Pinkpop 2014

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.554
6.759
nee, 2 losse zin delen, A) meestal toch wel goed of B) meeste gehyped via 3fm, daardoor zijn de meeste interessant om toch alsnog eens te gaan kijken als er niets naar mijn interesse tegenover staat. Waar dan in je eigen "spoorboekje" van de lineup je je goede hoofdmoot kan bekijken. Zoals bij voorbeeld een Kraantje Pappie laat ik links liggen als daar Temper Trap tegenover staat (ik noem maar wat)
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
@dennisvdbr

Laat me raden wat je tijdens het dagprogramma doet : Bier drinken en in het gras liggen ?

Niks mis mee. Dat doe ik ook altijd op Pinkpop, puur omdat de lineup vrijwel ieder jaar kut is. Maar met The Script, Douwe Bob, Gers en 30STM durf ik het terrein niet op. Dan ben ik veroordeeld tot het warme piswater, dat Brand heet, op de camping. Verder fijn festival hoor! ;)
 

xSam__

Gouden Tip
1 okt 2013
449
0
Om nog maar eens iets over The Stones te zeggen. Ze spelen niet maar 1 show maar nog 6 shows in Australië en Nieuw Zeeland. Deze shows vinden plaats in maart. Het lijkt er dus op dat we ook wel een redelijk uitgebreide europese tour kunnen verwachten…
Ze gaan een europese tour doen ja, eerst dus Australie en Nieuw Zeeland, Azie etc. In de zomer een europese tour, hoelang die is en wanneer die bekend wordt gemaakt is nog niet bekend. Maar blijf erbij, waarschijnlijk gaan ze dan alleen stadions doen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.554
6.759
@dennisvdbr

Laat me raden wat je tijdens het dagprogramma doet : Bier drinken en in het gras liggen ?

Ja, Bier drinken. En nee, meestal behelst mijn Pinkpop dag, fiets in de fieetsenstalling, naar binnen als het hek net open is, dan op en neer lopen tussen optreden op main en 3fm stage aan Overstehof-zijde van het terrein. Als iets heel interresants in de tent staat ga ik daar ook wel heen, zoals dit jaar Bastille en Jonathan Jeremiah. Meestal wel optijd bij de podia zodat ik een beetje vooraan sta, want ik wil ook wel wat zien. Vervolgens ruim op tijd bij het hoofdpodium om de headliner van dichtbij te kunnen zien. Daarna op de fiets naar huis.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Wat is er mis met in het gras liggen? Lekker vanaf een afstandje muziek luisteren in de zon met een biertje in je hand, heerlijk toch! Als er dan een band is die ik echt goed vind en meestal is dat bij de headliners wel zo dan sta ik wel vooraan (ruim van te voren zodat ik een goed plekje heb) Maar de hele dag heen en weer rennen en vooraan staan ga je helemaal kapot aan.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Wat is er mis met in het gras liggen? Lekker vanaf een afstandje muziek luisteren in de zon met een biertje in je hand, heerlijk toch! Als er dan een band is die ik echt goed vind en meestal is dat bij de headliners wel zo dan sta ik wel vooraan (ruim van te voren zodat ik een goed plekje heb) Maar de hele dag heen en weer rennen en vooraan staan ga je helemaal kapot aan.

Precies, op Sziget heb ik dit jaar meer gechillt dan bandjes gecheckt. Op Pinkpop vaak hetzelfde. Werchter heeft altijd wel een lineup waar ik veel wil zien, daardoor moet ik soms wat rennen vanaf The Barn naar Main, maar dat doe ik niet voor mijn lol. Op festivals lig ik verder altijd in het gras met een biertje binnen handbereik. Dat hoort erbij, net als een hapje gras nemen van de weide bij de eerste stap op het terrein.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
<div class="d4p-bbt-quote-title">Shaverion wrote:</div>
Wat is er mis met in het gras liggen? Lekker vanaf een afstandje muziek luisteren in de zon met een biertje in je hand, heerlijk toch! Als er dan een band is die ik echt goed vind en meestal is dat bij de headliners wel zo dan sta ik wel vooraan (ruim van te voren zodat ik een goed plekje heb) Maar de hele dag heen en weer rennen en vooraan staan ga je helemaal kapot aan.

Precies, op Sziget heb ik dit jaar meer gechillt dan bandjes gecheckt. Op Pinkpop vaak hetzelfde. Werchter heeft altijd wel een lineup waar ik veel wil zien, daardoor moet ik soms wat rennen vanaf The Barn naar Main, maar dat doe ik niet voor mijn lol. Op festivals lig ik verder altijd in het gras met een biertje binnen handbereik. Dat hoort erbij, net als een hapje gras nemen van de weide bij de eerste stap op het terrein.

Ik begin direct zin in te krijgen in het festivalseizoen van 2014! :D

Edit: verkeerde knopje, ipv editen mezelf quoten. Iets te laat naar bed gegaan zullen we maar zeggen.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.595
4.697
Neemt niet weg dat het pinkpopprogramma niet echt aantrekkelijk genoeg was vorig jaar om op te staan haha ;)
 

xSam__

Gouden Tip
1 okt 2013
449
0
Zit net te denken... is Aerosmith nog een optie? die touren wel door europa in juni.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Neemt niet weg dat het pinkpopprogramma niet echt aantrekkelijk genoeg was vorig jaar om op te staan haha
icon_wink.gif

Daarom heb ik ook drie dagen met mijn gezicht op het gras gelegen en teveel gedronken. Alleen Graveyard, QOTSA en The Gaslight Anthem waren tof. Tijdens Green Day bijna van een geluidsmast gesprongen, slechtste show die ik in jaren gezien heb.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.554
6.759
Zit net te denken… is Aerosmith nog een optie? die touren wel door europa in juni.
Zal krap zijn voor de oude rotten in het vak. 6 juni Denemarken en 9 juni Berlijn.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Daarom heb ik ook drie dagen met mijn gezicht op het gras gelegen en teveel gedronken. Alleen Graveyard, QOTSA en The Gaslight Anthem waren tof. Tijdens Green Day bijna van een geluidsmast gesprongen, slechtste show die ik in jaren gezien heb.

Haha ik heb bij RHCP iemand gezien die dat echt deed xD RW 2012 aan het eind van de show loopt iedereen weg uit het voorvak aan de rechterkant en dan heb je daar zo'n paal staan waar kabels aan hangen waar je onderdoor loopt en was een meisje ingeklommen xD Toen ze 10man bewaking onder haar zag staan wou ze er overheen springen en vast pakken aan de kabels maar dat ging dus niet heel goed dus die viel naar beneden de mensenstroom in xD
 

jeremy1407

Playlistbediener
2 dec 2013
28
0
Is RHCP en QOTSA nog mogelijk voor Pinkpop of is dat ook van de baan. En is het ook helemaal zeker dat Pearl Jam niet komt, heel jammer :(. Rolling Stones en Metallica is ook wel gaaf en dan met RHCP of QOTSA erbij zou mooi zijn

Edit by WeckoJ: Graag niet meer doen, een post met alleen hoofdletters! Heb het aangepast.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
IS RHCP EN QOTSA NOG MOGELIJK VOOR PINKPOP OF IS DAT OOK VAN DE BAAN. EN IS HET OOK HELEMAAL ZEKER DAT PEARL JAM NIET KOMT, HEEL JAMMER
icon_sad.gif
. ROLLING STONES EN METALLICA IS OOK WEL GAAF EN DAN MET RHCP OF QOTSA ERBIJ ZOU MOOI ZIJN

DAT IS ZEKER NOG MOGELIJK. AL STOND QOTSA ER AL IN 2013 EN HEBBEN WE WEINIG INFO OVER RHCP.
 

jeremy1407

Playlistbediener
2 dec 2013
28
0
mooi want ik vind persoonlijk artic monkeys en arcade fire niks voor headlines bij pinkpop om het uitverkocht te krijgen
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.658
2.272
Sommigen zullen toch is onder ogen moeten zien dat de vijver van Headliners ieder jaar niet zo uitzonderlijk groot is en de concurrentie moordend. AM en AF geen headliners noemen is te belachelijk voor woorden, gezien de grootte en populariteit, dat het jouw smaak niet is valt te begrijpen. RHCP geen concrete festivalinfo voor de EU dit jaar, anders was er toch al lang iets van bekend. Eveneens rond QOTSA niks te horen (weet niet of zij concrete festivalplannen hebben) maar dat wijst dat ze toch als Sub hier en daar zullen opduiken indien ze zullen verder touren.
 

Soundslave

Playlistbediener
29 nov 2013
6
0
Even wat anders, een paar uur geleden zijn namen voor Reading and Leeds bevestigd, zitten hier nog interessante acts tussen?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken