Rock Werchter 2025

de clashes voor mij op dit moment waarin ik nog twijfel
en dan is vooral zaterdag een pijnlijke zaak.

Grade 2 - julia wolf
amyl & Sigird (beide maar een stuk)
weezer & celeste
underworld & Fat Dog
faye webster & peter cat recording
gurriers vs hermanos gutierrez vs raye vs elbow
en alie x & foster the people
Voor mij is dat overlap/clashfestijn met Gurriers, RAYE, Hermanos Gutierrez en Elbow ook de pijnlijkste!

Hoe druk zou het eigenlijk worden bij Beth Gibbons? Wil Faye Webster meepikken, er vlak voor in de KlubC.

Toch een moeilijke om in te schatten op een festival als RW.

Goede timetable wel.

Donderag:
Grade 2 - While she sleeps - Corella - Amyl - Lambrini Girls - De La Soul - English Teacher - Fontains DC - Deftones of Iggy Pop (beslissing op de moment zelf wellicht) - Linkin Park!!!!!!

Vrijdag:
Sylvie Kreusch - Wet Leg - Bad Nerves - Weezer - Boston Manor - effe Girl in Red - Joey Valence & Brae - Simple Minds - Fat Dog - Green Day

Zaterdag:
Hello Tempest Road (tenzij het Tom Odell is) - Amenra - Beth Gibbons - Gurriers (van in het begin) - Elbow - Kings Of Leon - Wisp - Sam Fender

Zondag:
Chillen na 3 loodzware dagen - Goose - Soulwax - Rüfüs Du Sol - 2manydjs Rock Werchter 50

Heel fijn dat Simple Minds en Elbow anderhalf uur krijgen.
En dus eigenlijk nauwelijks clashes de naam waard.

• Leuk
Waarderingen: festirock
Voorlopig zal het er hier zo uit zien

Donderdag
Glintsal
- Grade 2 - Mother Mother - Amyl and the Sniffers - Lambrini Girls
- De La Soul - English Teacher - Fontaines D.C./London Grammar - Deftones/Iggy Pop - Linkin Park

Vrijdag
Pvris - The Scratch - Sylvie Kreusch/Thee Sacred Souls - Wet Leg - Bad Nerves - Weezer - Warhaus - Joey Valence & Brae - Simple Minds - Green Day

Zaterdag
Jacotene
- Almost Monday - Bright Eyes/De verassing - MRCY - Amenra
- Peter Cat Recording Co. - Beth Gibbons/Gurriers - Elbow - Kings Of Leon - Barry Can’t Swim - Sam Fender

Zondag
Dasha - Remy Bond - Shaboozey - Wunderhorse - Finneas - Foster the People - Goose - Bolis Pupul - Soulwax - Noah Kahan - Durand Jones & the Indications - Olivia Rodrigo - 2manydjs

Dit is overal zonder rekening te houden met eet/drink/plaspauzes en weet ik veel wat je nog meer allemaal doet in een festivalweekend helft van dit schema zal toch wel weer niet gevolgd worden. Helemaal die donderdagavond gaat gewoon van het moment zelf afhangen denk ik

• Leuk
Waarderingen: Joe
Dit is overal zonder rekening te houden met eet/drink/plaspauzes en weet ik veel wat je nog meer allemaal doet in een festivalweekend helft van dit schema zal toch wel weer niet gevolgd worden. Helemaal die donderdagavond gaat gewoon van het moment zelf afhangen denk ik
Herkenbaar.

Ik vind de Goldband - Amenra clash irritant...want ik wou beide zien. 😅

Die zaterdag en zondag zijn tot 15u30 vrij saai btw..niks dat me echt lijkt te boeien tot dan...en daarna 5 acts wel volledig

Donderdag op Fontaines DC en Linkin Park na geen musts, maar genoeg solide opvullingen met Iggy, Amyl, De La. Ik haat de Fontaines / London Grammar clash met een passie. Ik had echt gehoopt dat duffe Deftones te kunnen inruilen voor Hannah Reid.

Vrijdag is tegen alle verwachtingen in mijn topdag met Sylvie, Wet Leg, Weezer, Warhaus, Arsenal, Simple Minds en Green Day.

Miljaar Fontaines dc en London Grammar. 😤 Onmogelijk om na FDC nog de Barn binnen te geraken zeker? Tja, te verwachten als je het veel meer relevante FDC onder Deftones programmeert

Als ik alle reacties hier lees ben ik zo ontzettend blij dat smaken en meningen verschillen. RW heeft t voor elkaar gekregen om eenieder weer te voorzien van zijn smaak en genre!

Zelfs een meer klinkende naam als PJ Harvey deed de Barn niet uitpuilen hoorde ik. Dus lijkt me wel goed te komen?
Nee, absoluut niet. Wel opmerken dat het een donderdag betrof waarvan de dagtickets lang niet uitverkocht waren. Een zalige gezellige drukte was het gevolg, en je kon overal binnen. En dus een ge-ni-ale Polly Jean gezien in een 2/3 gevulde Barn. Voor mij één van dé optredens van 2024.

Het zou dus iets drukker kunnen zijn voor Beth Gibbons op zaterdag, maar ik maak mij al bij al ook weinig zorgen. De zaterdag lijkt dit jaar duidelijk minder populair (nog niet uitverkocht, zelfs nog geen last call ondanks KoL), en inderdaad: de helft van de weide kent Beth niet eens. Ondanks zoveel klasse. Ik zal er niet om rouwen, ik ga lekker dicht staan.🤩

Users who are viewing this thread