Rock Werchter 2025

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.384
4.613
Ik denk wel echt dat je de mainstream populariteit van Charli overschat. Khad bijna nog nooit van haar gehoord tot dit forum. Dus Barn wil ik haar nog geven, zeker gezien de dansbaarheid van de muziek dat er meer volk zou op afkomen, maar wel niet meer dan dat.
In 2017 stond ze om 17:00 uur in Klub C.
Ik zou haar nu wel wat hoger zetten, maar zo veel populairder is ze in mijn ogen ook niet geworden.

En afsluiter Klub C speelt doorgaans gelijk met de headliner toch?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.731
1.293
Ergens snap ik het dat je denkt dat Sophie een kanshebber is als je niet door hebt dat die nieuwe singel onderdeel is van een postuum album
Ik ben inderdaad wel wat richting nieuwe single releases/aankomende albums gaan kijken. Mijn excuses.
Kelly Lee Owens op de Slope..?
Onderschat ik ze? Ik zette ze wat in het lijstje Soccer Mommy, Jehnny Beth, Alice Phoebe Lou, Snail Mail,...
En diegene die Phoebe tegelijkertijd met Pearl Jam durft zetten, mag onmiddellijk ontslagen worden.
Tijdens Tame Impala, Billie Eilish of Oasis lijkt me nog minder gunstig. En dan liever een clash met huisband PJ dan dat ze Phoebe op de Main zouden zetten vind ik + overigens overlapt niet elke Barn headliner met de Main headliner...
You me at six is tegen dan gestopt, en verder is er toch wel heel weinig in het zwaardere segment.
Helemaal gemist dat ze gingen stoppen.
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
975
1.221
In 2017 stond ze om 17:00 uur in Klub C.
Ik zou haar nu wel wat hoger zetten, maar zo veel populairder is ze in mijn ogen ook niet geworden.

En afsluiter Klub C speelt doorgaans gelijk met de headliner toch?
Perfect voor als ze nog eens met een headliner komen opdraven a la Lenny Kravitz, Maneskin, Mumford & Sons etc. 😅
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.384
4.613
Perfect voor als ze nog eens met een headliner komen opdraven a la Lenny Kravitz, Maneskin, Mumford & Sons etc. 😅
In het geval van Måneskin heb ik graag een leuk alternatief (en dat is Charlie XCX niet voor mij).

Tijdens Lenny of Mumford and Sons prima, want die wil ik toch graag zien.


Mijn punt was vooral dat die band die tijdens een (populaire) sub of headliner speelt, toch ook best wat eigen publiek moet weten te trekken. Dan lijkt de naam voor sommigen wellicht wat groot voor klub C , maar een band heeft dan ook best wat concurrentie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios

mees

Randprogramma
9 jan 2020
145
222
Ik ben inderdaad wel wat richting nieuwe single releases/aankomende albums gaan kijken. Mijn excuses.

Onderschat ik ze? Ik zette ze wat in het lijstje Soccer Mommy, Jehnny Beth, Alice Phoebe Lou, Snail Mail,...

Tijdens Tame Impala, Billie Eilish of Oasis lijkt me nog minder gunstig. En dan liever een clash met huisband PJ dan dat ze Phoebe op de Main zouden zetten vind ik + overigens overlapt niet elke Barn headliner met de Main headliner...

Helemaal gemist dat ze gingen stoppen.
Kelly Lee Owens is een DJ dus vandaar de verwarring, ik zie DJ'S niet echt op the slope staan... ze komt wel met nieuw werk maar dat is nog steeds gewoon house muziek aan de eerste single te horen
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
975
1.221
Ik zat me te bedenken wat voor act je eigenlijk moet zijn om de Barn te kunnen afsluiten. Het lijkt wel alsof je al (half) vergane glorie moet zijn, maar toch nog interessant genoeg om de Barn volledig te vullen. Denk aan Snow Patrol, Roisin Murphy, etc. Echter vind ik Jungle hierop een uitzondering. Maar misschien is dat dan de “dance”-naam, zoals we vorig editie Fred Again.. hadden? Al was die Barn natuurlijk veel te klein voor hem 😂
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
975
1.221
Ze moeten nog een Knights of Cydonia komen goedmaken maar ik zie ze eerder kanshebber voor 2026.

Voorlopig hebben ze enkel in december een optreden gepland in Abu Dhabi voor de F1 Grand Prix maar behalve dat weinig geruchten over een nieuw album of tour.
Showbiz als bis was het beste dat ons kon overkomen vorig jaar, en dat zeg ik als gigantische Muse fan die ze dan voor het eerst pas zag. Maar graag on repeat hihi 🤭
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.943
5.213
2019 en 2023 om er dan weer te staan in 2025 (telkens maar 1 editie tussen). Kans is zeer groot in Werchterbegrippen met andere woorden.
Voor mij moet het niet in ieder geval
 
  • Leuk
Waarderingen: PK82 en Timmetje

Sisco1481

Playlistbediener
14 jul 2024
24
24
Wishlist for next year:

Bloc Party
Biffy Clyro
Vampire Weekend
Lorde
The XX
Eminem
And a massive headline act like Paul McCartney/The Stones/U2
 
  • Leuk
Waarderingen: Hammerfest

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
434
426
Ik zat me te bedenken wat voor act je eigenlijk moet zijn om de Barn te kunnen afsluiten. Het lijkt wel alsof je al (half) vergane glorie moet zijn, maar toch nog interessant genoeg om de Barn volledig te vullen. Denk aan Snow Patrol, Roisin Murphy, etc. Echter vind ik Jungle hierop een uitzondering. Maar misschien is dat dan de “dance”-naam, zoals we vorig editie Fred Again.. hadden? Al was die Barn natuurlijk veel te klein voor hem 😂
Vergane glorie vind ik wel een beetje apart om te benoemen. Snow Patrol is zeker niet vergane glorie vanwege een nieuw album met het eerste nummer wat erg goed ontvangen wordt+ eerste optreden in jaren. Knappe boeking toch dan? De vorige keer stonden ze op de main. (daar hoorde ik wel wat mindere verhalen over ) Maar zie Editors en bijvoorbeeld ook Iggy Pop. Allen op de main en een of een paar edities later staan ze als Barn-head en is de zaak te klein.

En inderdaad "dance" namen hele breed genomen.
Een greep uit de barnheadliners/afsluiters van afgelopen jaren;

Soulwax / Rosalia / Moderat / Alt-j / Jamie xx / Polo-g / Years and Years / Parov stelar / Tame Impala /Elbow / Damien Rice /Die Antwoord /Marshmallo / / Anderson Paak / Khalid

Ik kan geen overeenkomsten vinden. Van Damien Rice tot Die Antwoord en PoloG is redelijk breed haha. Welke criteria ze zullen hanteren; uitverkopen, verder zullen ze echt wel een gezonde spreiding van genres willen over het weekend heen bekeken.
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
975
1.221
Vergane glorie vind ik wel een beetje apart om te benoemen. Snow Patrol is zeker niet vergane glorie vanwege een nieuw album met het eerste nummer wat erg goed ontvangen wordt+ eerste optreden in jaren. Knappe boeking toch dan? De vorige keer stonden ze op de main. (daar hoorde ik wel wat mindere verhalen over ) Maar zie Editors en bijvoorbeeld ook Iggy Pop. Allen op de main en een of een paar edities later staan ze als Barn-head en is de zaak te klein.

En inderdaad "dance" namen hele breed genomen.
Een greep uit de barnheadliners/afsluiters van afgelopen jaren;

Soulwax / Rosalia / Moderat / Alt-j / Jamie xx / Polo-g / Years and Years / Parov stelar / Tame Impala /Elbow / Damien Rice /Die Antwoord /Marshmallo / / Anderson Paak / Khalid

Ik kan geen overeenkomsten vinden. Van Damien Rice tot Die Antwoord en PoloG is redelijk breed haha. Welke criteria ze zullen hanteren; uitverkopen, verder zullen ze echt wel een gezonde spreiding van genres willen over het weekend heen bekeken.
Is inderdaad gevarieerder dan ik deed uitschijnen en met "vergane glorie" bedoel ik eerder "gevestigde waarden" van acts dan, waar op de Main niemand wild van zou worden 🤭
 

musicislife

Randprogramma
15 dec 2022
173
144
Ze moeten nog een Knights of Cydonia komen goedmaken maar ik zie ze eerder kanshebber voor 2026.

Voorlopig hebben ze enkel in december een optreden gepland in Abu Dhabi voor de F1 Grand Prix maar behalve dat weinig geruchten over een nieuw album of tour.
Als grote Muse fan mogen ze van mij elk jaar terugkomen. Maar ik zou ze liever nog eens een indoor show zien spelen. Het is al van de Drones tour geleden.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.622
2.905
Als grote Muse fan mogen ze van mij elk jaar terugkomen. Maar ik zou ze liever nog eens een indoor show zien spelen. Het is al van de Drones tour geleden.
Op zich hebben ze natuurlijk nog die Carré show gedaan, maar dat was in Nederland en ten opzichte van hun grootte natuurlijk een hele kleine show.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.601
9.466
Het is echt nog bijzonder vroeg, maar een user op Efestivals beweert dat Fred Again een van de 3 grote headliners wordt daar volgend jaar. Volgens hem uit eerste hand opgevangen en bevestigd door 'meerdere bronnen'.

Als dat klopt, hebben we er een dikke kanshebber voor RW bij.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken