Rock Werchter 2025

Foo Fighters werden als eerste headliner aangekondigd op 8 november. Dus na de herfstvakantie zal men wel elke week een naam van een headliner droppen met start verkoop begin december.

Foo Fighters werden als eerste headliner aangekondigd op 8 november. Dus na de herfstvakantie zal men wel elke week een naam van een headliner droppen met start verkoop begin december.
If they go with last years announcement pattern of course, the previous year it was earlier. Anyway, i guess whatever happens it’ll be the next couple of weeks so not too long to wait.

Dat kwam nu gewoon zo uit. Is geen standaard.
Inderdaad, is geen standaard maar ik vermoed dat Linked Park na zijn concert in Parijs (3 nov) vrij snel een Europese zomertour gaat aankondigen met enkele grote festivals zoals Rock Werchter als headliner..

Mijn guess is dat ze wachten op een klepper voor de aankondiging van een tour.
Dat kan volgende week zijn, maar bv ook nog 3 weken op zich laten wachten.

Foster the People kanshebber voor Werchter? Amerikaanse tour eindigt eind maart en daarna nog niets ingepland. Klonken redelijk goed op Austin City Limits afgelopen week
Zeker kanshebbers. Kan ze alleen echt niet op grootte inschatten. Destijds grote hits, maar sindsdien niets van vernomen.
Er is ook een bandlid weg meen ik. Ik ken er verder te weinig van om te beoordelen of dat een gemis is of niet.

Mijn guess is dat ze wachten op een klepper voor de aankondiging van een tour.
Dat kan volgende week zijn, maar bv ook nog 3 weken op zich laten wachten.
Als Rock Werchter wacht op een klepper dan denk ik spontaan aan: Bruce Springsteen, Pearl Jam, Metallica, Red Hot Chili Peppers, The Killers, Queens of the Stone Age, Gorillaz, The Cure, Nick Cave and the Bad Seeds, Jack White, Pink, Foo Fighters, Muse, Rammstein en Arctic Monkeys in de rock sfeer. Queens of the Stone Age was voor zijn annulatie in 2023 de slechtste verkoper van Pukkelpop maar boekt nu ook nieuwe festivals. Anderen (Rammstein, Metallica, Pearl Jam, ...) geven liever eigen concerten met duurdere tickets dan een festivaloptreden. Wie van bovenstaand rijtje zou in 2025 naar Rock Werchter kunnen komen behalve Linkin Park 2.0 en echt veel volk trekken?

Foster the People kanshebber voor Werchter? Amerikaanse tour eindigt eind maart en daarna nog niets ingepland. Klonken redelijk goed op Austin City Limits afgelopen week
Is intussen ook weer 10 jaar geleden dat ze nog eens in België speelden, dat was op Werchter zelfs toen. Fantastische show van wat ik mij ervan herinner. Mag graag nog eens in een van de tenten langskomen in de late namiddag.

Linkin Park zowel op nummer 2 als nummer 1 in De Afrekening. Ongezien. Laat ze maar komen. Ticketverkoop voor deze band zal groter dan ooit zijn.

Linkin Park zowel op nummer 2 als nummer 1 in De Afrekening. Ongezien. Laat ze maar komen. Ticketverkoop voor deze band zal groter dan ooit zijn.
Gelukkig hebben ze bij jullie in België betere smaak. In Nederland "Die With a Smile wat ik verschrikkelijk vind en op nummer 2 de nog veel ergere verpeste versie van een van beste covers allertijden, sound of silence

Ik begin me af te vragen wat Bastille gaat doen komende zomer. Normaal is dat voor mij de band van de wat gepolijste pop en de e-eeh-eo's, die je op elke Suikerrock, Lokerse Feesten kan zetten, maar dat nieuwe project is toch een ander beestje.

Wat ik al gehoord heb van '&' klonk klein, maar tegelijk ook warmer en purer dan ik Bastille ooit gehoord heb, en die kleinschalige tour die hen langs het Koninklijk Circus brengt verkocht wereldwijd in een vingerknip uit. Op zich lijkt het me wat voor een hoge spot ( de dEUS / Kiwanuka tijd) in de Barn te doen zwijmelen van tientallen elektrische kaarsjes en een act die een wat kleunere kant van zichzelf toont. Ja, vorige keer stond het 'maar' in Tienen, en een niet uitverkocht Vorst, maar die Barn gaat afgeladen vol als je er dit zet.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en MeesPos
Gelukkig hebben ze bij jullie in België betere smaak. In Nederland "Die With a Smile wat ik verschrikkelijk vind en op nummer 2 de nog veel ergere verpeste versie van een van beste covers allertijden, sound of silence
De Afrekening is natuurlijk niet te vergelijken met de top 40. Bij België staan ook Lady Gaga en Bruno Mars op nummer 1 daar. Misschien kan je de verrukkelijke 15 er een beetje me vergelijken en die hebben Fontaines DC en Michael Kiwanuka op nummer 1 en 2.

• Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit
Als Rock Werchter wacht op een klepper dan denk ik spontaan aan: Bruce Springsteen, Pearl Jam, Metallica, Red Hot Chili Peppers, The Killers, Queens of the Stone Age, Gorillaz, The Cure, Nick Cave and the Bad Seeds, Jack White, Pink, Foo Fighters, Muse, Rammstein en Arctic Monkeys in de rock sfeer. Queens of the Stone Age was voor zijn annulatie in 2023 de slechtste verkoper van Pukkelpop maar boekt nu ook nieuwe festivals. Anderen (Rammstein, Metallica, Pearl Jam, ...) geven liever eigen concerten met duurdere tickets dan een festivaloptreden. Wie van bovenstaand rijtje zou in 2025 naar Rock Werchter kunnen komen behalve Linkin Park 2.0 en echt veel volk trekken?
Metallica en Pearl Jam willen graag op festivals spelen en hebben de afgelopen jaren ook vaak op rock Werchter gestaan.

Metallica en Pearl Jam willen graag op festivals spelen en hebben de afgelopen jaren ook vaak op rock Werchter gestaan.
Rammstein heeft op Werchter gestaan in 2010, 2013 en 2016 (acht jaar geleden). De laatste drie jaren steeds eigen grote stadiumshows gedaan in Oostende (2X) en Koning Boudewijnstation in Brussel. Pearl Jam en Metallica zijn mi te duur geworden voor Rock Werchter net als Coldplay. Ze worden ook niet voorspeld voor 2025. Met dynamic pricing kunnen die bands veel meer verdienen dan op een festival.

Rammstein heeft op Werchter gestaan in 2010, 2013 en 2016 (acht jaar geleden). De laatste drie jaren steeds eigen grote stadiumshows gedaan in Oostende (2X) en Koning Boudewijnstation in Brussel. Pearl Jam en Metallica zijn mi te duur geworden voor Rock Werchter net als Coldplay. Ze worden ook niet voorspeld voor 2025. Met dynamic pricing kunnen die bands veel meer verdienen dan op een festival.
Neen, niet waar 😅. Want zo werkt het nu eenmaal niet.

No idea how much info this person has. Scrolling through, they’re a big fan account so I guess it could be a wishlist more that anything. (I’ve still no real idea who it is 😂)

Bijlagen

• IMG_6167.png
    IMG_6167.png
    854,5 KB · Weergaven: 167
Laatst bewerkt:
  • Verdrietig
Waarderingen: Joe

Metallica en pearl jam stonden beiden in 2022 nog op Werchter. Beide bands hebben een warme band met Werchter. Beide bands komen nog wel terug naar Werchter.

Users who are viewing this thread