Rock Werchter 2025

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.788
998
Een beetje variatie zou leuk zijn.
Desondanks de kritieken het en der, vond ik de headliners dan op RW24 best wel 'anders' en gevarieerd.
Lenny Kravitz en Dua Lipa waren niet de boekingen op herhaling en zijn in goede smaak gevallen bij velen, zo blijkt.

Dus misschien moet RW dan ook maar terug gaan voor een classic naam en een grote onverwachte pop-naam.

Wel benieuwd naar wat ze eventueel speciaal zouden doen voor hun jubileum - misschien heeft dat ook wel invloed op hun boekingen dan...
 
  • Leuk
Waarderingen: Chiel en Jimmeh07

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.600
2.153
Stond er in 2014 gewoon als coheadliner hoor. Of wil je zeggen dat Kings of Leon er als absolute headliner stond? 😂

En hiphop, house, techno, new beat, vat ik gewoon samen als dance. 😘
Toen nog wel ja. Zeker omdat het originele plan was dat die toen in de barn moest staan 😂😘
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.670
9.566
Stromae was toen aanvankelijk geen headliner, maar hij heeft zich wel die status met 1 show keihard toegeëigend. Hoe vol stond het veld toen zeg, KoL leek wel het aperitief toen (trouwens wel 1 van de weinige keren dat ik die band erg goed vond spelen).
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.600
2.153
Stromae was toen aanvankelijk geen headliner, maar hij heeft zich wel die status met 1 show keihard toegeëigend. Hoe vol stond het veld toen zeg, KoL leek wel het aperitief toen (trouwens wel 1 van de weinige keren dat ik die band erg goed vond spelen).
Toch straf hoe die band goed speelt maar 2 jaar op rij weg gespeeld wordt. Met dank aan de Maestro en Blur.
 
  • Geweldig
Waarderingen: mattman

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
435
426
KOL> ik heb ze 2 of 3 keer op Werchter gezien en elke keer van genoten. Ze bewijzen prima te combineren te zijn met een andere zware naam en hebben hun strepen meer dan verdiend. Misschien wat afgezakt de laatste jaren, maar na dit sterke nieuwe album mag Kings of Leon in 2025 een mooie plek innemen :D Ik zal genieten. Pyro, Back Down South, Waste a Moment, Notion, Over, Reverend, Radioactive, The Bandit, heeeerlijk.

Ik pak elke andere co-headliner erbij voor wat het waard is. Desnoods Pharell haha.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.739
1.301
Kings Of Leon mag van mij ook wel eens terug komen hoor. Ondertussen wel even geleden.

Ze moeten gewoon beseffen dat ze geen stand alone headliner zijn voor een festival à la Werchter. Maar als sub zou dat perfect zijn, ondergaand zonnetje. En daarna pakweg een Pearl Jam, dan kan Eddie de tamboerijnen nog eens verrot komen slaan bij Slow Night, So Long.

 

dann

Gouden Tip
3 jan 2018
376
295
Kings Of Leon mag van mij ook wel eens terug komen hoor. Ondertussen wel even geleden.

Ze moeten gewoon beseffen dat ze geen stand alone headliner zijn voor een festival à la Werchter. Maar als sub zou dat perfect zijn, ondergaand zonnetje. En daarna pakweg een Pearl Jam, dan kan Eddie de tamboerijnen nog eens verrot komen slaan bij Slow Night, So Long.

Stonden ze niet op Suikerrock ofzo vorig jaar? Lijkt me dat ze dat wel gewoon beseffen.
 

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
435
426
Depeche Mode -> The XX -> Fred Again
Simple Minds -> Kings of Leon -> Pearl Jam
Allanis Morrissette -> London grammar -> Eminem
Fountaines D.C. -> Sam Fender ->Muse/Metallica

Interessante combi's voor mij. met nog 85-90 namen daaromheen moois gegarandeerd.
Niet alles matcht met elkaar, maar daar heeft Werchter toch schijt aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jimmeh07

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.600
2.153
Stonden ze niet op Suikerrock ofzo vorig jaar? Lijkt me dat ze dat wel gewoon beseffen.
Lokerse feesten.
KOL is een band die altijd heel goed speelt, maar je kan er ook een plaat van op zetten. Op het podium is het allemaal wat statisch en strak.
Voor een headliner mag er in mijn ogen altijd wat zout op de patatjes, de vlam in de pan, wat panache hebben.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.600
2.153
Depeche Mode -> The XX -> Fred Again
Simple Minds -> Kings of Leon -> Pearl Jam
Allanis Morrissette -> London grammar -> Eminem
Fountaines D.C. -> Sam Fender ->Muse/Metallica

Interessante combi's voor mij. met nog 85-90 namen daaromheen moois gegarandeerd.
Niet alles matcht met elkaar, maar daar heeft Werchter toch schijt aan.
To much lijkt me. 1 van die donderdag mannen ipv van London Grammar (wat een goede Barn head zouden zij wel niet zijn).
Mooie spot voor Simple Minds en ik zou ze inderdaad proberen binnenhalen, toch ook een band die gemaakt is door RW, ideaal voor een 50 jarig jubileum en interessanter dan Pretenders vind ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: ChrisV

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
435
426
To much lijkt me. 1 van die donderdag mannen ipv van London Grammar (wat een goede Barn head zouden zij wel niet zijn).
Mooie spot voor Simple Minds en ik zou ze inderdaad proberen binnenhalen, toch ook een band die gemaakt is door RW, ideaal voor een 50 jarig jubileum en interessanter dan Pretenders vind ik.
SImple Minds staat precies daarom in mijn lijstje :D

too much ; kan, het is ook een wens :cool:
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.730
12.344
Toch ferm dat Fontaines Vorst heeft doen uitverkopen. De promomachine via StuBru heeft zeker geholpen.
Wordt gewoon een IDLES spot in 2025.

Btw, over electric callboy, als die weide ontploft op Pukkelpop, wat gaat gebeuren, staan die ook in 2025 gewoon op Werchter hoor.
Die lui zouden wel gek zijn als ze nu een pauze in gaan bouwen. Zitten nog steeds in de lift en zou lekker blijven oogsten zolang het kan. Doet me ook wat denken aan een Goldband op dat vlak.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.087
569
Kings Of Leon mag van mij ook wel eens terug komen hoor. Ondertussen wel even geleden.

Ze moeten gewoon beseffen dat ze geen stand alone headliner zijn voor een festival à la Werchter. Maar als sub zou dat perfect zijn, ondergaand zonnetje. En daarna pakweg een Pearl Jam, dan kan Eddie de tamboerijnen nog eens verrot komen slaan bij Slow Night, So Long.

Snow Patrol nam genoegen met de spot van Barnheadliner. Zou voor Kings of Leon misschien ook een mooie spot zijn.
 

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.121
3.045
KOL> ik heb ze 2 of 3 keer op Werchter gezien en elke keer van genoten. Ze bewijzen prima te combineren te zijn met een andere zware naam en hebben hun strepen meer dan verdiend. Misschien wat afgezakt de laatste jaren, maar na dit sterke nieuwe album mag Kings of Leon in 2025 een mooie plek innemen :D Ik zal genieten. Pyro, Back Down South, Waste a Moment, Notion, Over, Reverend, Radioactive, The Bandit, heeeerlijk.

Ik pak elke andere co-headliner erbij voor wat het waard is. Desnoods Pharell haha.
Een spektakel zal hun show nooit zijn, maar ze spelen altijd strak. En het repertoire blijft ook gewoon goed. Nummers als Closer, Red morning light, four kicks, fans en Molly's chambers zullen voor mij altijd bangers blijven.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.758
3.497
Snow Patrol nam genoegen met de spot van Barnheadliner. Zou voor Kings of Leon misschien ook een mooie spot zijn.
Zeker! Komen er ook veel beter tot hun recht. FOMO wordt alleen wel weer te groot dan bij veel aanwezigen waardoor je er vroeg zult moeten binnen zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken