Fortarock 2016

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Een gedachtje dat daarnet in mij opkwam: Het gerucht gaat dat Rock Am Ring de exclusiviteit van de Berlijnse Black Sabbath show wil omzeilen door ‘Ozzy & Friends’ te boeken. Zou Fortarock niet op dezelfde manier de exclusiviteit van Graspop kunnen omzeilen? Ozzy Osbourne die een mix van Sabbath en solowerk doet met andere metalhelden, het lijkt me nog steeds sterker dan pakweg Volbeat.

Klinkt geweldig en ik zou er meteen voor tekenen maar ik vrees dat good old Ozzy dat allemaal niet meer aankan!
 

bram1996

Randprogramma
15 mrt 2014
198
0
Ik denk dat Volbeat groot genoeg is om te headinen, maar dan krijg je wel een editie ala afgelopen jaar.
Met een paar leuke goeie bands door de dag heen en je trekt een 15-20K toeschouwers.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.532
4.881
Ik denk dat Volbeat groot genoeg is om te headinen, maar dan krijg je wel een editie ala afgelopen jaar.
Met een paar leuke goeie bands door de dag heen en je trekt een 15-20K toeschouwers.

En een headliner die uiteindelijk optreedt voor de helft of minder van de bezoekers.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.665
6.856
Tuska Open Air Metal Festival gehouden 1-3 juli, is een maand later in HEL-sinki...
Tuska Open Air Metal Festival
Kohti ensi kesää - ensimmäiset TUSKA 2016 -uutiset luvassa huomenna puoliltapäivin! Mitähän sitä keksis?
Coming up tomorrow, first TUSKA 2016 news. Stay tuned ppl!
 

JeroenJ

Campingartiest
22 okt 2015
97
0
Ben dan benieuwd wat ze met de ticketprijs gaan doen.

Zal wel weer 50 euro worden denk ik, als Volbeat headliner is? Dat bericht afgelopen jaar was wel pijnlijk om te lezen...

Ik hoop dat ze toch wat anders hebben dan een Volbeat... Maar wat..
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Tuska Open Air Metal Festival gehouden 1-3 juli, is een maand later in HEL-sinki…

Tuska Open Air Metal Festival
Kohti ensi kesää – ensimmäiset TUSKA 2016 -uutiset luvassa huomenna puoliltapäivin! Mitähän sitä keksis?
Coming up tomorrow, first TUSKA 2016 news. Stay tuned ppl!

Connectie met FortaRock? Dit festival is een maand later.
Ik kijk meer naar het 4 daagse Sweden Rock dat volgende week met namen komt en een week na FortaRock plaats vindt.

 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Land Graaf wrote:
Ben dan benieuwd wat ze met de ticketprijs gaan doen.


Zal wel weer 50 euro worden denk ik, als Volbeat headliner is? Dat bericht afgelopen jaar was wel pijnlijk om te lezen…

Ik hoop dat ze toch wat anders hebben dan een Volbeat… Maar wat..

Was ik ook aan het denken inderdaad; mikken op een groep van rond de 15.000 mensen met een 'kleinere' headliner.
Wat mij betreft dik in orde.

Ik hoop ook op een andere band dan Volbeat (Kiss, Van Halen) maar denk toch dat die het worden.
 

JeroenJ

Campingartiest
22 okt 2015
97
0
Ritchie Blackmore met Rainbow? Of is dat teveel spijkerstof en Rollators? hahahaha

Is dat nieuws officieel?
of juist integendeel?
dat hij uit het trollen en feeën bos is getreden?
en weer rock wilt gaan spelen?

Ik gun het de liefhebber
en ik gun het de fans,
maar missen ze geen zanger?
voor een ultiem balans?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.691
737
Is dat nieuws officieel?
of juist integendeel?
dat hij uit het trollen en feeën bos is getreden?
en weer rock wilt gaan spelen?

Ik gun het de liefhebber
en ik gun het de fans,
maar missen ze geen zanger?
voor een ultiem balans?


Het is een gerucht wat rondgaat, zouden Iron Maiden subben op Download UK. ik zou ook niet weten wat zijn fanbase is in Nederland. Als ze die als exclusive zouden hebben voor de Benelux zou het kunnen. Maar als ze die miep meenemen die er nu bij zingt op dat sprookjesalbum tsja dan zou ik het geen plaats gunnen op Forta maar als ie terug zou gaan naar de oude nummers met een goede zanger dan zou het best nog wel wat kunnen zijn.

Ik zie Volbeat liever Rammstein subben op PP en gezien dat die geruchten ook sterk zijn is het gewoon deze week even afwachten en kijken waar Forta mee komt.
 

JeroenJ

Campingartiest
22 okt 2015
97
0
Het is een gerucht wat rondgaat, zouden Iron Maiden subben op Download UK. ik zou ook niet weten wat zijn fanbase is in Nederland. Als ze die als exclusive zouden hebben voor de Benelux zou het kunnen. Maar als ze die miep meenemen die er nu bij zingt op dat sprookjesalbum tsja dan zou ik het geen plaats gunnen op Forta maar als ie terug zou gaan naar de oude nummers met een goede zanger dan zou het best nog wel wat kunnen zijn.

Ik zie Volbeat liever Rammstein subben op PP en gezien dat die geruchten ook sterk zijn is het gewoon deze week even afwachten en kijken waar Forta mee komt.

Dat zou hilarisch zijn. Wat een gekkenhuis krijg je dan over je heen.

Ik hoop inderdaad dat Fortarock met iets beters komt... Anders ben ik benieuwd of wel stand blijft houden de komende jaren..
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.691
737
Dat zou hilarisch zijn. Wat een gekkenhuis krijg je dan over je heen.

Ik hoop inderdaad dat Fortarock met iets beters komt… Anders ben ik benieuwd of wel stand blijft houden de komende jaren..


Of je gaat voor 1 hele grote headliner met een leuk programma er om heen (lees 2013) Of je gaat een programma volledige in de diepte doen. Probleem is dat je dan 1 dag hebt en niet meerdere als Graspop of Wacken...meer bands, meer keuze en als je dan echt een metal liefhebber bent dan weet ik het wel.

Fortarock is echt wel geschrokken van vorig jaar..SlipKnot is leuk maar geen headliner in Nederland terwijl ze dat in andere landen wel zijn. Mensen kijken toch naar 2013/2014 en verwachten een grote naam.

Ik zou zeggen..maak er 2 of 3 dagen van..programmeer in de breedte... Er zijn niet genoeg echte grote vissen in de zee voor een echte XL Fortarock elk jaar.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Haha, wie zingt tegenwoordig bij Rainbow? Zonder Dio niet meer gevolgd. Ritchie Blackmore staat op twee Duitse festivals waaronder Monsters Of Rock met een Rainbow set.
Zit men daar echt op te wachten?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.532
4.881
Maak je met 2 / 3 dagen het probleem juist niet groter? Als Fortarock mikt op 15k bezoekers, dan zijn er genoeg headliners en bands voor de breedte te vinden. Kunnen ze een grote naam strikken, dan schalen ze op. Prima, toch?!
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Maak je met 2 / 3 dagen het probleem juist niet groter? Als Fortarock mikt op 15k bezoekers, dan zijn er genoeg headliners en bands voor de breedte te vinden. Kunnen ze een grote naam strikken, dan schalen ze op. Prima, toch?!

Ben ik met je eens. Het Goffert Park leent zich daar goed voor.
Met twee of drie dagen onderscheid je jezelf ook niet echt meer van Grasop. Is al lastig genoeg.
Graspop heeft om de paar jaar dezelfde bands daar incl. headliners.

Misschien zou FortaRock wat meer begrip krijgen als ze hun visie kenbaar maken. Wellicht is
de stroom kritiek dan wat minder doordat verwachtingen getemperd worden. Zoals ik al eerder
zei lijkt FortaRock een beetje zoekende.
 

JeroenJ

Campingartiest
22 okt 2015
97
0
Fortarock is echt wel geschrokken van vorig jaar..SlipKnot is leuk maar geen headliner in Nederland terwijl ze dat in andere landen wel zijn. Mensen kijken toch naar 2013/2014 en verwachten een grote naam.

Slipknot had heus gelukt als headliner, alleen ze stonden nog in elk ander land ook geprogrammeerd + daarvoor in HMH... Beetje zwaktebod idee krijg je dan. Plus dat ze dan nog berichten dat ze prijs naar beneden halen, omdat ze vinden dat hun line-up het eigenlijk niet waard is. Dat zegt ook wel.

Vorig jaar hadden ze Iron Maiden en daarvoor Rammstein, die beide niet overal stonden en enkel Fortarock in NL. Dit jaar hadden ze KISS eigenlijk moeten hebben, i.p.v. hun Ziggo Dome show.



Haha, wie zingt tegenwoordig bij Rainbow? Zonder Dio niet meer gevolgd. Ritchie Blackmore staat op twee Duitse festivals waaronder Monsters Of Rock met een Rainbow set.
Zit men daar echt op te wachten?

Die info kan ik niet zo snel vinden, over die Rainbow set. Kan je een link sturen?

En op te wachten, ja goed.. Ik niet persoonlijk. Maar het is wel boeiend om te zien dat ie eindelijk uit het elfjesbos treed om weer te gaan doen waar hij voor geprezen wordt. Zijn gitaarwerk uit de '70's is gewoon sick, samen met Jimmy Page de grootste 2 uit die tijd.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
@jeroenj

Je quote mijn tekst met de naam van bcmrmaybe maar wat betreft Rainbow:
Op de FB pagina van Blackmore/Rainbow staat meer info over Monsters Of Rock en Lorrelei (juni 2016).
In ieder geval de bekendmaking.

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken