Verzameltopic overige Nederlandse festivals 2024

residentalien

Gouden Tip
2 mrt 2024
342
489
Nog meer mensen die van plan zijn om morgen naar de openingsavond van Hit The City te gaan? Verwachten jullie dat je op tijd daar moet zijn om nog binnen te komen of verwachten jullie geen drukte?
Het is gratis en haunted youth is nogal een hype nu. Ik verwacht dat de kans zeker is dat het vol raakt maar het blijft Eindhoven natuurlijk dus er is niet echt een touw op te trekken... Normale hit the city/Dwwd music week was altijd druk maar dit ook wel de grote zaal van effenaar.

Leuke namen op Zeitgeist. Ik heb zelf niks met black midi maar de rest van de namen zijn erg tof. Wil porridge (weer) eens graag zien dus grote kans wel bij.

Heerlijk dit. Scheelt me een reis naar Rotterdam voor Maruja en een reis naar Amsterdam voor Greep. Nog een paar andere leuke namen er bij (en die er al stonden) en nog wat namen om eens in te duiken.
Rotterdam is ook uitverkocht(stond eerst in de V11 wat redelijk hilarisch is, nu rotown zelf) dus dat maakt het helemaal een mooie boeking
 
Laatst bewerkt:

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.167
13.321
Voor Klitfest in Paard:
Op zaterdag 26 oktober vieren we de diversiteit van de underground met Klitfest. Met een DNA van post-punk en indie, blaast dit festival een scherpe bries door het Haagse muzikale landschap. Naast The Klittens staan ook The Homesick en Cocococaine op de bill. Vandaag voegen we hier de UK band SPLINT aan toe.

Zelfgemaakte tatoeages, ontevredenheid en te voet naar huis zonder taxigeld zijn de bouwstenen van Splint. Onder invloed van Television en The Velvet Underground bouwde de band aan een live sound in wazige uren tijdens lange nachten, tussen het instortende meubilair en de kapotte boilers, vanuit hun oefenruimte in Manchester.

Voor Wjerljocht in Iduna:
𝐍𝐢𝐞𝐮𝐰𝐞 𝐧𝐚𝐚𝐦 𝐯𝐨𝐨𝐫 𝐖𝐣𝐞𝐫𝐥𝐣𝐨𝐜𝐡𝐭!✨
Het Nederlandse Elithium maakt de line-up van Wjerljocht - de 𝐠𝐫𝐚𝐭𝐢𝐬 𝐭𝐨𝐞𝐠𝐚𝐧𝐤𝐞𝐥𝐢𝐣𝐤𝐞 kickstart van het nieuwe seizoen - compleet! 🤘🥳

@elithiummusic is een Nederlandse symfonische metalband, die toegankelijke symfonische metal combineert met progressieve elementen en catchy melodieën, en zo haar eigen unieke sound heeft ontwikkeld.

Naast Elithium zijn ook @thegrandeast en @pendejoband van de partij op 21 september en maken we er samen een gezellig feest van! 💃 Met Wjerljocht willen we zoveel mogelijk mensen op een laagdrempelige manier de unieke sfeer van Iduna laten ervaren, met een kwalitatief programma dat een staalkaart is van onze programmering. Kost niks, dus mis het niet!

De line-up van Helldorado is compleet.
457132918_1049285687199069_4340695498378419733_n.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en nikita

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.956
2.692

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.956
2.692
Super! Dat zal een leuke klus geweest zijn.

Ik loop nog een beetje achter met inluisteren, maar gelukkig heb ik de komende tijd weer wat meer tijd om te ontdekken.
Vorig jaar had iemand via een API een link gelegd met Timesquare waardoor hij constant geüpdatet werd. Beetje zonde van het werk als dat nu weer zo is, maar ik had geen geduld.

Inluisteren is bij mij voltooid en bijgehouden (met waardering) in een Excelletje. Heb nu alles in Clashfinder >=8 groen gekleurd, 7,5 blauw gekleurd en 7 roze gekleurd. Vanuit daar probeer ik alle groenen mee te pakken en op te vullen met blauw. Maar dit jaar wordt dat een hels karwei. Vorig jaar hadden we het slimme idee om alle must-sees op donderdag al mee te pakken, zodat we op vrijdag en zaterdag (als we al een borreltje te veel op hadden) gewoon op ons gevoel konden lopen. Dit jaar heeft die donderdag minder must-sees en meer clashes, dus dat wordt lastig.
 

Lawaaipapegaai

Randprogramma
2 feb 2024
126
134
Vorig jaar had iemand via een API een link gelegd met Timesquare waardoor hij constant geüpdatet werd. Beetje zonde van het werk als dat nu weer zo is, maar ik had geen geduld.

Inluisteren is bij mij voltooid en bijgehouden (met waardering) in een Excelletje. Heb nu alles in Clashfinder >=8 groen gekleurd, 7,5 blauw gekleurd en 7 roze gekleurd. Vanuit daar probeer ik alle groenen mee te pakken en op te vullen met blauw. Maar dit jaar wordt dat een hels karwei. Vorig jaar hadden we het slimme idee om alle must-sees op donderdag al mee te pakken, zodat we op vrijdag en zaterdag (als we al een borreltje te veel op hadden) gewoon op ons gevoel konden lopen. Dit jaar heeft die donderdag minder must-sees en meer clashes, dus dat wordt lastig.
Verdomme slim. Luisteren met waardering. Ik heb alles al beluisterd, maar geen waardering meegegeven. Ik weet al wel wat ik perse wil zien, maar heb in totaal iets van 60 namen op mijn lijstje. Dat wordt dus echt puzzelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: teunajax

Lion

Support act
7 mrt 2017
822
1.723
Vorig jaar had iemand via een API een link gelegd met Timesquare waardoor hij constant geüpdatet werd. Beetje zonde van het werk als dat nu weer zo is, maar ik had geen geduld.

Inluisteren is bij mij voltooid en bijgehouden (met waardering) in een Excelletje. Heb nu alles in Clashfinder >=8 groen gekleurd, 7,5 blauw gekleurd en 7 roze gekleurd. Vanuit daar probeer ik alle groenen mee te pakken en op te vullen met blauw. Maar dit jaar wordt dat een hels karwei. Vorig jaar hadden we het slimme idee om alle must-sees op donderdag al mee te pakken, zodat we op vrijdag en zaterdag (als we al een borreltje te veel op hadden) gewoon op ons gevoel konden lopen. Dit jaar heeft die donderdag minder must-sees en meer clashes, dus dat wordt lastig.
Ik heb ook een excelletje bijgehouden met een soortgelijke rangschikking en die toegepast in de clashfinder. Alles wat wit is moet ik nog checken, al kan ik nu al een mooie route maken. Ik zie wel een aantal dezelfde must-sees. Vorig jaar heb ik op donderdag en vrijdag mijn geplande route vrijwel precies gevolgd, maar alleen op zaterdag liep het compleet anders.
 
  • Leuk
Waarderingen: teunajax

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.956
2.692
Ik heb ook een excelletje bijgehouden met een soortgelijke rangschikking en die toegepast in de clashfinder. Alles wat wit is moet ik nog checken, al kan ik nu al een mooie route maken. Ik zie wel een aantal dezelfde must-sees. Vorig jaar heb ik op donderdag en vrijdag mijn geplande route vrijwel precies gevolgd, maar alleen op zaterdag liep het compleet anders.
The Orchestra (For Now), Weaving in Purgatory en Punchbag zijn het checken zeker nog waard!

Er zijn ook zo veel verschillende routes te maken met dezelfde lijst must-sees, doordat acts twee keer spelen. Door de afstanden kan een enkele keuze direct een reeks andere keuzes voor je beslissen. Meestal heb ik een hoofdroute en wat alternatieve routes achter de hand. Bijvoorbeeld als je geen zin hebt in een bepaalde act of juist hele goede verhalen hebt gehoord of een act van de dag ervoor, dan kan er nog een aftakking volgen met allerlei andere acts daarop.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.668
6.837
Alfa Mist, Cardinals, Dawn Brothers, sommige zullen Everything Everything zeggen, Hiqpy, Ichiko Aoba, Patrick Watson en Searows nog. Staat eigenlijk meer aardige namen op de line-up dan dat ik dacht.
Ibelisse Guardia Ferragutti & Frank Rosaly; Ieder rosaly project is tof en kan ergens tussen jazz en van alles hangen
Ichiko Aoba; prachtige minimale folk muziek
Maria Iskariot; humo rockprijs winnaars, leuke Nederlandstalige Punky Indie rock ergens tussen hole en een mannequin pussy
Dank voor het tippen van Ichiko Aoba alvast, dat was heerlijk wegdromen op haar melodieën in deze prachtige setting op de Vuurboetsduin:

IMG_5136-compressed.jpeg

Nu Ibelisse Guardia Ferragutti & Frank Rosaly op hetzelfde podium!
 

Bijlagen

  • IMG_5136-compressed.jpeg
    IMG_5136-compressed.jpeg
    899,9 KB · Weergaven: 11

Lawaaipapegaai

Randprogramma
2 feb 2024
126
134
The Orchestra (For Now), Weaving in Purgatory en Punchbag zijn het checken zeker nog waard!

Er zijn ook zo veel verschillende routes te maken met dezelfde lijst must-sees, doordat acts twee keer spelen. Door de afstanden kan een enkele keuze direct een reeks andere keuzes voor je beslissen. Meestal heb ik een hoofdroute en wat alternatieve routes achter de hand. Bijvoorbeeld als je geen zin hebt in een bepaalde act of juist hele goede verhalen hebt gehoord of een act van de dag ervoor, dan kan er nog een aftakking volgen met allerlei andere acts daarop.
Ik probeer altijd of alles rondom Rotown, Worm, V11, V2, Arminius etc. te fiksen of alles juist bij het centraal station in de buurt. Ik ga niet op 1 avond steeds een kwartier lopen van de een naar de ander. Ik probeer ook alle concerten helemaal te zien voordat ik naar de volgende ga. Maar door de vele vind ik leuks wordt dat dit jaar wel een uitdaging.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.956
2.692
Ik probeer altijd of alles rondom Rotown, Worm, V11, V2, Arminius etc. te fiksen of alles juist bij het centraal station in de buurt. Ik ga niet op 1 avond steeds een kwartier lopen van de een naar de ander. Ik probeer ook alle concerten helemaal te zien voordat ik naar de volgende ga. Maar door de vele vind ik leuks wordt dat dit jaar wel een uitdaging.
Ik doe hetzelfde inderdaad. Met af en toe wel een switch tussendoor. Bijvoorbeeld 4 shows bij Rotown/Arminius, ff iets eten, 1'tje bij De Doelen en dan nog 4 shows bij het station. Dit jaar gaan we waarschijnlijk een OV-fiets pakken (met name om naar de Airbnb te gaan). Benieuwd of we dan ook eerder grotere afstanden af gaan leggen tussen shows.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lawaaipapegaai

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
471
634
Onder de radar festival (ODR), Enschede

Dit festival stond al een tijdje op het lijstje, echter gezien de datum, vlak na Lowlands, lastig. Dit jaar kreeg ik de mogenlijkheid om als vrijwilliger te werken, dus na 20jaar festivals, de 1e keer aan de andere kant van de bar!
Ten eerste echt gaaf om te doen, lopen over een leeg terrein, leuke mensen ontmoeten, teamwork en weer van alles geleerd 👌🏻. En een beetje water uitdelen kan iedereen 😉.

ODR vindt plaats op Vliegbasis Twenthe een parel van een festivalterrein met de Hangars, Shelters, Bunkers amper aankleding nodig, enkel een verlichtingsaccentje. Bosrijk, dus schaduw, en de podia kunnen min of meer verborgen worden. Logistiek perfect: 5min van de A1 (via 2 afritten te bereiken), verharde wegen en parkings.

De 2 grotere stages moeten het hebben van de verlichting en pyro’s. De andere stages van de aankleding, vooral ‘Het Veld’ erg mooi!

Halverwege de avond mocht ik eerder stoppen dan gepland omdat er weinig aanloop was bij de bar (zie eerste DJ’s hieronder), dus extra tijd om rond te kijken.

75% van de bezoekers heeft zich verzameld voor Marlon Hoffstadt b2b VTSS zover ik weet de 1e keer en een zeer geslaagde combi. Ondanks zijn status kreeg ook zij veel ruimte en aandacht. Erg goede set!

Vervolgens Patrick Mason tja het begin was slordig (of zelfs ernaast) binnen 10min was het leeg en na 25min was ik er ook wel klaar mee. Door naar Ketting (live) wat er live aan was geen idee, hard en recht door zee was het wel. Voor mij de set van de avond.
Dion viel tegen, veel pauzes (geen moeite genomen om het aan elkaar te mixen?), laatste half uur wel prima. Laatste stuk I hate models ook ok, en 24:00 is 24:00 dus het einde was gevalletje stekkertje eruit 🤣

Geweldig festival. Om toch met een minpuntje te eindigen: wachtrijen voor de damestoilet en veelal (ook urinoirs) vol met lege zakjes danwel gemorst wit spul, ruim het dan iig even op!

Bij thuiskomst nog meekunnen genieten van Ground Zero, dat is toch nog wel een stapje sneller/harder 😅
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

mgbss

Support act
15 feb 2019
998
1.162
Zijn er hier nog mensen die naar Draaimolen komend weekend gaan? En wat zijn jullie must-sees?
 

residentalien

Gouden Tip
2 mrt 2024
342
489
Geen just mustard meer op here's the thing, Cardinals is de vervanger. Nogal een downgrade in mijn ogen

Helaas heeft Just Mustard hun show op HERE’S THE THING moeten cancellen, hun statement lees je onderaan dit bericht. Maar niet getreurd! De Ierse indie act Cardinals zal hun plek innemen
🤩

Wil jij Cardinals en 21 andere bands zien op zaterdag 12 oktober? Wacht dan niet te lang en scoor snel je tickets via heresthething.nl
🪩
🖤

“𝘜𝘯𝘧𝘰𝘳𝘵𝘶𝘯𝘢𝘵𝘦𝘭𝘺 𝘸𝘦 𝘸𝘪𝘭𝘭 𝘯𝘰 𝘭𝘰𝘯𝘨𝘦𝘳 𝘣𝘦 𝘢𝘣𝘭𝘦 𝘵𝘰 𝘱𝘭𝘢𝘺 𝘏𝘌𝘙𝘌’𝘚 𝘛𝘏𝘌 𝘛𝘏𝘐𝘕𝘎 𝘧𝘦𝘴𝘵𝘪𝘷𝘢𝘭 𝘪𝘯 𝘖𝘤𝘵𝘰𝘣𝘦𝘳, 𝘸𝘦 𝘢𝘳𝘦 𝘷𝘦𝘳𝘺 𝘴𝘰𝘳𝘳𝘺 𝘵𝘰 𝘢𝘯𝘺𝘰𝘯𝘦 𝘸𝘩𝘰 𝘸𝘢𝘴 𝘭𝘰𝘰𝘬𝘪𝘯𝘨 𝘧𝘰𝘳𝘸𝘢𝘳𝘥 𝘵𝘰 𝘴𝘦𝘦𝘪𝘯𝘨 𝘶𝘴 𝘢𝘯𝘥 𝘸𝘦 𝘸𝘪𝘭𝘭 𝘣𝘦 𝘣𝘢𝘤𝘬 𝘵𝘰 𝘵𝘩𝘦 𝘕𝘦𝘵𝘩𝘦𝘳𝘭𝘢𝘯𝘥𝘴 𝘴𝘰𝘰𝘯. 𝘑𝘔 𝘹”
Kan een afbeelding zijn van 5 mensen en tekst





 
  • Verdrietig
Waarderingen: wenteldave

Gebruikers die dit onderwerp bekijken