Graspop Metal Meeting 2025

Nu de tickets binnen zijn, zo zal mijn zaterdag er waarschijnlijk uitzien:

Zeker:
-> whitechapel
-> Sylosis
-> Cattle Decapitation
-> Soulfly
-> Korn

Indien mogelijk:
-> Brutus
-> Eisbrecher
-> The Hu

Als death metal fan (slechts 1 band die dag) ga ik mij toch aardig vermaken.

• Leuk
Waarderingen: Steph85 en Loek123
Het lijkt net alsof we zitten te wachten op een line up drop en de tijd proberen te doden, terwijl we een volledige line up hebben, met een hoop in te luisteren. Heb het gevoel dat er voorgaande jaren veel meer posts waren met "Ik heb deze band ontdekt, kijk hoe tof deze band is"
Dat soort dingen mis ik eigenlijk wel een beetje, kwamen ook altijd leuke forum favorieten naar boven die ik anders niet had gekend.

Dan hebben we meer band introducties nodig!

Nu de tickets binnen zijn, zo zal mijn zaterdag er waarschijnlijk uitzien:

Zeker:
-> whitechapel
-> Sylosis
-> Cattle Decapitation
-> Soulfly
-> Korn

Indien mogelijk:
-> Brutus
-> Eisbrecher
-> The Hu

Als death metal fan (slechts 1 band die dag) ga ik mij toch aardig vermaken.
Op basis van Whitechapel en Cattle Decapitation zou ik toch zeker ook aanraden van Lorna Shore eens te checken ;)

Ik zal dan ook direct het goede voorbeeld geven, en antwoord geven op @Koekdoos zijn vraag: naar welke niet logo-band kijk ik het meeste uit?

Heb deze al vaker benoemd maar het kan niet vaak genoeg, iedereen die metalcore enigszins van verdragen moet gaan kijken bij deze band
Als je mij vraagt welke metalcore band gun je het het meest om een flinke groei te maken naar hogere posities, dan zeg ik: LANDMVRKS❤️
Ik heb ze in de afgelopen twee jaar drie keer live gezien en drie keer waren ze fantastisch, dus ik kan dit met volle overtuiging zeggen.
Als ik tijd heb zal ik later nog wel een uitgebreidere bandintroductie schrijven want dat verdiend deze band wel.

Voor mij ongetwijfeld één van de beste live metalcore acts van het moment, de energie zit er altijd goed in en de zanger is ontzettend sterk live, door moeiteloos te wisselen tussen clean vocals, franstalige hiphop (intro van Creature hieronder bijvoorbeeld) maar ook de zwaarste grunts (in 'Lost in a wave' hieronder bijvoorbeeld het stukje van 3:00 tot 3:10) is hij toch één van mijn favoriete vocalists geworden. Deze diversiteit is dan ook iets wat me erg aanspreekt aan deze band.

Als je tijd hebt in je tijdschema, neem dan een kijkje bij deze fantastische band!

Mijn dikke tip is Vandenberg vanuit de laatste toevoeging. Geschikt voor iedereen die de zure nasmaak van Whitesnake nog wil wegspoelen, want ik vermoed dat hij op Graspop ook wel de Whitesnake 35 year anniversary gaat doen, zoals hij dat in het voorjaar en in mei ook doet.

Krijg je uiteraard zijn eigen grote hit Burning Heart, zal de meerderheid hier vast wel kennen?

Maar dus ook gewoon de knallers van Whitesnake erbij, Still of the Night, Here I Go Again en persoonlijke favoriet Is This Love (staat standaard in mijn top3 van de Festileaks Tijdloze Top 100). Zie hieronder live fragmentje van afgelopen zomer:

Op basis van de clashfinders lijkt het vooral te clashen met Poppy, volgens mij ook wel een naam die veel willen zien, maar als dat je niet trekt, ga dan zeker hier kijken. Even bijkomen van al het geweld op de vrijdagavond!

Mijn dikke tip is Vandenberg vanuit de laatste toevoeging. Geschikt voor iedereen die de zure nasmaak van Whitesnake nog wil wegspoelen, want ik vermoed dat hij op Graspop ook wel de Whitesnake 35 year anniversary gaat doen, zoals hij dat in het voorjaar en in mei ook doet.

Krijg je uiteraard zijn eigen grote hit Burning Heart, zal de meerderheid hier vast wel kennen?

Maar dus ook gewoon de knallers van Whitesnake erbij, Still of the Night, Here I Go Again en persoonlijke favoriet Is This Love (staat standaard in mijn top3 van de Festileaks Tijdloze Top 100). Zie hieronder live fragmentje van afgelopen zomer:

Op basis van de clashfinders lijkt het vooral te clashen met Poppy, volgens mij ook wel een naam die veel willen zien, maar als dat je niet trekt, ga dan zeker hier kijken. Even bijkomen van al het geweld op de vrijdagavond!
vandenberg zeker een aanrader, heb ze in februari in metropool gezien, spelen inderdaad een whitesnake set.
verdere tips: donderdag, the raven age en zondags beyond the black in the metaldome.

Vandenberg lijkt mij ook zeker lekker. Maar Still of the Night had ik niet als nummer erbij gezet. Ik weet dat ze het spelen, maar is toch echt een Whitesnake song

• Leuk
Waarderingen: El_Leipo en Steph85
Niets met het onderwerp te maken, maar...Mijn grootste spijt voor deze GMM 2025: De afwezigheid van Pentagram!!! Ik hou al heel lang van deze band, ik ben echt blij dat ze momenteel enorme publiciteit krijgen dankzij deze virale video!!! 😍 Wat jammer dat ze op Hellfest staan en niet op Graspop!!!
Ben ik de enige?

Vandenberg lijkt mij ook zeker lekker. Maar Still of the Night had ik niet als nummer erbij gezet. Ik weet dat ze het spelen, maar is toch echt een Whitesnake song

Afgelopen voorjaar speelde hij alleen maar Whitesnake nummers, vermoed dat Graspop wel wat meer een mix wordt, maar kan moeilijk allemaal Vandenberg nummers erbij zetten als ie ze toch niet speelt

Afgelopen voorjaar speelde hij alleen maar Whitesnake nummers, vermoed dat Graspop wel wat meer een mix wordt, maar kan moeilijk allemaal Vandenberg nummers erbij zetten als ie ze toch niet speelt
Had het net even opgezocht. Wat een afknapper! Noem het dan Vandenberg plays Whitesnake. Gemiste kans als je onder de bandnaam Vandenberg optreedt

Had het net even opgezocht. Wat een afknapper! Noem het dan Vandenberg plays Whitesnake. Gemiste kans als je onder de bandnaam Vandenberg optreedt

Net even op facebook gekeken of ie daar iets had gepost, daar wordt het daadwerkelijk "my Whitesnake years" genoemd. Dus lijkt me dan misschien zelfs gewoon een set met alleen maar Whitesnake, misschien niet eens Burning Heart... Alsnog wel gaaf om nog één keertje een goede uitvoering van Whitesnake te zien.

Zijn solowerk is niet heel erg andere muziek toch? Met een goede zanger blijft de muziek van Whitesnake nog wel de moeite waard!
Ik ben het met je eens... maar als ik de VDB-zanger op Here I Go Again hoor, is het niet beter dan met Coverdale vorige keer! 🤣🤣🤣 (Wees voorzichtig met andere titels, het levert echt op! 😉)

Ik hoop dat Graspop vooral namen zoals Vandenberg, Glenn Hughes, Uriah Heep etc. blijft boeken. Geeft mij als jonge gozer nog een kans om al die muziek live te horen (zeker de Coverdale Deep Purple songs bij Hughes vorig jaar was geweldig).

Verder vind ik dat de line-up dit jaar een goede hoeveelheid hardrock heeft. Krokus begint ook steeds lekkerder te klinken!

Ik hoop dat Graspop vooral namen zoals Vandenberg, Glenn Hughes, Uriah Heep etc. blijft boeken. Geeft mij als jonge gozer nog een kans om al die muziek live te horen (zeker de Coverdale Deep Purple songs bij Hughes vorig jaar was geweldig).

Verder vind ik dat de line-up dit jaar een goede hoeveelheid hardrock heeft. Krokus begint ook steeds lekkerder te klinken!
Eens. Ik ben Graspop bijvoorbeeld nog steeds eeuwig dankbaar dat ik dankzij hen Lynyrd Skynyrd een keer live heb mogen zien. Ook al was het met nog maar één origineel bandlid.

Eens. Ik ben Graspop bijvoorbeeld nog steeds eeuwig dankbaar dat ik dankzij hen Lynyrd Skynyrd een keer live heb mogen zien. Ook al was het met nog maar één origineel bandlid.

Living Colour ooit in de metaldome was ook leuk, net als die keer dat Phil Campbell er denk ik voor het eerst stond (ook metaldome) en ze Ace of Spades inzetten! Was beide denk ik nog in de oude setup van het festival waar Jupiler en Metaldome tegen elkaar aan stonden met een mini-veldje voor de Jupiler.

• Leuk
Waarderingen: Jamel

Users who are viewing this thread