Graspop Metal Meeting 2023

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.939
5.986
Graspop-door-Tim-Tronckoe-via-Graspop-Flicker.jpg


Graspop 2023​

Datum: 16-18 juni 2023
Venue: Festivalpark Stenehei
Plaats: Dessel
Land: België
Organisator: Live Nation Belgium
Directeur: Peter van Geel
Capaciteit: 50000
Eerste editie: 1996

Alle info:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.436
4.211
How about
Avenged Sevenfold - Ghost - Slipknot - FNM - Aerosmith (maar kwni of die mannen nog moeite gaan doen) - eventueel als ze nog eens de festivals doen en omdat ze al op RW staan nu: Metallica
Aangevuld met Parkway Drive, Gojira...
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.288
10.029
How about
Avenged Sevenfold - Ghost - Slipknot - FNM - Aerosmith (maar kwni of die mannen nog moeite gaan doen) - eventueel als ze nog eens de festivals doen en omdat ze al op RW staan nu: Metallica
Aangevuld met Parkway Drive, Gojira...
Dan gaat Graspop failliet.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
505
600
hoorde afgelopen weekend vaak de naam: motley crue vallen.
1ste schot voor den boeg dan maar: motley crue- slipkot - sevenfold.
metallica gaat volgend jaar wel een 40years kill em all tour doen dacht ik.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
370
522
Minder realistisch, maar graag Metallica - Slipknot - Parkway Drive als headliners met o.a. In Flames, Gojira en Avatar doorheen de dag. Verder verwacht ik Ghost en Amon Amarth zeker weer op de affiche.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: duck en Joslittel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.034
7.129
Ik roep het al een tijdje maar als Metallica ooit op Graspop komt, is dit er wel het jaar voor.

Op Werchter zullen ze niet opnieuw staan, en ik acht de kans zeer groot dat ze volgend jaar opnieuw festivals aandoen. Zeker met de anniversary van Download met een extra dag, en veel andere Europese festivals die ze overslaan dit jaar zoals RaR/RiP
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.034
7.129
Headliners doen mij nu niet zo veel ik weet dat Graspop er wel iets mooi van maakt. Qua dagindeling heb ik wel wat Nice to haves:

Ice nine kills
Electric callboy
Bad omens
Northlane
Falling in reverse
Slaughter to prevail
Lorna shore
Doe mij dat pakketje ook maar, zal je aanraders voor volgende editie goed in de gaten houden als metalcore fan.
Spiritbox en Imminence waren top.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.393
4.512
Doe mij dat pakketje ook maar, zal je aanraders voor volgende editie goed in de gaten houden als metalcore fan.
Spiritbox en Imminence waren top.
Voor de mensen met een goed oor. De bassist bij spiritbox is de voormalige bassist/zanger van as I lay dying.

Edit: voeg trouwens the plot in you en I prevail ook maar toe aan dat lijstje
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Loek123

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.594
3.104
hoorde afgelopen weekend vaak de naam: motley crue vallen.
1ste schot voor den boeg dan maar: motley crue- slipkot - sevenfold.
metallica gaat volgend jaar wel een 40years kill em all tour doen dacht ik.
Dat zie ik niet meer gebeuren. Die mannen zijn niet meer welkom voor zover ik weet.
Een van de organisators (geloof dat het Bob was, maar kan ook Peter zijn geweest), heeft jaren zijn best gedaan om Motley Crue te boeken, zelf grote fan zijnde. Die mannen hebben het toen zo bont gemaakt dat dat gevoel van 'topboeking' snel weg was.

Ik ben er niet rouwig om, trok op niets toen. Gelukkig was er toen ook de combi Blind Guardian met daarna Heaven & Hell. Ronnie James Dio was briljant. En helaas werd dat concert minder dan een jaar later nog eens zo bijzonder.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.402
6.955
Ozzy (hij blijft maar rond huppelen) - Slipknot - Motley crue

Ozzy is denk ik niet zo realistisch meer. Volgens mij huppelt hij momenteel niet zo veel door verschillende gezondheidsproblemen

Ik verwacht toch wel iets van of Nightwish of Ghost als headliner. Terugkeer van Avenged Sevenfold met dan een FNM als sub? Iets als Slipknot kan natuurlijk wel weer, ookal hoeft dat van mij dan weer niet.

Het moeilijkste vind ik vooral de opties voor de wat meer klassiekere oude headliners. Met dit jaar al Scorpions, Judas Priest en Iron Maiden. Ozzy verwacht ik niet meer door dus zijn gezondheidsproblemen en ook Aerosmith verwacht ik eigenlijk niet meer terug in Europa, denk dat die het wel prima vinden in Las Vegas.

KISS denk ik ook niet meer, maarja, je weet hoe het gaat met de "we komen met deze "laatste tour" nooit twee keer op dezelfde plek". Zou een terugkeer uiteraard wel toejuichen ?

Blijft voor mij eigenlijk alleen dus de combinatie van Motley Crue en Def Leppard over als pakketje. En een Metallica, maar dat is meer een losse categorie van groot formaat headliners.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken