Rock Werchter 2025

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
435
426
Wel dat waren geen headliners he. Dat waren Green Day - Metallica - FNM (met origineel FF daar). Die avonden gingen ook door tot dik 2h.

Op die manier kan je van Arsenal Werchter headliner maken in 2011.
Klopt, dacht dat de afsluitende acts bedoeld werden
 

Shuliv

Randprogramma
6 dec 2023
179
199
Donderdag Metallica, Pearl Jam of X
Vrijdag Metallica, Pearl jam of X
Zaterdag Billie Eilish
Zondag Metallica, Pearl Jam of X

Dat is voorlopig de enige realistische Main headlinerpiste. Al de rest is (soms totaal onrealistische) speculatie. Moet kunnen natuurlijk. Maar ik zeg het maar eens.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jimmeh07

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.035
6.783
Van Pearl Jam en Metallica is ook niet duidelijk of ze 2025 überhaupt een festivaltour doen toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

JP5

Randprogramma
30 mei 2023
242
212
Donderdag Metallica, Pearl Jam of X
Vrijdag Metallica, Pearl jam of X
Zaterdag Billie Eilish
Zondag Metallica, Pearl Jam of X

Dat is voorlopig de enige realistische Main headlinerpiste. Al de rest is (soms totaal onrealistische) speculatie. Moet kunnen natuurlijk. Maar ik zeg het maar eens.

Verwachten we de grote popnaam op zaterdag?

Dat was afgelopen editie weliswaar het geval maar de popacts stonden de jaren ervoor op donderdag gepland (Stromae, P!nk).
 

Shuliv

Randprogramma
6 dec 2023
179
199
Verwachten we de grote popnaam op zaterdag?

Dat was afgelopen editie weliswaar het geval maar de popacts stonden de jaren ervoor op donderdag gepland (Stromae, P!nk).
Kan. Alhoewel. Dua Lipa dit jaar, Muse vorig jaar, Imagine dragons (vreselijke zaterdag vond ik dat) 2022... Er komt toch een stramien(tje) aan.
 
  • Thinking
Waarderingen: JP5

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.595
2.138
Van Pearl Jam en Metallica is ook niet duidelijk of ze 2025 überhaupt een festivaltour doen toch?
PJ met hun nieuwe album, beperkte data in europa aangedaan dit jaar waarvan een deel gecancelled. Die komen volgende zomer gewoon terug lijkt me.
Metallica zou aan de derde leg van hetzelfde nieuwe album kunnen beginnen, indien dit het geval is zullen ze de 50ste van RW als huisband wel willen opleuken (of verzieken voor de niet fans :ROFLMAO:).
 

PK82

Playlistbediener
8 jul 2024
17
17
Donderdag Metallica, Pearl Jam of X
Vrijdag Metallica, Pearl jam of X
Zaterdag Billie Eilish
Zondag Metallica, Pearl Jam of X

Dat is voorlopig de enige realistische Main headlinerpiste. Al de rest is (soms totaal onrealistische) speculatie. Moet kunnen natuurlijk. Maar ik zeg het maar eens.
Wanneer kan ik voor deze affiche tickets bestellen ☝️
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Shuliv en scheep

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.787
994
Donderdag Metallica, Pearl Jam of X
Vrijdag Metallica, Pearl jam of X
Zaterdag Billie Eilish
Zondag Metallica, Pearl Jam of X

Dat is voorlopig de enige realistische Main headlinerpiste. Al de rest is (soms totaal onrealistische) speculatie. Moet kunnen natuurlijk. Maar ik zeg het maar eens.
En de enige grote Werchter-waardige popnamen die een main kunnen afsluiten zijn Billie Eilish en Dua Lipa, blijkt zo.
Kunnen we binnen een paar jaar tijd zeggen: wééral Eilish, wééral Dua Lipa, ...

Er moet toch iets meer te vinden zijn?
 
  • Leuk
Waarderingen: Shuliv

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.595
2.138
En de enige grote Werchter-waardige popnamen die een main kunnen afsluiten zijn Billie Eilish en Dua Lipa, blijkt zo.
Kunnen we binnen een paar jaar tijd zeggen: wééral Eilish, wééral Dua Lipa, ...

Er moet toch iets meer te vinden zijn?
Als die pop artiesten niet zo waanzinnig zouden boomen hadden we nog Styles, Sheeran, Swift, Rodrigo,... bij gehad. En Dua lijken we ook al kwijt aan de stadions.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.791
4.726
Maar dat is eigenlijk al decennialang zo. De grootste popacts zijn nooit geschikt geweest voor festivals, maar alles daaronder wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.394
4.626
Blink 182 - Fred Again op een zaterdag en is in een wip uitverkocht.
Mist alleen nog een headliner.
Fred Again zie ik nog best als dansafsluiter / coheadliner, maar daar zal toch nog wel een coheadliner bij moeten. Een blink182 is dat niet. Zet er een TOP tussen ofzo, dan zou het best kunnen. Al zul je mij ergens anders zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: redondo28

The Black

Randprogramma
27 feb 2015
109
109
mss in navolging van Johnny Marr, Morrissey eens proberen strikken op de dEUS/snow patrol plaats? dan gaat de Barn nog meer ontploffen als bij Marr.
En ja, hij heeft nogal een uitgesproken mening over alles en nog wat maar liever zo iemand dan iemand zonder mening die maar wat meehuppelt met de rest. ( ik volg zijn mening overigens ook niet). Geen idee of hij nog op festivals staat die vlees serveren ( tijdens z'n set).

Morrissey eist inderdaad dat er geen vlees wordt geserveerd op de dag waarop hij optreedt. Werchter zou gek zijn om daar in mee te gaan.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.079
549
En Werchter weet helemaal niet wat ze dan moeten serveren. Friet met stoofvlees, pizza, kebab. Iets anders kennen ze niet.
 

JP5

Randprogramma
30 mei 2023
242
212
En de enige grote Werchter-waardige popnamen die een main kunnen afsluiten zijn Billie Eilish en Dua Lipa, blijkt zo.
Kunnen we binnen een paar jaar tijd zeggen: wééral Eilish, wééral Dua Lipa, ...

Er moet toch iets meer te vinden zijn?

Er is een hele rits waarschijnlijk te groot (Taylor, Harry, Rihanna, Weeknd, Gaga) alhoewel een Ed Sheeran er blijkbaar nog wel toe te verleiden is.

Ikzelf zou niet echt warmlopen voor Olivia Rodrigo. (Ik vind haar itt veel anderen ook nog niet helemaal headliner waardig). Post Malone en Bad Bunny zijn wel huge maar zou ik waarschijnlijk ook overslaan ten faveure van iets in de tenten.

Shakira? Energieke show en mega veel hits die de weide kan meebrullen. Maar geloof niet dat zij zo vaak deze richting op komt.

Pet Shop Boys lijkt me niet echt headliner materiaal, hoe leuk ik het ook zou vinden. Legacy acts als Eurythmics, Diana Ross, Stevie Nicks, Earth Wind & Fire? Mwa doe maar niet.

Ik heb buiten Lana niet echt veel popnamen waar ik enthousiast van wordt. P!nk kennen we wel weer even. En categorie Tate/Sabrina/Selena zou ik zelfs als ze nog een stuk groter worden toch niet echt op die plek van RW vinden passen.

In een andere hoek: Eminem, Kendrick Lamar, Burna Boy, Travis Scott? Bruno Mars? SZA, Little Simz, RAYE, Doja Cat, Rosalía, Karol G, Jorja Smith of Anitta, ooit eens in de toekomst?

Billie Eilish klinkt voor mij in ieder geval als een vrij logische naam uit de categorie radiovriendelijke en met het oog op de toekomst verstandige namen. Leuk als dat rond mocht komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MrScissorhands

pigital

Dagopener
15 okt 2018
737
686
Mist alleen nog een headliner.
Fred Again zie ik nog best als dansafsluiter / coheadliner, maar daar zal toch nog wel een coheadliner bij moeten. Een blink182 is dat niet. Zet er een TOP tussen ofzo, dan zou het best kunnen. Al zul je mij ergens anders zien.
Kom vanonder je steen en besef dat Fred Again de meest gewilde en te boeken headliner van het moment is. Die man zorgt overal ter wereld dat alle tickets in een mum van tijd de deur uit zijn en kan makkelijk een dag zelf dragen. Als je als festival nieuwe headliners wil boeken, is Fred Again de persoon om te boeken die gewoon bewezen heeft dat het telkens een feest is, jongere mensen aantrekt dan pakweg Pearl Jam en tickets verschuift (ook als is hij een extreem dure vogel).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken