Loveless wrote:
bram1996 wrote:
Een kleinere headliner vind ik persoonlijk ook geen probleem.
Met die 15k mensen van dit jaar vond ik het niet verkeerd.
Het was best ‘gezellig’, punt is wel dat het financieel waarschijnlijk geen succes was en ze met kunst- en vliegwerk net 15k bezoekers daar hebben gekregen. Dat is voor een festival in deze opzet niet rendabel. Ze hoeven echt niet ieder jaar 50k bezoekers te halen, maar willen ze de huidige opzet (in het Goffertpark, met grote acts) rechtvaardigen zal je toch structureel wel minstens 25k bezoekers moeten trekken.
Klopt; ik vond het ook muzikaal nog wel geslaagd alleen wordt tegenwoordig een headliner van een bepaalde grootheid verwacht anders komt een metal festival in NL net aan zo’n 10.000 man.
Dat werd duidelijk toen SlipKnot aantrad; het veld liep half leeg en ik denk dat er nog hooguit nog zo’n 6000 mensen stonden te kijken. Hoewel elders in Europa een geaccepteerde headliner is het dat in NL duidelijk niet.
Daar komt bij dat MOJO zo dom was om SlipKnot in de HMH te zetten een paar maanden voor het festival. Dom, dom, dom…Dat kan een festival van deze orde zich niet nog eens permitteren anders verwacht
ik een terugkeer naar Brakkestijn en gaan we het doen met bands van het kaliber Slayer als afsluiter. Vind ik ook prima trouwens.