Graspop Metal Meeting 2023

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.569
8.332
Ik wil ieder zijn keuze en mening respecteren, maar als je deze ouwe die niet echt een fan is, ergens van vanachter de Belgian Beer Bar met kapotte knieën, enkel en rug doet rechtspringen na 3,5 dagen Graspop.

Dan heb je een goede energieke show.
Waar heb je die halve dag extra Graspop meegepakt? Die heb ik gemist

Maar dan even zonder grappen, ik vind het echt heerlijk om te lezen hoe mijn favoriete band zoveel mensen heeft kunnen overtuigen, had wel een goede show verwacht maar dat iedereen zo overtuigd zo zijn, zelfs mensen die vrij weinig met de muziek hebben is toch prachtig om te horen.

daarnaast moet ik vermelden dat ik Gojira ook erg goed vond live, die ik zelf dus niet zo goed kende vooraf. wat jullie omschreven vantevoren over dat ze je live omver blazen heb ik ook zo ervaren. Wat doen die gasten toch met hun instrumenten dat alles zo ontzettend goed klint live. ik kan er heel goed mee leven als Gojira één van de vaste headliners wordt in de nabije toekomst. dank voor je enthousiasme @RubenJS dat heeft me vooraf namelijk zeker geholpen om erin te komen.

Mijn grootste verrassing van het weekend was trouwens Machine Head. Ik had echt totaal niet verwacht dat deze band in mijn top 10 zou komen en daar staan ze dan op nummer 2. Machige show gewoon, ze waren zo goed. Ik had ook echt niet zo'n uitgebreide show verwacht met pyro, vuurwerk etc aangezien ze slechts voor 1 show werden ingeloven naar Europa! Daar komt nog bij dat we gewoon een werkelijk unieke show hebben gezien, want een festival headline show van Machine head in het donker dat gebeurt gewoon vrijwel nooit. Dit wordt toch een show die ik nooit ga vergeten. Beste boeking die ze maar hadden kunnen doen na het wegvallen van een headliner, briljant gewoon!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.598
11.924
Ik vroeg me af of de organisatie Machine Head zou hebben bijgestaan met pyro en vuurwerk..? Als onderdeel van het pakket hen te overtuigen van die ene festivalshow wel te doen...
Ja dat denk ik zeker! Dat hadden ze nu natuurlijk niet klaar liggen ivm een festivaltour dus daar zal de organisatie fors mee geholpen hebben.

Moet zeggen dat ik me echt zo weinig van die pyro kan herinneren haha. Veel te veel bezig geweest met in the moment losgaan daar vooraan. Wat een avond! En ik ben dan weer blij dat MH zoveel nieuwe zieltjes heeft kunnen winnen daar.
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
288
601
Mooi om ieders favorieten te lezen. Volgens mij lijken we redelijk unaniem over de hoogtepunten! Voor mij persoonlijk (enkel vrijdag en zaterdag geweest), was het een ongekende line-up qua headliners. Als je concludeert dat Slipknot misschien wel het minst overtuigde, weet je dat je een line-up hebt gehad waarover nog lang nagepraat zal worden.

Vrijdag: Gojira en Machine Head! Weet niet wie ik beter vond van de twee, hebben me allebei weggeblazen met een hele strakke set. Beste headliner-duo in tijden als je het mij vraagt.

Zaterdag: Pantera, Parkway Drive en Slipknot. Wat een rijtje! En wat waren Pantera en met name Parkway Drive goed zeg! De lucht was zo geladen met energie, niet normaal! Na deze twee kwam Slipknot toch als de mindere uit de bus, zeker omdat ze zelf niet op hun top speelden. Nog steeds een solide 8, maar niet de 10 van 4 jaar geleden. Toch altijd mooi om ze weer te zien. Mijn favoriete band Architects bleek slechts een opwarmer te zijn, een voorgerecht vergelijken met het hoofdmenu (Pantera en PWD met name) waaraan ik me helemaal vol heb gevreten.

Deze dagen zal ik me nog lang heugen! 🤘
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
331
678
Die zijn overduidelijk nog nooit eerder bij een MH-show geweest, want in vergelijking met andere keren viel dat dit keer juist enorm mee. Ik heb me er, als anti-bindtekstjes en anti-oproepen tot kunstjes, totaal niet aan gestoord.

Stoor me niet aan bindteksten of opjutten van het publiek, maar ik ken geen enkele frontman die zo voorspelbaar is als Flynn. Daar kan je, naast de refreinen, ook gewoon de bindteksten mee brullen, want het is áltijd hetzelfde.
 

landgrockt

Playlistbediener
5 nov 2016
29
27
Sorry een beetje laat met mijn Top 5 van Graspop 2023
Ik had problemen met het inloggen
1. Alter Bridge
2. Soen
3. Epica
4. Eluveitie
5. Haken

Verder top optredens Avatar, Nine Inch Kills, Heidevolk, Hollywood Vampires, Solstifar, Deathstars en Antimatter en natuurlijk sfeerkanon Hellmut.

Tegenvallers van het weekend : Ghost, ongeïnspireerd en rommelig tot aan hits, en Motley Crue,
Het origineel was nog slechter als de copy (Steel Panter) , over geproduceerde rommel om eigen onvermogen te camoufleren.
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
490
538
Denk niet dat Gojira nog automatisch onder Sabaton of Ghost nog automatisch onder de Scorpions hoort.
Het kan nogsteeds. Headliners die degraderen en promoveren in alle tijden. Kijk maar naar Whitesnake, King Diamond, In Flames, Alice Cooper, Megadeth e.a. zijn eerder headliner (of main2 afsluiter..hoe je het noemen wilt) geweest. In latere jaren staan ze al halverwege de avond.
Evanescene is zelfs in haar eerste komst benoemd tot headliner, maar door tegenvallende kaartverkoop gedegradeerd en vervangen door Scorpions.
Het omgekeerde effect zie je ook. Judas priest is headliner geweest, is gedegradeerd en weer als headliner geplaatst. Het heeft puur met vraag en aanbod te maken.
Kan graspop Volbeat, Gojira en ParkwayDrive alleen op een dag kunnen boeken, dan gaan een van de 2 laatste namen een trede lager voor hetzelfde geld.
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
331
678
Het kan nogsteeds. Headliners die degraderen en promoveren in alle tijden. Kijk maar naar Whitesnake, King Diamond, In Flames, Alice Cooper, Megadeth e.a. zijn eerder headliner (of main2 afsluiter..hoe je het noemen wilt) geweest. In latere jaren staan ze al halverwege de avond.
Evanescene is zelfs in haar eerste komst benoemd tot headliner, maar door tegenvallende kaartverkoop gedegradeerd en vervangen door Scorpions.
Het omgekeerde effect zie je ook. Judas priest is headliner geweest, is gedegradeerd en weer als headliner geplaatst. Het heeft puur met vraag en aanbod te maken.
Kan graspop Volbeat, Gojira en ParkwayDrive alleen op een dag kunnen boeken, dan gaan een van de 2 laatste namen een trede lager voor hetzelfde geld.
De voormalige headliners die je noemt, kwamen qua succes/respons niet in de buurt van Gojira/PWD/Machine Head (en ik zou Pantera ook toevoegen), die waren in hun headliner-jaar niet de dominante "winnaars" van het festival en waren eigenlijk niet meer dan toonbeelden van solide competentie die het publiek vermaakten, maar geen massale passie opriepen.

Alleen van Ghost zou je nog kunnen zeggen dat die niet meer dan gewoon erg goed waren en dat je die terug kan degraderen, maar die zijn daar ondertussen gewoon te groot/populair voor, die kunnen naar Werchter of Pukkelpop als ze geen headliner meer mogen zijn op Graspop.

De organisator heeft al gezegd hoe trots ze zijn op het ongelooflijke succes van hun gok/innovatie, dan gaan ze niet terugkeren naar het conservatievere pad uit het verleden.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.733
8.081
Het kan nogsteeds. Headliners die degraderen en promoveren in alle tijden. Kijk maar naar Whitesnake, King Diamond, In Flames, Alice Cooper, Megadeth e.a. zijn eerder headliner (of main2 afsluiter..hoe je het noemen wilt) geweest. In latere jaren staan ze al halverwege de avond.
Evanescene is zelfs in haar eerste komst benoemd tot headliner, maar door tegenvallende kaartverkoop gedegradeerd en vervangen door Scorpions.
Het omgekeerde effect zie je ook. Judas priest is headliner geweest, is gedegradeerd en weer als headliner geplaatst. Het heeft puur met vraag en aanbod te maken.
Kan graspop Volbeat, Gojira en ParkwayDrive alleen op een dag kunnen boeken, dan gaan een van de 2 laatste namen een trede lager voor hetzelfde geld.
Er stond nog een vraag voor je open, maar misschien heb je die gemist. Dus zal hem nog een keer stellen: vind je na afgelopen editie, kijkende naar hoe vol het veld stond en de reacties op hun show nog steeds dat Gojira niet headliner-waardig is?
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.111
1.401
Bij deze dan toch nog mijn beoordeling van graspop. Woorden zeggen dit jaar meer dan cijfers denk ik.
Dit zijn de scores op 10.
Om te beginnen wil ik @Special Monkey bedanken voor het voorschieten van de tostie bonnetjes op woensdag en het helpen zoeken naar de merch. @Koekdoos voor het gezelschap bij helmut lotti en epioca. @ikweet niet hoe hij heet voor de nootjes, appels enz op woensdag en anderen die mij hebben getracteerd en ik niet heb kunnen terug tracteren. @Jamel en anderen voor het ontdekken van bands. @duck het is alsof ik je als eerste kende: jaren terug? Hoe heet de luidkeelse zangleraar in metalscreams? Ook hier bedankt. En al de rest voor de leuke meetings.
edit: Ofwel vind je de /10 op je zenuwen werken. haha, ofwel is het een goede of flauwe grap, of je leest er maar doorheen. Het is mijn manier van scores geven dusja...

woensdag
topmeeting, maar veel te duur eten /10

donderdag
molybaron: lalalalala /10
beast in black:
petje halen en leuke achtergrondmuziek /10
haken: vond het ok met ok geluid /10
spiritbox: dacht dat het toen al meeting was. Dan toch maar iets meer naar voor gegaan om ze af te vinken. Leuke achtergrondmuziek /10
meeting: grote hoop gezelligheid /10
epica groot scherm, waternevel, vuur,... @Koekdoos /10
unearth: Heb ik een stukje gezien? /10
septic flesh: waw /10
arch enemy: lekker asian food met hun op de achtergrond /10
symphony x: Na jaren op bucketlist: check /10
alter bridge: nog even kunnen meezingen /10
ghost: nog meer meezingen /10
cradle of filth: topmoment /10
stukje carpenter bruut: topontdekking en dansen /10
guns 'n roses: pffffff /10 (had wel erger verwacht)
bizkit park: I <3 zingen /10

top 2:

meeting 10/10
cradle of filth
9/10 (want was verbaasd dat de zangeres er zo goed stond.)
epica 8,5/10

vrijdag
blind channel: wachten op dat één eurosong nummer /10
vanaheim: leuk feestje /10
stukje loath: merci 2 onbekende gasten die me trakteerden toen we samen aan het genieten waren van de verneveling aan de jupiler stage. verfrissend en uniek /10
Gingen we samen door naar fever 333 klein stukje gezien. cava /10
bekend niet forum volk tegengekomen
samen heidevolk gekeken. Geweldig dansen en meezingen. Ze kenden de groep niet en hadden meteen een bandshirt gekocht. magistralisch /10
Op zoek gegaan naar ander bekend volk en zo de meeting gemist.
hatebreed: amai die klinken kwaad /10
behemoth: da's al iets beter /10
amon amarth: Het wordt nog beter en heter: lekker roeien /10
disturbed: speciaal met bekend volk naar het groot scherm gegaan. leuk meezingen /10
gojira: topmoment /10
machine head: Was moe gestaan, maar bijna even goed /10
slayer coverband: stevig aankomen /10
present danger: waar haal ik die energie nog vandaan /10

top 2
gojira: 10/10 (jammer dat ik niet heel vooraan stond)
machine head 9/10, 9,5 als ik op een goede plek stond.

zaterdag
klop van de hamer
mimi barks: awch mijn oren /10
onverwachts naar noctem met leuk gezelschp oa @duck zoals beloofd: #zo moet het /10
heriot wall: off sound /10
antimatter: opnieuw gezellige festileakers /10
infected rain: lekker stevig tussendoortje /10
meeting niet gevonden :( maar wel een goed plekje voor
sleep token: die worden verdiend grootheden /10
bij legion of the damned: Is het door het wachten op begeleiding om iets te eten te halen dat de muziek te vermoeiend en eentonig voelde? Ik hou het liever bij... rustig zitten /10
soen + pauze + gezelschap niet vinden: heb er te weinig van gezien om een oordeel te kunnen hebben /10
elvor: wat een stem! /10
stukje korpiklaani: feestje bij groot scherm /10
solstafir: mooi --> zitten --> vroeger door /10
klein stukje parkway drive: toch nog goeie encore gezien /10
slipknot: leuke vleeshoop /10
camping

top 2:
slipknot 9/10
elvor: 8,5/10

zondag

paledusk
waw /10
hippotraktor: beste belgen /10 (samen met psychonaut)
mini meeting: gezellig /10
merch kopen van bloodywood (tnx @Special Monkey ) om al vooraan te staan bij stand atlantic: beter dan verwacht /10
en zo dankzij mijn t-shirt en mijn witte stok op de eerste rij in het midden te staan bij bloodywood: Wat een feest en sterke boodschappen /10
stukje deathstars: cava /10
helmut lotti: gezellig meezingen met @Koekdoos /10
merci @Koekdoos voor daarna mee te gaan naar de win for life stand. Heb niks gewonnen dus geen festileaks feestje.
voivod: cava /10
lorna shore: jaaa! en bijna een traantje :eek: /10
veel te lang bekomen en niet beseffen dat ik nog een stukje van enter shikari kon zien. cava /10
letterlijk 10 seconden motley crue gehoord en omgedraaid: Enkel maar om af te vinken /10
stukje eluveiti: mooi op groot scherm /10
billy talent: laatste vleeshoop vanvoor en lekker dansen en meezingen /10
def lepperd: had erger verwacht /10
vuurwerk: toen werd de muziek weer iets beter /10
4 uur 's nachts nog melige nummertjes geluisterd op de camping en gezongen en zalige graspop gehad.
(vleeshoop verwijst naar in de actie zijn zonder een echte moshpit mee te maken)

top 4
bloodywood: 9,5/10 (geluid was niet ideaal)
lorna shore: 9/10
billy talent 9/10
helmut lotti 8,5/10

eindresultaat
1: gojira :eek: :eek: :eek:
2: bloodywood
3: slipknot
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
288
601
Bij deze dan toch nog mijn beoordeling van graspop. Woorden zeggen dit jaar meer dan cijfers denk ik.
Dit zijn de scores op 10.
Om te beginnen wil ik @Special Monkey bedanken voor het voorschieten van de tostie bonnetjes op woensdag en het helpen zoeken naar de merch. @Koekdoos voor het gezelschap bij helmut lotti en epioca. @ikweet niet hoe hij heet voor de nootjes, appels enz op woensdag en anderen die mij hebben getracteerd en ik niet heb kunnen terug tracteren. @Jamel en anderen voor het ontdekken van bands. @duck het is alsof ik je als eerste kende: jaren terug? Hoe heet de luidkeelse zangleraar in metalscreams? Ook hier bedankt. En al de rest voor de leuke meetings.
edit: Ofwel vind je de /10 op je zenuwen werken. haha, ofwel is het een goede of flauwe grap, of je leest er maar doorheen. Het is mijn manier van scores geven dusja...

woensdag
topmeeting, maar veel te duur eten /10

donderdag
molybaron: lalalalala /10
beast in black:
petje halen en leuke achtergrondmuziek /10
haken: vond het ok met ok geluid /10
spiritbox: dacht dat het toen al meeting was. Dan toch maar iets meer naar voor gegaan om ze af te vinken. Leuke achtergrondmuziek /10
meeting: grote hoop gezelligheid /10
epica groot scherm, waternevel, vuur,... @Koekdoos /10
unearth: Heb ik een stukje gezien? /10
septic flesh: waw /10
arch enemy: lekker asian food met hun op de achtergrond /10
symphony x: Na jaren op bucketlist: check /10
alter bridge: nog even kunnen meezingen /10
ghost: nog meer meezingen /10
cradle of filth: topmoment /10
stukje carpenter bruut: topontdekking en dansen /10
guns 'n roses: pffffff /10 (had wel erger verwacht)
bizkit park: I <3 zingen /10

top 2:

meeting 10/10
cradle of filth
9/10 (want was verbaasd dat de zangeres er zo goed stond.)
epica 8,5/10

vrijdag
blind channel: wachten op dat één eurosong nummer /10
vanaheim: leuk feestje /10
stukje loath: merci 2 onbekende gasten die me trakteerden toen we samen aan het genieten waren van de verneveling aan de jupiler stage. verfrissend en uniek /10
Gingen we samen door naar fever 333 klein stukje gezien. cava /10
bekend niet forum volk tegengekomen
samen heidevolk gekeken. Geweldig dansen en meezingen. Ze kenden de groep niet en hadden meteen een bandshirt gekocht. magistralisch /10
Op zoek gegaan naar ander bekend volk en zo de meeting gemist.
hatebreed: amai die klinken kwaad /10
behemoth: da's al iets beter /10
amon amarth: Het wordt nog beter en heter: lekker roeien /10
disturbed: speciaal met bekend volk naar het groot scherm gegaan. leuk meezingen /10
gojira: topmoment /10
machine head: Was moe gestaan, maar bijna even goed /10
slayer coverband: stevig aankomen /10
present danger: waar haal ik die energie nog vandaan /10

top 2
gojira: 10/10 (jammer dat ik niet heel vooraan stond)
machine head 9/10, 9,5 als ik op een goede plek stond.

zaterdag
klop van de hamer
mimi barks: awch mijn oren /10
onverwachts naar noctem met leuk gezelschp oa @duck zoals beloofd: #zo moet het /10
heriot wall: off sound /10
antimatter: opnieuw gezellige festileakers /10
infected rain: lekker stevig tussendoortje /10
meeting niet gevonden :( maar wel een goed plekje voor
sleep token: die worden verdiend grootheden /10
bij legion of the damned: Is het door het wachten op begeleiding om iets te eten te halen dat de muziek te vermoeiend en eentonig voelde? Ik hou het liever bij... rustig zitten /10
soen + pauze + gezelschap niet vinden: heb er te weinig van gezien om een oordeel te kunnen hebben /10
elvor: wat een stem! /10
stukje korpiklaani: feestje bij groot scherm /10
solstafir: mooi --> zitten --> vroeger door /10
klein stukje parkway drive: toch nog goeie encore gezien /10
slipknot: leuke vleeshoop /10
camping

top 2:
slipknot 9/10
elvor: 8,5/10

zondag

paledusk
waw /10
hippotraktor: beste belgen /10 (samen met psychonaut)
mini meeting: gezellig /10
merch kopen van bloodywood (tnx @Special Monkey ) om al vooraan te staan bij stand atlantic: beter dan verwacht /10
en zo dankzij mijn t-shirt en mijn witte stok op de eerste rij in het midden te staan bij bloodywood: Wat een feest en sterke boodschappen /10
stukje deathstars: cava /10
helmut lotti: gezellig meezingen met @Koekdoos /10
merci @Koekdoos voor daarna mee te gaan naar de win for life stand. Heb niks gewonnen dus geen festileaks feestje.
voivod: cava /10
lorna shore: jaaa! en bijna een traantje :eek: /10
veel te lang bekomen en niet beseffen dat ik nog een stukje van enter shikari kon zien. cava /10
letterlijk 10 seconden motley crue gehoord en omgedraaid: Enkel maar om af te vinken /10
stukje eluveiti: mooi op groot scherm /10
billy talent: laatste vleeshoop vanvoor en lekker dansen en meezingen /10
def lepperd: had erger verwacht /10
vuurwerk: toen werd de muziek weer iets beter /10
4 uur 's nachts nog melige nummertjes geluisterd op de camping en gezongen en zalige graspop gehad.
(vleeshoop verwijst naar in de actie zijn zonder een echte moshpit mee te maken)

top 4
bloodywood: 9,5/10 (geluid was niet ideaal)
lorna shore: 9/10
billy talent 9/10
helmut lotti 8,5/10

eindresultaat
1: gojira :eek: :eek: :eek:
2: bloodywood
3: slipknot
Sorry maar ik snap werkelijk niks van je /10 waarderingssysteem 🤪
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
490
538
Er stond nog een vraag voor je open, maar misschien heb je die gemist. Dus zal hem nog een keer stellen: vind je na afgelopen editie, kijkende naar hoe vol het veld stond en de reacties op hun show nog steeds dat Gojira niet headliner-waardig is?
Agh wat is headliner waardig...
Soulfly heeft afgesloten, daar was een feestje, maar is heet dan echt een headliner.
Het begrip begint te vervagen. De generatie van legendes is volgens mij bijna voorbij. Ik vind Gojira in het rijtje Soulfly, King Diamond, Emperor, In Flames horen. Ze zijn allen headliner geweest, ze hebben allemaal betekenis uitgeoefend op het genre.
Kun je het vergelijken met Guns N Roses, Iron Maiden en Black Sabbath.
Kun je het vergelijken met andere relatief jonge headliners zoals A7x of Volbeat..ze zijn daar naar mijn mening nog niet.
Is dit een wenselijk antwoord voor je?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.457
1.159
Ben nu nog de hele week de setlist van Parkway Drive aan het luisteren. Wat heb ik daarvan genoten zeg.

Door één van de recensies hier op het forum werd het weer even onder mijn aandacht gebracht dat ze op Jera On Air zouden gaan spelen. Iemand had ze overgeslagen op GMM, want die ging ook naar Jera toe. Ik dacht misschien toch nog maar een goedkoop ticket proberen te scoren. Totdat ik me bedacht dat de gitarist uit mijn oude band daar het geluid deed in het verleden. Toch maar eens appen. En ja hoor, ga ik regelen voor je. (Zijn keuze was: of een ticket voor me regelen of het Byron Bay Lighthouse t-shirt voor me kopen en een tikkie sturen….. volgens mij heeft hij een hekel aan tikkies sturen, want ik kreeg gastenlijst + 1).

Donderdagmiddag kreeg ik de bevestiging rond 18:00 en om 19:30 reden we richting Jera, ongeveer 1:45 minuten rijden. Het had net hard geregend en gewaaid dus alles was een puinhoop, nat en festivalgangers liepen er nat en verzopen (bezopen) bij. Parkeren was al een avontuur. Witte Tesla’s vast in de modder, het was allemaal hilarisch. Personeel / vrijwilligers waren allemaal superaardig en behulpzaam. Echt een groot compliment.

Maar goed, bij press / guest tickets opgehaald. Ook daar leuk geholpen. En daar kwamen we erachter dat het VIP tickets waren waarmee we ook backstage konden. Het terrein was echt een modderpoel. Mijn favoriete Vans echt verneukt daar (niet over nagedacht dat het zo slecht zou kunnen zijn 🤬). Oh ja, eerst maar naar de main om te kijken of die kennis daar was. Merchandise doen we wel na de show. En ja, hij was bezig op het podium en de crew van PWD was druk aan het opbouwen. Toevallig zag hij ons staan en wenkte dat we om moesten lopen. Hoe bedoel je dacht ik? Hij wees op het oranje bandje. En ja hoor backstage was op Jera echt backstage. We waren gewoon in de gelegenheid om de show van PWD vanaf het podium te ervaren. Hoe gaaf is dat!!! Als 2 kleine kinderen in de snoepwinkel heb ik daar met een big smile rondgelopen en gestaan. Set was identiek aan GMM. Ook pyrotechniek, strijkers etc. Het was weer briljant en ik stond er gewoon naast 🤩

Wederom erg genoten dus. Nieuwe helden. Natuurlijk was het niet de grootsheid van GMM, maar door deze totaal andere ervaring past het in de totaalbeleving van PWD in 5 dagen. Ik vond het al gaaf, maar ze zijn met stip momenteel mijn favoriete band.

Oh ja, nog even mijn shirt scoren. Op GMM wegens de belachelijk lange wachttijden het maar opgegeven. Nu dwars door de modder naar de merch tent. Alles was bijna leeg, alleen nog PWD merch…. Can I have….. sorry, the money machines are gone, do you have cash….. no 🥺
Sorry mate…….

Nog steeds niet mijn Byron Bay Lighthouse t-shirt dus 🤷🏼‍♂️🤬 maar wel fan for life van PARKWAY DRIVE🔥‼️
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.733
8.081
Agh wat is headliner waardig...
Soulfly heeft afgesloten, daar was een feestje, maar is heet dan echt een headliner.
Het begrip begint te vervagen. De generatie van legendes is volgens mij bijna voorbij. Ik vind Gojira in het rijtje Soulfly, King Diamond, Emperor, In Flames horen. Ze zijn allen headliner geweest, ze hebben allemaal betekenis uitgeoefend op het genre.
Kun je het vergelijken met Guns N Roses, Iron Maiden en Black Sabbath.
Kun je het vergelijken met andere relatief jonge headliners zoals A7x of Volbeat..ze zijn daar naar mijn mening nog niet.
Is dit een wenselijk antwoord voor je?
Yes, dankjewel. Ik was er oprecht benieuwd naar, omdat je voorafgaand aan Graspop zo stellig was.

Soulfly was in 2010 een pure noodgreep, omdat er toen een headliner vlak voor het festival wegviel. Zij sloten toen af en werden in een soort drieluik van headliners, met Channel Zero en Slash, geplaatst. Bij hun volgende (en tevens laatste) passage in 2013 stonden ze op de derde rij op het affiche, om nog maar eens te bevestigen dat het een noodgreep was. Gojira was dit jaar echter een bewuste keuze. Het was alweer hun 9e passage op Graspop en in die jaren hebben ze met diverse sterke sets behoorlijk aan reputatie gewonnen bij het Graspop-publiek. Hierdoor hebben ze, in navolging van hun 'thuisbasis' Hellfest, een kans gekregen als headliner. Inderdaad, omdat er behoefte is aan een nieuwe generatie, zoals jij ook al schrijft.

Het is wel interessant, want ze zijn inderdaad zeker (nog) geen GnR, Maiden en Sabbath. En ik vraag me überhaupt af of ze naast Graspop en Hellfest ook op andere festivals al zouden kunnen headlinen. Maar wat hun set (en de reacties erop) me vorige week wel geleerd heeft, is dat Graspop wel gek zou zijn om ze na dit jaar weer terug te degraderen bij een volgende passage. Samen met Parkway Drive, ook al zo'n nieuwe headliner op examen, hebben ze volgens heel veel mensen (waaronder Festileaks Forum) voor de beste show van het weekend gezorgd. En dus in mijn ogen de headlinerstatus bevestigd.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.457
1.159
Hoe meer ik dit allemaal lees hoe meer ik me bedenk dat ik een slechte keuze heb gemaakt. Was tijdens parkway drive bij life of agony. Was ook geweldig maar heb blijkbaar iets gemist. 😥

Maar ik denk dat we over 20 jaar kunnen zeggen, en nu parkway drive het is tijd voor verjonging 🤘
Mijn geluk is geweest dat ik LOA ook al gezien had op 1 februari in de Melkweg. Anders had ik die keuze ook misschien gemaakt. Hoe was LOA op GMM?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Wardibal

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.602
3.351
Agh wat is headliner waardig...
Soulfly heeft afgesloten, daar was een feestje, maar is heet dan echt een headliner.
Het begrip begint te vervagen. De generatie van legendes is volgens mij bijna voorbij. Ik vind Gojira in het rijtje Soulfly, King Diamond, Emperor, In Flames horen. Ze zijn allen headliner geweest, ze hebben allemaal betekenis uitgeoefend op het genre.
Kun je het vergelijken met Guns N Roses, Iron Maiden en Black Sabbath.
Kun je het vergelijken met andere relatief jonge headliners zoals A7x of Volbeat..ze zijn daar naar mijn mening nog niet.
Is dit een wenselijk antwoord voor je?
Ik vind van niet. Gojira hoort zeker thuis in het rijtje wat jij echte headliners noemt. Parkway Drive inmiddels ook. Ik snap jouw standpunt. Ik ben van '71 dus voor mij zijn de legendarische headliners ook Maiden, Priest en Sabbath. Maar als ik goed naar mijn zoon van 19 heb gekeken, dan zijn de nieuwe generatie headliners absoluut niet minder als de bands waar ik en waarschijnlijk jij mee zijn opgegroeid

Edit: Maar niks ten nadele van jouw keuzes Piet. Ik snap het heel goed. Maar de jonge generatie van dit jaar heeft mij wel weten te overtuigen. Er is toekomst voor onze soort muziek🥳🥳
 

Wardibal

Randprogramma
16 feb 2022
240
470
Mijn geluk is geweest dat ik LOA ook al gezien had op 1 februari in de Melkweg. Anders had ik die keuze ook misschien gemaakt. Hoe was LOA op GMM?
Gewoon weg geweldig. De energie in dat kleine wezentje (man-vrouw-x) is zalig.
Zelfs toen er een deugeniet podium op rende bleven ze "rustig" door gaan. Topband dat jaren geleden mijn hart heeft veroverd
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken