Fortarock 2016

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Romy wrote:
Op facebook veel negatieve reacties over vooral Volbeat. “Dat wordt vroeg naar bed als Volbeat gaat headlinen” en dergelijke


Niet zo erg als destijds bij SlipKnot! In NL wordt wel vaker van alles afgekraakt en zeer zeker in de metal scene. Of te mainstream of niet mainstream genoeg. Ook vaak over dat het te duur is.
Voor de metal heads is dit weer te main stream maar er komt best wel wat volk op Volbeat af (zeker ook in combinatie met Disturbed) mits MOJO niet zo dom is weer een losse show te doen een paar maanden eerder.
De klagers komen straks toch wel als Amon Amarth en Megadeth bekend worden gemaakt.

Mij valt vooral het gezeik op de zondag op. Zo vaak dat een concert niet op een vrijdag of zaterdag is. Of Pinkpop of andere festivals waar de afsluitende dag ook altijd voorafgaat aan een werkdag; daarover hoor ik geen gezeik.
Typisch…

Dat is wel een driedaagsfestival, wat natuurlijk onmogelijk te houden is zonder dat je op, of voor/na, een werkdag zit :)
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.532
4.881
Ach ja, ik denk dat je als organisatoren van Fortarock het al snel verkeerd doet en je altijd klagers zult hebben. Welke band je ook boekt, de één vindt een naam een sellout, de ander vindt de naam te klein.

Gezeur op de zondag is wel een beetje apart. Zeker door metalheads. Wist niet dat die allemaal netjes in de kerkbanken zaten. Concerten van aansprekende metalnamen zijn in NL vrijwel altijd doordeweeks en dan zou het nu een probleem zijn?
 

JeroenJ

Campingartiest
22 okt 2015
97
0
Allemaal verandering hè, snapt niemand er meer wat van. Meeste metalheads moeten altijd iets te klagen hebben.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Ach ja, ik denk dat je als organisatoren van Fortarock het al snel verkeerd doet en je altijd klagers zult hebben. Welke band je ook boekt, de één vindt een naam een sellout, de ander vindt de naam te klein.

Gezeur op de zondag is wel een beetje apart. Zeker door metalheads. Wist niet dat die allemaal netjes in de kerkbanken zaten. Concerten van aansprekende metalnamen zijn in NL vrijwel altijd doordeweeks en dan zou het nu een probleem zijn?

Ja, snap 't geklaag verder ook niet hoor...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.665
6.856
Paddy wrote:
Ach ja, ik denk dat je als organisatoren van Fortarock het al snel verkeerd doet en je altijd klagers zult hebben. Welke band je ook boekt, de één vindt een naam een sellout, de ander vindt de naam te klein.

Gezeur op de zondag is wel een beetje apart. Zeker door metalheads. Wist niet dat die allemaal netjes in de kerkbanken zaten. Concerten van aansprekende metalnamen zijn in NL vrijwel altijd doordeweeks en dan zou het nu een probleem zijn?


Ja, snap ‘t geklaag verder ook niet hoor…
Ik begrijp het ook niet, festival komt de bezoeker tegemoet naar 2 dagen te gaan (in feite).
Als je dan perse Volbeat op een zaterdag wilt zien, ga dan naar GMM op zo'n 100 kilometer / 1 uur afstand van Nijmegen paar weken later.
Gezeur om niets, gezeur om te willen uitslapen misschien.
 

Renze

Playlistbediener
22 sep 2015
26
0
Als Megadeth en Amon Amarth er echt bijkomen bij de line-up dan is dit sowieso de beste line-up van FortaRock ooit voor mij :) Maar hoezo denken zoveel mensen dat die 2 erbij zouden komen? Megadeth heeft nog niets laten horen en Amon Amarth komt op Rock Am Ring/Rock Im Park dus er is al 2/3 kans dat ze al een concert geven op 5 juni.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
@renze

De mensen die deze twee bands noemen 'ogen' betrouwbaar en lijken bij de bron te zitten. Headliner goed (al weken geleden) en ook King Diamond. Amon Amarth schijnt al vast te liggen en Megadeth zou zo goed als zeker zijn.

Wat betreft je kansberekening geldt hetzelfde voor Volbeat en ook vorig jaar deelde FortaRock ongeveer 5 namen met de Duitsers.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.532
4.881
Amon Amarth zou ik wel vrolijk van worden.


Vandaag nog eens proberen te luisteren naar King Diamond, maar die zang is niet aan mij besteed. Wat mensen daar nou aan vinden?
 

JeroenJ

Campingartiest
22 okt 2015
97
0
Amon Amarth zou ik wel vrolijk van worden.

Vandaag nog eens proberen te luisteren naar King Diamond, maar die zang is niet aan mij besteed. Wat mensen daar nou aan vinden?

Amon Amarth heb ik juist nooit wat van begrepen, komt niet eens in de buurt van goed. Begrijp wel dat mensen er ontiegelijk vrolijk van worden.

King Diamond is echt meer de show (wat Marylin Manson in de jaren 90 had) en de falsetto stem zingend over dood en verderf. Mooi man. De muziek is, inderdaad, gebaseerd op hele goedkope jaren 80 hard rock. Hoewel ik ze er live op betrap het compleet anders te spelen.

Oh, en hij doet zn 2e album integraal, Abigail, wat zijn beste concept album is.

Horror on stage, you like it or hate it.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Wat een gezeik op die Facebookpagina weer joh, die zogenaamde échte metalheads bevestigen maar weer eens dat ze een moeilijk slag volk zijn. Echt opvallend.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.532
4.881
Yep, boeken ze een headliner uit de jaren '70 / '80 dan is het oude meuk. Boeken ze een 'jonge' band, dan is het ook niet goed. Zo is er altijd wat te zeuren. En dat dan vooral door mensen die toch niet bij het hoofdpodium komen.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Wat een gezeik op die Facebookpagina weer joh, die zogenaamde échte metalheads bevestigen maar weer eens dat ze een moeilijk slag volk zijn. Echt opvallend.

Klopt.....ieder jaar weer! Nog voordat een naam bekend is begint het al over de dag en bij de eerste band(s) bekendmaking gaan ze helemaal los.
Over het algemeen echter zijn veel meer positieve geluiden dan bij de vorige editie; wellicht ook door fans van mainstream rock die Volbeat en Disturbed wel zien zitten.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Zo koekoek



En dan ook nog:



Hopelijk komt er wat moois door.

Overigens kost een RaR early bird maar 170 (waarvan nog 10 terug te krijgen is via een afval inleveractie oid volgens mij). Dus Forta moet echt oppassen dat ze zichzelf niet de markt uitprijzen. Nog geen idee wat Hellfest moet kosten.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Ik denk dat FortaRock zich op 'dagjesmensen' moet richten. Plus denk ik ligt de nadruk bij RaR ook wel wat op metalcore en aanverwante stijlen. Architects, Mice, August, Amity, Tesseract, BMTH, Heaven...
FortaRock kent wat meer uitschieters naar wat meer Black Metal, Death Metal, Thrash Metal.

Wat betreft Hellfest ligt dat toch wel een eind uit de buurt en het zal snel uitverkocht zijn ook dus dat scheelt. Maar wat een programma hebben die zeg.... Neigt wel naar overkill......Te veel wat je niet zien kunt.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.692
848
Wat me opvalt als je deze line-ups naast elkaar legt dat Hellfest zich meer toelegt op de "traditionele vormen van metal en RAR toch meer de wat alternatievere vormen van Metal boekt

Overigens vergeet je eerste namen van Graspop en Download FR mee te nemen in je verhaal

Edit: Overogones nergens nog Nightwish, denk dus niet dat we die gaan terug zien komend jaar
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
RaR is sowieso breder, niet alleen metal. Maar dat lijkt me duidelijk als je Major Lazer en RHCP op je affiche hebt staan, denk dat het vergelijk voor Forta meer met Hellfest en/of Graspop is. Hellfest ben je 197,50 kwijt, dus dat zal loslopen qua prijs. Maar wát een line-up hebben die...
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.532
4.881
FORTAROCK 2016 TICKETINFO
Aanstaande vrijdag 6 november om 10.00 uur start de kaartverkoop voor FortaRock 2016 met de early birds. Deze zijn te koop tot en met 6 december. Daarna gaan de reguliere tickets in de verkoop. Hieronder de ticketprijzen.
Tot en met zondag 6 december
Early bird zondag € 49 plus € 2,50 servicekosten
Early bird combi (zondag & zaterdag) € 59 plus € 2,50 servicekosten
Vanaf maandag 7 december
Zaterdag ticket € 25 plus € 2,50 servicekosten
Zondag ticket € 69 plus € 2,50 servicekosten
Combi € 85 plus € 2,50 servicekosten
Kaarten zijn vanaf vrijdag te koop via de onderstaande links
Combiticket: www.ticketmaster.nl/event/155441
Zondag: www.ticketmaster.nl/event/155435
Meer info: www.fortarock.nl
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.532
4.881
Hopelijk nog namen deze week? Anders komen die pas na 6 december.
 

MyMusic

Playlistbediener
1 dec 2014
36
0
De ticketprijs geeft toch wel aan dat we niet al te veel meer hoeven te verwachten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken