Lowlands 2024

koekebakker

Gouden Tip
15 jun 2022
402
421
Ook The Village Coffee is afwezig op de kaart. Op hun oude plek staat nu Kometenbrood. Heeft iemand een idee of hun koffie ook te drinken is?
 

kroetskipoetski

Playlistbediener
24 mei 2024
19
52
Wat zou eigenlijk de reden geweest zijn waarom lowlands kiest voor justice als vervanger voor qotsa en niet jack white bijvoorbeeld? Justice is best wel een goeie act hoor maar van een totaal andere genre, hiermee stoot je heel wat mensen die een ticket hebben gekocht voor qotsa voor het hoofd, is eigenlijk best wel schandalig!
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
632
307
De clashstress is inmiddels wat gezakt en ik heb een mooi spoorboekje op kunnen stellen. Als ik deze zo doorloop besef ik me toch wel dat met the smile en qotsa twee echte must-sees verdwenen zijn en de echte momenten waar ik naar uitkijk wat geslonken zin. Ik ga me zeker vermaken, maar de taart is zo zonder kers dit jaar voor mij. Anyways, dit is de voorlopige planning. Blij als ik de helft meekrijg.

Vrijdag
Wings of Desire > ramkot/kokoroko > mspaint > half moon run > big thief/prins s. En de geit (waarschijnlijk die eerste) > flowdan > bob vylan/chibi ichigo/peggy gou/kae tempest (gaat allemaal afhangen van t moment) > skrillex > justice > Sleaford mods

Zaterdag
Arooj aftab/spinvis/university (intense kutclash, gezien ik spinvis waarschijnlijk nog wel vaker ga zien neig ik naar de combi van de eerste twee. Besluiten we daar.) > mount kimbie > personal trainer/sugababes (meer fan van personal trainer maar dit is wel de enige keer in je leven dat je sugababes kan zien denk ik) > soft play/bar italia (afgaande op de verhalen hier waarschijnlijk soft play) > master peace > sampha (erg zonde van de clash met lander en adriaan maar dit is een must see)>backxwash > fat dog > ye banished pirates/Fred again

Zondag
Elephant/kabaka piramid/NNO > stukje theater/talkshows > air > thundercat > idles (dat wordt heen en weer sprinten, wellicht laat ik thundercat schieten) > nas > brutalismus 3000 > spiritbox
 

Davidd

Support act
7 jul 2021
915
1.679
Wat zou eigenlijk de reden geweest zijn waarom lowlands kiest voor justice als vervanger voor qotsa en niet jack white bijvoorbeeld? Justice is best wel een goeie act hoor maar van een totaal andere genre, hiermee stoot je heel wat mensen die een ticket hebben gekocht voor qotsa voor het hoofd, is eigenlijk best wel schandalig!
Zo werkt het niet in de festival wereld denk ik. Lowlands heeft denk ik op zo'n moment weinig te kiezen.

Daarnaast is wat LL nu doet verre van schandalig. Ze hadden er namelijk ook voor kunnen kiezen om net als vorig jaar acts door te schuiven of weer een goedkope optie kiezen als de Staat laten invallen. Daarintegen hebben ze een internationale artiest met headliner status als vervanger kunnen regelen, kortom prima gedaan.

Een artiest binnen hetzelfde genre als QOTSA vinden die kan headlinen op zo'n korte termijn is bijna niet te doen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.711
9.613
Zo werkt het niet in de festival wereld denk ik. Lowlands heeft denk ik op zo'n moment weinig te kiezen.

Daarnaast is wat LL nu doet verre van schandalig. Ze hadden er namelijk ook voor kunnen kiezen om net als vorig jaar acts door te schuiven of weer een goedkope optie kiezen als de Staat laten invallen. Daarintegen hebben ze een internationale artiest met headliner status als vervanger kunnen regelen, kortom prima gedaan.

Een artiest binnen hetzelfde genre als QOTSA vinden die kan headlinen op zo'n korte termijn is bijna niet te doen.
Nee, ik denk dat die Scandinavische festivals vooral vel geluk hadden toen ze White ineens konden strikken. Maar goed, Lowlands heeft dit toch ook gewoon goed gedaan, ook als je ziet hoe vaak Justice dik in de spoorboekjes gezet wordt.
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude en micham

UpInSmoke

Campingartiest
22 jul 2022
80
125
Nee, ik denk dat die Scandinavische festivals vooral vel geluk hadden toen ze White ineens konden strikken. Maar goed, Lowlands heeft dit toch ook gewoon goed gedaan, ook als je ziet hoe vaak Justice dik in de spoorboekjes gezet wordt.
ja überhaupt weten we geen ene moer van alle variabelen in dat proces.
 
  • Leuk
Waarderingen: dfrvanloon

Dante

Gouden Tip
2 jun 2023
440
708
Nu ik weet wat waar en wanneer staat:

Must sees
Fred again..
Jorja Smith
Sampha
Justice
Skrillex
Inhaler
Barry Can’t Swim

Graag zien
James Blake
Goldband
Froukje
Glass Beams
Spinvis

En nog veel wat leuk is om mee te pakken. En het nachtprogramma natuurlijk. Wordt weer een leuke editie!
 
  • Leuk
Waarderingen: Avani en davadude

kroetskipoetski

Playlistbediener
24 mei 2024
19
52
Nee, ik denk dat die Scandinavische festivals vooral vel geluk hadden toen ze White ineens konden strikken. Maar goed, Lowlands heeft dit toch ook gewoon goed gedaan, ook als je ziet hoe vaak Justice dik in de spoorboekjes gezet wordt.
Het gaat er niet om wat de grote massa wil maar een ticketkoper wil waar voor zijn geld en iemand die voor qotsa komt er met justice bekaaid van af komt, geld eigenlijk ook voor james blake voor the smile. Men kiest eigenlijk voor electronica boven een band, zegt volgens mij veel over het pad die lowlands bewandelt, zijn volgens mij van het padje af.
 

RobinWilhelmus

Playlistbediener
27 mei 2021
40
62
personal trainer/sugababes (meer fan van personal trainer maar dit is wel de enige keer in je leven dat je sugababes kan zien denk ik)
Deze voel ik persoonlijk, ook omdat ik waarschijnlijk van mijn groep als enige interesse heb in personal trainer en met z'n allen meeschreeuwen met hitjes altijd leuk is.

Verder net Kin’Gongolo Kiniata bij KEXP gezien op Youtube en denk dat ik daar ga staan ipv Goldband. Kan mooi worden en de alternatieven zijn allemaal niet mijn ding. En lekker dichtbij vanaf Brutalismus 3000.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
The Lathums? Alhoewel je dan wellicht in de knoei komt met Wunderhorse
Past toch makkelijk, van de Heineken naar de Lima is 5 min lopen. Dan ga je iets eerder weg bij the Lathums.
Was 2 jaar geleden heel leuk! Weet alleen niet of ze zoon grote tent kunnen dragen. Speelde toen nog in de Lima.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

BeWario

Gouden Tip
27 jun 2023
303
329
Het gaat er niet om wat de grote massa wil maar een ticketkoper wil waar voor zijn geld en iemand die voor qotsa komt er met justice bekaaid van af komt, geld eigenlijk ook voor james blake voor the smile. Men kiest eigenlijk voor electronica boven een band, zegt volgens mij veel over het pad die lowlands bewandelt, zijn volgens mij van het padje af.
Ja maar het ding met Lowlands is dat je geen dagkaarten koopt wat voor die Scandinavische festivals wel t geval is.

Als je dezelfde wisseling (Justice ipv QOTSA) daar neer zet dan gaan je dagkaartjes mensen boos zijn omdat die sneller op een headliner af komen. Nu op Lowlands zijn er alleen weekend kaarten te koop dus het aandeel mensen die voor 1 specifieke band komen is veel minder. Daarnaast zijn ze toch al uitverkocht dus hoeven ze niet meer aan de verkoop te denken (en kan je dus een goedkope band zoals de Staat boeken en het verschil in je zak steken). Wat ook niet bij draagt is de zeer korte termijn waarop je vervanging moet regelen (3-4 weken) en het feit dat Lowlands altijd meerdere alternatieven heeft tijdens de headliner
 

Davidd

Support act
7 jul 2021
915
1.679
Het gaat er niet om wat de grote massa wil maar een ticketkoper wil waar voor zijn geld en iemand die voor qotsa komt er met justice bekaaid van af komt, geld eigenlijk ook voor james blake voor the smile. Men kiest eigenlijk voor electronica boven een band, zegt volgens mij veel over het pad die lowlands bewandelt, zijn volgens mij van het padje af.
Lowlands kan er toch weinig aan doen dat die grote gitaaracts vlak voor het festival niet meer kunnen. Ze hadden/hebben dit jaar toch een uitstekende line-up als het gaat om indiebands en gitaren? Zeker als je het naast de line up van vorig jaar zet. Dus ze zijn wat mij betreft met deze line-up juist weer richting het "goede" pad gelopen.
En dat ze dan voor vervangers kiezen die niet in jou straatje passen, maar qua grootte een beetje in de buurt komen is helaas pech voor jou.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Ja maar het ding met Lowlands is dat je geen dagkaarten koopt wat voor die Scandinavische festivals wel t geval is.

Als je dezelfde wisseling (Justice ipv QOTSA) daar neer zet dan gaan je dagkaartjes mensen boos zijn omdat die sneller op een headliner af komen. Nu op Lowlands zijn er alleen weekend kaarten te koop dus het aandeel mensen die voor 1 specifieke band komen is veel minder. Daarnaast zijn ze toch al uitverkocht dus hoeven ze niet meer aan de verkoop te denken (en kan je dus een goedkope band zoals de Staat boeken en het verschil in je zak steken). Wat ook niet bij draagt is de zeer korte termijn waarop je vervanging moet regelen (3-4 weken) en het feit dat Lowlands altijd meerdere alternatieven heeft tijdens de headliner
Sterker nog, ik denk dat het overgrote deel van de ticketkopers liever justice heeft dan Qotsa.
Er blijft alleen op deze manier wel minder over voor de liefhebbers van gitaren. Maar die groep begint ook steeds kleiner te worden op Lowlands. Vorig jaar was het akelig rustig bij bijvoorbeeld Kenny Hoopla en Turnstille.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.711
9.613
Het gaat er niet om wat de grote massa wil maar een ticketkoper wil waar voor zijn geld en iemand die voor qotsa komt er met justice bekaaid van af komt, geld eigenlijk ook voor james blake voor the smile. Men kiest eigenlijk voor electronica boven een band, zegt volgens mij veel over het pad die lowlands bewandelt, zijn volgens mij van het padje af.
Vind James Blake toch wel redelijk in het hoekje van The Smile staan hoor. Tuurlijk, het is meer electronica, maar het is toch ook een best grote naam in die indie (heel lelijk, hier komt ie, 'smaakmakers') hoek. Tourde ook gewoon vaker samen met Radiohead en heeft connecties met Thom Yorke. Dus het kan vele malen erger. Al had ik er zelf ook liever een The National (te groot natuurlijk), The Postal Service, Fontaines DC of Pulp voor in ruil gehad.
 

micham

Playlistbediener
27 dec 2023
28
46
Vind James Blake toch wel redelijk in het hoekje van The Smile staan hoor. Tuurlijk, het is meer electronica, maar het is toch ook een best grote naam in die indie (heel lelijk, hier komt ie, 'smaakmakers') hoek. Tourde ook gewoon vaker samen met Radiohead en heeft connecties met Thom Yorke. Dus het kan vele malen erger. Al had ik er zelf ook liever een The National (te groot natuurlijk), The Postal Service, Fontaines DC of Pulp voor in ruil gehad.
Ik mis de tijd dat we dachten dat Death Cab for Cutie/The Postal Service zou komen :(
 
  • Leuk
Waarderingen: elo, Glow en fiesta

daily

Gouden Tip
23 mrt 2020
364
486
Okonomiyaki, Hansworst (is er gewoon)
Zelf meenemen: pannekoeken, eiwitshakes, gefrituurde uitjes voor op de knakworst, knakworst natuurlijk
Neem geen pannenkoeken mee maar zakken poffertjes. Echt een 10/10 upgrade voor je ontbijt met wat boter en poedersuiker
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd

XaviLL

Randprogramma
21 jul 2024
104
248
Ik hoop niet dat Josh Homme te horen krijgt dat ie vervangen wordt door Justice, kan je het volgend jaar wel schudden met de boeking van QOTSA, denkt ie dat hij op een dance festival terecht komt.
Luister de LLOWCAST even terug van eergister. Daarin wordt door EvE even uitgelegd hoe ze tot Justice zijn gekomen.
Of dacht je dat Metallica, Foo fighters, RHCP etc allemaal aan het wachten zijn tot LL belt?
 
  • Leuk
Waarderingen: spongebobsong

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.854
6.074
Ik zal de eerste zijn die zal zeggen dat je kritisch mag/moet zijn hoor. Maar soms heeft een festival ook gewoon een beetje pech. En dat is nu voor Lowlands het geval. Met QOTSA en The Smile heb je 2 acts die die nauwelijks of niet te vervangen zijn. Voor QOTSA krijg je als nog een grote act voor terug met goede live reuptatie. En voor The Smile krijg je een James Blake terug die een bredere discografie heeft dan The Smile zelf en misschien niet minder ook.

The Smile was best tof, maar het is ook geen Radiohead hoor. Soms moet je wel even realistisch blijven.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken