Fortarock 2016

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.691
737
De band heet nog steeds gewoon MEGADETH en niet Megadeath! ?

Ik vind Dave een grote zak hooi vandaar :p

Maar los daarvan, leuk dagje headbangen voor weinig geld. Metalheads zijn gewoon puristen.......ik kan me de dagen nog wel herinneren van Biohazard en Cypress Hill samen op het podium....BLASFEMIE!!!
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Niks mis mee zo, al blijft de headliner een beetje zwakjes, ze pakken het in de breedte meer dan prima aan.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.791
7.598
Kaartjes zijn binnen. Combi-ticket. Alleen nog even de vraag hoe en waar we gaan overnachten. Ben benieuwd hoe ze de pre=party vorm gaan geven.
 

WJ

Playlistbediener
25 mrt 2015
41
19
Ik twijfel nog omdat ik al deze groepen reeds elders ga zien. Maar inderdaad een heel mooie line-up.
 

Rinze

Randprogramma
11 nov 2015
115
0
Bijna alle bands die hier op staan, staan ook op Graspop. Dit is voor mensen het grootste probleem.
Ik ga naar beide festivals, omdat ik het leuk vind om sommige bands vaker te zien, en omdat soms bands tegelijk spelen en ik er dan een mis ga ik wel naar Fortarock.

Ook ga ik voor de gezelligheid, wordt vast leuk :)
Kan niet wachten tot de volgende namen volgende week!
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Bijna alle bands die hier op staan, staan ook op Graspop. Dit is voor mensen het grootste probleem.
Ik ga naar beide festivals, omdat ik het leuk vind om sommige bands vaker te zien, en omdat soms bands tegelijk spelen en ik er dan een mis ga ik wel naar Fortarock.

Ook ga ik voor de gezelligheid, wordt vast leuk
simple-smile.png

Kan niet wachten tot de volgende namen volgende week!

Graspop kost bijna 200 euro plus 3/4 dagen drank, voer etc. FortaRock biedt goede bands en vertier voor 50 euro voor één dag. Voor een paar euro extra een préparty.
Graspop maakt het onmogelijk om alles te zien. Teveel bands op één dag (>30).
FortaRock gaat vooral voor het maken van een gezellig rock/metal festival. Als men kostendekkend werkt is men tevreden. Dat idee heb ik bij Graspop niet.
FortaRock zet altijd wel een paar verrassende namen op het affiche die niet op Graspop staan.

Ik verwacht dat de namen van de volgende week over de zaterdag gaan. Ik zal op dat moment ook besluiten of het één of twee dagen FortaRock wordt.

 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
ELUVEITIE staat vermeld op de FortaRock 2016 poster die ophangt in Eindoven bij het Epic Fest van Epica.
Leuke naam voor de breedte met weer meer variatie! Goed bezig!
 

Rinze

Randprogramma
11 nov 2015
115
0
Eluveite aangekondigd! Ze zijn goed bezig.

Ik twijfelde nog een beetje toen ze zeiden dat Volbeat headliner zou zijn, maar ze pakken het goed aan nu!
Ze zeiden dat er volgende week nog meer namen bekend zouden worden dus daar heb ik zin in!

Tickets zijn binnen! :D
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.665
6.856
ELUVEITIE staat vermeld op de FortaRock 2016 poster die ophangt in Eindoven bij het Epic Fest van Epica.
Leuke naam voor de breedte met weer meer variatie! Goed bezig!

Eluveite aangekondigd! Ze zijn goed bezig.

Zojuist officieel...
ELUVEITIE BEVESTIGD VOOR FORTAROCK 2016!
Op zondag 5 juni 2016 zal ook Eluveitie van de partij zijn op FortaRock! Eerder zijn Volbeat, Megadeth, Disturbed, King Diamond, Abbath, Dark Funeral, Windhand en Havok al bevestigd.
Early bird tickets (€49 / €59 excl. € 2,50) te koop via www.fortarock.nl.
FB event: http://bit.ly/FortaRock2016
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.791
7.598
Zou John coffey misschien kunnen komen? Of is dat te weinig metal. ...
 

Rinze

Randprogramma
11 nov 2015
115
0
Testament is bevestigd voor Dokk'em open air, dus die kunnen we vaarwel zeggen.

Vind ik jammer, maar dan ga ik misschien óók nog naar Dokk'em :p
 

bram1996

Randprogramma
15 mrt 2014
198
0
Nu Into The Grave met zo'n goeie line up komt zou je toch zeggen dat Fortarock ook wat van zich laat horen.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
bram1996 wrote:
Nu Into The Grave met zo’n goeie line up komt zou je toch zeggen dat Fortarock ook wat van zich laat horen.


Ik verwacht zeker deze week nog namen.

Obituary inderdaad bevestigd! Mooie naam voor het festival! De early bird is verlengd vanwege tot 8 januari 2016.
Men geeft aan dat de reden hiervan is dat het pré party programma van de zaterdag nog niet bekend is.
Ik heb echter ook het vermoeden dat de VVK een beetje tegenvalt en dat dit een handig excuus is.
 

bram1996

Randprogramma
15 mrt 2014
198
0
En toch blijf ik van mening dat je met deze lin up zonder echte mense massa trekker niet boven de 20K bezoekers trekt.
Voor mij is deze line up prima en ben ik er zeker bij maar veel mensen haken af.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
En toch blijf ik van mening dat je met deze lin up zonder echte mense massa trekker niet boven de 20K bezoekers trekt.
Voor mij is deze line up prima en ben ik er zeker bij maar veel mensen haken af.

Klopt FortaRock is in staat om "klein" tot 10.000 man te trekken (tot 2013 ook het geval).
Afhankelijk van de headliner loopt dit op tot 50.000 (bij Rammstein), ongeveer 30.000 (Bij Maiden) of 15.000 plus lagere prijs (bij SlipKnot).
Ik acht Volbeat in staat zo'n 8.000 - 12.000 mensen te trekken zeker met nog wat andere mainstream erbij. Dus als de programmering goed genoeg
is om de anti mainstream metalheads met 10.000 te laten komen dan verwacht ik rond de 20.000 - 22.000 mensen. Maximaal zo'n 25.000.

SLAYER komt in ieder geval niet.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.532
4.881
En toch blijf ik van mening dat je met deze lin up zonder echte mense massa trekker niet boven de 20K bezoekers trekt.
Voor mij is deze line up prima en ben ik er zeker bij maar veel mensen haken af.

Dat is ook niet per se de doelstelling van Fortarock.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken