Graspop Metal Meeting 2025

Eeuwig zonde dat Steven Tyler z'n stem de coronapandemie niet heeft overleefd en daardoor de aangekondigde rentree van Aerosmith op Graspop waarschijnlijk in het water is gevallen. Ik vond hen ook geweldig in 2010 en had ze heel graag nog eens gezien.
Ja, die stond ook echt op mijn wensenlijst! Zeker met de de wetenschap dat hij de laatste shows echt op en top klonk!!

Ik zal dan ook direct het goede voorbeeld geven, en antwoord geven op @Koekdoos zijn vraag: naar welke niet logo-band kijk ik het meeste uit?

Heb deze al vaker benoemd maar het kan niet vaak genoeg, iedereen die metalcore enigszins van verdragen moet gaan kijken bij deze band
Als je mij vraagt welke metalcore band gun je het het meest om een flinke groei te maken naar hogere posities, dan zeg ik: LANDMVRKS❤️
Ik heb ze in de afgelopen twee jaar drie keer live gezien en drie keer waren ze fantastisch, dus ik kan dit met volle overtuiging zeggen.
Als ik tijd heb zal ik later nog wel een uitgebreidere bandintroductie schrijven want dat verdiend deze band wel.

Voor mij ongetwijfeld één van de beste live metalcore acts van het moment, de energie zit er altijd goed in en de zanger is ontzettend sterk live, door moeiteloos te wisselen tussen clean vocals, franstalige hiphop (intro van Creature hieronder bijvoorbeeld) maar ook de zwaarste grunts (in 'Lost in a wave' hieronder bijvoorbeeld het stukje van 3:00 tot 3:10) is hij toch één van mijn favoriete vocalists geworden. Deze diversiteit is dan ook iets wat me erg aanspreekt aan deze band.

Als je tijd hebt in je tijdschema, neem dan een kijkje bij deze fantastische band!

Hier kan ik wat mee, dankjewel! Ze staan op mijn lijstje bands waar ik wel heen wil, maar ik 'vergeet' bijna dat ze er staan omdat ik nog niet echt een indruk van ze heb

• Geweldig
Waarderingen: Loek123
Goed hier nog wel een realistische optie (hoewel ik de anderen ook zeer waardeer)

Blood Incantation:
Genre: Cosmic death metal.

Tja wat houdt dan in?
Spacey klanken en zweverige geluiden met ondertussen keiharde gitaren.
Top muzikanten die muziek maken die gewoon net wat anders is.

Bij de meeste mensen die ik ken, klikt deze band of absoluut niet.
In het eerste geval zeker komen kijken je wordt niet teleurgesteld.

Ze hebben afgelopen jaar een nieuw album uitgebracht. Absolute Elsewhere
Dus ik verwacht die jaar dus vooral de nummers van dit album.(The Stargate(3 nummers, The Message(3 nummers).
Het Nederlands instituut OOR is dit album zelfs opgevallen nr 10 album 2024(weet niet of dat goed of slecht is)

Ik hoop jullie daar te zien

Van de niet-logobands heb ik er 2. Met dank aan @jasper79 .

Orbit Culture - geweldige Melodeath voor onder andere de liefhebbers van Asinhell.
En vind je James Hetfield ten tijde van And Justice for All een lekkere stem?
Zeker kijken!

Primordial - Gewoon ogen dicht en je mee laten voeren op de heerlijke zware melodieën en melodramatische teksten.
Ga dat zien en horen.

En stiekem noem ik Dethklok. Toch een klein logo in de Metaldome. Gezien de reputatie van deze death-grootmeesters met geniale humoristische teksten verwacht ik een giga drukte in de tent.
Dus vroeg aansluiten.

Ik ben iets minder van clips en voorbeelden delen. Zoek de namen op YouTube, Spotify of iTunes en oordeel zelf en ga vooral genieten!!!

Eens. Ik ben Graspop bijvoorbeeld nog steeds eeuwig dankbaar dat ik dankzij hen Lynyrd Skynyrd een keer live heb mogen zien. Ook al was het met nog maar één origineel bandlid.
Zo heb ik vorig jaar genoten van Brain Downey,s Alive and Dangerous.
Voor sommigen misschien een cover bandje maar voor mij was het even terug in de tijd.

Laatst bewerkt:
En stiekem noem ik Dethklok. Toch een klein logo in de Metaldome. Gezien de reputatie van deze death-grootmeesters met geniale humoristische teksten verwacht ik een giga drukte in de tent.
Dus vroeg aansluiten.
Dethklok zit ook naar te kijken maar de vraag is of ik daar nog binnen kom na blood incantation.

Daarmee ook Opeth en Behemoth(in minder mate) links laten liggen.

Keuzes keuzes keuzes

Net even op facebook gekeken of ie daar iets had gepost, daar wordt het daadwerkelijk "my Whitesnake years" genoemd. Dus lijkt me dan misschien zelfs gewoon een set met alleen maar Whitesnake, misschien niet eens Burning Heart... Alsnog wel gaaf om nog één keertje een goede uitvoering van Whitesnake te zien.
Als ik kijk op setlist, dan is de kans op burning heart vrij groot.

IMG_2380.jpeg

Jaren terug Vandenberg op Fortarock gezien en zeker een aanrader als je houdt van dit soort muziek.

• Leuk
Waarderingen: Heyaneihad
Goed hier nog wel een realistische optie (hoewel ik de anderen ook zeer waardeer)

Blood Incantation:
Genre: Cosmic death metal.

Tja wat houdt dan in?
Spacey klanken en zweverige geluiden met ondertussen keiharde gitaren.
Top muzikanten die muziek maken die gewoon net wat anders is.

Bij de meeste mensen die ik ken, klikt deze band of absoluut niet.
In het eerste geval zeker komen kijken je wordt niet teleurgesteld.

Ze hebben afgelopen jaar een nieuw album uitgebracht. Absolute Elsewhere
Dus ik verwacht die jaar dus vooral de nummers van dit album.(The Stargate(3 nummers, The Message(3 nummers).
Het Nederlands instituut OOR is dit album zelfs opgevallen nr 10 album 2024(weet niet of dat goed of slecht is)

Ik hoop jullie daar te zien

Heb dit album al meerdere keren van begin tot eind beluisterd, mij zul je zeker treffen bij Blood Incantation!

• Leuk
Waarderingen: duck
Als ze niet clashen met Powertrip dan ga ik ook zeker naar Fit For An Autopsy kijken. Voor de liefhebbers van eerder genoemde Orbit Culture een zekere hit en geen miss. Zoals het nu lijkt gaan ze wel clashen met eerdergenoemde Powertrip. En als echte welgemeende doorgewinterde duivelsaanbiddende trashhead is dat voor mij een heel makkelijke keuze daar ik Powertrip nog niet live heb mogen bewonderen!

• Leuk
Waarderingen: sven.cr en MarcoReusel
Het lijkt net alsof we zitten te wachten op een line up drop en de tijd proberen te doden, terwijl we een volledige line up hebben, met een hoop in te luisteren. Heb het gevoel dat er voorgaande jaren veel meer posts waren met "Ik heb deze band ontdekt, kijk hoe tof deze band is"
Dat soort dingen mis ik eigenlijk wel een beetje, kwamen ook altijd leuke forum favorieten naar boven die ik anders niet had gekend.

Ik heb dankzij de spotify-lijst recentelijk Sylosis ontdekt, die zijn van onbekend pijlsnel naar een must-see spot geschoten voor mij

Idem.

Ander genre, maar Angelus Apatrida is ook op m'n radar gekomen. Heerlijke trash.
Idem hier heerlijk.
Volgens de koekdoos methode is er kans dat ik bij Ugly Joe sta maar eigenlijk doet me dat te weinig.(even kijken wat de maten doen en of we moeten splitsen).

Van de niet-logobands heb ik er 2. Met dank aan @jasper79 .

Orbit Culture - geweldige Melodeath voor onder andere de liefhebbers van Asinhell.
En vind je James Hetfield ten tijde van And Justice for All een lekkere stem?
Zeker kijken!

Primordial - Gewoon ogen dicht en je mee laten voeren op de heerlijke zware melodieën en melodramatische teksten.
Ga dat zien en horen.

Dus vroeg aansluiten.

Ik ben iets minder van clips en voorbeelden delen. Zoek de namen op YouTube, Spotify of iTunes en oordeel zelf en ga vooral genieten!!!
Geweldig! Blij om te horen dat ik niet enige ben die vind dat Niklas erg als James vind klinken!

Hun cover van Metallica's Hardwired is ook top!

• Leuk
Waarderingen: Piebe71

Users who are viewing this thread