Album releases 2025

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
- BCNR
- Fluisteraars [EP]
- The Ex
- Ora Cogan [EP]
- The Null Club [EP] (Gilla Band gitarist)
- Kin'gongolo Kiniata
- Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs
- Scowl
- Florist
- Panchiko
- Mizmor & Hell
- Jane Remover

• Leuk
Waarderingen: Bubba en Fluxion
BCNR moet nog even groeien bij mij. Denk wat minder dan Bush Hall, maar er zitten denk ik genoeg mooie momenten in.
Djo past wel echt heerlijk bij het weer van vandaag. Die gaat zo nog een keer op denk ik.

• Leuk
Waarderingen: Nelios
Wat een absurde dag!

Black Country, New Road
Jane Remover
Mizmor & Hell
2hollis
Thornhill
Fluisteraars (EP)
Panchiko
Barker
Scowl

Vooral de eerste vijf toch wel echt heel benieuwd naar. Jane Remover is tot nu toe ijzersterk.

• Leuk
Waarderingen: residentalien
BCNR en Florist voor mij.

Djo en DJ Koze probeer ik ook mee te pakken

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MarkD
De nieuwe The Ophelias, geproduceerd door Julien Baker, is weer een heel fijn plaatje van gelaagde licht dromerige indie-rock met wat strijk instrumenten erop. Blijft een erg toffe band.

Wat een absurde dag!
Scowl

Vooral de eerste vijf toch wel echt heel benieuwd naar. Jane Remover is tot nu toe ijzersterk.
Scowl klinkt nu wel echt als punk band die Panamore covert, dat doen ze erg goed maar het leuke is er wel een beetje vanaf voor mij. Beetje gezichtloos.

Bleed From Within - Zenith
Thornhill - Bodies
Scowl - Are We All Angels
Bleed From Within levert zeker met dit album. Moet hem nog een keer goed luisteren maar bevalt tot nu toe erg goed.

Thornhill onverwachts heel erg goed. Ga ik zeker vaker beluisteren.

Scowl wel leuk, maar blijft niet echt hangen verder.

Bij mij is het vrijwel een combinatie van alles wat al genoemd is. Goed om te zien dat onze Release Radar er aardig hetzelfde uitziet ;) Elton John & Brandi Carlile ga ik niet aan beginnen. Christus, wat veel.

The Babe Rainbow - Slipper imp and shakaerator
Black Country, New Road - Forever Howlong
Panchiko - Ginkgo
Kin'Gongolo Kiniata - Kiniata
Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs - Death Hilarious
Scowl - Are We All Angels
The Waterboys - Life, Death and Dennis Hopper
Kjetil Husebø - Piano Transformed - Interspace
Hiromi's Sonicwonder - OUT THERE
Gruppo Sportivo - Back to Nature, Vol. 2
Ora Cogan - Bury Me (EP)
Juan Carmona - Laberinto de Luz
Soul Sign - Desert Fire
Mizmor & Hell - Alluvion
The Ex - If Your Mirror Breaks
Momma - Welcome to My Blue Sky
Fluisteraars - Kronieken van het Verdwenen Kasteel - III - Grunsfoort (EP)
Yann Tiersen - Rathlin from a Distance | The Liquid Hour
Florist - JellyWish

• Leuk
Waarderingen: Joris
Nog niet genoemd hier:

Bloody Valkyria - In Our Home, Across the Fog (Epic, Melodic Black Metal)
Tómarúm - Beyond Obsidian Euphoria (Progressive Black Metal)
Wrath of Logarius - Crown of Mortis (Extreme Metal, Black/Death)

Daarnaast is Blood Abscission - II (Atmospheric Black Metal) eigenlijk voor volgende week, maar sinds gisteren al te luisteren via het fantastische Youtubekanaal 'Black Metal Promotion'. Ik heb hem zelf inmiddels al een paar keer volledig beluisterd en kan hem van harte aanbevelen. Gaat heel hoog eindigen in de eindejaarslijstjes.

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Beluisterd:

Black Country New Road – Forever Howlong: niet perse mijn smaak, maar ik heb op Zeitgeist wel van ze genoten. Van heel minimalistisch tot multi-instrumentale uithalen. Zo is dit nieuwe album ook. ‘Happy Birthday’ vind ik het lekkerste nummer.
The Underground Youth – Décollage: heerlijke melancholische postpunk. Maar dat kunnen ze natuurlijk ook wel na zoveel albums. Wel weer (als vanouds) een kort album met maar 8 nummers, maar wel erg lekker. ‘One Of The Dreamers’ en ‘Caliope’ zijn vooralsnog mijn favorieten.
Sleigh Bells – Bunky Becky Birthday Boy: zo, dit is een lekker album zeg! Komt misschien ook wel, omdat ik niet wist wat ik kon verwachten. ‘Wanna Start A Band?’ is wel mijn favoriet. ‘Pulse Drips Quiet’ is ook wel lekker.
Pigs x7 – Death Hilarious: ik heb nooit echt naar Pigs x7 geluisterd. Nu wel, en het zal een prima album zijn, maar het is niet echt mijn voorkeur genre. ‘Glib Tongued’ is wel een aardig nummer.
Momma – Welcome To My Blue Sky: na hun concert in Trix gelijk hun album ‘Household Name’ gekocht en dit is een prima opvolger van dat album. En ‘I Want You (Fever)’ is wel een heel lekker nummer.
Scowl – Are We All Angels: aardig hardcorepunk album. ‘B.A.B.E’ en ‘Tonight (I’m Afraid)’ zijn wel verdomd lekkere nummers. Melodieus met lekker afwisselend zang en schreeuw.
Ball Park Music – Like Love: album met lieflijke indierock/indiepopnummers. Mij te lieflijk. Saai eigenlijk. ‘Please Don’t Move To Melbourne’ is wel leuk.
Mekons – Horror: eenvoudige rock met een vleug Ierse en Schotse folk. Weinig opzienbarend. ‘War Economy’ is wel een leuk nummer.
Glare – Sunset Funeral: heerlijke shoegaze a la Narrow Head. Het start gelijk al lekker met ‘Mourning Haze’. En met o.a. de lekkere lome nummers ‘Saudade’, Chlorinehouse’, Nü Burn’ en ‘Sungrave’ maakt het voor mij een heel prettig album.
Anika – Abyss: best een lekker rock album. Ik vermaak mij prima met nummers als ‘Hearsay’, ‘Abyss’, ‘Oxygen’ en ‘Out Of The Shadows’.
Heaven – Dream Aloud: ook in de shoegaze-hoek, maar toch weer anders. Uiteraard is het dromerig met langzamere en droevigere stukken. ‘Sun Setting Skies’, ‘I Need You More Somehow’ en ‘I See The Rain’ zijn best aardige tracks.

Beluisterd:

Black Country New Road – Forever Howlong: niet perse mijn smaak, maar ik heb op Zeitgeist wel van ze genoten. Van heel minimalistisch tot multi-instrumentale uithalen. Zo is dit nieuwe album ook. ‘Happy Birthday’ vind ik het lekkerste nummer.
The Underground Youth – Décollage: heerlijke melancholische postpunk. Maar dat kunnen ze natuurlijk ook wel na zoveel albums. Wel weer (als vanouds) een kort album met maar 8 nummers, maar wel erg lekker. ‘One Of The Dreamers’ en ‘Caliope’ zijn vooralsnog mijn favorieten.
Sleigh Bells – Bunky Becky Birthday Boy: zo, dit is een lekker album zeg! Komt misschien ook wel, omdat ik niet wist wat ik kon verwachten. ‘Wanna Start A Band?’ is wel mijn favoriet. ‘Pulse Drips Quiet’ is ook wel lekker.
Pigs x7 – Death Hilarious: ik heb nooit echt naar Pigs x7 geluisterd. Nu wel, en het zal een prima album zijn, maar het is niet echt mijn voorkeur genre. ‘Glib Tongued’ is wel een aardig nummer.
Momma – Welcome To My Blue Sky: na hun concert in Trix gelijk hun album ‘Household Name’ gekocht en dit is een prima opvolger van dat album. En ‘I Want You (Fever)’ is wel een heel lekker nummer.
Scowl – Are We All Angels: aardig hardcorepunk album. ‘B.A.B.E’ en ‘Tonight (I’m Afraid)’ zijn wel verdomd lekkere nummers. Melodieus met lekker afwisselend zang en schreeuw.
Ball Park Music – Like Love: album met lieflijke indierock/indiepopnummers. Mij te lieflijk. Saai eigenlijk. ‘Please Don’t Move To Melbourne’ is wel leuk.
Mekons – Horror: eenvoudige rock met een vleug Ierse en Schotse folk. Weinig opzienbarend. ‘War Economy’ is wel een leuk nummer.
Glare – Sunset Funeral: heerlijke shoegaze a la Narrow Head. Het start gelijk al lekker met ‘Mourning Haze’. En met o.a. de lekkere lome nummers ‘Saudade’, Chlorinehouse’, Nü Burn’ en ‘Sungrave’ maakt het voor mij een heel prettig album.
Anika – Abyss: best een lekker rock album. Ik vermaak mij prima met nummers als ‘Hearsay’, ‘Abyss’, ‘Oxygen’ en ‘Out Of The Shadows’.
Heaven – Dream Aloud: ook in de shoegaze-hoek, maar toch weer anders. Uiteraard is het dromerig met langzamere en droevigere stukken. ‘Sun Setting Skies’, ‘I Need You More Somehow’ en ‘I See The Rain’ zijn best aardige tracks.
Wist niet dat Glare met een album al kwam, thanks voor de headsup.

• Leuk
Waarderingen: Lawaaipapegaai

Users who are viewing this thread