Fortarock 2016

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Netjes, toch in elk geval twee goede namen op die poster.

Aan het trollen Jeroen? ;) Met Black Flag, Empyrium, Melvins, Converge, Propagandhi, Baroness, Ulver, Cattle Decapitation, Tool, Down, Gojira, Moonspell en Machine Head zou ik echt niet klagen. Maar goed, deze line-up is natuurlijk verre van realistisch. Gelukkig ook maar, anders had ik helemaal naar fucking Fransland gemoeten.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
FortaRock heeft op een vraag van iemand op FB aangegeven dat BLACK SABBATH zeker NIET op het festival zal staan.
Dat kan betekenen dat de afsluiter reeds geboekt is of dat de tour van Ozzy en co reeds bekend is waarbij (waarschijnlijk) Ziggo wordt aangedaan.
Een festival als Pinkpop lijkt me niet voor de hand te liggen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.664
6.856
FortaRock heeft op een vraag van iemand op FB aangegeven dat BLACK SABBATH zeker NIET op het festival zal staan.
Dat kan betekenen dat de afsluiter reeds geboekt is of dat de tour van Ozzy en co reeds bekend is waarbij (waarschijnlijk) Ziggo wordt aangedaan.
Een festival als Pinkpop lijkt me niet voor de hand te liggen.
Nee, dan is dat ZiggoDome.
Ik zie Sabbath ook niet GelreDome aandoen, ik denk dat ze die niet vol krijgen.
Denk wel aan Graspop, afwachten of ze wel festivals gaan doen btw...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.664
6.856
kijk eens aan, Hellfest Frankrijk gaat volgende week dinsdag de voorverkoop starten zonder 1 naam bekend te maken. Mooi gebaar voor de mensen die al weten dat ze willen gaan.
Voor FortaRock intressant, 2 weken eerder dus er zit wel een zelfde headliner in, een headliner waar Hellfest ook een groot vertrouwen in heeft blijkbaar.
Anders zie ik ze dit gebaar richting de trouwe fans van het festival niet zo makkelijk maken.
Many of you are eager to see the first bands announced and the opening of the ticketing service. Last year, the 2015 edition was rapidly sold out, and the 2016 edition is likely to undergo the same enthusiasm. For now, we are unfortunately unable to tell you which groups will be part of our line-up; nevertheless we have decided to put the 2016 tickets up for sale. This is a first in the history of the festival. After 10 years of existence, we hope to have earned your trust. The numerous positive feedbacks we got in 2015 have encouraged us to take this step. The passes will be on sale on the 15th of September and they will be full cost, given that the whole of the lower cost tickets were sold during the festival! We have always done our best to hear you out in order for the Hellfest experience to evolve in the best of ways. We promise the next edition will be full of surprises, with once again more than 160 groups to choose from! Thank you again for your trust; we will see you on the 17th, 18th and 19th of June 2016 in Clisson to celebrate the 11th edition of the Hellfest. #bloodyHell

edit, ik heb sterk de neiging om Metallica te noemen, maar ik kan niet echt vaststellen of ze touren volgend jaar... ?
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Ze zullen idd vertrouwen in het programma hebben en zker weten dat het uit gaat verkopen.
Ze zullen daarom wel redelijk goede headliners hebben, mischien idd metallica of soad of toch mischien rammstein?!
Iig wel interessant :) Ik zou graag naar Hellfest willen, maar ga toch geen kaartjes kopen voordat er iets is bekend gemaakt!
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
edit, ik heb sterk de neiging om Metallica te noemen, maar ik kan niet echt vaststellen of ze touren volgend jaar… ?

Ik heb die neiging ook. Vorig jaar is het ook geprobeerd door FortaRock maar heeft (destijds nog) Grüne Hölle flink extra betaald voor exclusiviteit.
Misschien heeft FortaRock al afspraken gemaakt destijds. Metallica zal wel blijven optreden want een nieuw album werkt men nauwelijks aan. ;-)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.664
6.856
Ben benieuwd of Fortarock daadwerkelijk 2 dagen gaat worden, of weer gewoon 1 dag
Ik denk dat er genoeg op tour is om naar 2 dagen te gaan. Maar dan gaan ze weer van opzet veranderen, of terug naar XL??

DennisvdBr wrote:
edit, ik heb sterk de neiging om Metallica te noemen, maar ik kan niet echt vaststellen of ze touren volgend jaar… ?


Ik heb die neiging ook. Vorig jaar is het ook geprobeerd door FortaRock maar heeft (destijds nog) Grüne Hölle flink extra betaald voor exclusiviteit.
Misschien heeft FortaRock al afspraken gemaakt destijds. Metallica zal wel blijven optreden want een nieuw album werkt men nauwelijks aan. ;)
Ja, alsof ze vorig jaar een kort tourtje deden langs enkele Sonisphere festivals o.a.. Maar dan doen ze 2014 en 2016 een grote tour, ik vind het moeilijk te zeggen. Er zijn insiders (lees Metallica fans) die overtuigd zijn van een tour in 2016. Ik weet niet...
Zal zeker naar ze gevist zijn dit jaar, dus uitsluiten?? Nog 3 gigs deze maand 2 in Canada en Rock in Rio Brazilië, nog altijd Through the Never tour.
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Als ze meerdere dagen willen gaan organiseren, zouden ze toch een andere locatie moeten zoeken.
Ik woon dichtbij de goffert en er is geen camping mogelijkheid in de buurt.
Dan zouden ze toch moeten verhuizen, mischien biddinghuizen net als fields of rock destijds?!
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Als ze meerdere dagen willen gaan organiseren, zouden ze toch een andere locatie moeten zoeken.
Ik woon dichtbij de goffert en er is geen camping mogelijkheid in de buurt.
Dan zouden ze toch moeten verhuizen, mischien biddinghuizen net als fields of rock destijds?!

Klopt! Ieder jaar wordt nadrukkelijk gesteld dat camperen niet mogelijk is.
FortaRock weg uit Nijmegen lijkt me geen optie voor 'baas' Robert' Korstanje.
Forta = Nijmegen.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.538
838
Maargoed, ligt dat dan aan Nijmegen of heeft forta geen zin om voor een 1dags festival een camping te organiseren. 2de lijkt me logischer
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Er is gewoon geen mogelijkheid om een camping te organiseren omdat er simpelweg geen ruimte in de buurt is voor een camping.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.664
6.856
Maargoed, ligt dat dan aan Nijmegen of heeft forta geen zin om voor een 1dags festival een camping te organiseren. 2de lijkt me logischer


Er is gewoon geen mogelijkheid om een camping te organiseren omdat er simpelweg geen ruimte in de buurt is voor een camping.

Het discussiepunt is dus eigenlijk, gaat en/of wil FortaRock naar 2 dagen, dan is er dus geen ruimte voor camping.
Misschien gaat dit wel helemaal nergens over, blijven ze gewoon op 1 dag.
Dus dan zal FortaRock niet naar 2 dagen gaan imo...
Of denken ze aan twee dagen een los evenement houden, zoals ze dit jaar FortaRock in the City hadden de dag vooraf.
Kijk podium en faciliteiten staan er toch, misschien zelfs 1 dag FortaRock en 1 los concert de dag erna of ervoor al dan niet met 'voorprogramma'.
Dan denk ik aan Roger Waters op Megaland de avond voor Pinkpop Classic in 2008.
Ik noem maar wat, FortaRock zaterdag en de vrijdag avond ervoor een los concert, bijvoorbeeld Iron Maiden of een andere act die tourt en vrij recent op FortaRock is geweest.
Is dat een gedachten gang die te volgen is? Ik ga hier eens rekening mee houden.
Naar 2 dagen FortaRock gaan lijkt me idd logistiek niet te organiseren.
Daarbij, voorkom je zo de discussie over herhaling op het affiche, misschien wel een les van ze door Slipknot te boeken na de HMH-gig of zo...

 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.538
838
Er is gewoon geen mogelijkheid om een camping te organiseren omdat er simpelweg geen ruimte in de buurt is voor een camping.

Dan heeft het dus toch met Nijmegen zelf te maken. Een pendelbus naar een festival vanaf een camping schiet ook niet op.

Daarbij, voorkom je zo de discussie over herhaling op het affiche, misschien wel een les van ze door Slipknot te boeken na de HMH-gig of zo…

2 dagen zou op zich dit probleem wel verhelpen. je dagtickets verkoop je er niet meer om. Maar met twee hoofdacts maakt het net iets minder uit dat één ervan er later dat jaar in de HMH staan. zelfs twee hoofdacts later dat jaar maakt zelfs minder uit. Het enige is dus dat je er wel twee moet vinden, dat is dan wel een probleempje :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.664
6.856
Het enige is dus dat je er wel twee moet vinden, dat is dan wel een probleempje
Geloof me, dat zal aankomend jaar geen probleem zijn...
Daar twijfel ik niet aan.
Als je bijvoorbeeld GMM België neemt staan daar al zeker 3 potentiële headliners , misschien zelfs 6 met die 2 mainstage's daar.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.664
6.856
btw, Lordi (die Zweedse songfestival metal groep) zijn toegevoegd aan Soundwave Australië. Ik zie die wel een plekje krijgen op FortaRock.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.664
6.856
Vandaag toegevoegd aan het Duitse Rock Hard Festival 13-15 mei 2016....
Ik weet niet, zit er wat tussen voor FortaRock?
Blind Guardian, Destruction, Moonspell, Tribulation, Year Of The Goat, Sulphur Aeon, Sorcerer
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.664
6.856
Steel Panther stond laatste keer in 2012 op FortaRock, die gaan volgens mij wel wat festivals toevoegen nog.
hebben in middels al Elbriot en Wacken in Duitsland en Leyendas Festival XI Spanje op de planning staan begin augustus.
Afwachten of ze begin juni al in Europa touren??
http://steelpantherrocks.com/tour/
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.532
4.881
Als steel panther in augustus in Duitsland / Spanje is, lijkt mij de kans klein dat ze op Fortarock staan. Eerder een gerucht voor Lowlands/Pukkelpop.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Vandaag toegevoegd aan het Duitse Rock Hard Festival 13-15 mei 2016….
Ik weet niet, zit er wat tussen voor FortaRock?

Blind Guardian, Destruction, Moonspell, Tribulation, Year Of The Goat, Sulphur Aeon, Sorcerer

Rock Hard heeft de laatste 3 jaren telkens één act gemeen gehad met FortaRock, dit jaar was dat Flotsam & Jetsam.
Uit dit rijtje zijn met name Moonspell, Blind Guardian en Year Of The Goat kanshebber in mijn ogen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken