Graspop Metal Meeting 2025

Hopelijk timen ze het niet nog anders, want vorig jaar was dat ook de vrijdag na Hemelvaart en dat is dit jaar pas op 29 mei 🙈

Nu Graspop een nieuwe format van poster is gaan gebruiken, ben ik benieuwd of we nog verrassingen gaan krijgen in de timetable.
Hellfest gebruikt ook ieder jaar deze stijl van poster, maar draait dan in de timetable toch een aantal zaken om
We gaan nu automatisch uit van de poster als speelvolgorde, maar zou me niet verbazen als daar in een paar gevallen toch nog van wordt afgeweken
Goed voorbeeld bijvoorbeeld is Tom Morello op GMM2023, die heel hoog op de poster stond maar zijn spot in de timetable was een stuk lager
Dit jaar zie je bij Hellfest bijvoorbeeld dat Within Temptation headliner is volgens de poster, maar Heilung de dag afsluit in de timetable. Hetzelfde met judas priest en dream theater die ze hebben omgedraaid.

Nu Graspop een nieuwe format van poster is gaan gebruiken, ben ik benieuwd of we nog verrassingen gaan krijgen in de timetable.
Hellfest gebruikt ook ieder jaar deze stijl van poster, maar draait dan in de timetable toch een aantal zaken om
We gaan nu automatisch uit van de poster als speelvolgorde, maar zou me niet verbazen als daar in een paar gevallen toch nog van wordt afgeweken
Goed voorbeeld bijvoorbeeld is Tom Morello op GMM2023, die heel hoog op de poster stond maar zijn spot in de timetable was een stuk lager
Dit jaar zie je bij Hellfest bijvoorbeeld dat Within Temptation headliner is volgens de poster, maar Heilung de dag afsluit in de timetable. Hetzelfde met judas priest en dream theater die ze hebben omgedraaid.
Zie ik alleen gebeuren bij uitvallers of falling in reverse

INK is een leuke band, zeker! Maar hun thema (Hollywood horror) houdt wel een keer op. Elke bekende figuur en film is wel een keer behandeld nu, vraag me af hoeveel rek daar nog in zit? Zie niet hoe ze nog hard kunnen groeien komende jaren. Paar slots opschuiven is zeker mogelijk maar een HL plek is nog ver weg denk ik.
Ik ging hier nog op reageren maar was het vergeten. In hun eerdere albums gingen hun nummers nog niet over horror films, wel het algemene horror thema. Het album Every Trick in the Book is bijvoorbeeld volledig gebaseerd op boeken, zoals Dracula, Alive en het dagboek van Anne Frank.
Ik zou dus zeggen dat ze zeker nog wel wat ruimte hebben om te groeien ;)

• Leuk
Waarderingen: mvl1980
Ik ging hier nog op reageren maar was het vergeten. In hun eerdere albums gingen hun nummers nog niet over horror films, wel het algemene horror thema. Het album Every Trick in the Book is bijvoorbeeld volledig gebaseerd op boeken, zoals Dracula, Alive en het dagboek van Anne Frank.
Ik zou dus zeggen dat ze zeker nog wel wat ruimte hebben om te groeien ;)
Was misschien wat te voorbarig. Het horrorthema is heel breed, niet alleen films. Bovendien zou je sommige films/verhalen/figuren nog best verder uit kunnen diepen en vaker kunnen gebruiken. Dus terecht punt!

• Leuk
Waarderingen: tmatheussen
Zou misschien wat clashes op kunnen lossen. FiR en Blood Incantation bijvoorbeeld. Neem ik Me First and the Gimme Gimmes niet eens mee, voor mij is dit een triple-clash 😱

Zeg maar nee, dan krijg je er 6. 5 blijkbaar.

Unto Others

Eén van mijn favoriete liveshows op Alcatraz vorig jaar in een half gevulde tent. Heavy Metal meets Goth. Een zanger met een bijzondere maar fijne stem klank.

Paradise Lost

Eigenlijk schandalig dat Paradise Lost zo "laag" op de line-up staat. Paradise Lost lijkt weer helemaal terug door de laatste platen waarbij "Obsidian" makkelijk in de top beste platen van dat jaar was. Nick Holmes was vorig jaar op Alcatraz ook prima bij stem (is in het verleden niet altijd zo geweest). Ik kijk er in ieder geval weer naar uit.

Blood Incantation

Vorig jaar kon je als death metal fan amper om Blood Incantation heen. Ze maken altijd wel bijzondere platen maar Absolute Elsewhere leek de spijker op de kop te slaan door middel van death metal te combineren met een soortgelijke sound van Pink Floyd. Nieuwsgierig? Dan is het op z'n minst een kijkje waard.

Spectral Wound

De enige black metal band op Graspop dit jaar? Jammer. Spectral Wound is snel en hard.

House of Protection

Mijn grootste ontdekking van vorig jaar, momenteel bezig met een nieuwe plaat en de singles zijn tot nu allemaal bangers, inclusief een collab met Architects. Deze gasten gaan hun vorige band Fever 333 keihard overtreffen.

Ik hou van Paradise Lost, de komende clash met Dream Theater is verschrikkelijk voor mij! 😭😭😭

Users who are viewing this thread