FiR heeft een reputatie die zowel omhoog als omlaag zou kunnen werken.Hoe bedoel je met FiR? Die staan juist lager op de poster als dat we met zn allen hadden verwacht toch?
Of bedoel je als die afvallen
FiR heeft een reputatie die zowel omhoog als omlaag zou kunnen werken.Hoe bedoel je met FiR? Die staan juist lager op de poster als dat we met zn allen hadden verwacht toch?
Ik ging hier nog op reageren maar was het vergeten. In hun eerdere albums gingen hun nummers nog niet over horror films, wel het algemene horror thema. Het album Every Trick in the Book is bijvoorbeeld volledig gebaseerd op boeken, zoals Dracula, Alive en het dagboek van Anne Frank.INK is een leuke band, zeker! Maar hun thema (Hollywood horror) houdt wel een keer op. Elke bekende figuur en film is wel een keer behandeld nu, vraag me af hoeveel rek daar nog in zit? Zie niet hoe ze nog hard kunnen groeien komende jaren. Paar slots opschuiven is zeker mogelijk maar een HL plek is nog ver weg denk ik.
Was misschien wat te voorbarig. Het horrorthema is heel breed, niet alleen films. Bovendien zou je sommige films/verhalen/figuren nog best verder uit kunnen diepen en vaker kunnen gebruiken. Dus terecht punt!Ik ging hier nog op reageren maar was het vergeten. In hun eerdere albums gingen hun nummers nog niet over horror films, wel het algemene horror thema. Het album Every Trick in the Book is bijvoorbeeld volledig gebaseerd op boeken, zoals Dracula, Alive en het dagboek van Anne Frank.
Ik zou dus zeggen dat ze zeker nog wel wat ruimte hebben om te groeien![]()
Zou misschien wat clashes op kunnen lossen. FiR en Blood Incantation bijvoorbeeld. Neem ik Me First and the Gimme Gimmes niet eens mee, voor mij is dit een triple-clashNu Graspop een nieuwe format van poster is gaan gebruiken, ben ik benieuwd of we nog verrassingen gaan krijgen in de timetable.
Hellfest gebruikt ook ieder jaar deze stijl van poster, maar draait dan in de timetable toch een aantal zaken om
We gaan nu automatisch uit van de poster als speelvolgorde, maar zou me niet verbazen als daar in een paar gevallen toch nog van wordt afgeweken
Goed voorbeeld bijvoorbeeld is Tom Morello op GMM2023, die heel hoog op de poster stond maar zijn spot in de timetable was een stuk lager
Dit jaar zie je bij Hellfest bijvoorbeeld dat Within Temptation headliner is volgens de poster, maar Heilung de dag afsluit in de timetable. Hetzelfde met judas priest en dream theater die ze hebben omgedraaid.
Met zijn allen?Hoe bedoel je met FiR? Die staan juist lager op de poster als dat we met zn allen hadden verwacht toch?
Ik hou van Paradise Lost, de komende clash met Dream Theater is verschrikkelijk voor mij!Zeg maar nee, dan krijg je er6. 5 blijkbaar.
Unto Others
Eén van mijn favoriete liveshows op Alcatraz vorig jaar in een half gevulde tent. Heavy Metal meets Goth. Een zanger met een bijzondere maar fijne stem klank.
Paradise Lost
Eigenlijk schandalig dat Paradise Lost zo "laag" op de line-up staat. Paradise Lost lijkt weer helemaal terug door de laatste platen waarbij "Obsidian" makkelijk in de top beste platen van dat jaar was. Nick Holmes was vorig jaar op Alcatraz ook prima bij stem (is in het verleden niet altijd zo geweest). Ik kijk er in ieder geval weer naar uit.
Blood Incantation
Vorig jaar kon je als death metal fan amper om Blood Incantation heen. Ze maken altijd wel bijzondere platen maar Absolute Elsewhere leek de spijker op de kop te slaan door middel van death metal te combineren met een soortgelijke sound van Pink Floyd. Nieuwsgierig? Dan is het op z'n minst een kijkje waard.
Spectral Wound
De enige black metal band op Graspop dit jaar? Jammer. Spectral Wound is snel en hard.
House of Protection
Mijn grootste ontdekking van vorig jaar, momenteel bezig met een nieuwe plaat en de singles zijn tot nu allemaal bangers, inclusief een collab met Architects. Deze gasten gaan hun vorige band Fever 333 keihard overtreffen.
misschien gewoon het feit dat hij een van de Godfathers is en dat zonder hem het genre niet zou zijn wat het nu is???Triptykon heeft wel wat black invloeden maar is niet echt een black metal band, hoewel ze een Celtic Frost set spelen (wat dan weer meer Black metal is).
King Diamond heeft weinig met black metal te maken.
Zo kunnen we ook alles terug leiden naar Black Sabbath toch? Maar eerlijk is eerlijk, King Diamond is een icoon.misschien gewoon het feit dat hij een van de Godfathers is en dat zonder hem het genre niet zou zijn wat het nu is???![]()
Ik word zo moe van bands die hun 'afscheidstour' inzetten als manipulatiemiddel om meer tickets te verkopen.Misschien kunnen we KISS al opschrijven voor 2026. Hoor dat ze weer een reünie gaan doen![]()
Of nog erger, een stuk of 10 jaar lang verschillende afscheidstours doen en dan eindelijk stoppen en dan nog terugkomenIk word zo moe van bands die hun 'afscheidstour' inzetten als manipulatiemiddel om meer tickets te verkopen.
Dat ja. Echt ontzettend irritant vind ik dat.Of nog erger, een stuk of 10 jaar lang verschillende afscheidstours doen en dan eindelijk stoppen en dan nog terugkomen
Net als scorpions die in 2010 hun afscheidstour aankondigden![]()
Dan ga ik nu mijn afscheid voor Graspop aankondigen. Tot volgend jaarDat ja. Echt ontzettend irritant vind ik dat.
Misschien kunnen we KISS al opschrijven voor 2026. Hoor dat ze weer een reünie gaan doen![]()
Ik denk dat het deze show is waar @El_Leipo naar verwijst, anders hebben velen van ons misschien wat informatie gemistBaseren we dit op die ene show voor het zoveel jarig bestaan van dé fanclub waar ze een optreden gaan doen?
Of heb ik een nieuwsbericht gemist?
Ik heb daar eerlijk gezegd niet zo'n moeite mee.Dat ja. Echt ontzettend irritant vind ik dat.
Ach ja. Zie Heintje Davids. Dat verschijnsel van afscheid nemen is van alle tijdenIk heb daar eerlijk gezegd niet zo'n moeite mee.
Handig is het wellicht niet, en je zou het inderdaad kunnen zien als manipulatiemiddel om meer tickets te verkopen.
Toch denk ik niet dat bands zoiets moedwillig of met voorbedachten rade doen.
Op het moment dat ze besluiten te stoppen en dat aankondigen, lijkt me dat oprecht.
Dat wil echter niet zeggen dat situaties en meningen niet kunnen veranderen.
Niet alleen muzikanten doen dat overigens, het komt net zo goed voor in sport, film, tv, politiek, etc. dat mensen een rentree maken.
Ik vind dat gewoon ieders goed recht.
Is het bedrog of misleiding van fans en bezoekers?
Misschien, maar iedereen weet ook wel dat zoiets altijd tot de mogelijkheden hoort (tenzij iemand heel erg ziek is ofzo).
Als bv. The Rolling Stones een afscheidstour aankondigen, dan weet je dat dat gezien hun leeftijd heel goed hun daadwerkelijk laatste tour kan zijn.
Maar ook zijzelf weten niet hoe ze er over een jaar of 5 fysiek en mentaal aan toe zijn, en als het dan weer begint te kriebelen...
Optreden lijkt me voor vele muziekartiesten nu eenmaal verslavend, maar tegelijkertijd kan touren ook veel druk en spanning veroorzaken, zowel lichamelijk, geestelijk als in relaties met families of tussen bandleden onderling, waardoor de wens om te stoppen steeds groter kan worden.
Als ze dan echter daadwerkelijk besluiten te stoppen, kan het 'normale' leven best wel eens snel gaan vervelen of tegenvallen (of het geld raakt sneller op dan gedacht..).
Het is menselijk dat negatieve herinneringen sneller verdwijnen dan positieve, en dan kunnen de kriebels snel terugkeren.
Als je je oude maten dan weer ziet of spreekt, en samen terugdenkt aan de 'good old days', dan lijkt me zo'n keuze voor een comeback snel gemaakt.
Kortom, lekker laten gaan.
Niemand wordt immers gedwongen om naar een band die een comeback maakt te gaan kijken.
Ik heb bv. niet veel met Slayer, maar mochten ze volgend jaar weer op GMM staan, dan vind ik dat allemaal prima.
Ik gun dat de band, de fans, de organisatie, en zelf zoek ik wel wat anders op.![]()
Klopt, maar het duidt er wel op dat het 'afscheid' niet zo definitief was lijkt meIk denk dat het deze show is waar @El_Leipo naar verwijst, anders hebben velen van ons misschien wat informatie gemist![]()
Klopt, maar het duidt er wel op dat het 'afscheid' niet zo definitief was lijkt me
Het is uiteindelijk ook gewoon een goed draaiend bedrijf. Heeft inmiddels niet zoveel meer te maken met een spontane band. Maar zo zijn er wel meerZe zijn uiteindelijk gewoon bezig met die hologrammen van het bedrijf dat het ook voor ABBA heeft gedaan. Dus dat zou de logische stap zijn met dus gewoon af en toe zo’n speciaal optreden, zie ze bijvoorbeeld ook niet stoppen met de KISS Kruise, dat verdient te veel waarschijnlijk. Maar het blijft leuk om te voorspellen dat er vanzelf eens een Unmasked 2 tour aankomt.