Rock Werchter 2025

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.447
679
Mist alleen nog een headliner.
Fred Again zie ik nog best als dansafsluiter / coheadliner, maar daar zal toch nog wel een coheadliner bij moeten. Een blink182 is dat niet. Zet er een TOP tussen ofzo, dan zou het best kunnen. Al zul je mij ergens anders zien.
Als Sum41 dankzij de poppunk-revival mag subben, dan is Blink182 gewoon een headliner. Niet vergeten dat ze Sportpaleis vorig jaar op 5 minuten uitverkocht hebben.
 

johanra

Randprogramma
13 sep 2021
221
647
Kom vanonder je steen en besef dat Fred Again de meest gewilde en te boeken headliner van het moment is. Die man zorgt overal ter wereld dat alle tickets in een mum van tijd de deur uit zijn en kan makkelijk een dag zelf dragen. Als je als festival nieuwe headliners wil boeken, is Fred Again de persoon om te boeken die gewoon bewezen heeft dat het telkens een feest is, jongere mensen aantrekt dan pakweg Pearl Jam en tickets verschuift (ook als is hij een extreem dure vogel).
Allemaal waar maar hetzelfde kon ook wel gezegd worden over Maneskin dit jaar, uiteindelijk blijken ze dan toch niet genoeg kwalitatief materiaal te hebben om die headliner positie volledig te vullen. Nu ken ik zelf niet zoveel van Fred Again maar vorig jaar deed die een uur in de Barn, kan die op dit moment dat main stage headliner slot vullen op een manier die ook de toeschouwers die geen fan zijn gedurende 90 minuten weet te boeien ?
Pukkelpop zal binnenkort wel al een indicatie geven hoe dat zit vermoed ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

JelleCa

Campingartiest
24 okt 2016
85
47
Ik zou het top vinden moest Olivia Rodrigo doorkomen, toch een van m'n grootste guilty pleasures van de afgelopen jaren. Nuja, guilty niet echt, maar als 33-jarige blanke man behoor ik toch niet direct tot haar doelgroep. Maar heeft wel twee ijzersterke platen gemaakt en het zou leuk zijn moest ze een (tussen)stap zetten met de major festivals in plaats van direct door te groeien naar een stadionact.
 

Sisco1481

Playlistbediener
14 jul 2024
33
33
Ik zou het top vinden moest Olivia Rodrigo doorkomen, toch een van m'n grootste guilty pleasures van de afgelopen jaren. Nuja, guilty niet echt, maar als 33-jarige blanke man behoor ik toch niet direct tot haar doelgroep. Maar heeft wel twee ijzersterke platen gemaakt en het zou leuk zijn moest ze een (tussen)stap zetten met de major festivals in plaats van direct door te groeien naar een stadionact.
I saw her last year with my daughter (and I’m a 43 yr old man) and honestly she was amazing! She could 100% headline festivals and I fully expect her to headline Glastonbury next year.

That does actually pose the question though, with Olivia and Fred both being big rumours for Glastonbury would Wertcher and Glasto share 2 headliners?! Does that normally happen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en JelleCa

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
435
426
What about Kylie - Dolly Parton co-headlining one day? Or Shania Twain like Glasto this year. This would definitely cover the pop header we are expecting.
Dolly Parton looks a bit misplaced at Werchter in my opinion. Shania Twain/Kylie; I do not know what to expect from them at Werchter.... Werchter does not have this golden classic act as Glastonbury has.

Kylie Minougue; plays festivals this year, maybe Barn-material?

No Doubt- Kylie Minougue as a combi for the Main? I truly do not know if this works out.
 

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
435
426
Ohja en voor wat het waard is;

Foster The People wordt ineens opgegooid als naam voor Lowlands 2024. Zou voor het eerst in 4 jaar zijn dat ze touren, en het eerst sinds 2017 in de EU las ik daar. Geen idee of we er iets van moeten geloven.

Alleen Foster zelf is er nog van de tijd dat ze de hits hadden, maar leuk om zoiets al mee in acht te nemen voor 2025. wie weet
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.973
5.246
Kylie stond laatst in een tent, die gaat niet opeens headlinen. No Doubt is dat zo´n grote naam in België? Ik denk dat die eerder bospop en rock zottegem headlinen dan nog een plaats op RW krijgen.
Combo Rodrigo - Fred en zet die op donderdag dan verkoopt die moeilijke dag nog eens uit en moeten de volwassenen geen verlof pakken. (Behalve voor het alternatief in de tenten)
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.730
12.343
Kylie stond laatst in een tent, die gaat niet opeens headlinen. No Doubt is dat zo´n grote naam in België? Ik denk dat die eerder bospop en rock zottegem headlinen dan nog een plaats op RW krijgen.
Combo Rodrigo - Fred en zet die op donderdag dan verkoopt die moeilijke dag nog eens uit en moeten de volwassenen geen verlof pakken. (Behalve voor het alternatief in de tenten)
Eens met wat je zegt. Kylie stond verleden jaar in de Barn en is tussendoor niet gegroeid. No Doubt is vooral nostalgie en daarmee een mooie act voor hooguit 19 uur op de main. De Bospop'en van deze wereld kunnen ze perfect headlinen. Sterker nog, dit zou een hele mooie naam zijn voor dat festival.

Leuk idee voor de donderdag maar wel op voorwaarde dat de tenten een stuk beter geprogrammeerd zijn dan dit jaar de zaterdag. Beide acts wil ik wel eens meepakken maar twee popshows volledig achter elkaar vind ik waarschijnlijk te veel van het goede.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
695
566
Vond ze toen ze op het hoofdpodium stonden met System of a Down en Linkin Park in 2017 toch zwaar tegenvallen.
Tom DeLonge is overigens wel terug bij de band, wat het imo beter maakt. Vond ze in het Sportpaleis erg nice (maar wel een biased mening als fan). Ik kan me zeker voorstellen dat ze een hoge spot innemen als ze komen. Ook kijkend naar hun spots op andere festivals en de bekendheid/legacy. Sub of coheadline?
 

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
435
426
Eens met wat je zegt. Kylie stond verleden jaar in de Barn en is tussendoor niet gegroeid. No Doubt is vooral nostalgie en daarmee een mooie act voor hooguit 19 uur op de main. De Bospop'en van deze wereld kunnen ze perfect headlinen. Sterker nog, dit zou een hele mooie naam zijn voor dat festival.

Leuk idee voor de donderdag maar wel op voorwaarde dat de tenten een stuk beter geprogrammeerd zijn dan dit jaar de zaterdag. Beide acts wil ik wel eens meepakken maar twee popshows volledig achter elkaar vind ik waarschijnlijk te veel van het goede.
Ik zou het ook zeker geen sterke dag vinden. Alles staat of valt met de brede verdere programmering;)

No Doubt is moeilijk te peilen aangezien het toch een zeer schaarse boeking is. Maar het is zeker geen zwaargewcht.
 

festibob

Gouden Tip
5 jan 2024
365
183
I saw her last year with my daughter (and I’m a 43 yr old man) and honestly she was amazing! She could 100% headline festivals and I fully expect her to headline Glastonbury next year.

That does actually pose the question though, with Olivia and Fred both being big rumours for Glastonbury would Wertcher and Glasto share 2 headliners?! Does that normally happen?
2017: FOO FIGHTERS and RADIOHEAD. Normally there is allways one or two slots that Werchter or other big BELGIAN festivals CANNOT book fe COLDPLAY this year of the legend slot on Sunday fe Elton John last year. A lot of bands do Glastonbury and some big Belgian festivals fe Werchter, Dour, Pukkelpop, Lokerse Feesten,...
 
  • Leuk
Waarderingen: Sisco1481

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
491
700
De voorspellingsbarometer schiet nog alle kanten op, maar we kunnen toch al voorzichtig een aantal namen onder het kopje 'Zeer waarschijnlijk' voor Rock Werchter 2025 scharen. Verder héél veel nieuwe namen en links en rechts nog wat verschuivingen. Alle wijzigingen en nieuwe namen t.o.v. het vorige overzicht staan in vette letters.

Laat het vooral weten als je aanmerkingen en/of aanvullingen hebt!

Zeer waarschijnlijk:
Aurora, Billie Eilish, Electric Callboy, King Gizzard & the Lizard Wizard, Twenty One Pilots

Goede mogelijkheid:
Caribou, Cory Wong,
Elbow, Fontaines DC, Fred Again, Lebanon Hanover, Lola Young, Nick Cave & the Bad Seeds, Olivia Rodrigo, Pearl Jam, Pommelien Thijs, Steven Wilson, Supergrass, Tokio Hotel

Verrassing:

Agnes Obel, AJR, Alan Sparhawk, Alanis Morissette, All Them Witches, Altin Gün, Amalia Holt Kleive, Amber Broos, Amyl & the Sniffers, Anastacia, Anderson. Paak, Angèle, Animal Collective, Anitta, Anna Calvi, Arcade Fire, Arsenal, Avenged Sevenfold, Bad Nerves, Bad Omens, Balance and Composure, Band of Horses, Barns Courtney, Beabadoobee, Beck, Belle and Sebastian, Benson Boone, Biffy Clyro, Big Special, Big Thief, Black Country New Road, the Black Crowes, Black Honey, Bleachers, Blink 182, Bloc Party, Blossoms, the Bloody Beetroots, Bon Iver, Bring Me the Horizon, Bruno Mars, Burna Boy, Bush, Cage the Elephant, Camilla Cabello, Caroline Polachek, Catfish and the Bottlemen, Charli XCX, Chvrches, Cigarettes after Sex, Claude, Confidence Man, Counting Crows, Courteeners, the Cribs, Crows, the Cure, Cypress Hill, DAAN, Damien Rice, Dasha, David Byrne, Dead Poet Society, the Decemberists, Deftones, Demob Happy, Depeche Mode, Des Rocs, Dirk, Disclosure, Disturbed, Ditz, Djo, Do Nothing, Doja Cat, Don Broco, Editors, Eels, Eminem, Enter Shikari, Ezra Collective, Fatboy Slim, Fat Dog, Fatima Yamaha, Fcukers, FIDLAR, First Aid Kit, Floating Points, Fleet Foxes, Flogging Molly, Florence + the Machine, Foals, Foster the People, Franz Ferdinand, Gabriel Rios, Gabriels, Garbage, Gary Numan, Gender Roles, Genesis Owusu, Ghinzu, Ghost, Glass Animals, Gojira, Goldband, Good Charlotte, Goose, Green Day, Gum, Gurriers, Gus Dapperton, Haim, the Haunted Youth, Heilung, High Hi, Hinds, the Horrors, Hozier, ILA, Imagine Dragons, Incubus, Infinity Song, Inhaler, IST IST, Jack White, Joost, Jorja Smith, Jpegmafia, Julien Baker, Justice, Kaiser Chiefs, KALEO, Kali Uchis, Karol G, Kelly Lee Owens, Kendrick Lamar, Kenya Grace, the Killers, Kings of Leon, Kraftwerk, Kylie Minogue, La Luz, Lana del Rey, LCD Soundsystem, the Lemon Twigs, Leon Bridges, Lianna la Havas, the Libertines, Linkin Park, Little Simz, London Grammar, Lorde, Louis Tomlinson, Mannequin Pussy, Manu Chao, Marathon, Mdou Moctar, Megan thee Stallion, M83, Merol, Metallica, Metronomy, Mike Shinoda, Mojo & the Kitchen Brothers, the Murder Capital, Muse, My Chemical Romance, the Mysterines, the National, Nemzzz, New Order, Nieva Ella, Nightwish, Nilüfer Yanja, Nine Inch Nails, No Doubt, Noel Gallaghers’s High Flying Birds, Novastar, the Offspring, One Ok Rock, OneRepublic, Oscar & the Wolf, Osees, Overmono, Palace, Paramore, Patti Smith Quartet, Pendulum, Pennywise, Phoebe Bridgers, Pip Blom, Pomme, Pond, Porches, Post Malone, Public Service Broadcasting, Pulp, Pvris, Queens of the Stone Age, Ramkot, Raye, Raymond van het Groenewoud, Red Hot Chili Peppers, the Reytons, Richard Ashcroft, Rival Sons, Rosalia, Royal Republic, RY X, Sabaton, Sam Fender, the Script, Sea Girls, the Shins, Sigrid, Silja Sol, Simple Minds, Sleep Token, Slipknot, Slow Pulp, the Smashing Pumpkins, the Smile, SOFT PLAY, SONS, Soulwax, de Staat, Stick to Your Guns, S10, Strand of Oaks, the Struts, Sublime, Sylvie Kreusch, SZA, Tame Impala, Tate McRae, Teen Mortgage, Temples, Ten Times a Million, Texoprint, Therapy?, Thurston Moore, Tool, Tramhaus, Travis Scott, Triggerfinger, Turnstile, Two Door Cinema Club, 2ManyDJs, Vampire Weekend, the Voidz, Volbeat, the Waeve, Wallows, the War on Drugs, Warmduscher, Wasia Project, Weezer, Wet Leg, White Lies, Within Temptation, the Wombats, Wunderhorse, the XX, Yeah Yeah Yeahs, YesNoMaybe, Yong Yello, Young Fathers, Zeal & Ardor

Kans nihil:

Alice in Chains, Björk, Coldplay, Faith No More, Girl in Red, Guns ‘N Roses, Katy Perry, Moby, Morrissey, Oasis, Paul McCartney, Rolling Stones, Snoop Dogg, Stereophonics, Stevie Nicks, the Strokes, Stromae, System of a Down, U2
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.670
9.565
De voorspellingsbarometer schiet nog alle kanten op, maar we kunnen toch al voorzichtig een aantal namen onder het kopje 'Zeer waarschijnlijk' voor Rock Werchter 2025 scharen. Verder héél veel nieuwe namen en links en rechts nog wat verschuivingen. Alle wijzigingen en nieuwe namen t.o.v. het vorige overzicht staan in vette letters.

Laat het vooral weten als je aanmerkingen en/of aanvullingen hebt!

Zeer waarschijnlijk:
Aurora, Billie Eilish, Electric Callboy, King Gizzard & the Lizard Wizard, Twenty One Pilots

Goede mogelijkheid:
Caribou, Cory Wong,
Elbow, Fontaines DC, Fred Again, Lebanon Hanover, Lola Young, Nick Cave & the Bad Seeds, Olivia Rodrigo, Pearl Jam, Pommelien Thijs, Steven Wilson, Supergrass, Tokio Hotel
Heel mooi lijstje in zijn geheel, maar waarom sommigen heel waarschijnlijk zijn en anderen een goede mogelijkheid, dat snap ik dan weer niet. Waarom is Electric Callboy bijvoorbeeld heel waarschijnlijk? Dit touren dit jaar toch al? En deden nota bene al 2 Belgische majors. Tokio Hotel was niet eens goede mogelijkheid toen ze indertijd wel nog een ding waren.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken