Rock Werchter 2025

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
491
700
Heel mooi lijstje in zijn geheel, maar waarom sommigen heel waarschijnlijk zijn en anderen een goede mogelijkheid, dat snap ik dan weer niet. Waarom is Electric Callboy bijvoorbeeld heel waarschijnlijk? Dit touren dit jaar toch al? En deden nota bene al 2 Belgische majors. Tokio Hotel was niet eens goede mogelijkheid toen ze indertijd wel nog een ding waren.
De lijst hangt natuurlijk aan elkaar van aannames en verwachtingen, maar in deze gevallen: het wordt Zeer waarschijnlijk als er al tourplannen tot (of tot en met) zomer 2025 zijn. Electric Callboy staat al op Nova Rock geprogrammeerd. Goede mogelijkheid wordt het als er al (Europese) tourplannen bekend zijn (of sterke tourgeruchten) in voorjaar 2025. In alle gevallen moet het wel gaan om acts die je op RW zou kunnen verwachten.
 
  • Leuk
Waarderingen: 1979 en mattman

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
580
321
De lijst hangt natuurlijk aan elkaar van aannames en verwachtingen, maar in deze gevallen: het wordt Zeer waarschijnlijk als er al tourplannen tot (of tot en met) zomer 2025 zijn. Electric Callboy staat al op Nova Rock geprogrammeerd. Goede mogelijkheid wordt het als er al (Europese) tourplannen bekend zijn (of sterke tourgeruchten) in voorjaar 2025. In alle gevallen moet het wel gaan om acts die je op RW zou kunnen verwachten.
Ik verwacht ec eigenlijk eerder gewoon opnieuw op Graspop volgend jaar, maar dan een positie hoger dan dit jaar.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.757
3.496
Ik verwacht ec eigenlijk eerder gewoon opnieuw op Graspop volgend jaar, maar dan een positie hoger dan dit jaar.
Liever niet. Graspop had dit jaar ook al een headliner op herhaling in Machine Head. Zou het wel heel erg overkill vinden als het twee seizoenen op rij gebeurt dat ze een headliner hebben die het jaar ervoor ook al speelde.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.398
4.629
Kom vanonder je steen en besef dat Fred Again de meest gewilde en te boeken headliner van het moment is. Die man zorgt overal ter wereld dat alle tickets in een mum van tijd de deur uit zijn en kan makkelijk een dag zelf dragen. Als je als festival nieuwe headliners wil boeken, is Fred Again de persoon om te boeken die gewoon bewezen heeft dat het telkens een feest is, jongere mensen aantrekt dan pakweg Pearl Jam en tickets verschuift (ook als is hij een extreem dure vogel).
Dude, je hoeft het niet met me eens te zijn. Maar ik heb recht op mijn eigen mening. Pleur op met dat denigrerende toontje.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.398
4.629
Als Sum41 dankzij de poppunk-revival mag subben, dan is Blink182 gewoon een headliner. Niet vergeten dat ze Sportpaleis vorig jaar op 5 minuten uitverkocht hebben.
Stonden de vorige keer als sub, onder SOAD en LP. Optreden werd ook niet echt lovend ontvangen (recensies waren ook negatief). Waarom zou RW ze dan (co)headliner maken?

Sum41 was ook hun afscheidsconcert, daarom ook als sub. Anders zouden ze een treedje lager staan.
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.011
1.231
Kylie stond laatst in een tent, die gaat niet opeens headlinen. No Doubt is dat zo´n grote naam in België? Ik denk dat die eerder bospop en rock zottegem headlinen dan nog een plaats op RW krijgen.
Combo Rodrigo - Fred en zet die op donderdag dan verkoopt die moeilijke dag nog eens uit en moeten de volwassenen geen verlof pakken. (Behalve voor het alternatief in de tenten)
Als Zottegemnaar vind ik dit een ideale en terechte stelling, kom maar door hehe
 

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
452
158
Wel dat waren geen headliners he. Dat waren Green Day - Metallica - FNM (met origineel FF daar). Die avonden gingen ook door tot dik 2h.

Op die manier kan je van Arsenal Werchter headliner maken in 2011.
Ben ik de enige die dit mist?

Ik vond dit een zeer leuke combinatie. Headliner, waarna een dance afsluiter het veld afbreekt.
Of zelf een "kleinere act" die kon afsluiten (vb Arsenal). Op zich geef je een kleinere artiest een groot podium. Spreiding is er ook meer om naar huis te gaan. Alleen maar voordelen? Behalve de ego's van de grote headline acts mss?

Vb:
  • RW07:
    • Metallica > Faithless
  • RW08:
    • Neil Young > Moby
  • RW09:
    • Oasis > The Prodigy
    • Kings Of Leon > 2manydjs
  • RW10:
    • Muse > Faithless
  • RW11:
    • Linkin Park > The Chemical Brothers
    • Kings Of Leon > Arsenal
    • Iron Maiden > The Black Eyed Peas (🙃)
  • RW12:
    • The Cure > Justice
    • Pearl Jam > Deadmau5
    • Editors > Chase & Status
  • RW13
    • Green Day > Netsky
  • RW14:
    • Metallica > Skrillex
    • Arctic Monkeys > Major Lazer
    • Kings Of Leon > Stromae
  • RW15:
    • Faith No More > The Chemical Brothers
    • Mumford & Sons > Pharrell Williams
    • Lenny Kravitz > The Prodigy
  • RW16:
    • Paul McCartney > Disclosure

Laatste keer in 2016...
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.011
1.231
Voor mij mag da wel, liefst de vrijdag dan. Kan eventueel dan vroeg tentje opzoeken om zo fris de zaterdag in te gaan 🤭
 

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
435
426
Ben ik de enige die dit mist?

Ik vond dit een zeer leuke combinatie. Headliner, waarna een dance afsluiter het veld afbreekt.
Of zelf een "kleinere act" die kon afsluiten (vb Arsenal). Op zich geef je een kleinere artiest een groot podium. Spreiding is er ook meer om naar huis te gaan. Alleen maar voordelen? Behalve de ego's van de grote headline acts mss?

Vb:
  • RW07:
    • Metallica > Faithless
  • RW08:
    • Neil Young > Moby
  • RW09:
    • Oasis > The Prodigy
    • Kings Of Leon > 2manydjs
  • RW10:
    • Muse > Faithless
  • RW11:
    • Linkin Park > The Chemical Brothers
    • Kings Of Leon > Arsenal
    • Iron Maiden > The Black Eyed Peas (🙃)
  • RW12:
    • The Cure > Justice
    • Pearl Jam > Deadmau5
    • Editors > Chase & Status
  • RW13
    • Green Day > Netsky
  • RW14:
    • Metallica > Skrillex
    • Arctic Monkeys > Major Lazer
    • Kings Of Leon > Stromae
  • RW15:
    • Faith No More > The Chemical Brothers
    • Mumford & Sons > Pharrell Williams
    • Lenny Kravitz > The Prodigy
  • RW16:
    • Paul McCartney > Disclosure

Laatste keer in 2016...
Dat was zeker fijn!

Maarrrr, nu speelt de headliner toch langer in het donker wat ik toch ook erg waardeer.

Misschien ook vergunningstechnisch? Eindtijd van het programma o.i.d.?

En als het uitverkoopt op deze manier zullen ze niet gauw weer aanpassen.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.597
2.142
Ben ik de enige die dit mist?

Ik vond dit een zeer leuke combinatie. Headliner, waarna een dance afsluiter het veld afbreekt.
Of zelf een "kleinere act" die kon afsluiten (vb Arsenal). Op zich geef je een kleinere artiest een groot podium. Spreiding is er ook meer om naar huis te gaan. Alleen maar voordelen? Behalve de ego's van de grote headline acts mss?

Vb:
  • RW07:
    • Metallica > Faithless
  • RW08:
    • Neil Young > Moby
  • RW09:
    • Oasis > The Prodigy
    • Kings Of Leon > 2manydjs
  • RW10:
    • Muse > Faithless
  • RW11:
    • Linkin Park > The Chemical Brothers
    • Kings Of Leon > Arsenal
    • Iron Maiden > The Black Eyed Peas (🙃)
  • RW12:
    • The Cure > Justice
    • Pearl Jam > Deadmau5
    • Editors > Chase & Status
  • RW13
    • Green Day > Netsky
  • RW14:
    • Metallica > Skrillex
    • Arctic Monkeys > Major Lazer
    • Kings Of Leon > Stromae
  • RW15:
    • Faith No More > The Chemical Brothers
    • Mumford & Sons > Pharrell Williams
    • Lenny Kravitz > The Prodigy
  • RW16:
    • Paul McCartney > Disclosure

Laatste keer in 2016...
Wel het meerendeel van die afsluiters staan niet als headliner op de affiche. In geen enkel geval van bovenstaande.
Indien je Fred again. hebt is dit de eerste echte dance headliner sinds Chem Bros in 2007 lijkt me.
Daar stonden zij toen ook in het grootste lettertype op de affiche bijvoorbeeld.
 

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
452
158
Wel het meerendeel van die afsluiters staan niet als headliner op de affiche. In geen enkel geval van bovenstaande.
Indien je Fred again. hebt is dit de eerste echte dance headliner sinds Chem Bros in 2007 lijkt me.
Daar stonden zij toen ook in het grootste lettertype op de affiche bijvoorbeeld.
Dat is mijn punt net. Dat het leuk was om niet de grootste naam te laten afsluiten.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.398
4.629
Wel het meerendeel van die afsluiters staan niet als headliner op de affiche. In geen enkel geval van bovenstaande.
Indien je Fred again. hebt is dit de eerste echte dance headliner sinds Chem Bros in 2007 lijkt me.
Daar stonden zij toen ook in het grootste lettertype op de affiche bijvoorbeeld.
Stromae
 
  • Thinking
Waarderingen: JP5

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.085
568
We gaan gewoon zien of de magie van Fred Again ook werkt op een groot podium zoals bij Pukkelpop.
Mocht dat werken, dan zou Werchter inderdaad een optie zijn.
Alhoewel ik moet zeggen dat ik, op vorig jaar na, altijd Werchter en Pukkelpop bezoek. Sommige artiesten blijf je dan jaar na jaar zien zoals Nothing But Thieves, Joost en wellicht dus ook Fred Again. Een beetje variatie zou leuk zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke en Jimmeh07

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.398
4.629
1) dat is toch geen dance muziek?
2) technisch gezien heeft hij er nooit als headliner gestaan natuurlijk. Die keer in 14 was zoals Arsenal in 2011. En wat voor een keer dan nog :love:, nog steeds 1 van de beste RW concerten die ik gezien heb.
Stond er in 2014 gewoon als coheadliner hoor. Of wil je zeggen dat Kings of Leon er als absolute headliner stond? 😂

En hiphop, house, techno, new beat, vat ik gewoon samen als dance. 😘
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken