Fortarock 2016

Rutger

Randprogramma
27 mei 2014
103
0
Hoe zit het trouwens met Tool? Als deze gaan touren en festivals aandoen, kunnen ze langs FortaRock komen. Deze band is zeker sub en eventueel zelfs headliner waardig.

Maar met deze band is het altijd maar de vraag of ze gaan touren.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Als Tool gaat touren, en dat is nu al vijf jaar de hoop van vele mensen, dan denk ik wel dat ze headlinen op FortaRock of anders Ziggo Dome doen. Tool is ondertussen ontzettend exclusief geworden en ik denk dus niet dat ze genoegen gaan nemen met minder dan headlinen.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Ik denk dat FortaRock vooral moet proberen een programma samen te stellen dat niet te erg overeenkomt met (vooral) Graspop.
Dat is verdomd lastig want er staan daar zo rond de 100 bands. Mocht je maar één dag willen gaan dan spelen er op
zo'n dag 30 bands voor 95 euro op Graspop. Mooie ruime keuze. FortaRock biedt voor een paar tientjes minder (slechts) 18 bands.
Dus een grotendeels afwijkend programma met toch aantrekkelijke bands lijkt me de juiste aanpak.

Een headliner moet kunnen want FortaRock heeft daar meer budget voor al ligt het eraan wat men wil; XL of niet.
Met een headliner als Metallica trek je mensen. Als dat lukt dan liggen er mooie kansen voor Forta. Zet daar nl Megadeth en Slayer voor als sub
en je hebt het veld vol. Zet er dan meteen Anthrax bij en je schrijft historie als festival en onmogelijk is het niet.

I would not mind.... :)

 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Ik denk dat FortaRock vooral moet proberen een programma samen te stellen dat niet te erg overeenkomt met (vooral) Graspop.
Dat is verdomd lastig want er staan daar zo rond de 100 bands. Mocht je maar één dag willen gaan dan spelen er op
zo’n dag 30 bands voor 95 euro op Graspop. Mooie ruime keuze. FortaRock biedt voor een paar tientjes minder (slechts) 18 bands.
Dus een grotendeels afwijkend programma met toch aantrekkelijke bands lijkt me de juiste aanpak.

Een headliner moet kunnen want FortaRock heeft daar meer budget voor al ligt het eraan wat men wil; XL of niet.
Met een headliner als Metallica trek je mensen. Als dat lukt dan liggen er mooie kansen voor Forta. Zet daar nl Megadeth en Slayer voor als sub
en je hebt het veld vol. Zet er dan meteen Anthrax bij en je schrijft historie als festival en onmogelijk is het niet.

I would not mind….
simple-smile.png

Maar het gaat gewoon weer niet gebeuren, en ieder jaar dat het niet gebeurt en ze <15k bezoekers trekken wordt het festival minder interessant voor de 'grote jongens'.

Verder met je eens dat de concurrentie moordend is, aan de ene kant over de grens Rock am Ring, Wacken, Rock im Park, Rock im Revier én Rockavaria, die allemaal voor rond de 180/200 euro 3 dagen ook het hardere werk bieden, en aan de andere kant inderdaad iets als Graspop wat het toch ook erg netjes doet de afgelopen jaren.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Maar het gaat gewoon weer niet gebeuren, en ieder jaar dat het niet gebeurt en ze <15k bezoekers trekken wordt het festival minder interessant voor de ‘grote jongens’.

Dat is waar. Tenzij er een exclusief bod wordt gedaan zoals Rock Im Revier vorig jaar. Maar ik denk niet dat je dat moet willen.
Zolang je maar een keuze maakt in wat je wilt (groot, kleiner, meer of minder mainstream of dit alles jaarlijks bekijkend) en dit ook uitstraalt.
Voor mijn gevoel is FortaRock wat zoekende sedert de verhuizing en de XL editie.

Maar goed; binnen twee weken weten we meer en gaan doe ik toch.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.484
726
Ik denk dat Fortarock er beter aan doet om enkele jaren op dezelfde schaal te blijven, zelfs al is dat een van 10-15k man. Als je dit jaar Metallica haalt met het oog op een uitverkocht Gofferpark, dan krijg je volgend jaar weer een grote deceptie als het 'slechts' een naam van het kaliber Slipknot is. Van het ene uiterste in het andere lijkt me ook niet gezond voor een festival.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.691
737
Dat is waar. Tenzij er een exclusief bod wordt gedaan zoals Rock Im Revier vorig jaar. Maar ik denk niet dat je dat moet willen.
Zolang je maar een keuze maakt in wat je wilt (groot, kleiner, meer of minder mainstream of dit alles jaarlijks bekijkend) en dit ook uitstraalt.
Voor mijn gevoel is FortaRock wat zoekende sedert de verhuizing en de XL editie.

Maar goed; binnen twee weken weten we meer en gaan doe ik toch.


Hoe kom je aan die datum, over 2 weken? Ik kan verder niks vinden over aankondigingen of überhaupt wanneer het is.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Dat is waar. Tenzij er een exclusief bod wordt gedaan zoals Rock Im Revier vorig jaar. Maar ik denk niet dat je dat moet willen.
Zolang je maar een keuze maakt in wat je wilt (groot, kleiner, meer of minder mainstream of dit alles jaarlijks bekijkend) en dit ook uitstraalt.
Voor mijn gevoel is FortaRock wat zoekende sedert de verhuizing en de XL editie.

Maar goed; binnen twee weken weten we meer en gaan doe ik toch.


Hoe kom je aan die datum, over 2 weken? Ik kan verder niks vinden over aankondigingen of überhaupt wanneer het is.

Op FB in één van de berichten door een bezoeker die vraagt of Rammstein komt antwoordt de organisatie letterlijk, ik citeer:
"Inderdaad geen Rammstein op Forta dit jaar. Meer nieuws over wat wel binnen 2 weken."
 

Verwijderd lid 1447

Campingartiest
22 okt 2015
76
0
Ik zou het niet zo gek vinden als Forta zich wat meer experimentele acts zou boeken. Ik denk dat Enter Shikari ofzo best wel een plek zou kunnen hebben.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Sinds wanneer is Enter Shikari een experimentele act? Die zijn zo doorzichtig als het maar zijn kan.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.401
596
Ik zou het niet zo gek vinden als Forta zich wat meer experimentele acts zou boeken. Ik denk dat Enter Shikari ofzo best wel een plek zou kunnen hebben.

Enter Shikari, experimenteel? Wat Sam zegt inderdaad, lol.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Ik denk dat Fortarock er beter aan doet om enkele jaren op dezelfde schaal te blijven, zelfs al is dat een van 10-15k man. Als je dit jaar Metallica haalt met het oog op een uitverkocht Gofferpark, dan krijg je volgend jaar weer een grote deceptie als het ‘slechts’ een naam van het kaliber Slipknot is. Van het ene uiterste in het andere lijkt me ook niet gezond voor een festival.

Dat sowieso, niks mis met middengroot festival, maar nu schieten ze zo heen en weer, en daar rekenen ze volgens mij zelf ook niet op, getuige het feit dat vorig jaar wel erg duidelijk was dat de ticketverkoop een enorme tegenvaller was.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Ik zou het niet zo gek vinden als Forta zich wat meer experimentele acts zou boeken. Ik denk dat Enter Shikari ofzo best wel een plek zou kunnen hebben.

Welkom!

Als jij dat experimenteel vindt is dat prima hoor.
Ik denk het zelf niet en ik zie ze ook niet op Forta verschijnen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.532
4.881
Als Tool gaat touren, en dat is nu al vijf jaar de hoop van vele mensen, dan denk ik wel dat ze headlinen op FortaRock of anders Ziggo Dome doen. Tool is ondertussen ontzettend exclusief geworden en ik denk dus niet dat ze genoegen gaan nemen met minder dan headlinen.

Dat valt wel mee denk ik. Ze zijn exclusief omdat ze nooit touren in Europa. Betekent niet meteen headliner. Als dat nieuwe album er komt (eindelijk), en ze weer gaan touren, doen ze vast veel festivals. Op de meeste zullen ze een mooi plekje krijgen, maar echt niet overal als headliner. Daarvoor zijn ze ook te veel een cult band.
Voor Fortarock maakt het natuurlijk ook uit wie ze nog meer kunnen krijgen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.484
726
WeckoJ wrote:
Als Tool gaat touren, en dat is nu al vijf jaar de hoop van vele mensen, dan denk ik wel dat ze headlinen op FortaRock of anders Ziggo Dome doen. Tool is ondertussen ontzettend exclusief geworden en ik denk dus niet dat ze genoegen gaan nemen met minder dan headlinen.


Dat valt wel mee denk ik. Ze zijn exclusief omdat ze nooit touren in Europa. Betekent niet meteen headliner. Als dat nieuwe album er komt (eindelijk), en ze weer gaan touren, doen ze vast veel festivals. Op de meeste zullen ze een mooi plekje krijgen, maar echt niet overal als headliner. Daarvoor zijn ze ook te veel een cult band.
Voor Fortarock maakt het natuurlijk ook uit wie ze nog meer kunnen krijgen.

Maar wel met een cult die 10 jaar geleden al zonder moeite grote zalen uitverkocht. Na een decennium zonder Europese tour zullen al die fans weer staan dringen + er zijn ondertussen meerdere generaties bijgekomen die nooit de kans hebben gehad om Tool live te zien.
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Laatste keer dat ik tool heb gezien was op pinkpop 2006 en in dat zelfde jaar in ahoy volgens mij.
Dus dat is bijna 10 jaar geleden en denk dat heel veel mensen zoals ik Tool weer een keer willen zien en denk dat het een hele goede band is om fortarock af te sluiten.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.665
6.856
Paar dagen terug al een paar van deze namen genoemd hier zag ik.
Maar zoals het uitziet geef ik Volbeat momenteel een grote kans als headliner, eventueel volgt in de komende (2?) weken wel tournieuws.
Daarnaast eventueel nog Korn, Disturbed of misschien Deftones.
 

JeroenJ

Campingartiest
22 okt 2015
97
0
Paar dagen terug al een paar van deze namen genoemd hier zag ik.
Maar zoals het uitziet geef ik Volbeat momenteel een grote kans als headliner, eventueel volgt in de komende (2?) weken wel tournieuws.
Daarnaast eventueel nog Korn, Disturbed of misschien Deftones.

Volbeat headliner zou wel echt een extreem zwaktebod zijn.. Ze maken die 1,5 uur al maar NET goed vol. Graspop 2014 was het net niet...

Dan moeten ze met een echt goede onderkant komen. Een Disturbed en Deftones erbij zou dik zijn, ja
 

Verwijderd lid 1447

Campingartiest
22 okt 2015
76
0
Sinds wanneer is Enter Shikari een experimentele act? Die zijn zo doorzichtig als het maar zijn kan.

Daar heb je helemaal gelijk in. Ik heb het verkeerd op geschreven. Ik bedoelde dat Fortarock meer zou mogen experimenteren met de line-up. Naar mijn mening mogen ze veel breder programmeren. Maar fortarock duurt te kort om nog meer variatie aan te brengen, helaas.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
@mezzezo
Dat ben ik niet me je eens! Ik vind juist dat FortaRock wel breed programmeert. De diverse metal stijlen zijn vrijwel altijd in de breedte aanwezig waarbij zowel oude bands als nieuwere bands aanwezig zijn. Je moet natuurlijk niet alleen bij het mainstream hoofdpodium gaan kijken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken