Pinkpop 2014

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
http://www.3fm.nl/nieuws/detail/357581/Kaiser-Chiefs-teasen-album-Education-Education-Education-%26-War

Kaiser Chiefs maar vast opschrijven? (helaas)
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Pinkpop verkocht vorig jaar toch ook niet uit, en dat met grote namen?

Welke grote namen? Kings of Leon? NEE! The Killers? NEE, kregen niet eens Ziggo-Dome vol. Green Day? Nee, en stonden daarnaast op elk ander festival die ze maar een plaatsje wilde bieden.

Zo gek was die gedachte wat betreft The Rolling Stones dus niet, hij zei geen nee wat die vaak wel doet als het onzin is. Maar goed echt toegeven dat die er mee praat deed die ook niet.

Als Arctic Monkeys idd geboekt zijn (en ja zo klonk het inderdaad wel enigszins ja) dan moet die derde headliner toch wel echt bijzonder zijn. Want als je dus voor AM en Metallica komt kan je net zo goed naar RW gaan en die keuze verliest Pinkpop vermoedelijk 9 van de 10 keer. Arcade Fire als derde headliner lijkt me dus echt de domste zet die je maken kunt in dit geval. Die zijn te klein voor Pinkpop (is geen pinkpopband en zullen die dag daarom niet kunnen dragen, laat staan het hele festival waar het dus op neer komt met die derde headliner als AM inderdaad komt).

Nee, voor die derde headliner plek moeten ze dan met een 'Bruce Spingsteentje' komen. Oftewel bijvoorbeeld The Rolling Stones. Dat zou een naam zijn die het festival dan alsnog wel doet uitverkopen. Ik kan zo snel niet een andere naam bedenken waarvan ik weet dat ze gaan touren die nog mogelijk zijn.

Geen Pearl Jam dus... Hmm heel apart als je zegt dat je ze zo graag wilt maar dat ze al niet op RAR/RIP stonden was dus geen goed voorteken. Misschien Rock In Park (Nijmegen), dat hebben ze de vorige keer ook gedaan volgens mij. Lijkt me sowieso een band die te groot is voor BKS of DTRH.

Arctic Monkeys zijn niet mijn ding maar dat ze headlinen lijkt me wel aangezien ze dat ook op Werchter doen (al zou het kunnen zijn dat ze in België populairder zijn) maar ze zullen wel een erg dure subheadliner zijn en bovendien willen ze dat niet begreep ik.

Wel erg goed nieuws is dat ze gaan proberen elke week met een naam te komen, erg verstandig ook wil je niet iedereen kwijt raken aan Rock Werchter lijkt me.

Oh en die onzin van 'laat iedereen lekker kerstkadotjes kopen' slaat natuurlijk nergens op, want Pinkpop verkoopt nooit direct uit en wat maakt het dan uit of je de kaarten al vroeg in de verkoop gooit of niet?
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
493
204
Ga ieder jaar naar pinkpop! Ongeacht wat er komt! Omdat ik de meeste headliners togh wel vet vind in ieder geval Een paar nummers. Paar keer artic monkeys opgezet maar kan me er niet in vinden en arcade fire by the way ook niet! Laat iedereen in hun waarde maar ik al trouwe pinkpop ganger weet dat dat nooit gaat uitverkopen!! De ondergang van pinkpop ben ik bang! Bands met hits! Dit werkt niet op pinkpop! Laat het aub niet waar zijn
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
@WeckoJ Welke naam zou je liever willen hebben dan Arctic Monkeys dan, of waarom trekt hun muziek je niet aan ?
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Ga ieder jaar naar pinkpop! Ongeacht wat er komt! Omdat ik de meeste headliners togh wel vet vind in ieder geval Een paar nummers. Paar keer artic monkeys opgezet maar kan me er niet in vinden en arcade fire by the way ook niet! Laat iedereen in hun waarde maar ik al trouwe pinkpop ganger weet dat dat nooit gaat uitverkopen!! De ondergang van pinkpop ben ik bang! Bands met hits! Dit werkt niet op pinkpop! Laat het aub niet waar zijn

Sorry hoor, maar ik begrijp heel erg weinig van je bericht en wat je nou precies bedoeld..
 

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">juw wrote:</div>
Pinkpop verkocht vorig jaar toch ook niet uit, en dat met grote namen?

Welke grote namen? Kings of Leon? NEE! The Killers? NEE, kregen niet eens Ziggo-Dome vol. Green Day? Nee, en stonden daarnaast op elk ander festival die ze maar een plaatsje wilde bieden.

Zo gek was die gedachte wat betreft The Rolling Stones dus niet, hij zei geen nee wat die vaak wel doet als het onzin is. Maar goed echt toegeven dat die er mee praat deed die ook niet.

Als Arctic Monkeys idd geboekt zijn (en ja zo klonk het inderdaad wel enigszins ja) dan moet die derde headliner toch wel echt bijzonder zijn. Want als je dus voor AM en Metallica komt kan je net zo goed naar RW gaan en die keuze verliest Pinkpop vermoedelijk 9 van de 10 keer. Arcade Fire als derde headliner lijkt me dus echt de domste zet die je maken kunt in dit geval. Die zijn te klein voor Pinkpop (is geen pinkpopband en zullen die dag daarom niet kunnen dragen, laat staan het hele festival waar het dus op neer komt met die derde headliner als AM inderdaad komt).

Nee, voor die derde headliner plek moeten ze dan met een ‘Bruce Spingsteentje’ komen. Oftewel bijvoorbeeld The Rolling Stones. Dat zou een naam zijn die het festival dan alsnog wel doet uitverkopen. Ik kan zo snel niet een andere naam bedenken waarvan ik weet dat ze gaan touren die nog mogelijk zijn.

Geen Pearl Jam dus… Hmm heel apart als je zegt dat je ze zo graag wilt maar dat ze al niet op RAR/RIP stonden was dus geen goed voorteken. Misschien Rock In Park (Nijmegen), dat hebben ze de vorige keer ook gedaan volgens mij. Lijkt me sowieso een band die te groot is voor BKS of DTRH.

Arctic Monkeys zijn niet mijn ding maar dat ze headlinen lijkt me wel aangezien ze dat ook op Werchter doen (al zou het kunnen zijn dat ze in België populairder zijn) maar ze zullen wel een erg dure subheadliner zijn en bovendien willen ze dat niet begreep ik.

Wel erg goed nieuws is dat ze gaan proberen elke week met een naam te komen, erg verstandig ook wil je niet iedereen kwijt raken aan Rock Werchter lijkt me.

Oh en die onzin van ‘laat iedereen lekker kerstkadotjes kopen’ slaat natuurlijk nergens op, want Pinkpop verkoopt nooit direct uit en wat maakt het dan uit of je de kaarten al vroeg in de verkoop gooit of niet?

Als je het over grote namen hebt kom je helaas toch echt uit bij: kings of leon, green day en in iets mindere mate the killers. Dus ja vorig jaar hadden ze wel degelijk grote namen op het programma staan die niet in staat waren pinkpop uit te verkopen.

Dan over Arcade Fire natuurlijk kunnen ze zich niet meten met een de rolling stones of bruce springsteen maar als ze arcade fire hebben, dan hebben ze wel iets exclusiefs aangezien de augustus festivals sowieso uitgesloten zijn. Dit betekend geen lowlands en pukkelpop, maar ook de kans dat ze op bks staan wordt steeds kleiner tenminste ik neem aan dat als ze geboekt worden door fkp scorpio (net als hurricane en southside) dat bks ze gisteren dan wel bekend gemaakt had. Het kan dus voor veel mensen uit nederland en belgië zorgen als ze exclusief op pinkpop staan.

Dat pearl jam op rockin' park staat lijkt me sterk http://www.rockinpark.nl/nl/
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
@WeckoJ Welke naam zou je liever willen hebben dan Arctic Monkeys dan, of waarom trekt hun muziek je niet aan ?

Haha welke naam ik liever heb? Heb je even? ;) Ben gewoon niet zo'n fan van AM. Maar heb ze nog nooit live gezien dus wie weet vind ik het wel heel vet. Maar ben niet zo onder de indruk van hun muziek (wat voor mij toch altijd het belangrijkste is). Overigens ken ik ook maar een paar nummertjes hoor, maar je kan onmogelijk alles kennen van elke band.
 

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">eloelo wrote:</div>
http://festileaks.com/users/weckoj/@WeckoJ Welke naam zou je liever willen hebben dan Arctic Monkeys dan, of waarom trekt hun muziek je niet aan ?

Haha welke naam ik liever heb? Heb je even?
icon_wink.gif
Ben gewoon niet zo’n fan van AM. Maar heb ze nog nooit live gezien dus wie weet vind ik het wel heel vet. Maar ben niet zo onder de indruk van hun muziek (wat voor mij toch altijd het belangrijkste is). Overigens ken ik ook maar een paar nummertjes hoor, maar je kan onmogelijk alles kennen van elke band.

Ik zou gewoon beginnen om hun debuut eens in z'n geheel te luisteren waarschijnlijk begint er dan langzaam wel iets te borrelen, en dan is het een questie van doorzetten met de rest van hun werk. ;p
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
493
204
@gloeilamp ik merk dat jij groot fan bent van AM maar in nederland zijn ze toch niet zo populair?! Ik krijg niemand mee als ik vertel dat am af en metallica komen! Jah 1 dag mischien voor metallica! Dus idd bands met hits en een leuke dag opvulling voor de nieuwkomers. Maar dat is mijn mening!
 

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">eloelo wrote:</div>
http://festileaks.com/users/weckoj/@WeckoJ Welke naam zou je liever willen hebben dan Arctic Monkeys dan, of waarom trekt hun muziek je niet aan ?

Haha welke naam ik liever heb? Heb je even?
icon_wink.gif
Ben gewoon niet zo’n fan van AM. Maar heb ze nog nooit live gezien dus wie weet vind ik het wel heel vet. Maar ben niet zo onder de indruk van hun muziek (wat voor mij toch altijd het belangrijkste is). Overigens ken ik ook maar een paar nummertjes hoor, maar je kan onmogelijk alles kennen van elke band.

Of kijk hier naar en laat je overtuigen http://www.youtube.com/watch?v=ECt4lelUcw0 (wel bij 2de liedje beginnen, opname van do i wanna know is niet echt geweldig te noemen)
 

xSam__

Gouden Tip
1 okt 2013
449
0
Ja, had toch al beetje verwacht dat PJ het misschien weer niet zou worden... nu twijfel ik ook of ze komen naar Rock Werchter, maar die kans schat nog iets hoger in.
The Stones... ik weet niet hoor, heeeel misschien, maar denk niet dat het iets wordt.
Arcade Fire zal wel komen, maar headliner??? nee, voor Pinkpop is dat geen headliner denk ik, voor BKS wel.
Linkin Park kan misschien nog, die stonden er wel 2 jaar geleden al, maar goed Kings of Leon ook toen ze aangekondigd waren voor PP 2013.
Arctic Monkeys komt denk ik dus wel zeker.. dus daar zat ik goed mee.
 

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
Ja, had toch al beetje verwacht dat PJ het misschien weer niet zou worden… nu twijfel ik ook of ze komen naar Rock Werchter, maar die kans schat nog iets hoger in.<br>
The Stones… ik weet niet hoor, heeeel misschien, maar denk niet dat het iets wordt.<br>
Arcade Fire zal wel komen, maar headliner??? nee, voor Pinkpop is dat geen headliner denk ik, voor BKS wel.<br>
Linkin Park kan misschien nog, die stonden er wel 2 jaar geleden al, maar goed Kings of Leon ook toen ze aangekondigd waren voor PP 2013.<br>
Arctic Monkeys komt denk ik dus wel zeker.. dus daar zat ik goed mee.

Arcade Fire is hetzelfde verhaal als arctic monkeys vorig jaar ik verwacht niet dat ze voor minder dan headliner komen(kijk naar hun tour schema overal headliner). Dus als ze niet mogen headlinen hoeven we ze helaas niet te verwachten denk ik.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
665
127
Giel en Roosmarijn hebben ook nog niet heel erg 'Out of the box' gedacht. Misschien komt Bon Jovi wel? Die tourt ook hoorde ik in het RW topic. Ik kan me niet voorstellen dat Arcade Fire komt, dan zou ik nog eerder Placebo laten headlinen omdat mijn gevoel ook zegt dat Arcade Fire niet helemaal thuis hoort op Pinkpop. Ik hoop in ieder geval op een hele grote verassing waardoor ik toch naar Landgraaf kom, AM&Metallica staan al op RW dus daarvoor kom ik niet :(

Voor Placebo zou ik wel komen aangezien de kans niet heel groot is dat zei op RW staan.
 

KevinJanssenz

Playlistbediener
28 nov 2013
22
0
Zo slecht zijn de Arctic Monkeys toch helemaal niet?! Ik heb ze laatst live gezien in Düsseldorf, ze speelde heel veel van hun nieuwe album natuurlijk maar ik vond het een goed optreden. het zat heel vol maar uitverkocht was het volgensmij niet.
Ze hebben toch leuke nummers zoals: Do i wanna know?, Why'd you only call me when i'm high?, My Proppeler, Mardy Bum, I bet that you look good on the dancefloor.
Ik kan nog wel even verder gaan hoor, al moet ik zeggen dat het eerste album het beste was.

Ik zou het persoonlijk niet erg vinden als ze gaan headlinen, en ik ben er van overtuigd dat ze dat ook goed kunnen uitvoeren.

Zo denk ik er dus ook over @weckjo De killers vond ik btw het sterkste optreden vorig jaar
En inderdaad, ik heb ze in het ziggodome toen gezien (11 of 14 maart dacht ik?) maar dat was bij lange na nog niet zo goed als op Pinkpop als Killers van waren het de Killers die me dat jaar weer naar pinkpop sleepte.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
The Killers vind ik echt een zuigband, daar heb ik nou echt helemaal niks mee. Dus eigenlijk wel blij dat ze KoL er vorig jaar ook bij deden die zuigen ook hard. Zo heb ik echt helemaal niks gemist.

Metallica is misschien niet erg origineel maar nog niet zo vaak Pinkpop aangedaan. Arctic Monkeys is wat dat betreft ook een originele headliner voor Pinkpop. Dat helpt wel ipv al die herkauwde headliners van de laatste jaren.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.549
6.757
Ik zal me maar niet mengen in voorgaande discussie (ik denk wel dat jullie weten wat ik ongeveer vind). Maar iets anders, Greenfield (CH) komt op korte termijn met namen. Dit jaar gelijke weekend met Pinkpop, volgend jaar een week later. Hadden editie 2013 oa Queens of the Stone Age bovenaan het affiche staan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken