Graspop Metal Meeting 2023

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
189
282
Ze hebben vandaag een Europese tour aangekondigd dus je krijgt een herkansing :)

355148898_803556687794418_7748675022651645713_n.jpg
Ja ik twijfel nog steeds over the rock circus. Lijkt me tof, maar dan wil ik ook meteen het hele weekend en dan moet ik ook weer een slaapplek regelen enzo, dan wordt het al snel duur
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.652
5.116
Zo, na een weekje of 2 'festipauze' (eventjes van alles bekomen, plus gelijk weer druk op werk) maar weer eens op het forum gewaagd, en 'maar' een pagina of 25 achter (andere topics niet meegeteld)...
Nog steeds niks bijgelezen, maar dat komt de komende dagen/weken wel, nu eerst maar gelijk een verslagje (zonder beïnvloeding van anderen dus 😉).

Woensdag pas na het werk richting Devil's Lake, oftewel Center Parcs De Vossemeren in Lommel, kort in de rij voor polsbandje en opladen skullies, en geïnstalleerd op hotelkamer. Vervolgens lekker pizzaatje op het park met vrienden, die al voor ons gereserveerd hadden.
Daarna warempel een soort van preparty in de naastgelegen bar, met een heuse 'metal' DJ, die vanalles speelde van Slayer tot RHCP, en van Dropkick Murphies tot W.A.S.P.
Niet echt druk, maar er zaten toch wel wat plukjes metalheads, van wie sommigen zich zelfs op de dansvloer waagden.
Al met al prima sfeertje (sowieso beter dan het jaar ervoor, toen er bij de bar weliswaar wat metal te horen was, maar iedereen zijn mond zou moeten houden om daadwerkelijk te kunnen horen welke nummers er gespeeld werden), lekkere biertjes en leuk gezelschap!

DONDERDAG

Fris op en op tijd (zo dachten we) richting shuttle bus, maar dat werd alsnog aardig krap aangezien er net een bus weg was, en we voor Dessel in een file terecht kwamen. Geen tijd meer om te ontbijten, een kluisje te regelen, of zelfs bier te halen (stonden gelijk al vrij lange rijen bij de bars), dus gelijk de Metal Dome ingedoken voor:
  • Molybaron (8): Ideale band om het festival mee af te trappen, begon al gelijk lekker met Slave To The Algorithm! Na een nummertje of 2 begon de dorst het echter wel te winnen, dus toch maar even de tent uitgelopen om wat drank te halen. Nu dacht ik dus slim te zijn om de rijen aan de bar te vermijden door even het naastgelegen, nog vrijwel lege Classic Rock Café binnen te lopen, en inderdaad, daar kon ik gelijk aan de bar bestellen. Helaas kwam ik echter alsnog van een koude kermis thuis, want mijn polsbandje bleek dus volgens de scanner van het barpersoneel 0 skullies te bevatten... Nogal verbouwereerd ben ik dan buiten toch maar in de rij bij de bar gaan staan, om na een kwartier ofzo tegen hetzelfde probleem aan te lopen (en doorverwezen te worden naar de helpdesk). Gefrustreerd en zonder drank maar weer terug de tent in gelopen, waar het optreden intussen natuurlijk alweer bijna afgelopen was. Wel nog een eerste biertje gescoord van een bekende die we toevallig vooraan tegenkwamen. Al met al kwam dit vanzelfsprekend bepaald niet ten goede van de beleving van het optreden van Molybaron, wat verder prima was (cijfer was dan ook zeker hoger geweest zonder het gedoe met het polsbandje). Na het optreden maar gelijk richting helpdesk gelopen, maar daar stond zoals verwacht natuurlijk al een enorme rij. Gelukkig had mijn vrouw ook de helft van alle skullies op haar bandje staan, dus eerst maar eens gaan testen of het haar wel zou lukken. En warempel, dat bleek het geval te zijn! Zelf ook nog maar eens gevraagd aan een willekeurige stand om mijn bandje te checken, en verrek: 100 skullies! Blij dat nu alles werkte, en vooral dat we niet in die vreselijke rij hebben moeten staan, maar gelijk door naar het restant van:
  • Beast In Black (8): Altijd vermakelijk, en stonden zeker op de juiste plek op de juiste tijd, maar ik moet wel bekennen dat ik er nog niet helemaal lekker in zat. Enerzijds nog een beetje door de eerdere frustraties, maar ook wel door een lichte 'BIB-moeheid' (heb ze de afgelopen jaren wellicht iets te vaak gezien).
  • Orbit Culture (8): Prima optreden, maar ook hier kwam ik er nog niet volledig in. De hitte in de tent zal daarbij vast een rol gespeeld hebben, maar ook het vroege tijdstip. Ik heb nu eenmaal meestal wel een tijdje (en de nodige biertjes) nodig om in de juiste mindset te komen. 🤷‍♂️ Desondanks zeker een band die ik zal blijven volgen in hun ontwikkeling, en graag eens opnieuw wil zien in een optimalere setting.
  • Spiritbox (-): Na bovenstaand aaneengesloten drieluik de hoogste tijd om maar eens wat te gaan eten. Spiritbox wat op de achtergrond gehoord, maar niet lang of bewust genoeg voor een score. Wel favoriete nummer Holy Roller mooi nog even meegekregen.
  • Butcher Babies (-): Pas laat in Marquee, maar nog net op tijd voor afsluiter en favoriet Yorktown.
  • Tom Morello (-): Even wat rondgehangen bij de Belgian Beer Bar, en beetje geluisterd, maar deed me niet zo heel veel. Ook al is RATM jeugdsentiment, een RATM-medley zonder zang doet me nou niet bepaald springen van enthousiasme..
  • Epica (8,5): Stelt nooit teleur, en dus ook nu niet (maar had uiteraard stuk later op de dag en/of in de Marquee gemogen).
  • Papa Roach (-): Niet echt noemenswaardig, en toen ze met een Prodigy-cover begonnen, was ik er wel klaar mee..
  • Septicflesh (8): Blijft een hele fijne band (hoewel ik persoonlijk Rotting Christ beter vind), maar optreden is niet erg blijven hangen (wat overigens wel voor meer bands geld, merk ik nu).
  • Arch Enemy (9): Was weer genieten, hebben intussen een ongelooflijk goede setlist met vele 'meezingers'!
  • Motionless In White (-): Voorgenomen (met mijn vrouw) om deze te verkiezen boven Symphony X (en Alter Bridge), maar op de een of andere manier pakte het ons niet (tevens lukte het ook niet echt om een geschikt plekje bij de Jupiler Stage te vinden), dus toch nog maar snel even naar:
  • Symphony X (-): Eerder begonnen dan MIW, dus liep inmiddels alweer richting einde. Afsluiter Set The World on Fire was echter nog zeker de moeite waard!
  • Ghost (9,5): Een van de vooraf verwachte hoogtepunten van het festival, en voldeed ruimschoots aan die verwachtingen! Wat een fenomeen is die band inmiddels toch al! Wat mij betreft over 2 jaar gewoon dé headliner van een dag, in het donker, zoals het hoort!
  • Cradle Of Filth (8,5): Heerlijke afsluiter van de dag! Mijn vrouw was inmiddels wel zo moe dat we Carpenter Brut en het restant GnR maar geskipt hebben.

VRIJDAG

Bij terugkomst 's nachts op de hotelkamer erachter gekomen dat ik mijn telefoon in de shuttle bus was kwijt geraakt (in slaap gevallen, dus waarschijnlijk laten vallen)... Nog teruggelopen naar opstapplek, maar daar werd mij geadviseerd te bellen met het busverhuurbedrijf in Bree, wat ik 's ochtends dus gedaan heb (via een app op de telefoon van mijn vrouw zag ik ook dat mijn telefoon zich in Bree bevond). Die zouden ernaar zoeken en terugbellen.
Zonder telefoon dus maar naar:
  • Black Mirrors (7,5): Kersverse favoriet (sinds Durbuy) van vrouwlief, voor wie het gelijk een van de hoogtepunten was (zat er zelf nog niet helemaal in, maar zeker een sterk optreden)!
  • Vanaheim (9): Ondanks het vroege tijdstip nu wel snel de 'klik' gevonden, en heerlijk genoten van dit optreden! Dat gold klaarblijkelijk ook voor het publiek, gezien de grote circle pits. Ga ik zeker nog wel vaker zien!
  • Fever 333 (8): Na wat rondzwerven beland bij de South Stage, waar mijn vrouw met een vriendin wat is gaan rusten in het (nog verrassend groene) gras. Aangezien ik zelf te nieuwsgierig was naar deze band (en een hekel eraan heb om in het gras te zitten) toch maar in mijn eentje vooraan gaan staan. En dat is mij wel prima bevallen, ondanks de gemengde verwachtingen vooraf. De energie en capriolen van zanger Jason Aalon Butler (die aan het eind van het optreden nog het publiek indook om uiteindelijk bovenop het skydeck te klauteren) werkten aardig aanstekelijk. Enigszins afleidend was echter wel de bassiste, die meer bezig was met het aannemen van sensuele poses en de onweerstaanbare aandrang om haar broek omlaag te trekken, dan met daadwerkelijk bas spelen..
  • Heidevolk (9,5): Enorm zin in, des te meer na opwarmer Vanaheim, en ik kan alleen maar zeggen: Wat! Een! Feest! Voorwaarts!! 😎🤘
  • Airbourne (7,5), Finntroll (7,5), Behemoth (7,5): Een drieluik dat stuk voor stuk veel hoger zou hebben moeten scoren bij mij, maar op de een of andere manier niet echt is blijven hangen (kan me zelfs bijna niet herinneren dat ik ze gezien heb eerlijk gezegd..). Of het aan de hitte lag, of aan de impact van de eerdere optredens, of wat dan ook, ik zou het niet weten. Maar goed, het kan natuurlijk niet altijd een schot in de roos zijn (Finntroll dan maar in de herkansing bij The Rock Circus)..
  • Amon Amarth (8,5): Eerste keer live pas voor mij, dus naar uitgekeken. Inmiddels ook al wat afgekoeld, mooie tijd, mooie plek. En zeker wel van genoten, ook al kreeg ik (nog?) niet het echte wow-gevoel als bij een soort van vergelijkbare band als Sabaton (daarvoor zijn hun liedjes misschien toch iets te eentonig ofzo?).
  • Disturbed (8): Bij de vorige doorkomst niet echt bewust gezien, dus we hadden ons voorgenomen dat nu wel te doen. Aardig optreden, maar ook niet overweldigend. Setlist is voor mij nogal wisselvallig, met enkele hele goede nummers, maar ook sommige die niet zo kunnen boeien. Vooral mijn vrouw had er maar dubbele gevoelens bij, enerzijds omdat ze een hekel aan de Sound Of Silence cover heeft, anderzijds omdat ze moe was en eigenlijk al terug naar het park wilde. Heb haar gelukkig in ieder geval nog zover gekregen om te blijven voor:
  • Gojira (8,5): Mooie afsluiter van de dag, lekker een uurtje de nekspiertjes getraind! 😎🤘 Helaas was het voor ons daarna wel klaar, dus de clash Meshuggah/Machine Head waar ik me al weken de kop over had gebroken, lostte zich uiteindelijk vanzelf op.. 😅🤷‍♂️
Bij aanvang van Heidevolk werd mijn vrouw teruggebeld door het busverhuurbedrijf, maar niet kunnen opnemen uiteraard. Vlak erna echter een sms-je van de GMM-organisatie op Devil's Lake, dat mijn telefoon bij hen aan de receptie zou liggen (blijkbaar weer meegenomen door een chauffeur). Bij terugkeer 's nachts in het park was de receptie nog open en bezet, dus telefoon weer terecht (en nog kunnen opladen)! :)(y)

ZATERDAG

De daagjes begonden toch al wat te tellen, dus maar eens dagje wat langer blijven liggen. Jammer van Vended en Noctem, maar die zullen we vast nog wel eens ergens tegenkomen ooit..
  • Skindred (8,5): Ideaal om de dag mee te beginnen, energiek en sfeervol optreden, waarbij ook het publiek al aardig goed meedeed (al dan niet door aansporing van zanger Benji Webbe)!
  • Antimatter (-): Pas vrij laat in Metal Dome, en nog maar een nummertje of 2 meegekregen, wat wel prima was (maar te kort om er in te komen en voor een waardering).
  • Infected Rain (8,5): Optreden grotendeels in mijn eentje gezien, een vriend was wel even mee, maar die haakte na een paar nummers al af. Desondanks zelf toch weer genoten van deze leuke, sympathieke band (en het blijft schattig hoe zangeres Lena Scissorhands stagediving en crowdsurfing door elkaar blijft halen.. ;) )!
  • In Flames (8): Eerste keer live, zeer benieuwd. Lekker optreden, hoewel ik er ook achter kwam dat hun setlist voor mij vooral leunde op een nummer of 3 (volgende keer toch nog maar wat beter inluisteren).
  • Architects (-): Getwijfeld om te kijken, maar uiteindelijk toch richting Metal Dome gelopen voor:
  • Soen (8): Fijn optreden, maar ook niet heel erg memorabel (toch maar liever eens een zaalshowtje gaan meepikken).
  • Rancid (9): Met een vriend tegen al mijn gebruiken in pal in het midden aan randje moshpitzone gaan staan, die ook direct al voor onze neus ontstond. Bij de eerste de beste circle pit gelijk een half rondje meegesleurd, waarna ik ineens in de voorste rijen terecht kwam, waar ik dan maar ben blijven staan voor de rest van het optreden. En het was wel te merken dat deze band niet alleen maar voor mij jeugdsentiment is, er werd zeer uitbundig meegezongen en -gesprongen, kippenvel! Wat mij betreft mogen ze rond deze tijd op Main Stage ieder jaar wel een mooie punk-act neerzetten (zoals vorig jaar The Offspring en Dropkick Murphies), volgend jaar Bad Religion, Turnstile, Flogging Molly, Sum 41, Pennywise, NOFX?
  • Less Than Jake (-): Om in de ska-punk sferen te blijven.. Nee, was niet eens de bedoeling om hiernaartoe te gaan, waren op weg naar Korpiklaani, maar toen kreeg ik plots een oproep van de natuur, en bij de JS leek het wat rustiger te zijn. Lekkere muziek voor onder het poepen (NL variant), dat wel.. 😅💩
  • Korpiklaani (8): Met enige vertraging me weer bij mijn vrouw en vrienden vervoegd, topsfeertje in de Marquee!
  • Parkway Drive (10): Vooraf veel geluisterd, en misschien wel het meest naar uitgekeken van alle bands. Ook mijn vrouw last-minute nog even enthousiast gemaakt, o.a. op de heenweg woensdag. En ik kan niet anders dan zeggen dan dat we helemaal omver geblazen zijn, zonder twijfel het absolute hoogtepunt van het festival voor ons beiden!! 😎🤘🤘 Ongelooflijk, ieder nummer was raak! Ook heel blij dat ze The Greatest Fear speelden, een persoonlijke favoriet van het nieuwe album, wat van tevoren niet bepaald zeker was afgaande op setlists de weken ervoor. Uiteraard waren er nog wel meer nummers die ik graag had willen horen, maar ik zou ook niet weten welke nummers er dan daarvoor uit de setlist hadden moeten blijven..
  • Slipknot (8,5): Nooit zo onze band, maar wilden ze zeker eens een keer goed gaan bekijken. En dat viel absoluut niet tegen! Zeker mijn vrouw (die waarschijnlijk ook nog in de 'high' van Parkway Drive zat, en ineens onvermoeibaar leek) kon het zeer waarderen, en dook zelfs ineens in haar eentje verder naar voren toe, tot het einde van de show. 😁

ZONDAG

Ook op de laatste dag een slow start (o.a. Eclipse en Hippotraktor geskipt), maar net op tijd voor:
  • Bloodywood (8): Weer een mooi, energiek begin van de dag, en zeer enthousiast publiek (met veel crowdsurfers)! Zelf echter nog niet helemaal in de juiste mind-set, enerzijds ongetwijfeld door de slijtageslag van de afgelopen dagen, maar wellicht ook doordat ik ze de laatste jaren al aardig vaak heb gezien (afgelopen maart nog), en hun setlist/show nog niet echt veel variatie kent.
  • Deathstars (7,5): Leuk gothic/industrial bandje, maar nadat ze favoriet Death Dies Hard al vroeg hadden gespeeld, toch maar snel door naar:
  • Avatar (8): Na lang overwegen de clash Insomnium/Avatar uiteindelijk toch in het voordeel van laatstgenoemde beslecht (lees: mijn vrouw heeft besloten), ook al hebben we Avatar al vaak gezien de laatste jaren (dit jaar nog in maart). Prima show weer, maar ook hier zat ik er nog niet helemaal lekker in.
  • Hellmut (-): Vooraf had ik geen behoefte om in een propvolle tent naar wat covers te gaan staan luisteren, maar uit pure nieuwsgierigheid toch even richting Metal Dome gelopen (zonder vrouwlief, die een paar uurtjes richting festival fair en massage salon ging). Op mijn telefoon kreeg ik al een melding dat de Metal Dome volledig vol was, wat een primeur op GMM moet zijn geweest. En het was inderdaad een apart gezicht om het hele dek voor de MD en het CRC volledig vol te zien staan, waarbij mensen zelfs op alle tafels en vuilnisbakken stonden. Nog wel wat flarden van een metalversie van Tiritomba gehoord, maar voor de rest niet veel aan gemist, denk ik zo (niet dat ik überhaupt nog binnen was geraakt..).
  • Katatonia (8): In mijn eentje op tijd door naar een lekker rustige Marquee. Fijn optreden, dat voor mij gaandeweg steeds beter werd. In het begin wel wat moeite om er in te komen, wat eigenlijk pas richting einde echt lukte.
  • Generation Sex (-): Vanuit de Marquee met een omweggetje voor een snackje richting main gelopen, waar Sex Pistols-klassieker en favoriet Pretty Vacant al werd ingezet, met aansluitend Problems. Dat was eigenlijk wel weer voldoende voor mij, kwalitatief had het niet veel om het lijf, en mijn vrouw was alweer op haar weg terug. Onderweg richting Marquee klonk nog Gen X-klassieker Dancing With Myself, waarmee we ook die nog even 'meepikten'. 😉
  • The Halo Effect (8): Nog niet zo lang geleden pas ontdekt, en nog niet veel ingeluisterd. Prima optreden, hoewel ik het ongetwijfeld nog wel wat meer had gewaardeerd als ik de nummers beter had gekend (volgende keer zal ik dan ook beter voorbereid zijn).
  • Lorna Shore (9): Direct door naar de Metal Dome voor de band die op zondag het dikst omcirkeld stond op mijn programma. Vorig jaar vroeg op de dag op Summer Breeze gezien, wat al veel indruk maakte, nu in deze setting echter nog veel meer! Intens staan genieten van de vocale capriolen van Will Ramos en de hele sound eromheen!
  • Eluveitie (8): Nog een stukje meegepikt en weer aangesloten bij enkele vrienden, altijd een gezellig feestje, met name afsluiter Inis Mona!
  • Billy Talent (-): Jeugdsentiment van mijn vrouw, hoewel ze er vooraf niet zo heel veel zin in had (mede omdat ze ze de laatste jaren niet meer echt heeft gevolgd, en ze verwachtte dat ze veel niet zou kennen). Nog maar even wat gaan rusten en eten bij de Jupiler Stage, en in de lichte regen op de tribune gaan zitten. Daar kwam echter het ene na het andere oudere, bekende nummer langs, waardoor mijn vrouw toch wel wat spijt had dat we niet vooraan zijn gaan kijken. Zelf niet zoveel met deze band, dus maar even opgeofferd om een vest voor mijn vrouw uit het kluisje te gaan halen. 💁‍♂️
  • Def Leppard (9): Hoewel mijn vrouw er eigenlijk wel een beetje klaar mee was, kon ik haar gelukkig nog overhalen om naar Def Leppard te gaan kijken, waar ik stiekem toch wel een beetje naar had uitgekeken. Besloten om aan de kant van de North Stage te gaan kijken, waar we redelijk dicht bij het hekwerk in het midden konden staan, en een mooi zicht op het podium hadden. En ik kan niet anders zeggen dan dat ik nog heerlijk heb staan genieten! Wat mij betreft dan ook een ideale afsluiting van weer een fantastische Graspop Metal Meeting! 😎🤘

OVERALL TOP-ZOVEEL:
  1. Parkway Drive (10)
  2. Ghost (9,5)
  3. Heidevolk (9,5)
  4. Arch Enemy (9)
  5. Def Leppard (9)
  6. Rancid (9)
  7. Lorna Shore (9)
  8. Vanaheim (9)
  9. Skindred (8,5)
  10. Amon Amarth (8,5)
  11. Epica (8,5)
  12. Gojira (8,5)
  13. Cradle Of Filth (8,5)
  14. Slipknot (8,5)
  15. Infected Rain (8,5)
  16. Orbit Culture (8)
  17. Fever 333 (8)
  18. In Flames (8)
  19. Eluveitie (8)
  20. Korpiklaani (8)
  21. Septicflesh (8)
  22. Bloodywood (8)
  23. Avatar (8)
  24. Molybaron (8)
  25. Beast In Black (8)
  26. The Halo Effect (8)
  27. Katatonia (8)
  28. Disturbed (8)
  29. Soen (8)
  30. Behemoth (7,5)
  31. Airbourne (7,5)
  32. Finntroll (7,5)
  33. Black Mirrors (7,5)
  34. Deathstars (7,5)
  35. Symphony X (-)
  36. Butcher Babies (-)
  37. Spiritbox (-)
  38. Generation Sex (-)
  39. Antimatter (-)
  40. Papa Roach (-)
  41. Tom Morello (-)
  42. Billy Talent (-)
  43. Less Than Jake (-)
  44. Architects (-)
  45. Motionless In White (-)
  46. Hellmut (-)
Edit: Oh, en alvast excuses voor alle reacties op wekenoude berichten... 😉
 
Laatst bewerkt:

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.178
10.527
Denk dat we hiermee wel mogen zeggen dat Parkway volgende keer main 1 headliner is
Eens. Die staan dan helemaal alleen bovenaan de poster van hun dag en iedereen zal blij zijn. Als zelfs de oude rockerts op dit forum (ja ik kijk naar jou @Piebe71 ;)) overtuigd zijn dan mag die band die status echt gaan krijgen.
 
Laatst bewerkt:

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.684
7.462
Opvallend ook dat zowel Mötley Crüe als Guns N Roses niet in de aftermovie lijkt voor te komen?
Def Leppard wel even gezien.

Mimi Barks hebben we toch populair genoeg gemaakt hier voor een paar seconde aftermovie en daarnaast lijkt de organisatie ook groot fan te zijn van Epica en Papa Roach.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.397
2.923
Eens. Die staan dan helemaal alleen bovenaan de poster van hun dag en iedereen zal blij zijn. Als zelfs de oude rockerts op dit forum (ja ik kijk naar jou @Piebe71 ;)) overtuigd zijn dan mag die band die status echt gaan krijgen.
Helemaal mee eens Jos. Mogen bij de volgende doorkomst gewoon volledige headliner status. Ben ik er zeker weer bij. Wat een show!!
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
977
1.013
Opvallend ook dat zowel Mötley Crüe als Guns N Roses niet in de aftermovie lijkt voor te komen?
Def Leppard wel even gezien.

Mimi Barks hebben we toch populair genoeg gemaakt hier voor een paar seconde aftermovie en daarnaast lijkt de organisatie ook groot fan te zijn van Epica en Papa Roach.
En bloodywood ook lang gespeeld. Dit forum / topic leeft nog altijd. (y)
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Paul!

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.652
5.116
Beetje bij beetje bij aan het lezen (nog steeds erg druk op werk en privé), maar het lijkt nog niet erg op te schieten..
Sterker nog, ik heb het gevoel dat ik al een keer of 3 pagina 1163 heb gelezen... 🤨
Maar wacht eens, het laatste paginanummer (nu 1173) wordt ook steeds lager... :unsure:
Blijkt dat er dus hele pagina's aan het verdwijnen zijn, de oorspronkelijke pagina 666 is nu zelfs al pagina 658-659..! 😱

Mooi wel om alle (lange) verslagen te lezen, ook al houdt het aardig op (maar ja, ik ben de laatste die daar wat van kan en mag zeggen 😉 ).
Leuk om de vele bevestigingen te zien van toppers als Parkway Drive, Ghost, Lorna Shore, Gojira, maar soms natuurlijk ook even pijnlijk om te zien wat je allemaal gemist hebt. Meest pijnlijke blijft toch wel My Dying Bride, maar ook Evergrey (nota bene een hele bandintroductie voor geschreven..), Delain, Insomnium, Sólstafir, Eclipse, terwijl ik nu ook Machine Head en Pantera toch wel graag had willen zien, zeker na het lezen van de reviews hier..
Ik zou zelfs met gemak een hele aparte dag kunnen vullen (zonder tussen podia te schuiven) met al de bands die ik compleet heb moeten missen, om wat voor reden ook (met uiteraard weer een hele hoop nieuwe clashes ten gevolg 😉 ):

Main Stages
  • Eclipse
  • Vended
  • Kissin' Dynamite
  • Nothing More
  • Elegant Weapons
  • Skid Row
  • Halestorm
  • Architects
  • Alter Bridge
  • Hollywood Vampires
  • Pantera
  • Machine Head

Marquee
  • Hippotraktor
  • Noctem
  • Insomnium
  • Suicidal Angels
  • Delain
  • My Dying Bride
  • Testament
  • Meshuggah

Metal Dome
  • Paledusk
  • Haken
  • Legion Of Doom
  • The Raven Age
  • Evergrey
  • VV
  • Sólstafir
  • Carpenter Brut

Jupiler Stage
  • Loathe
  • Blackgold
  • Danko Jones
  • Chelsea Grin
  • Palaye Royale
  • Anti-Flag
  • Ice Nine Kills
  • Life Of Agony

En dan reken ik nog niet de bands mee die ik maar heel kort heb gezien/gehoord (Symphony X, Spiritbox, Antimatter), of door omstandigheden niet echt naar tevredenheid heb kunnen zien (Airbourne, Finntroll, Behemoth, Soen).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken