Rock Werchter 2025

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.421
4.710
Ik snap die roep om Metallica eigenlijk niet zo goed. Die zijn al drie jaar achter elkaar in juni op tour hier. Iedereen heeft die al meermaals kunnen zien als de wens er was. Laat ze maar even van recept veranderen.
- Omdat 2022 straks al weer drie jaar terug is.
- Metallica op Werchter altijd feest is.
- ik Metallica niet meer in de Arena of KB wil zien.
- De zure reacties hier maken het helemaal af.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.658
6.784
- Metallica op Werchter altijd feest is.
Oneens, voor mij de meest tegenvallende headliner die ik op Werchter gezien heb (2014). Ongeïnspireerd en afgeraffeld.
- ik Metallica niet meer in de Arena of KB wil zien.
Daar ben ik het dan wel weer mee eens, als ze beter in vorm zijn lijkt een festivalshow mij ook vele malen leuker dan een stadion show.
- De zure reacties hier maken het helemaal af.
Kick je daar zo op ja? Vreemd... Maar hopelijk kun je dan ook genieten van mijn halfzure reactie ;)
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.421
4.710


Kick je daar zo op ja? Vreemd... Maar hopelijk kun je dan ook genieten van mijn halfzure reactie ;)

Ach ja, een beetje prikken mag toch?

Hier lopen mensen bands op te hemelen, waar ik weinig mee heb. Metallica is voor mij en mijn vrienden altijd goed op Werchter. Even een tegengeluid laten horen hier. Meer moet je er ook niet in zien. Mooiste Werchters vind ik als mensen met verschillende smaken allemaal hun eigen route kunnen doen en genoeg goede shows zien.

Metallica is op Werchter eigenlijk nooit slecht imo. Was 2014 met die mensen uit het publiek halen en een nummertje mee laten spelen? Want dat haalde wel behoorlijk de vaart uit het optreden.
 

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.139
3.053
Weet niet hoe ze op RW '22 waren, maar wat waren ze slecht toen op Pinkpop. Van mij hoeft het niet meer, hoewel ik begrijp dat er mensen wél enthousiast van worden.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.330
2.656
In '22 waren ze formidable.
Dat ik via via een snakebite bandje te pakken kreeg maakte het natuurlijk onvergetelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.118
740
Ach ja, een beetje prikken mag toch?

Hier lopen mensen bands op te hemelen, waar ik weinig mee heb. Metallica is voor mij en mijn vrienden altijd goed op Werchter. Even een tegengeluid laten horen hier. Meer moet je er ook niet in zien. Mooiste Werchters vind ik als mensen met verschillende smaken allemaal hun eigen route kunnen doen en genoeg goede shows zien.

Metallica is op Werchter eigenlijk nooit slecht imo. Was 2014 met die mensen uit het publiek halen en een nummertje mee laten spelen? Want dat haalde wel behoorlijk de vaart uit het optreden.
Was 2014 niet die request show? Vond ik toen maar rommelig en voelde afgeraffeld en gehaast. Was in 2007 in ieder geval veel en veel beter.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en Dr. Hannibal

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.709
9.608
Was 2014 niet die request show? Vond ik toen maar rommelig en voelde afgeraffeld en gehaast. Was in 2007 in ieder geval veel en veel beter.
Hun show in 2009 was ook echt een knaller. Zeer sterk einde van het festival toen. Voelde iets losser en met veel vuur gespeeld. Sterke setlist ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: zero

johanra

Randprogramma
13 sep 2021
241
688
Hun show in 2009 was ook echt een knaller. Zeer sterk einde van het festival toen. Voelde iets losser en met veel vuur gespeeld. Sterke setlist ook.
Inderdaad met Dyers Eve ! Hebben ze na die tour eigenlijk niet meer gespeeld.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.793
1.004
Lorde, Little Simz of FKA Twigs in The Barn tegelijkertijd met Metallica en iedereen tevreden!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.658
6.784
Was 2014 met die mensen uit het publiek halen en een nummertje mee laten spelen? Want dat haalde wel behoorlijk de vaart uit het optreden.
Was 2014 niet die request show? Vond ik toen maar rommelig en voelde afgeraffeld en gehaast. Was in 2007 in ieder geval veel en veel beter.
Van mensen uit het publiek op het podium herinner ik mij niks, dat zal een ander jaar zijn geweest denk ik. Dit was inderdaad de by request show. Dus toch al twee keer dat Metallica op Werchter niet zo fantastisch was dan ;)
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.944
8.818
Waarom zouden ze dat niet durven😅 Is al in 2012 gebeurd. Memorabele dag was dat.
Daar was ik ook. Met kaarten voor het FOS vak. Wat toen echt ideaal was, want het was echt niet normaal warm, die dag. Dus tussen de optredens in snel dat vak uit en de schaduw in en dan bij aanvang van de volgende show terug naar voren. Wat een line-up was me dat, met Ghost, Gojira, Channel Zero, Mastodon, Soundgarden en uiteraard de meesters zelf.
 

johanra

Randprogramma
13 sep 2021
241
688
Metallica is op Werchter eigenlijk nooit slecht imo. Was 2014 met die mensen uit het publiek halen en een nummertje mee laten spelen? Want dat haalde wel behoorlijk de vaart uit het optreden.
Ik denk dat je 2014 bedoelt maar het waren niet echt fans die meespeelden dat is meer iets voor de Foo Fighters :)
Het waren fans die hun favoriete song konden aankondigen.
Die by request was qua setlist wel een grote ontgoocheling want daar stond eigenlijk alleen maar de songs in die ze altijd wel spelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
1.003
979
Daar was ik ook. Met kaarten voor het FOS vak. Wat toen echt ideaal was, want het was echt niet normaal warm, die dag. Dus tussen de optredens in snel dat vak uit en de schaduw in en dan bij aanvang van de volgende show terug naar voren. Wat een line-up was me dat, met Ghost, Gojira, Channel Zero, Mastodon, Soundgarden en uiteraard de meesters zelf.
Ik kan mij vergissen, maar dat was toen de eerste keer op Werchter dat er een apart ticket nodig was voor het voorvak. Redelijk wat commotie toen rond.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jimmeh07

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.944
8.818
Ik kan mij vergissen, maar dat was toen de eerste keer op Werchter dat er een apart ticket nodig was voor het voorvak. Redelijk wat commotie toen rond.
Ik weet niet of het de eerste keer was, maar het was inderdaad een apart ticket. Kostte toen iets van twee tientjes duurder. Wat voor mij op dat moment een no-brainer was. Maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen er even blij mee was.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken