Zeg maar nee, dan krijg je er
6. 5 blijkbaar.
Unto Others
Eén van mijn favoriete liveshows op Alcatraz vorig jaar in een half gevulde tent. Heavy Metal meets Goth. Een zanger met een bijzondere maar fijne stem klank.
Paradise Lost
Eigenlijk schandalig dat Paradise Lost zo "laag" op de line-up staat. Paradise Lost lijkt weer helemaal terug door de laatste platen waarbij "Obsidian" makkelijk in de top beste platen van dat jaar was. Nick Holmes was vorig jaar op Alcatraz ook prima bij stem (is in het verleden niet altijd zo geweest). Ik kijk er in ieder geval weer naar uit.
Blood Incantation
Vorig jaar kon je als death metal fan amper om Blood Incantation heen. Ze maken altijd wel bijzondere platen maar Absolute Elsewhere leek de spijker op de kop te slaan door middel van death metal te combineren met een soortgelijke sound van Pink Floyd. Nieuwsgierig? Dan is het op z'n minst een kijkje waard.
Spectral Wound
De enige black metal band op Graspop dit jaar? Jammer. Spectral Wound is snel en hard.
House of Protection
Mijn grootste ontdekking van vorig jaar, momenteel bezig met een nieuwe plaat en de singles zijn tot nu allemaal bangers, inclusief een collab met Architects. Deze gasten gaan hun vorige band Fever 333 keihard overtreffen.