Rock Werchter 2025

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
435
426
Fred Again… - Sam Fender - Vampire Weekend

Good enough? 😅
Nee.;)

Vampire Weekend stond de vorige keer vroege avond ofzo? Tof, maar ik zou niet zien waarom ze afsluiter zouden moeten worden. Zeg ik die precies hetzelfde zei over Lenny Kravitz....
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
989
1.227
Nee.;)

Vampire Weekend stond de vorige keer vroege avond ofzo? Tof, maar ik zou niet zien waarom ze afsluiter zouden moeten worden. Zeg ik die precies hetzelfde zei over Lenny Kravitz....
Fred is afsluiter hè, heb het in die zin geschreven. Dus Vampire Weekend als 3e laatste 😉
 

dann

Gouden Tip
3 jan 2018
360
288
A. Pulp toert niet nog één jaar en B. Spelen alleen op festivals als ze op zijn minst co-headlinen. Is daarmee simpelweg geen match voor Werchter.
Cocker’s appearance marks a busy start to 2024 for the Pulp singer. The band brought in the new year by headlining Edinburgh’s Hogmanay celebrations. They’ve already confirmed a number of summer European festival appearances, including slots at Spain’s Primavera Sound, Sweden’s Way Out West, Øya in Norway and Finland’s Flow.

“We are playing some more [shows] this year and we will play some more next year,” Cocker told NME. “So it’s good for me to make some connections to make our touring a greener concern”

 
  • Leuk
Waarderingen: JP5

The Black

Randprogramma
27 feb 2015
106
107
Cocker’s appearance marks a busy start to 2024 for the Pulp singer. The band brought in the new year by headlining Edinburgh’s Hogmanay celebrations. They’ve already confirmed a number of summer European festival appearances, including slots at Spain’s Primavera Sound, Sweden’s Way Out West, Øya in Norway and Finland’s Flow.

“We are playing some more [shows] this year and we will play some more next year,” Cocker told NME. “So it’s good for me to make some connections to make our touring a greener concern”

Hopelijk Benelux of ergens dichtbij de grens in Duitsland. AFAS Live was subliem en ik ben klaar voor nog een ronde.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
1.132
1.329
Als Pulp volgende zomer nog festivals doet, zie ik die in België veel eerder op Live /s Live terechtkomen dan op Werchter.
 
  • Leuk
Waarderingen: Fonske122

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.721
12.323
Dua Lipa heeft die zaterdag sneller uitverkocht dan eender welke act dan ook. Volgens mij deden zelfs SOAD+LP, ID+21P, Pearl Jam+Jack White er langer over. Ed Sheeran was bovendien ook echt associaal druk op Pinkpop toch?

Maar goed, Fred Again. Ja, ik denk dat die dat veld makkelijk aardig vol trekt. Toch wel dé (festival)naam voor véél mensen, een hele generatie.
Ja oke, dat neem ik dan van je aan. Dat is meer jouw muzikale departement dan de mijne. Ik hoorde dit jaar op RW voor het eerst bewust een nummer van Fred toen één van mijn neefjes erop wees dat het als pauze muziek gedraaid werd. Voor mij dezelfde categorie artiest als een Dua Lipa. Niet mijn muziek maar wil het weleens meepakken om de hype zelf te testen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.651
9.541
Ja oke, dat neem ik dan van je aan. Dat is meer jouw muzikale departement dan de mijne. Ik hoorde dit jaar op RW voor het eerst bewust een nummer van Fred toen één van mijn neefjes erop wees dat het als pauze muziek gedraaid werd. Voor mij dezelfde categorie artiest als een Dua Lipa. Niet mijn muziek maar wil het weleens meepakken om de hype zelf te testen.
Dua Lipa vind ik zelf tof (al is er binnen pop ook wel beter), maar met Fred Again heb ik ook erg weinig hoor. Luister er zelf in ieder geval nooit naar.
 
  • Leuk
Waarderingen: musicislife en Joslittel

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.015
6.770
Het is echt nog bijzonder vroeg, maar een user op Efestivals beweert dat Fred Again een van de 3 grote headliners wordt daar volgend jaar. Volgens hem uit eerste hand opgevangen en bevestigd door 'meerdere bronnen'.

Als dat klopt, hebben we er een dikke kanshebber voor RW bij.
Laat die eens een jaartje niet touren haha.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.753
3.494
2025
Main stage headliners do-zo:
- R.E.M
- Radiohead
- Oasis
- Pink Floyd

Barn headliners do-zo:
- Pulp
- Billy Ocean
- Blur
- The Kinks

Nu een serieuzere gok:
Kings of Leon, Fred Again, Pearl Jam, Muse
 
  • Leuk
Waarderingen: NoLifeIzze

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.954
5.227
Over Fred Again.. als je kijkt hoe snel die pukkelpop combi´s en dagtickets weg waren, dan kan je niet anders dan stellen dat hij een dikke naam is. Pukkelpop en uitverkopen lukte de laatste jaren niet of heel erg dicht bij het festival.
 

redondo28

Randprogramma
10 mei 2023
181
135
mss in navolging van Johnny Marr, Morrissey eens proberen strikken op de dEUS/snow patrol plaats? dan gaat de Barn nog meer ontploffen als bij Marr.
En ja, hij heeft nogal een uitgesproken mening over alles en nog wat maar liever zo iemand dan iemand zonder mening die maar wat meehuppelt met de rest. ( ik volg zijn mening overigens ook niet). Geen idee of hij nog op festivals staat die vlees serveren ( tijdens z'n set).
 
  • Leuk
Waarderingen: Jo &Sky

Sisco1481

Playlistbediener
14 jul 2024
27
25
Over Fred Again.. als je kijkt hoe snel die pukkelpop combi´s en dagtickets weg waren, dan kan je niet anders dan stellen dat hij een dikke naam is. Pukkelpop en uitverkopen lukte de laatste jaren niet of heel erg dicht bij het festival.
FredAgain is certainly a big ticket seller at the moment and makes sense to do RW and Glastonbury next year whilst he’s still on the up.

Pearl Jam if they’re touring make sense to be playing too.

Then I guess it’s waiting to see who starts announcing tours. Olivia Rodrigo is due to be about thinking about it so with the success of Dua that could be another option too
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.015
6.770
Ik hoop ook dat die Glasto rumors niet kloppen. Genoeg andere podia maar Fred als headliner daar zou ook wel een tegenvallertje zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: prettyvisitor

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.594
2.136
Een dance headliner op Werchter moet al bijna 2 decennia geleden zijn? Chem Bros in 2007? Andere jaren waren er eerder dance afsluiters.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.594
2.136
Neehoor.
2013-2014-2015 volgens mij nog
Netsky
Skrillex
Chemical brothers
Wel dat waren geen headliners he. Dat waren Green Day - Metallica - FNM (met origineel FF daar). Die avonden gingen ook door tot dik 2h.

Op die manier kan je van Arsenal Werchter headliner maken in 2011.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken