Rock Werchter 2025

festirock

Support act
1 dec 2015
960
652
Heel mooi lijstje in zijn geheel, maar waarom sommigen heel waarschijnlijk zijn en anderen een goede mogelijkheid, dat snap ik dan weer niet. Waarom is Electric Callboy bijvoorbeeld heel waarschijnlijk? Dit touren dit jaar toch al? En deden nota bene al 2 Belgische majors. Tokio Hotel was niet eens goede mogelijkheid toen ze indertijd wel nog een ding waren.
Akkoord hiermee. Van mij hoeft electric callboy niet. Net 2 grote festivals hier gedaan deze zomer. Laat werchter dan maar pearl jam, een billie en anderen boeken
 
  • Leuk
Waarderingen: Jo &Sky en mattman

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
450
61
Zit potverdikkie al bijna 4 jaar op EC te wachten, loop ze steeds mis... 3e laatste ofzo op de main of nog iets later in de Barn.
Vampire Weekend verwacht ik ook weer eens een keer, wordt tijd. En Palaye Royale volgend jaar promotie naar een groter podium?
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.604
2.157
Akkoord hiermee. Van mij hoeft electric callboy niet. Net 2 grote festivals hier gedaan deze zomer. Laat werchter dan maar pearl jam, een billie en anderen boeken
Alsof 1 EC in de weg staat van al dat ander leuks. EC heeft ondertussen wel bewezen een plek op de Werchterse wei te verdienen zeker?
Laat die nu nog oogsten wat ze gezaaid hebben. Met een nieuw album binnen een paar jaar staan die GMM te headlinen.
 

musicislife

Randprogramma
15 dec 2022
179
152
Zit potverdikkie al bijna 4 jaar op EC te wachten, loop ze steeds mis... 3e laatste ofzo op de main of nog iets later in de Barn.
Vampire Weekend verwacht ik ook weer eens een keer, wordt tijd. En Palaye Royale volgend jaar promotie naar een groter podium?
Palaye Royal was voor mij een van de (meerdere) ontdekkingen afgelopen editie. Het zou verdiend zijn!
 
  • Leuk
Waarderingen: Breinaard

fiesta

Gouden Tip
20 jun 2018
455
514
Palaye Royal was voor mij een van de (meerdere) ontdekkingen afgelopen editie. Het zou verdiend zijn!
Mag er dan wel een jaartje tussen zitten? Al die artiesten een jaartje later al weer op herhaling. Van RW mag je toch wel wat meer creativiteit verwachten. Het lijkt wel of ze bij sommige artiesten een 10 rittenkaart hebben gekocht. Dat snap ik best bij headliners waar de spoeling dun is, maar 2x Stone en hoe vaak is Yungblud nu al langs geweest in de afgelopen jaren. Hoe graag ik IDLES zie, ik hoop toch echt dat ze doe volgend jaar niet weer neerzetten. 3x in 7 jaar met de covidjaren erbij is wel even genoeg.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.705
8.607
Alsof 1 EC in de weg staat van al dat ander leuks. EC heeft ondertussen wel bewezen een plek op de Werchterse wei te verdienen zeker?
Laat die nu nog oogsten wat ze gezaaid hebben. Met een nieuw album binnen een paar jaar staan die GMM te headlinen.
EC was volgens mij ook veruit het drukst bezochte optreden op de 4 dagen van GMM, zelfs de headliners waren niet zo druk. Geloof niet dat ik ooit zo veel volk heb zien staan bij een mainstage.
 
  • Leuk
Waarderingen: xydroh

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
1.134
1.331
Mag er dan wel een jaartje tussen zitten? Al die artiesten een jaartje later al weer op herhaling. Van RW mag je toch wel wat meer creativiteit verwachten. Het lijkt wel of ze bij sommige artiesten een 10 rittenkaart hebben gekocht. Dat snap ik best bij headliners waar de spoeling dun is, maar 2x Stone en hoe vaak is Yungblud nu al langs geweest in de afgelopen jaren. Hoe graag ik IDLES zie, ik hoop toch echt dat ze doe volgend jaar niet weer neerzetten. 3x in 7 jaar met de covidjaren erbij is wel even genoeg.
Als je als doorbrekende band het ene jaar op de Slope indruk maakt en het volgende jaar op één van de grotere podia mag komen bevestigen, dan geldt die regel toch helemaal niet van er een jaar vantussen te laten.
 

fiesta

Gouden Tip
20 jun 2018
455
514
Als je als doorbrekende band het ene jaar op de Slope indruk maakt en het volgende jaar op één van de grotere podia mag komen bevestigen, dan geldt die regel toch helemaal niet van er een jaar vantussen te laten.
Voor mij nog steeds wel. Meestal staat zo’n band dan al op heel veel festivals en is er weinig unieks aan een optreden, zoals bij Stone. Die heb ik in korte tijd 4x gezien. Er zijn ontzettend veel artiesten en maar relatief weinig Werchter spots. Ik zie dan liever iets nieuws op die plek. Palaye Royal bestaat al sinds 2008 en doen ook clubtour dit jaar (niet uitverkocht). Genoeg kans dus om ze te zien. Vond het druk bij PPC en The Clockworks met goede reactie van het publiek, maar ook die mogen van mij best jaartje Werchter overslaan. Ik zie dan liever een band die er in 2024 niet stond, maar wel de stap naar de main opener kan maken in 2025.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.410
4.669
Volgens mij is Yungblud het meest bekende voorbeeld. Staat er de laatste edities zijn beetje elke keer.
 

festibob

Gouden Tip
5 jan 2024
367
184
Jack White heeft heel origineel een nieuw album uitgebracht via zijn keten muziekwinkels met titelloze tracks. Een mooie naam voor Werchter 2025.
 

Sisco1481

Playlistbediener
14 jul 2024
37
37
Jack White heeft heel origineel een nieuw album uitgebracht via zijn keten muziekwinkels met titelloze tracks. Een mooie naam voor Werchter 2025.
Saw him do a secret set at Glastonbury and he was very good. What sort of spot would he take at Werchter?
 

festibob

Gouden Tip
5 jan 2024
367
184
De laatste keer was hij sub voor Pearl Jam als ik het me goed herinner
rock-werchter-2018.png

Inderdaad juist voor Pearl Jam op 7 juli op de Main. Maar wat een affiche was 2018, hoop dat ze in 2025 dezelfde kwaliteit aanbieden.
 
  • Leuk
Waarderingen: simonbolivar

Sisco1481

Playlistbediener
14 jul 2024
37
37
rock-werchter-2018.png

Inderdaad juist voor Pearl Jam op 7 juli op de Main. Maar wat een affiche was 2018, hoop dat ze in 2025 dezelfde kwaliteit aanbieden.
Was speaking to someone who said they’re planning with care for the anniversary, so that’s good/exciting news.
 

Tinus101

Support act
21 nov 2022
802
963
rock-werchter-2018.png

Inderdaad juist voor Pearl Jam op 7 juli op de Main. Maar wat een affiche was 2018, hoop dat ze in 2025 dezelfde kwaliteit aanbieden.
Wat een line up! Toen was ik 14, luisterde ik enkel nog naar frenchcore en was Paaspop mijn festivalmoment waar ik ieder jaar naar uit keek
 
  • Leuk
Waarderingen: stefjansen

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.742
12.367
Wat een line up! Toen was ik 14, luisterde ik enkel nog naar frenchcore en was Paaspop mijn festivalmoment waar ik ieder jaar naar uit keek
Ja dit zijn momenten dat ik blij ben dat ik al wat langer mee ga ja haha. Die poster brengt veel mooie herinneringen terug. Maar vooral de verpletterende show van NiN in Barn en daarna gelijk door naar een diep indrukwekkende show van Nick Cave op de main.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken