Rock Werchter 2025

DJO of Magdalena Bay zou ik persoonlijk heel vet vinden als het 1 van die zou zijn onder het anagram maar die kans zal wel vrij klein zijn ook al touren ze in Europa die periode
Magdalena Bay gaan ze toch nooit aankondigen als 'geheime act', 90% van de weide heeft nog nooit van hen gehoord.

Er moet een reden zijn dat ze deze act niet gewoon aankondigen, ik kan maar 2 opties bedenken:
- Een grote act die ergens exclusief op een andere festival staat, waardoor dit de enige optie is om ze op de affiche te zetten;
- Een zeer atypische act voor Rock Werchter, genre Clouseau op Pukkelpop

• Leuk
Waarderingen: festirock
Think that’s me pretty set.

Thursday

Grade 2 - 13.45 to 14.25
Corella - 15.10 to 15.45
Amyl & the Sniffers - 15.50 to 16.50
Lambrini Girls - 16.50 to 17.25
De La Soul - 17.30 to 18.30
Fontaines DC - 19.15 to 20.15
London Grammar - end of set
Iggy Pop - 22.15 to 23.20
Linkin Park - 23.30 to 01.00

Friday:

The Scratch - 13.10 to 13.35
Wet Leg - 15.00 to 16.00
Weezer - 16.40 to 17.40
Joey Valance & Brae - 19.25 to 20.20
Lola Young - end of set
Caribou - 21.05 to 22.05 (will leave early)
Fat Dog - 21.55 to 22.50
Green Day - 22.55 to 01.15

Saturday:

Almost Monday - 13.35 to 14.05
Bright Eyes - 14.00 to 14.50
Mrcy - 14.55 to 15.30
Damiano David - 17.30 to 18.15
Gurriers - 18.15 to 18.55
Raye - 19.00 to 20.00
Kings of Leon - 21.00 to 22.30
Maribou State - end of set
Sam Fender - 23.30 to 01.00

Sunday:

Remy Bond - 13.30 to 14.00
Shahboozy - 14.00 to 15.00
Wunderhorse - 15.00 to 15.40
Foster the People - 16.40 to 17.40
Gracie Abrams - 19.00 to 20.00
Noah Khan - 21.00 to 22.15
Olivia Rodrigo - 23.15 to 00.45
2manyDJ’s - 00.50 to 01.35

Als iemand mijn clashes wil oplossen, doe maar! ;-)

Donderdag: Glintsal/Charles - While She Sleeps - Yseult/Amyl/Sigrid/Lambrini Girls - De La Soul - English Teacher - Fontaines DC - London Grammar - Deftones - Iggy Pop - Linkin Park

Vrijdag: Sylvie Kreusch
- jasmin.4.t - Wet Leg - BAD NERVES - Weezer - Boston Manor - girl in red - Lola Young/Simple Minds/ Caribou - Fat Dog - Green Day/Purple Disco Machine

Zaterdag: almost monday - Hello Tempest Road/Bright Eyes - Amenra - Beth Gibbons - gurriers - Raye/Elbow - Kings of Leon - Maribou State - Sam Fender

Zondag:
Remy Bond - Shaboozey - Wunderhorse - Pommelien Thijs - Foster The People - Goose - Bolis Pupul - Soulwax - Overmono - Noah Kahan/Rüfus Du Sol - Olivia Rodrigo - 2manydj's
Glintsal, altijd lekker een vrolijk uptempo begin.
Sigrid, weinig te zien geweest de laatste jaren. Geeft een leuke show.
Simple minds, grote naam waar ik geen kaartje voor zou kopen. Caribou staat echt heel vaak overal en Lola Young is wmb vooral een hype naam op basis van 1 nummertje.
Greenday/PDM ben ik zelf ook nog niet uit.
Elbow Raye ga je de komende jaren nog wel vaker kunnen zien. Elbow tourt niet meer zo regelmatig als vroeger
Rufus du Sol zou bovenaan iedereen zijn lijstje moeten staan. Geven echt een waanzinnig dikke live show!

Mijn vriendin zaagt dat ik te veel over RW en line-up bezig ben (we gaan met een hele groep maar zij voornamelijk voor de sfeer), dus drop ik mijn voorlopig loopschema hier maar:

Donderdag

Glintsal - Grade 2 - While She Sleeps - Corella - Amyl & The Sniffers - Lambrini Girls - De La Soul - English Teacher - Fontaines D.C. - London Grammar (of Sextile als ik bij London Grammar niet meer binnengeraak) - Deftones - Iggy Pop (of Coheed and Cambria in gelijkaardig scenario) - Linkin Park

Vrijdag

PVRIS - The Scratch - Thee Sacred Souls - jasmine.4.t - The Backseat Lovers - Bad Nerves - Weezer - Boston Manor - girl in red - Arsenal/Joey Valence & Brae - Simple Minds - Fat Dog - Green Day (gezien ze zo lang spelen misschien eerst nog een stuk Purple Disco Machine met de groep)

Notitie: vrijdag niet echt must sees maar een aangenaam gevuld schema met een mix tussen gevestigde waarden en ontdekkingen. Zeer welkom na een drukke donderdag.

Zaterdag

Jazz Brak - almost monday - Bright Eyes (of surprise act) - MRCY - Amenra (wegens gebrek aan alternatief want ik zie ze op GMM ook al) - Peter Cat Recording Co. - Beth Gibbons - Gurriers (halfje meepikken of meteen door naar RAYE) - RAYE - Elbow (of NOFUN! indien ik niet meer binnen geraak bij Elbow, of ik blijf gewoon buiten voor de schermen plakken) - Kings of Leon of Cymande naargelang groep en goesting - Wisp - Sam Fender

Notitie: Na de initiële teleurstelling over magere zaterdag eigenlijk misschien nog mijn favoriete dag

Zondag

Campinghangen - Shaboozey (of campinghangen) - Wunderhorse - Pommelien Thijs of FINNEAS - Foster The People - Goose - Bolis Pupul - Soulwax - Noah Kahan - Durand Jones & The indications (of pauze en RÜFÜS DU SOL) - Olivia Rodrigo - 2manydjs

Notitie: rustige dag om te eindigen, niet echt must sees. Veel elektro en pop op de planning. Goose, Bolis Pupul en Soulwax aansluitend is wel vernietigend!

• Leuk
Waarderingen: Louwers
Magdalena Bay gaan ze toch nooit aankondigen als 'geheime act', 90% van de weide heeft nog nooit van hen gehoord.

Er moet een reden zijn dat ze deze act niet gewoon aankondigen, ik kan maar 2 opties bedenken:
- Een grote act die ergens exclusief op een andere festival staat, waardoor dit de enige optie is om ze op de affiche te zetten;
- Een zeer atypische act voor Rock Werchter, genre Clouseau op Pukkelpop
Even exclusief als Pommelien en Brutus dat waren?

Mijn grootste clashes zijn:
Amyl - Sirid.
Dat ik Ezra Collective ga missen
Wetleg - Backseat lovers [doet pijn]
Greenday -PDM
Cymande - KOL
Rijtje Wunderhorse, Finnneas, Foster
Gracie - Soulwax
Kahan- Rufus du Sol

Doet wel echt pijn dat ik hier dingen van ga missen.

Toch wat vreemd die Hello Tempest Road, als 'secret act' denk je direct aan iets dat normaal niet op RW staat. Een Clouseau, een Liefde voor Muziek medley of wie weet K3.

Dat gaat toch echt nooit Tom Odell zijn, zelf met die anagram. Wat is daar nu de reden van 'secret act' dan

Urbanus heeft nooit op Werchter gestaan. Zou vreemd zijn dat die dan plots opduikt. Lijkt me toch dat als het iets van surprise is, wat nog moet blijken, dat het iets te maken heeft met het festival of de verjaardag.
Urbanus heeft weldegelijk op de main van Werchter gestaan. Was geweldig!

• Leuk
Waarderingen: ChrisV
Donderdag: Glintsal - Julia Wolf - Corella - Sigrid - De La Soul - Fontaines DC - Linkin Park

Voor mij de zwakste dag donderdag, geen idee wat te doen tussen 20:15 en 23:30

Vrijdag: Sylvie Kreusch - Wet Leg - BAD NERVES - Celeste - Arsenal - Lola Young - Fat Dog - Green Day

Zwakste dag gelukkig gevolgd door de sterkste dag op vrijdag!

Zaterdag: Jacoténe - Bright Eyes - Amenra - Faye Webster - Beth Gibbons - Raye - NOFUN! - Kings of Leon - WISP - Sam Fender

Zondag:
Jokke - Emmy d'Arc - Wunderhorse - Foster The People - Goose - Gracie Abrams (of Soulwax als de boyfriend me verplicht) - Sawyer Hill - Noah Kahan - Durand Jones - Olivia Rodrigo - 2manydj's

Vrijdag > Zaterdag > Zondag > Donderdag
Maar elke dag 2 mooie must sees en de schuine kan ik me laten overhalen voor alternatieven door de vriendengroep

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread