Graspop Metal Meeting 2025

Even op basis van de comments het lijstje iets overzichtelijker gemaakt!

Meest waarschijnlijke kanshebbers:
- The Prodigy (vr)
- MUSE (za)
- Scorpions (vr/zo)
- Judas Priest (vr/zo)

- Nine Inch Nails (Geen data bekend)
- Disturbed (Geen data bekend)
- Bad Omens (Geen data bekend) Lijkt me ideaal voor de vrijdag?
- Faith No More (Geen data bekend)

- Volbeat (Weggevallen volgens Jimmy?)

(Def leppard staat nu ook in niet beschikbaar door USA tour)

Bekijk bijlage 12319
Wel geestig dat Motörhead genoemd wordt. Dan moeten we ook Dio noemen denk ik? Zou ik graag nog eens willen zien.

Trump wil de gehele bende gratie verlenen, dus wie weet kan het weer
Bij mijn weten heeft Jon Schaefer zijn straf uitgezeten en is hij al een paar maanden vrij...
Even op basis van de comments het lijstje iets overzichtelijker gemaakt!

Meest waarschijnlijke kanshebbers:
- The Prodigy (vr)
- MUSE (za)
- Scorpions (vr/zo)
- Judas Priest (vr/zo)

- Nine Inch Nails (Geen data bekend)
- Disturbed (Geen data bekend)
- Bad Omens (Geen data bekend) Lijkt me ideaal voor de vrijdag?
- Faith No More (Geen data bekend)

- Volbeat (Weggevallen volgens Jimmy?)

(Def leppard staat nu ook in niet beschikbaar door USA tour)

Bekijk bijlage 12319
Slayer is terug actief...

Ik zag vandaag dat 30 Seconds To Mars ook mid/eind Juni in Europa is. Wat mij betreft een Werchter bandje, maar je weet het niet tegenwoordig.

Bekijk bijlage 12321
Met het latere werk en de manier hoe Leto zichzelf als een god ziet en zich zo gedraagd, zeg ik no thanks.
Plus, het is nu enkel de gebr. Leto, toch? Enkel de drums die live zijn en af en toe wat gitaar erbij

the kill blijft wel een mastodont van een song natuurlijk maar ik vind het minder waarschijnlijk dan MUSE wat mij betreft
Mag ik vragen hoe je aan zo'n conclusie komt?

Graspop heeft in het verleden toch duidelijk laten zien dat ze in de undercard vrij breed boeken en in de headliners juist niet?

Bands als Rise Against, 3 doors down, three days grace etc. boeken ze regelmatig maar in de headliners zie je dit soort boekingen nooit terug.

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Mag ik vragen hoe je aan zo'n conclusie komt?

Graspop heeft in het verleden toch duidelijk laten zien dat ze in de undercard vrij breed boeken en in de headliners juist niet?

Bands als Rise Against, 3 doors down, three days grace etc. boeken ze regelmatig maar in de headliners zie je dit soort boekingen nooit terug.
awel daarmee net, ik denk dat thirty seconds to mars toch net iets te veel in de pop categorie nog valt, met vaak nog minder gitaar dan pakweg MUSE en MUSE heeft ook al geen super hoge kans om geboekt te worden.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
wanneer waren de eerste dagen/combi uitverkocht vorig jaar? heb het gevoel dat het toch allemaal wat trager gaat.

wanneer waren de eerste dagen/combi uitverkocht vorig jaar? heb het gevoel dat het toch allemaal wat trager gaat.
Dacht maart helemaal.
Tot 2 weken voor het begon en daarna gingen de prijzen rap naar beneden.
Dagen zelf kon je voor 50 euro of zelfs minder naar binnen.

Volgens mij is het wel vrij gebruikelijk dat de eerste dagen uitverkopen rond het begin van het jaar? of tenminste dat zegt mijn gevoel.

Tool was natuurlijk een grote uitzondering.

Aangezien de zaterdag VIP tickets ook al bijna zijn uitverkocht zal de verkoop van de zaterdag ook wel prima verlopen gok ik, ook al mist daar nog de south stage headliner.

Mijn gok is dat de donderdag deze maand uitverkoopt en de zaterdag rond februari/maart (al is die zaterdag grotendeels afhankelijk van de laatste headliner)

De laatste paar jaar blijft de verkoop van de vrijdag en de zondag steeds vrij ver achter, wellicht dat Slipknot hier verandering in kan brengen. Het is een beetje afwachten wie die laatste headliners worden natuurlijk, dat heeft een grote invloed op de ticketverkoop. Voor 2024 waren alle headliners bekend voor de start van de ticketverkoop. In 2023 verkochten de donderdag en vrijdag ook moeizaam door de late aankondigingen van GNR en Machine Head als laatste twee headliners.

Als we rond februari een fatsoenlijke poster hebben met dagindeling en de laatste headliners erop, dan zal de marketing ook op volle touren gaan en zal de ticketverkoop wel loslopen gok ik, ik zie in ieder geval geen reden tot zorgen mbt de ticketverkoop voorlopig.

Laatst bewerkt:
vorig jaar waren voor de start van de vvk alle headliners al bekend + de dag van tool ging erg snel, de rest viel wel mee.
de vip tickets gaan altijd wel snel.
vorig jaar waren de combi's op 29 april uitverkocht en geheel graspop op 7 juni.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Vrijdag en Zondag zijn dit jaar voorlopig ook gewoon niet waardig genoeg. Vorig jaar was Zondag ook niet uitverkocht en toen stonden er wel nog kleppers (op leeftijd welliswaar) maar een Corey Taylor, Machine Head, Scorpions, Deep Purple trekken toch sowieso meer mensen dan de (voorlopige) line up van Zondag dit jaar. Vrijdag is op Slipknot, The Ghost Inside, FiR na… Schijt.

Users who are viewing this thread