Verzameltopic overige Nederlandse festivals 2024

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.661
6.822
Gaat er nog iemand van het forum naar Into The Great Wide Open? Net als vorig jaar ga ik weer als vrijwilliger de bouw doen, wat betekent dat ik woensdag al naar Vlieland vertrek om te gaan klussen, om daarna gratis naar het festival te kunnen :)

Als iemand anders ook gaat, stuur vooral een berichtje, altijd leuk om nieuwe gezichten te leren kennen, of bekende gezichten opnieuw te zien! Of stuur gewoon wat tips, altijd genoeg te ontdekken in die line ups. Ik ben momenteel gewoon een beetje in de playlist aan het grasduinen:

Edit: ik kijk alvast uit naar Froukje, Yin Yin, Library Card, Fat Dog, Paceshifters, O., Jungle By Night, The Haunted Youth, Roseye, en Ão...
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.153
13.263
Gaat er nog iemand van het forum naar Into The Great Wide Open? Net als vorig jaar ga ik weer als vrijwilliger de bouw doen, wat betekent dat ik woensdag al naar Vlieland vertrek om te gaan klussen, om daarna gratis naar het festival te kunnen :)

Als iemand anders ook gaat, stuur vooral een berichtje, altijd leuk om nieuwe gezichten te leren kennen, of bekende gezichten opnieuw te zien! Of stuur gewoon wat tips, altijd genoeg te ontdekken in die line ups. Ik ben momenteel gewoon een beetje in de playlist aan het grasduinen:

Edit: ik kijk alvast uit naar Froukje, Yin Yin, Library Card, Fat Dog, Paceshifters, O., Jungle By Night, The Haunted Youth, Roseye, en Ão...
Alfa Mist, Cardinals, Dawn Brothers, sommige zullen Everything Everything zeggen, Hiqpy, Ichiko Aoba, Patrick Watson en Searows nog. Staat eigenlijk meer aardige namen op de line-up dan dat ik dacht.
 

residentalien

Gouden Tip
2 mrt 2024
337
480
Gaat er nog iemand van het forum naar Into The Great Wide Open? Net als vorig jaar ga ik weer als vrijwilliger de bouw doen, wat betekent dat ik woensdag al naar Vlieland vertrek om te gaan klussen, om daarna gratis naar het festival te kunnen :)

Als iemand anders ook gaat, stuur vooral een berichtje, altijd leuk om nieuwe gezichten te leren kennen, of bekende gezichten opnieuw te zien! Of stuur gewoon wat tips, altijd genoeg te ontdekken in die line ups. Ik ben momenteel gewoon een beetje in de playlist aan het grasduinen:

Edit: ik kijk alvast uit naar Froukje, Yin Yin, Library Card, Fat Dog, Paceshifters, O., Jungle By Night, The Haunted Youth, Roseye, en Ão...
Ibelisse Guardia Ferragutti & Frank Rosaly; Ieder rosaly project is tof en kan ergens tussen jazz en van alles hangen
Ichiko Aoba; prachtige minimale folk muziek
Maria Iskariot; humo rockprijs winnaars, leuke Nederlandstalige Punky Indie rock ergens tussen hole en een mannequin pussy
 
  • Geweldig
Waarderingen: Dr. Hannibal

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.667
654
Zeitgeist komt snel met nieuwe namen! En Left of the Dial zelfs al morgen!

Left of the Dial dropt 35 namen:
Adore (IE) • AK/DK (UK) • Autorijdend Nederland (NL) • Black Bordello (UK) • Black Fondu (UK) • Charlemagne (UK) • Christian Music (UK) • Dopplr (UK) • ELLiS•D (UK) • GB (DK) • Gia Ford (UK) • Hank Bee (UK) • KABOUTERTJE PUTLUCHT (NL) • Kickboy (UK) • Kynsy (IE) • Lézard (BE) • Man of Moon (UK) • May Rio (US) • Michael Ekow & May (GH/NL) • Miss Tiny (UK) • Moreish Idols (UK) • Most Things (UK) • Naive Set (NL) • The Orchestra (for now) (UK) • Paige Kennedy (UK) • PUNCHBAG (UK) • The Rats (BE) • Robin Kester (NL) • Samuel Nicholson (UK) • Slow Cooked (UK) • Tendertwin (TR/UK) • thrilled (NL) • THE (BE) • Weaving In Purgatory (UK)

Zeitgeist ben ik ook benieuwd naar, verwacht daar sowieso wel Jaws the Shark en Geordie Greep met een zelfbevestiging.
 
Laatst bewerkt:

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.153
13.263
Left of the Dial dropt 35 namen:
Adore (IE) • AK/DK (UK) • Autorijdend Nederland (NL) • Black Bordello (UK) • Black Fondu (UK) • Charlemagne (UK) • Christian Music (UK) • Dopplr (UK) • ELLiS•D (UK) • GB (DK) • Gia Ford (UK) • Hank Bee (UK) • KABOUTERTJE PUTLUCHT (NL) • Kickboy (UK) • Kynsy (IE) • Lézard (BE) • Man of Moon (UK) • May Rio (US) • Michael Ekow & May (GH/NL) • Miss Tiny (UK) • Moreish Idols (UK) • Most Things (UK) • Naive Set (NL) • The Orchestra (for now) (UK) • Paige Kennedy (UK) • PUNCHBAG (UK) • The Rats (BE) • Robin Kester (NL) • Samuel Nicholson (UK) • Slow Cooked (UK) • Tendertwin (TR/UK) • thrilled (NL) • THE (BE) • Weaving In Purgatory (UK)

Zeitgeist ben ik ook benieuwd naar, verwacht daar sowieso wel Jaws the Shark en Geordie Greep met een zelfbevestiging.
En er komen nog meer namen bij vanwege last-minutewijzigingen! Op zich een mooi rijtje wel met bekende en onbekende namen, Dat wordt weer veel inluisteren.

Wel teleurstellend dat Zeitgeist dan in ieder geval met namen komt die respectievelijk al twee en één show in Nederland hebben staan...
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.153
13.263
Festival Jazz International Nijmegen, dat andere Nijmeegse festival, heeft in ieder geval wel de line-up aangekondigd. Mis een echte knaller, maar zit weer goed in elkaar!

Hey jazzliefhebbers!
👋

Het programma van Festival Jazz International Nijmegen 2024 is hier! Losse tickets, dagkaarten, studententickets en passe-partouts zijn vanaf nu te koop via www.fjin.nl.
🎷

We hebben negen geweldige optredens verspreid over twee dagen, met zowel grote namen als opkomend talent. Dit wil je niet missen! Bereid je voor op een fantastische mix van vertrouwde jazzklanken en avontuurlijke projecten die de grenzen van het genre verkennen. Dit wordt een weekend om nooit te vergeten!
🎶

Zien we jou eind oktober?
🎷
🎟️
#FJIN2024 #JazzFestival #JazzNijmegen #DiscoverJazz #JazzLovers
25 Okt
Doornroosje
Boing! Leafcutter John & Bex Burch

25 Okt
Doornroosje
Moses Yoofee Trio

26 Okt
The Big Draw
FJIN-Expeditie

26 Okt
LUX Nijmegen
Atzko Kohashi & Tony Overwater

26 Okt
LUX Nijmegen
Brekky Boy

26 Okt
LUX Nijmegen
Emma Rawicz

26 Okt
Poppodium Merleyn
ROSEYE
 

Lawaaipapegaai

Randprogramma
2 feb 2024
123
134
En er komen nog meer namen bij vanwege last-minutewijzigingen! Op zich een mooi rijtje wel met bekende en onbekende namen, Dat wordt weer veel inluisteren.

Wel teleurstellend dat Zeitgeist dan in ieder geval met namen komt die respectievelijk al twee en één show in Nederland hebben staan...
Dat wordt bij LotD echt niet normaal puzzelen dit jaar en zware keuzes maken.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.153
13.263
Voor veel plaatsen is het programma van Popronde bekend! Namen zijn in ieder geval best aardig.

32elephants
Aarde aan Daan
Absent Chronicles
Amor
ANDRO
BlackBeach
BRACES
BUG
Cardigan Inn
Cataleya
Changing Tides
Chica Chica
De Gijsjaradijsja Band
DEHAZE
Djerra Joan
Dreamer
Elsa Birgitta Bekman
ENJAKU YOYO
Eveline Ypma
FLORA
Frerick den Haan
From//October
Future Husband
geosy
Gespuys
Guusje Walstra
HALF CAB
Hana Fatur
Hannah Young
Heath
Henk Johannes
Hessel Moeselaar
Howen Justin
HUNK
Iris Jean
ISAÏ
Isabel van Gelder
Jacob Drescher
Jean Jacques
Jesse Hydro
Jessy Yasmeen + 3SOME
Julia Tan
Lateesha
levi boon
Lo
Loen
Lorem Ipsum
MADOUX
Man as Plague
Mathilde Bloom
Meerkat
Melanie Ryan
Mikki Wood
Mila Maria
Min Taka
Misprint
Mo Bedick
NAVARONE COLE
Navigate
Nienke Leone
NORE
Olaf Putker & the Scenic Sound
Outahead
Parker Fans
PXRPLE JAZZ
QUANZA
RÊVERIE
Røyking
Reginald Somai
Rijnbaart
Rindue
Robyn Florence
Romy Liz Rose
SAMS
Säm Wilder
Scherry
shoom
Simpleton
Sirocco
Sky Feliz
So-Fi
Sofía Peters
Sol Power
SONIC WHIP
Sono
State Power
TAXITAXI
Toverjas
Tres Navy & The Arrangerz Band
Viccens
Waakhond
Will Knox
Wortel
Yan Lâle
Zeevlinder
Zo Lief
Zoë Low
Zuster Zonnebloem
ZWARTEWATER

De line-up voor Hardcore Vrijdag Festival is afgerond.
456672506_537682635253327_3707651061534445021_n.jpg


London Calling heeft Chloe Slater en Cardinals toegevoegd waarmee het programma goed vorm begint te krijgen.

So What's Next heeft vier namen toegevoegd: Vincen García, Bnnyhunna, Teus Nobel Acoustic Trio en Sam Newbould Quintet komen ook naar Eindhoven toe. Fijn hoor.
So What’s Next voegt naast Al Di Meola, Branford Marsalis Quartet, Lakecia Benjamin, Michelle David & The True-tones en Dulfer! Total Response vier nieuwe namen toe aan de line-up van zaterdag 2 november!
🤩
De jonge bassist 𝗩𝗶𝗻𝗰𝗲𝗻 𝗚𝗮𝗿𝗰𝗶𝗮 toerde met Cory Wong en verovert nu in razend tempo zelf de wereldpodia. Zijn nieuwe album en eigen project staan centraal op So What's Next.
🔥
De veelzijdige Amsterdamse artiest 𝗕𝗻𝗻𝘆𝗵𝘂𝗻𝗻𝗮 brengt jazz, hiphop, R&B en afro, bij elkaar tot een authentieke act.
🎶
Nederlands bekendste trompettist Teus Nobel keert terug naar So What's Next. Met zijn 𝗧𝗲𝘂𝘀 𝗡𝗼𝗯𝗲𝗹 𝗔𝗰𝗼𝘂𝘀𝘁𝗶𝗰 𝗧𝗿𝗶𝗼 brengt hij een ode aan Chet Baker onder de naam After Hours.
🎺
Het bekroond internationaal ensemble 𝗦𝗮𝗺 𝗡𝗲𝘄𝗯𝗼𝘂𝗹𝗱 𝗤𝘂𝗶𝗻𝘁𝗲𝘁 brengt hun indrukwekkende en veelzijdige spel naar So What’s Next.
🎷
Mis het niet!
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.667
654
Vandaag om 11.00 nieuwe namen voor Zeitgeist. Ik ga dan uit van Georgie Greep en ... ?
 
Laatst bewerkt:

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.667
654
Maruja, Georgie Greep, Porridge Radio, Taliable, Tiberius B, Dame Area, Library Card, Uto, Quivers en Coco Cocaine zojuist aangekondigd!
Op eerste oog ken ik meer dan de helft nog niet, maar wat ik wel ken (Maruja, Porridge Radio, Geordie Greep) ben ik blij mee.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.956
2.691
Maruja, Georgie Greep, Porridge Radio, Taliable, Tiberius B, Dame Area, Library Card, Uto, Quivers en Coco Cocaine zojuist aangekondigd!
Wel wat fijne namen weer. Mis alleen de naam die de kaartprijs helemaal verantwoord (de Shame/BCNR, Squid/Gilla Band van dit jaar).
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.956
2.691
Left of the Dial kondigt nog even wat bands aan, waaronder twee absolute knallers. Met Famous toch een van mijn favoriete Windmill bands, die ik door corona en zijn eigen strubbelingen nooit gezien heb. En met Heavy Lungs nog een aardig grote naam met Danny Nedelko himself in de gelederen.

We hadden ons voorgenomen dat we de line-up keurig voor september klaar zouden hebben en kijk eens aan… dat is gelukt! Dus, vol trots presenteren wij voor de allerlaatste keer dit jaar 6 geweldige nieuwe namen: es.cher (UK) • Famous (UK) • Findom (UK) • Friedberg (UK/AT) • Heavy Lungs (UK) • Hot Face (UK)

Verder zijn de namen voor op de boot bekend. Daar is Famous ook direct aan toegevoegd. Vrijdag 13u melden op de bierboot:

Vrijdag
13.00 uur Twen / Famous
15.00 uur Savage Mansion / Samuel Nicholson

Zaterdag
13.00 uur Canned Pineapple / Nerves
15.00 uur PleasureInc. / Charlemagne
 

Fluxion

Gouden Tip
24 feb 2023
281
252
Maruja, Georgie Greep, Porridge Radio, Taliable, Tiberius B, Dame Area, Library Card, Uto, Quivers en Coco Cocaine zojuist aangekondigd!
Heerlijk dit. Scheelt me een reis naar Rotterdam voor Maruja en een reis naar Amsterdam voor Greep. Nog een paar andere leuke namen er bij (en die er al stonden) en nog wat namen om eens in te duiken.
 

Lawaaipapegaai

Randprogramma
2 feb 2024
123
134
Left of the Dial kondigt nog even wat bands aan, waaronder twee absolute knallers. Met Famous toch een van mijn favoriete Windmill bands, die ik door corona en zijn eigen strubbelingen nooit gezien heb. En met Heavy Lungs nog een aardig grote naam met Danny Nedelko himself in de gelederen.

We hadden ons voorgenomen dat we de line-up keurig voor september klaar zouden hebben en kijk eens aan… dat is gelukt! Dus, vol trots presenteren wij voor de allerlaatste keer dit jaar 6 geweldige nieuwe namen: es.cher (UK) • Famous (UK) • Findom (UK) • Friedberg (UK/AT) • Heavy Lungs (UK) • Hot Face (UK)

Verder zijn de namen voor op de boot bekend. Daar is Famous ook direct aan toegevoegd. Vrijdag 13u melden op de bierboot:

Vrijdag
13.00 uur Twen / Famous
15.00 uur Savage Mansion / Samuel Nicholson


Zaterdag
13.00 uur Canned Pineapple / Nerves
15.00 uur PleasureInc. / Charlemagne
Famous en Heavy Lungs (gemist op Sniester 2022) stonden bij mij ook hoog op mijn verlanglijstje.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios

theodoor9

Randprogramma
5 dec 2022
178
118
Nog meer mensen die van plan zijn om morgen naar de openingsavond van Hit The City te gaan? Verwachten jullie dat je op tijd daar moet zijn om nog binnen te komen of verwachten jullie geen drukte?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken