Lowlands 2024

Youk

Nieuw lid
27 jul 2024
3
0
Camping 5 & 6 zitten voor de brug en is aanzienlijk verder lopen naar het terrein zelf. Stond vorig jaar noodgedwongen op camping 5. De camping zelf was erg relax maar even heen en weer naar de tent voor een vestje en een biertje zat er door de afstand eigenlijk niet echt in.
Dan proberen we dat te voorkomen! (y)
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.954
2.691
Voor de twijfelaars, heb Bar Italia in een nog niet halfvolle Pandora (Tivoli) gezien en vond het geen sterk optreden. Met name de zang vrij zwak. Hype totaal niet waargemaakt.

Kan natuurlijk een momentopname zijn maar weet daarom zelf ook nog niet waar ik zaterdag tussen 5 en 7 ga zijn. Misschien Master Peace.
Ik vond het in Cloud Nine op Le Guess Who? ook niet al te best. Anderzijds hadden ze toen pas een EP uit. De albums die daarop volgde heb ik compleet grijs gedraaid, dus ik voel me verplicht wel even te gaan kijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: gesp

Athos

Support act
13 jul 2023
978
1.510
Voor de twijfelaars, heb Bar Italia in een nog niet halfvolle Pandora (Tivoli) gezien en vond het geen sterk optreden. Met name de zang vrij zwak. Hype totaal niet waargemaakt.

Kan natuurlijk een momentopname zijn maar weet daarom zelf ook nog niet waar ik zaterdag tussen 5 en 7 ga zijn. Misschien Master Peace.
Ik neig idd ook naar Soulwax.
 

Matthijs

Dagopener
10 dec 2015
510
485
Het lijkt een trend dat festivals niet helemaal meer hun "main" kunnen vullen. Volgens mij is er best een markt voor om te stoppen met echte headliners en te kijken naar twee kleinere podia ipv één Alpha of Hotot.
Die trens bestaat al zo lang als ik festivals bezoek. Voorbeelden: in 2013 Tame Impala overdag in de Alpha, in 2016 Sigur Ros. 2002, mijn eerste festival, kan ik me niet heel goed herinneren, maar volgens mij stond het toen bij Green Lizard ook al verre van vol.

Neemt niet weg dat je je inderdaad mag afvragen wat de beste invulling is voor zo'n main stage overdag, en of zo'n main stage wel nodig is. Het antwoord zal per festival verschillen.
 
  • Leuk
Waarderingen: mgbss

tmstms

Playlistbediener
10 jul 2019
26
25
Klopt het dat de McDonalds toch niet op het terrein staat? Heb m op de map nog niet gevonden. Zou toch wel een opluchting zijn als t er niet blijkt te zijn..
 

koekebakker

Gouden Tip
15 jun 2022
402
421
Allemaal leuk en aardig die DJ’s en bandjes, maar wat zijn jullie snacktips eigenlijk?
Lowlands heeft een aantal klassiekers die je weinig op andere festivals ziet zoals Indonesisch, pannenkoeken (zie mn profile pic) en de bitterballen stand bij de Alpha.
 

Athos

Support act
13 jul 2023
978
1.510
Ha allen! Ik ga dit jaar voor de eerste keer naar LL met een groep van 5. Is er een duidelijk verschil tussen campings 0 t/m 6? We proberen rond 08:40 bij de parkeerplaats te zijn. Is dat vroeg genoeg om een redelijke plek te scoren?
0 is helemaal achterin, nog achter de groepscamping. Ver weg van de parkeerplaats én het festivalterrein.

5 en 6 zitten dicht bij de parkeerplaats maar ook ver van het festivalterrein.

Op 0, 5 en 6 ligt de leeftijd wat hoger en is het 's nachts vaak wat stiller.

2 en 3 zijn de meest populaire campings. Relatief dicht bij de parkeerplaats en dicht bij de ingangen van het festivalterrein. Veel jongeren, chaos, herrie en anarchie.

1 en 4 zitten een beetje tussen bovenstaande categorieën in. Ietsje verder weg van het festivalterrein maar nog steeds goed te doen en dichterbij dan 0, 5 en 6. Van deze twee is 4 wel iets populairder dan 1.

Op 2, 3 en 4 heb je dit jaar voor het eerst gratis buitendouches. Daarnaast hebben alle campings betaalde binnendouches die 24/7 open zijn.
 

Novis95

Randprogramma
11 mei 2023
178
554
Allemaal leuk en aardig die DJ’s en bandjes, maar wat zijn jullie snacktips eigenlijk?
Meeneemsnacks of terreinsnacks?

Yfood is voor mij  de meeneemsnack om 's ochtends/'s middags bij de tent al te drinken. Dan heb ik meteen een redelijke basis liggen zodat ik op het terrein echt iets lekkers kan eten en geen rekening hoef te houden met dat de porties doorgaans toch iets te klein zijn om een volle dag op te festivallen.

Eenmaal op het terrein kan je eigenlijk niet om de okonomiyaki heen. Verder vind ik de roti en de birria taco's heel goed. Heb nog niet gekeken of die laatste twee er dit jaar ook zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat ze die skippen.
 

MrFloppy

Randprogramma
30 jul 2016
114
243
Klopt het dat de McDonalds toch niet op het terrein staat? Heb m op de map nog niet gevonden. Zou toch wel een opluchting zijn als t er niet blijkt te zijn..
Dat viel mij inderdaad ook al op. Wellicht komt McDonalds nog met een nieuwsbericht.
Ben ook benieuwd wat Bol Festivalwinkel als aanbod heeft.
 

Davidd

Support act
7 jul 2021
915
1.679
Allemaal leuk en aardig die DJ’s en bandjes, maar wat zijn jullie snacktips eigenlijk?
Ik weet even de namen niet, maar de pizza tegenover de pannenkoekentent vind ik erg lekker. Kaasfondue, hans worst, okonomiyaki en vorig jaar in de buurt van het ohlalalaantje een heerlijk broodje Mitraillette op.
 

copieright

Playlistbediener
3 feb 2024
44
51
Ik weet even de namen niet, maar de pizza tegenover de pannenkoekentent vind ik erg lekker. Kaasfondue, hans worst, okonomiyaki en vorig jaar in de buurt van het ohlalalaantje een heerlijk broodje Mitraillette op.
Ja maar die mitraillette even als de patat rendang staan nu niet op de kaart :(
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken