner plek moeten ze dan met een ‘Bruce Spingsteentje’ komen. Oftewel bijvoorbeeld The Rolling Stones. Dat zou een naam zijn die het festival dan alsnog wel doet uitverkopen. Ik kan zo snel niet een andere naam bedenken waarvan ik weet dat ze gaan touren die nog mogelijk zijn.
Geen Pearl Jam dus… Hmm heel apart als je zegt dat je ze zo graag wilt maar dat ze al niet op RAR/RIP stonden was dus geen goed voorteken. Misschien Rock In Park (Nijmegen), dat hebben ze de vorige keer ook gedaan volgens mij. Lijkt me sowieso een band die te groot is voor BKS of DTRH.
Arctic Monkeys zijn niet mijn ding maar dat ze headlinen lijkt me wel aangezien ze dat ook op Werchter doen (al zou het kunnen zijn dat ze in België populairder zijn) maar ze zullen wel een erg dure subheadliner zijn en bovendien willen ze dat niet begreep ik.
Wel erg goed nieuws is dat ze gaan proberen elke week met een naam te komen, erg verstandig ook wil je niet iedereen kwijt raken aan Rock Werchter lijkt me.
Oh en die onzin van ‘laat iedereen lekker kerstkadotjes kopen’ slaat natuurlijk nergens op, want Pinkpop verkoopt nooit direct uit en wat maakt het dan uit of je de kaarten al vroeg in de verkoop gooit of niet?