Graspop Metal Meeting 2025

Mooi lijstje!

Volgende bands kunnen nog bij niet beschikbaar:
Metallica (VS show tijdens Graspop)
Pantera (VS show tijdens Graspop)
Rammstein (duidelijk aangeven dit jaar niet te touren)
PWD (zaalshow, dus moet op zn minst in dezelfde catagorie als Ghost)
ECB (Lokerse)

Sleep Token zou ik in het exlusief rijtje zetten, maar daar valt over te discussieren dus begrijp je keuze. Persoonlijk denk ik wel dat ze uitgesloten zijn.

Qua realistische kanshebbers komt het dan op zoiets neer lijkt me?:
Muse
Nine Inch Nails
Volbeat
Disturbed
Scorpions
Judas Priest
The Prodigy
Bad Omens

Vreemd genoeg vind ik het eigenlijk voor iedere band in het lijstje logischer dat ze er niet zouden staan, dan dat ze er wel staan. maarja er zal toch iets geboekt moeten worden, dus ik ben benieuwd.
Volgens de leidende theorie hier (dat Dream Theater op de mainstage staat) missen we nog een Marquee headliner voor de donderdag. Doe NIN maar daar. Dat zou de enige naam zijn waarvan ik echt hard zou balen om te moeten missen.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Volgens de leidende theorie hier (dat Dream Theater op de mainstage staat) missen we nog een Marquee headliner voor de donderdag. Doe NIN maar daar. Dat zou de enige naam zijn waarvan ik echt hard zou balen om te moeten missen.

Kan een NiN niet ook een interessante spot krijgen op een Glastonbury? Voor een exclusieve act denk ik dat ze daar ook wel ver willen gaan?

Kan een NiN niet ook een interessante spot krijgen op een Glastonbury? Voor een exclusieve act denk ik dat ze daar ook wel ver willen gaan?
Ja daar twijfelde ik ook over. Het is er exclusief genoeg voor natuurlijk maar tegelijkertijd is het ook steviger dan wat Glasto normaal gesproken boekt. Maar er zijn genoeg podia daar om ze een hele mooie afsluitende plek te geven op één van de dagen.

Ik gun het je wel Jos, maar lijkt me een hele kleine kans haha

Voor een band die niet veel optreed en erom bekend staat dat ze erg moeilijk doen om de spot die ze krijgen lijkt me gewoon south stage headliner een stuk logischer, net als op Hellfest 2022. Zeker nu ze hun headliners zo hard nodig hebben. een dag met NIN en Korn als headline combi gaat gewoon gemakkelijk uitverkopen lijkt me.

Deze van Jimmywe hier ook maar even delen dan, wellicht toch geen Volbeat dan dit jaar
Misschien dat zelfs Volbeat nog in het vakje uitgesloten mag dan in het mooie schema van de vorige pagina.
Was al tijdje terug. Maar vermits die op geen enkele line up verschenen zijn totnu?
Wie weet heeft het nodige lobbywerk opgeleverd ondertussen.

Was al tijdje terug. Maar vermits die op geen enkele line up verschenen zijn totnu?
Wie weet heeft het nodige lobbywerk opgeleverd ondertussen.
Ja, klinkt wel aannemlijk voor mij. Zijn wel graag geziene gasten op festivals als Rock am ring en Novarock, kan me moeilijk voorstellen dat die ze niet boeken als ze op tour zijn.

Schaffer is alweer een tijdje op vrije voeten, mede doordat hij als eerste schuld bekende, meewerkte en spijt toonde.
Hij is inmiddels veroordeeld tot 3 jaar voorwaardelijke gevangenisstraf, een taakstraf en wat geldboetes.

Een internationale tour zal er voorlopig wel niet inzitten, maar hij heeft wel aangegeven weer muziek te willen schrijven en opnemen.
En een tour binnen de VS lijkt me zeker niet ondenkbaar de komende jaren.

Zijn 'rechtse' fans zal ie nu echter wel definitief kwijt zijn, en een optreden bij de inauguratie van Trump zal er ook wel niet inzitten, gezien zijn schuldbekentenis en meewerken met de autoriteiten, wat hem niet in dank zal worden afgenomen door velen..
Maar mogelijk kan hij een hoop 'linkse' fans weer terugwinnen, dankzij zijn oprechte en overtuigende spijtbetuiging.
Wie weet kan hij zelfs ex-bandleden overtuigen om weer met hem samen te werken (of nieuwe zoeken natuurlijk)?

https://arrowlordsofmetal.nl/jon-schaffer-terrible-mistake/

Snap echt niet waarom een of andere actie fans van links of rechts moet doen bijkomen of verdwijnen. Kan het mij echt niet aantrekken of die mens nu het capitool bestormt met nen hoop halve zolen of morgen met een communistisch manifest afkomt.

Als de muziek maar goed is.

Als een zanger of bandlid iemand van kant maakt of hedendaagse hitler probeert te spelen wil ik er misschien eens over 2x nadenken maar anders.. links, rechts don't care.

• Thinking
Waarderingen: Piebe71
Snap echt niet waarom een of andere actie fans van links of rechts moet doen bijkomen of verdwijnen. Kan het mij echt niet aantrekken of die mens nu het capitool bestormt met nen hoop halve zolen of morgen met een communistisch manifest afkomt.

Als de muziek maar goed is.

Als een zanger of bandlid iemand van kant maakt of hedendaagse hitler probeert te spelen wil ik er misschien eens over 2x nadenken maar anders.. links, rechts don't care.
Great Gatsby Movie GIF by Sony

• Thinking
Waarderingen: Piebe71
Mooi lijstje!

Volgende bands kunnen nog bij niet beschikbaar:
Metallica (VS show tijdens Graspop)
Pantera (VS show tijdens Graspop)
Rammstein (duidelijk aangeven dit jaar niet te touren)
PWD (zaalshow, dus moet op zn minst in dezelfde catagorie als Ghost)
ECB (Lokerse)

Sleep Token zou ik in het exlusief rijtje zetten, maar daar valt over te discussieren dus begrijp je keuze. Persoonlijk denk ik wel dat ze uitgesloten zijn.

Qua realistische kanshebbers komt het dan op zoiets neer lijkt me?:
Muse
Nine Inch Nails
Volbeat
Disturbed
Scorpions
Judas Priest
The Prodigy
Bad Omens

Vreemd genoeg vind ik het eigenlijk voor iedere band in het lijstje logischer dat ze er niet zouden staan, dan dat ze er wel staan. maarja er zal toch iets geboekt moeten worden, dus ik ben benieuwd.
Met het aanpassen van de namen van de kolommen had ik die bands idd beter al bij niet beschikbaar kunnen zetten!

- MUSE, Scorpions, Judas Priest en Prodigy lijken inderdaad steeds meer onwaarschijnlijk aangezien ze al overal zijn aangekondigd…

En van de rest van de bands weten we amper of ze wel effectieve plannen hebben om in de periode van GMM op te treden.

Al zou het me voorlopig nog wel aannemelijk lijkt dat ze een van de nog niet aangekondigde namen boeken + 1 die wat als noodoplossing werkt en daarom nog niet was aangekondigd. Al blijft dit natuurlijk maar een gokje 😀

• Leuk
Waarderingen: Loek123

Users who are viewing this thread