Fortarock 2016

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
De ticketprijs geeft toch wel aan dat we niet al te veel meer hoeven te verwachten.

Beetje onzin vind ik. Integendeel....
De organisatie gaf te kennen dat de namen die erbij komen niet de minsten zijn.
Als ze alle kruit verschieten voor 6 december dan kopen de meesten na 6 december geen kaart(en) meer.
Ik verwacht zelf dat na 6 december nog hele mooie namen gaan verschijnen die het op dat moment de moeite waard maken
er 20 euro meer voor over te hebben.

Overigens vind ik het onbegrijpelijk dat er nog mensen durven zeggen dat een ticketprijs van 49 euro voor de huidige namen teveel is;
terwijl nu al zeker is dat er 11 namen bij gaan komen en er niet de kleinste namen staan naast Volbeat.
Voor dat bedrag mag Frans Bauer voor mij afsluiten met "Du Hasst".
Ik hou van metal maar ik heb nog nooit zo'n azijnpisserig publiek gezien als NL metalheads.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.665
6.856
Ik vind de vvk prijs van 49 euro voor 1 zondag uitstekend.
Dat zijn tenminste nog fatsoenlijke prijzen voor tickets tegenwoordig...
 

bram1996

Randprogramma
15 mrt 2014
198
0
Ik denk dat er teveel vergeleken word met andere festivals.
ik vind €49,- echt niet teveel.
Aangezien Graspop of Hellfest toch een stuk meer namen per dag heeft denk ik dat er teveel mee vergeleken word.
De namen wat tot nu toe bekend zijn gemaakt brengt al meer variatie als afgelopen editie en daar denk ik toch dat meer kaarten door verkocht zullen worden en al helemaal als er gezegd word er nog een paar bij grote namen bij zullen komen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.532
4.881
Klagers over de prijs gaan naar onbekende bands waar je een tientje of nog minder voor betaald. Ik ga in februari naar Machine Head en dat ticket kost ongeveer evenveel als een early bird. Het is gewoon een zeer nette prijs.
 

Evenstar

Playlistbediener
4 nov 2015
5
0
€49 is een prima prijs hoor

Volbeat wordt onderschat en is ondertussen toch wel een flinke naam geworden. Daarnaast heb je nu al Disturbed en King Diamond (ook niet de minste). Als hier dan ook nog (volgens de geruchten) o.a. Megadeth en Amon Amarth aan toegevoegd gaan worden heb je toch al aardig wat mooie namen staan.

Wat een gezeik weer zeg. Ik vind dat Fortarock prima luistert naar de fans en de ticketprijs is echt prima. Ik was eigenlijk niet van plan om te gaan dit jaar, maar voor de early bird prijs vind ik het toch wel erg aantrekkelijk worden. Leuk dagje op de Goffert met Volbeat als afsluiter voor nog geen vijf tientjes, hell yea .....

Edit: Van Hellfest affiche mogen Megadeth, Joe Satriani, Amon Amarth, Korn, Dropkick Murphys, Blind Guardian wel deze kant op :D Van Rock Am Ring zou ik geen nee zeggen tegen Trivium (wel al veels te vaak gezien ondertussen) en Deftones :)

.... en ja ik heb een best brede (metal) smaak :p
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
€49 is een prima prijs hoor

Volbeat wordt onderschat en is ondertussen toch wel een flinke naam geworden. Daarnaast heb je nu al Disturbed en King Diamond (ook niet de minste). Als hier dan ook nog (volgens de geruchten) o.a. Megadeth en Amon Amarth aan toegevoegd gaan worden heb je toch al aardig wat mooie namen staan.

Wat een gezeik weer zeg. Ik vind dat Fortarock prima luistert naar de fans en de ticketprijs is echt prima. Ik was eigenlijk niet van plan om te gaan dit jaar, maar voor de early bird prijs vind ik het toch wel erg aantrekkelijk worden. Leuk dagje op de Goffert met Volbeat als afsluiter voor nog geen vijf tientjes, hell yea …..

Edit: Van Hellfest affiche mogen Megadeth, Joe Satriani, Amon Amarth, Korn, Dropkick Murphys, Blind Guardian wel deze kant op
1f600.png
Van Rock Am Ring zou ik geen nee zeggen tegen Trivium (wel al veels te vaak gezien ondertussen) en Deftones
simple-smile.png


…. en ja ik heb een best brede (metal) smaak
1f61b.png

Ach ja...Wat is onderschat? Ze zijn in ieder geval groot genoeg om aardig grote zalen uit te verkopen en (middelgrote) festivals te headlinen. Want dat is de keuze die FortaRock maakt.
Voor de rest is het smaak wat betreft Volbeat en alle andere bands.

Welkom op het forum trouwens!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.007
6.306
Evenstar wrote:
€49 is een prima prijs hoor

Volbeat wordt onderschat en is ondertussen toch wel een flinke naam geworden. Daarnaast heb je nu al Disturbed en King Diamond (ook niet de minste). Als hier dan ook nog (volgens de geruchten) o.a. Megadeth en Amon Amarth aan toegevoegd gaan worden heb je toch al aardig wat mooie namen staan.

Wat een gezeik weer zeg. Ik vind dat Fortarock prima luistert naar de fans en de ticketprijs is echt prima. Ik was eigenlijk niet van plan om te gaan dit jaar, maar voor de early bird prijs vind ik het toch wel erg aantrekkelijk worden. Leuk dagje op de Goffert met Volbeat als afsluiter voor nog geen vijf tientjes, hell yea …..

Edit: Van Hellfest affiche mogen Megadeth, Joe Satriani, Amon Amarth, Korn, Dropkick Murphys, Blind Guardian wel deze kant op
1f600.png
Van Rock Am Ring zou ik geen nee zeggen tegen Trivium (wel al veels te vaak gezien ondertussen) en Deftones
simple-smile.png


…. en ja ik heb een best brede (metal) smaak
1f61b.png



Ach ja…Wat is onderschat? Ze zijn in ieder geval groot genoeg om aardig grote zalen uit te verkopen en (middelgrote) festivals te headlinen. Want dat is de keuze die FortaRock maakt.
Voor de rest is het smaak wat betreft Volbeat en alle andere bands.

Welkom op het forum trouwens!
Rock Am Ring staat Volbeat ook als headliner. Is ook geen kleins festival.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0

Ik heb het over meer over middelgrote festivals in NL. Ik zie Volbeat bv geen Pinkpop headlinen.
Vorige editie was SlipKnot ook te klein voor FortaRock maar groot genoeg voor veel buitenlandse festivals.

 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.532
4.881
Mwa, ik zie ze op Werchter bv best een volgende keer als headliner geprogrammeerd staan. Op Pinkpop wat minder snel, maar ook niet uitgesloten. Hangt ook af wat er nog meer tourt.
Voor deze Tour heeft Volbeat gekozen om op wat stevigere festivals te spelen, zo lijkt het.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Mwa, ik zie ze op Werchter bv best een volgende keer als headliner geprogrammeerd staan. Op Pinkpop wat minder snel, maar ook niet uitgesloten. Hangt ook af wat er nog meer tourt.
Voor deze Tour heeft Volbeat gekozen om op wat stevigere festivals te spelen, zo lijkt het.

NL festivals betekent Nederlandse festivals dus ook Werchter reken ik daar niet toe. ;-)

Ben het met je eens dat Volbeat voor stevigere festivals lijkt te gaan. Wat ik begrepen heb
wordt ook het nieuwe album een heel stuk steviger.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Voorverkoop is begonnen. Men zegt binnenkort met nieuwe namen te komen.
Dan mag je toch veronderstellen dat dit voor 6 december (einde early birds) is.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.665
6.856
Voorverkoop is begonnen. Men zegt binnenkort met nieuwe namen te komen.
Dan mag je toch veronderstellen dat dit voor 6 december (einde early birds) is.
Binnenkort nieuwe namen, zouden KoRn (moeten wel dan eerst RaR/RiP) en Dream Theater (buiten de Carre show) een optie kunnen zijn.
 

BfmVos

Nieuw lid
22 okt 2015
2
0
Download komt ook met 6 nieuwe namen, waaronder Nightwish, welke naam ik hier al een paar keer heb gezien.
http://www.kerrang.com/37617/download-festival-adds-six-more-bands-to-the-bill/
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Land Graaf wrote:
Voorverkoop is begonnen. Men zegt binnenkort met nieuwe namen te komen.
Dan mag je toch veronderstellen dat dit voor 6 december (einde early birds) is.


Binnenkort nieuwe namen, zouden KoRn (moeten wel dan eerst RaR/RiP) en Dream Theater (buiten de Carre show) een optie kunnen zijn.
Dream Theater totaal niet, doen alleen theaters met deze tour.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.538
838
Tot wanneer duurt die tour precies? Eind maart? Dan kunnen ze opzich wel een festivalset klaar hebben voor de zomer lijkt mij. Al hou ik er ook niet heel erg rekening mee hoor.
 

Evenstar

Playlistbediener
4 nov 2015
5
0
Ach ja…Wat is onderschat? Ze zijn in ieder geval groot genoeg om aardig grote zalen uit te verkopen en (middelgrote) festivals te headlinen. Want dat is de keuze die FortaRock maakt.
Voor de rest is het smaak wat betreft Volbeat en alle andere bands.

Welkom op het forum trouwens!

Thanks!

Er komen volgens Fortarock nog iets van 15+ namen bij. Kijkend naar andere festivals zie ik Deftones, Nightwish, Korn, Amon Amarth, Motorhead, Trivium en Megadeth als flinke kanshebbers. Doe daar nog eens 7/8 minder "main stream" bands bij en je hebt een prima line-up voor €49.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Ach ja…Wat is onderschat? Ze zijn in ieder geval groot genoeg om aardig grote zalen uit te verkopen en (middelgrote) festivals te headlinen. Want dat is de keuze die FortaRock maakt.
Voor de rest is het smaak wat betreft Volbeat en alle andere bands.

Welkom op het forum trouwens!


Thanks!

Er komen volgens Fortarock nog iets van 15+ namen bij. Kijkend naar andere festivals zie ik Deftones, Nightwish, Korn, Amon Amarth, Motorhead, Trivium en Megadeth als flinke kanshebbers. Doe daar nog eens 7/8 minder “main stream” bands bij en je hebt een prima line-up voor €49.

Voor de festival dag zullen dat 18 bands bands zijn (rond de 5 namen op de preparty) . Dus nog 11 namen erbij. Normaal is in totaal ongeveer een 6 tal bands mainstream. Op dit moment mag je daar Volbeat en Disturbed toe rekenen.
Amon Amarth en Megadeth (komen beiden schijnt) reken ik daar niet toe. Nog een stuk of 4 mainstream erbij dus. Trivium zou de derde keer zijn op best korte tijd. Deftones en Korn zijn mogelijk maar ook zouden die in aanmerking komen voor Pinkpop. Trivium misschien ook wel gelet op hun laatste twee albums.
Ik gaf Powerwolf een hele goede kans maar die zijn vastgelegd voor Dynamo dus dat zal niet.

 

Rinze

Randprogramma
11 nov 2015
115
0
Welke bands denken/hopen jullie dat er op de zaterdag komen? Aangezien mensen hier zeggen dat Megadeth op Fortarock gaat komen lijkt mij dat een leuke headliner voor de zaterdag.

Zijn er verder nog geruchten voor het festival? Naast Megadeth en Amon Amarth?

Zelf hoop ik nog op Blind Guardian, Deicide, en Overkill. Ik heb gezien dat deze bands op een aantal andere festivals ook al staan, dus het lijkt me dat deze bands komen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken