Graspop Metal Meeting 2025

Nine Inch Nails vind ik een droom headliner, met name door de exclusiviteit. Zou een behoorlijke stunt zijn van Graspop. En ook een heel goede reden om op te wachten met de aankondiging voor als die volledige tour eruit gaat. Maar behalve die berichten van Trezor zijn er geen concrete signalen dat dit te gebeuren staat, toch?

Kan Edguy niet voor 1 maal nog eens uit de duisternis stappen voor een leuke spot op Graspop? Wat mis ik die band toch, aantal keer gezien en telkens echt genoten van hun optreden. Same met Iced Earth alleen is die kans wel onbestaande...

Nine Inch Nails vind ik een droom headliner, met name door de exclusiviteit. Zou een behoorlijke stunt zijn van Graspop. En ook een heel goede reden om op te wachten met de aankondiging voor als die volledige tour eruit gaat. Maar behalve die berichten van Trezor zijn er geen concrete signalen dat dit te gebeuren staat, toch?
Dat was bij bv. Machine Head en Tool ook niet het geval, dacht ik?
Maar goed, in deze fase wordt het gissen naar headliners vooral een proces van elimineren.. ;)

Kan Edguy niet voor 1 maal nog eens uit de duisternis stappen voor een leuke spot op Graspop? Wat mis ik die band toch, aantal keer gezien en telkens echt genoten van hun optreden. Same met Iced Earth alleen is die kans wel onbestaande...
Toby gaat komend jaar gewoon weer touren met Avantasia met een nieuw album op zak.
Hij heeft de laatste jaren al herhaaldelijk gezegd dat hij geen enkele plannen heeft voor een reünie met Edguy (al sluit hij het ook nooit volledig uit).

En je kunt het hem niet kwalijk nemen, Avantasia is immers in alle opzichten veel succesvoller dan Edguy, en hij kan daar ook zijn creatieve ei veel beter in kwijt.

Toby gaat komend jaar gewoon weer touren met Avantasia met een nieuw album op zak.
Hij heeft de laatste jaren al herhaaldelijk gezegd dat hij geen enkele plannen heeft voor een reünie met Edguy (al sluit hij het ook nooit volledig uit).
Vond Avantasia vorig jaar wel ok hoor maar Edguy was echt veel leuker toen ze nog kwamen. Jammer dat sommige artiesten liever hun 'B-project' blijven doen dan hun 'A-project' maar goed, interesses veranderen natuurlijk.

Vond Avantasia vorig jaar wel ok hoor maar Edguy was echt veel leuker toen ze nog kwamen. Jammer dat sommige artiesten liever hun 'B-project' blijven doen dan hun 'A-project' maar goed, interesses veranderen natuurlijk.
Zie mijn edit nog.
Avantasia is misschien ooit als een zijprojectje geboren, maar is inmiddels zonder twijfel zijn A-project, hoor.

• Leuk
Waarderingen: Lars. en Joslittel
Iced earth lijkt inderdaad heel onwaarschijnlijk, tenzij met een andere zanger, maar ik dacht dat Jon de rechten op de songs en bandnaam heeft

Zie mijn edit nog.
Avantasia is misschien ooit als een zijprojectje geboren, maar is inmiddels zonder twijfel zijn A-project, hoor.
Ja ik spreek natuurlijk geheel voor mezelf als ik Edguy het 'A-project' noem. Avantasia is door de jaren heen wel een mooie band geworden met toch wel een groot repertoire aan goeie nummers. Het is ook gewoon enorm jammer dat de stijl van Edguy volledig aan het uitsterven is terwijl dit op Graspop vaak toch de leukste bands waren om te gaan bekijken. De overblijfselen van de Power Metal zijn dan ook te hard gericht op een thema (zoals bv. Sabaton) dat het me ook niet echt aanspreekt. R.I.P. Power Metal :(

Pendulum is rond de tijd van Graspop ook weer in Europa. Zouden ze nog een keertje mogen komen? Ik vind het na vorig jaar wel enorm verdiend alleen weet ik niet of er nog een andere optie is om ze te plaatsen in de Line up dan in de marquee. Hoofdpodium gaat misschien net te groot zijn alhoewel het wel echt steengoed is en ze na vorig jaar wel veel waardering krijgen van het GMM publiek. Voor mij kan het alvast!

Electric callboy mag ook wel naar niet beschikbaar, staan net zoals Gojira op de lokerse feesten, en ook nog in de lotto arena later in het jaar
Staand vooral bij Toekomstige headliner aangezien ze nog nooit headliner zijn geweest ( + herhaling en plots headliner is zeer onwaarschijnlijk)

Pendulum is rond de tijd van Graspop ook weer in Europa. Zouden ze nog een keertje mogen komen? Ik vind het na vorig jaar wel enorm verdiend alleen weet ik niet of er nog een andere optie is om ze te plaatsen in de Line up dan in de marquee. Hoofdpodium gaat misschien net te groot zijn alhoewel het wel echt steengoed is en ze na vorig jaar wel veel waardering krijgen van het GMM publiek. Voor mij kan het alvast!
Zo te zien was het plan van graspop om dit jaar the prodigy te boeken als electronic act (zie gelekte poster). lijkt me vrij onwaarschijnlijk om ze beide te boeken + pendulum op herhaling maakt het nog iets onwaarschijnlijker

Lijkt me wel weer vet, maar ook die staan op Lokerse Feesten, samen met Electric Callboy op een dag!
Maar deze lijken me wel vet om eens op de main te zetten, na een headliner. En dan niet als headliner maar afsluiter, als een after show. Want ja, een headliner hoeft niet direct af te sluiten

• Leuk
Waarderingen: festivalryo
Lijkt me wel weer vet, maar ook die staan op Lokerse Feesten, samen met Electric Callboy op een dag!
Maar deze lijken me wel vet om eens op de main te zetten, na een headliner. En dan niet als headliner maar afsluiter, als een after show. Want ja, een headliner hoeft niet direct af te sluiten
Hier teken ik direct voor!

Trump wil de gehele bende gratie verlenen, dus wie weet kan het weer
Schaffer is alweer een tijdje op vrije voeten, mede doordat hij als eerste schuld bekende, meewerkte en spijt toonde.
Hij is inmiddels veroordeeld tot 3 jaar voorwaardelijke gevangenisstraf, een taakstraf en wat geldboetes.

Een internationale tour zal er voorlopig wel niet inzitten, maar hij heeft wel aangegeven weer muziek te willen schrijven en opnemen.
En een tour binnen de VS lijkt me zeker niet ondenkbaar de komende jaren.

Zijn 'rechtse' fans zal ie nu echter wel definitief kwijt zijn, en een optreden bij de inauguratie van Trump zal er ook wel niet inzitten, gezien zijn schuldbekentenis en meewerken met de autoriteiten, wat hem niet in dank zal worden afgenomen door velen..
Maar mogelijk kan hij een hoop 'linkse' fans weer terugwinnen, dankzij zijn oprechte en overtuigende spijtbetuiging.
Wie weet kan hij zelfs ex-bandleden overtuigen om weer met hem samen te werken (of nieuwe zoeken natuurlijk)?

https://arrowlordsofmetal.nl/jon-schaffer-terrible-mistake/

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Even mijn headliner overzicht aangepast:

Bekijk bijlage 12313
Mooi lijstje!

Volgende bands kunnen nog bij niet beschikbaar:
Metallica (VS show tijdens Graspop)
Pantera (VS show tijdens Graspop)
Rammstein (duidelijk aangeven dit jaar niet te touren)
PWD (zaalshow, dus moet op zn minst in dezelfde catagorie als Ghost)
ECB (Lokerse)

Sleep Token zou ik in het exlusief rijtje zetten, maar daar valt over te discussieren dus begrijp je keuze. Persoonlijk denk ik wel dat ze uitgesloten zijn.

Qua realistische kanshebbers komt het dan op zoiets neer lijkt me?:
Muse
Nine Inch Nails
Volbeat
Disturbed
Scorpions
Judas Priest
The Prodigy
Bad Omens

Vreemd genoeg vind ik het eigenlijk voor iedere band in het lijstje logischer dat ze er niet zouden staan, dan dat ze er wel staan. maarja er zal toch iets geboekt moeten worden, dus ik ben benieuwd.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel

Users who are viewing this thread