Pinkpop 2014

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Natuurlijk trekken Metallica en Arctic Monkeys wel mensen al denk ik dat je het vooral over de laatstgenoemde band hebt. Ja ook die zullen massas volk trekken maar het is ook imo niet genoeg voor Pinkpop. Dus die derde headliner moet ook echt nog groot zijn.
 

xSam__

Gouden Tip
1 okt 2013
449
0
Giel en Roosmarijn hebben ook nog niet heel erg ‘Out of the box’ gedacht. Misschien komt Bon Jovi wel? Die tourt ook hoorde ik in het RW topic. Ik kan me niet voorstellen dat Arcade Fire komt, dan zou ik nog eerder Placebo laten headlinen omdat mijn gevoel ook zegt dat Arcade Fire niet helemaal thuis hoort op Pinkpop. Ik hoop in ieder geval op een hele grote verassing waardoor ik toch naar Landgraaf kom, AM&Metallica staan al op RW dus daarvoor kom ik niet
icon_sad.gif


Voor Placebo zou ik wel komen aangezien de kans niet heel groot is dat zei op RW staan.

Als Bon Jovi tourt, zie ik die misschien wel op Pinkpop staan ja. ondanks dat ze Benelux vaak overslaan (vooral Nederland)
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
493
204
Als am meer verkoopt als metallica eet ik mn schoen op! Dan zal ik er wel niks van snappen! Hem inmagine dragons er nog liever staan
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Wat jij liever hebt, heeft totaal geen invloed op de verkoopcijfers dit jaar. Arctic Monkeys zijn retepopulair (houd de LastFM weekly charts eens in de gaten) en verkopen gewoon veel festivalkaarten.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.595
4.697
Imagine dragons? Die heb je liever als AM ? Vergelijk ze aub niet, Headliner tegenover simpele dagvulling..
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
493
204
Ik hou er over op! Ga dit hier nooit winnen! We zullen zien!! Hopen op het best meer kunnen we niet doen
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Er valt ook niks te winnen. Arctic Monkeys gaat pinkpop niet doen uitverkopen. Metallica ook niet en samen ook niet. Als Arcade Fire de derde headliner wordt dan wordt het denk ik net zo druk als vorig jaar behalve dan dat de Metallica dag waarschijnlijk wel uitverkoopt.
 

Lipton

Nieuw lid
3 dec 2013
3
0
Ik denk dat er, op de Rolling Stones na, maar weinig bands zijn die er voor kunnen zorgen dat PP uitverkoopt..
 

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
Er valt ook niks te winnen. Arctic Monkeys gaat pinkpop niet doen uitverkopen. Metallica ook niet en samen ook niet. Als Arcade Fire de derde headliner wordt dan wordt het denk ik net zo druk als vorig jaar behalve dan dat de Metallica dag waarschijnlijk wel uitverkoopt.

Je onderschat arctic monkeys echt volgens mij, hebben nederland niet aangedaan dit jaar ok ze staan op werchter maar denk dat er evengoed veel mensen een dag naar pinkpop zouden gaan beter ov enzovoorts. Ze zouden in ieder geval makkelijk de ziggo dome uitverkopen nu.

Ik heb trouwens nog eens wat nagedacht over kleinere namen, denk dat er van dit rijtje wel een aantal zullen staan. James Vincent McMorrow, MGMT, Haim, Local Natives, Jacco Gardner en Rudimental. Allemaal vrij populair en zijn er een paar bij die net een album uit hebben.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik denk dat er, op de Rolling Stones na, maar weinig bands zijn die er voor kunnen zorgen dat PP uitverkoopt..

Er zijn er vast meer (Coldplay, Bruce Springsteen, U2 en vast nog wel een enkeling) maar die zie ik allemaal niet komen. U2 sowieso nooit, Coldplay niet in 2014 en Bruce is nu al 2 x geweest sinds 2010 dus zal ook niet.

Arctic Monkeys hebben natuurlijk dit jaar wel in Nederland gestaan (BKS) en ik heb het vermoeden dat velen ze overschatten. Op dit forum is de meerderheid volgens mij voor, maar mensen zoals wij die op dit soort forums komen zijn maar een heel klein onderdeel van de doelgroep. Vooral op Pinkpop zie ik vaak jonge gezinnen met kinderen en ook mensen van dezelfde leeftijd zonder kinderen, kortom veel ouderen. En ik denk dat die niet zoveel hebben met Arctic Monkeys. Daarentegen wel met the Rolling Stones... Metallica misschien ook wat minder, maar die dag verkoopt toch wel uit.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Hahahaha Arctic Monkeys niet populair in Nederland. Zet ze in 2013(voor hun nieuwe album) op BKS, en het hele veld/strand gaat los. Ze hadden twee dagen ervoor Do I Wanna Know uitgebracht, en het hele publiek(15.000 mensen) zong mee. Ze krijgen Pinkpop misschien niet uitverkocht, maar dat ze niet populair zijn in Nederland is gewoon niet waar. Ik denk dat Pinkpop het dit jaar moet hebben van de betere subheadliners, maar over het algemeen zal het voor de bezoekers denk ik een tegenvallende editie worden...
 

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
Ik bedoelde dat ze in de najaarstour geen zaaloptreden hebben gedaan in Nederland, voor veel mensen is dit toch wel een tegenvaller geweest denk ik (inclusief mijzelf)
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Dat is toch ook precies wat ik zeg. Ze zijn voor Pinkpop een kleine headliner. Ze zullen die dag ook niet uitverkopen, tenminste niet alleen. Wie weet staat er nog wel wat groots bij (zoiets als The Script/30STM vorig jaar, al vind ik dat beide enorme crapbands), dan zou die dag zomaar goed kunnen gaan lopen.

Ik heb ook nergens gezegd dat ze niet populair zijn en het is maar net wat je daar onder verstaat. Ze zullen niet zo snel een stadion vullen maar Ziggo Dome zullen ze vast uitverkopen, dat geloof ik wel ja.
 

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
Misschien kunnen ze juist omdat ze 'wat kleiner' zijn iets fatsoenlijks voor AM zetten in plaats van een the script (waardeloos) of thirty seconds to mars (uh ja kijk dit maar http://www.youtube.com/watch?v=aj1D9RYK2QU kun je lachten jared wordt namelijk vrij vaak vermoord in zijn films).
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Excuseer @WeckoJ verkeerd gelezen. Op Script en 30STM zou ik als organisatie ook niet rekenen... Dan krijg je een festivaldag waar het voorvak bezet word door fangirls van 15-16...
 

Freazy

Gouden Tip
3 dec 2013
279
0
Als Arctic Monkeys komt zou ik sterk overwegen om speciaal daarvoor naar pinkpop te gaan. Natuurlijk ook voor andere dingen, maar ik wil ze heel graag zien en ze hebben ook geen concert aangekondigd voor Nederland.


(Hallo trouwens, ik ben nieuw)
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Hallo terug dan bij deze ;)

Ik bedoelde trouwens dus ook niet te zeggen dat die the Script of 30stm moet boeken want die waren er vorig jaar, maar bedoel iets in die grootte kwa bezoekerstrekkers. Ik heb liever ook geen jonge meisjes band uiteraard. Maar als je die AM dag vult met bijvoorbeeld Placebo en Franz Ferdinand (Placebo sub en FF afsluiter 3FM stage) dan zullen er vast wel aardig wat tickets verkocht worden. Oh en overigens dan ben ik wel tevreden hoor :)
 

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
Hallo terug dan bij deze
icon_wink.gif


Ik bedoelde trouwens dus ook niet te zeggen dat die the Script of 30stm moet boeken want die waren er vorig jaar, maar bedoel iets in die grootte kwa bezoekerstrekkers. Ik heb liever ook geen jonge meisjes band uiteraard. Maar als je die AM dag vult met bijvoorbeeld Placebo en Franz Ferdinand (Placebo sub en FF afsluiter 3FM stage) dan zullen er vast wel aardig wat tickets verkocht worden. Oh en overigens dan ben ik wel tevreden hoor
icon_smile.gif

Heh gelukkig maar haha
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken