Best Kept Secret 2025

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.738
3.072
Is it too much to ask for Deadletter? They are growing to be huge and BKS seems like the perfect festival for them to explode
Ligt er aan of ze in de MOJO carrousel zijn beland of niet. Stonden dit jaar op Down the Rabbit Hole. Ervaring leert dat er dan een grote kans is dat ze volgend jaar op Lowlands staan.
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
995
1.159
Iemand ervaring met (deels) werken op BKS? Willen BKS er volgend jaar misschien bij doen, maar om de kosten bij te houden bijvoorbeeld een dag (donderdag) op de parkeerplaats of de bandjestent te werken. Even benieuwd wat er mogelijk is.
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
488
36
Uit de FAQ:

"Best Kept Volunteers
-
Without volunteers, there is no Best Kept Secret, it’s as simple as that. Since there’s much interest every year, the volunteer team for Best Kept Secret is normally complete very quickly. Would you like to be a volunteer in our team or be contacted in case a spot opens up? Please send us an e-mail at [email protected]."

Die mail is doorgaans nu nog niet actief, maar dat is wel het adres om je aan te melden.
 
  • Geweldig
Waarderingen: mgbss

Matthijs

Dagopener
10 dec 2015
509
484
Ik zou alleen geen rekening houden met de donderdag (of het moet om de opbouw gaan), gezien er dan nog geen Best Kept Secret is (tenzij... nee, laat maar, niet weer zo'n grap over de naam van het festival).
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
995
1.159
Ik zou alleen geen rekening houden met de donderdag (of het moet om de opbouw gaan), gezien er dan nog geen Best Kept Secret is (tenzij... nee, laat maar, niet weer zo'n grap over de naam van het festival).
Eigenlijk helemaal niet bij stilgestaan, zo'n noob ben ik dus, maar op donderdag is er helemaal niks? Ook geen camping?
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.954
2.691
Eigenlijk helemaal niet bij stilgestaan, zo'n noob ben ik dus, maar op donderdag is er helemaal niks? Ook geen camping?
Nee die gaat pas in de loop van de ochtend open op vrijdag. Er zijn ook zeker vrijwilligersposten voor de opbouw, maar die zijn volgens mij via vaste instanties of via-via.
 
  • Leuk
Waarderingen: mgbss

mgbss

Support act
15 feb 2019
995
1.159
Nee die gaat pas in de loop van de ochtend open op vrijdag. Er zijn ook zeker vrijwilligersposten voor de opbouw, maar die zijn volgens mij via vaste instanties of via-via.
Wow, wat anders dan ik gewend ben. Thanks!
 

DanielNedelko

Randprogramma
4 jul 2022
191
464
Overigens heb ik (lang geleden) wel eens op de donderdag en vroege vrijdagmorgen meegeholpen als vrijwilliger. Dat was dan helpen bij de opbouw, en ging gewoon via Friendly Fire. Werkzaamheden van vloerplanken leggen tot hekken plaatsen tot lampen ophangen en aansluiten in de two. Van dat laatste snap ik eigenlijk nog steeds niet hoe dat juridisch oke was.
 
Laatst bewerkt:

team-0

Randprogramma
24 jun 2019
237
425
Iemand ervaring met (deels) werken op BKS? Willen BKS er volgend jaar misschien bij doen, maar om de kosten bij te houden bijvoorbeeld een dag (donderdag) op de parkeerplaats of de bandjestent te werken. Even benieuwd wat er mogelijk is.

Ik heb wel eens als vrijwilliger gewerkt, toen kon je voorkeuren opgeven voor wat je wilde doen. Ik heb bandjes gecontroleerd op de vrijdag en als stagehands meehelpen sjouwen op de ONE zaterdagochtend (nog een plectrum van The Libertines van de avond ervoor weten te scoren voor een vriend van me die die-hard fan is). Destijds -lees 2015- moest je 3 shifts doen om je entree terug te verdienen. Groot voordeel was dat je voor alles en iedereen je tent op kon zetten (ook op de normale camping). Je kon ook al op de donderdag ingezet worden her en der. Er was toen niet genoeg werk voor mijn derde shift op de zondag dus na een half uur koffie drinken backstage kon ik gewoon het terrein weer terug op. Was een goede sfeer met andere vrijwilligers en medewerkers die je aanstuurden. Geen idee of je alle shifts op 1 dag had kunnen bundelen.

Ik weet niet wat je aan een ervaring van 10 jaar terug hebt, maar goed...
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: davadude en mgbss

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.589
1.817
Volgens mij prima oplossing dit, BKS/Friendly Fire zal hier absoluut iets voor terug krijgen.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.909
1.043
BKS is al geweest en de kaartverkoop heeft er niet onder kunnen lijden omdat Justice toen nog niet op Lowlands zou komen. Dus denk niet er echt sprake is van contractbreuk omdat de exclusiviteit niet is gehandhaafd.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.589
1.817
BKS is al geweest en de kaartverkoop heeft er niet onder kunnen lijden omdat Justice toen nog niet op Lowlands zou komen. Dus denk niet er echt sprake is van contractbreuk omdat de exclusiviteit niet is gehandhaafd.
Dat lijkt mij toch evident, anders zou een Lowlands naderhand nog allerlei acts kunnen boeken van de festivals die eerder hebben plaatsgevonden.
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.819
6.035
Dat lijkt mij toch evident, anders zou een Lowlands naderhand nog allerlei acts kunnen boeken van de festivals die eerder hebben plaatsgevonden.
Ik zou daar als headliner nooit mee akkoord gaan en gewoon uit het contract laten slopen. Ik denk BKS hier weinig van gaat profiteren lijkt me. MAar het zal ze ook niet echt interesseren omdat hun festival toch achter de rug is.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.909
1.043
Dat lijkt mij toch evident, anders zou een Lowlands naderhand nog allerlei acts kunnen boeken van de festivals die eerder hebben plaatsgevonden.
Dat wil Lowlands zelf toch ook niet? Je wordt als festival minder interessant als jij met dezelfde headliner kom na een concurrent.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.589
1.817
Ik zou daar als headliner nooit mee akkoord gaan en gewoon uit het contract laten slopen. Ik denk BKS hier weinig van gaat profiteren lijkt me. MAar het zal ze ook niet echt interesseren omdat hun festival toch achter de rug is.
Is een spel van twee kanten natuurlijk. Als organisator ben je natuurlijk bereid om dieper in de buidel te tasten voor een exclusieve show, en de acts zelf kunnen ook een hogere prijs vragen als ze in één jaar tijd niet zowel een juni als augustus festival doen.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.589
1.817
Dat wil Lowlands zelf toch ook niet? Je wordt als festival minder interessant als jij met dezelfde headliner kom na een concurrent.
Voor een niet headliner gedreven festival als Lowlands denk ik eigenlijk dat dat helemaal geen probleem is. Als Justice een mogelijkheid was geweest hadden ze die gelijk geboekt is mijn verwachting, voor hun een van de meest passende namen deze zomer.
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.909
1.043
Voor een niet headliner gedreven festival als Lowlands denk ik eigenlijk dat dat helemaal geen probleem is. Als Justice een mogelijkheid was geweest hadden ze die gelijk geboekt is mijn verwachting, voor hun een van de meest passende namen deze zomer.
Ook als ze weten dat ze ervoor op BKS staan? Denk ik eigenlijk niet.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.819
6.035
Is een spel van twee kanten natuurlijk. Als organisator ben je natuurlijk bereid om dieper in de buidel te tasten voor een exclusieve show, en de acts zelf kunnen ook een hogere prijs vragen als ze in één jaar tijd niet zowel een juni als augustus festival doen.
Ik vrees dat wij een beetje onderschatten hoeveel eisen een festival heeft te stellen. Iets waar we eerder over Disclosure ook al over vielen. Ik vrees dat een organisator echt niet zoveel te vertellen heeft op dit vlak. En dat er al helemaal geen concurrentie bedingen worden afgesproken en dergelijke.

Justice heeft de festivals voor het uitkiezen (ook binnen NL), BKS heeft niet met hun headliner. Ze hadden bijv. ook zomaar op Mysterland kunnen staan om maar wat te nomen of een Extrema Outdoor in België wat een vogelvlucht nog dichterbij is volgens mij.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken