Rock Werchter 2025

Sisco1481

Randprogramma
14 jul 2024
182
132
Since found out it’s BlackPink getting back together for a world tour next year. Are they the sort of act RW books. Mad Cool makes sense tbf
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.718
2.362
227 volgers, lijkt me niet het meest betrouwbare account. Verder zou een booking als BlackPink revolutionair zijn voor een festival als RW. Kan je je beginnen afvragen welke positie zij op de affiche zouden kunnen krijgen, zeker gezien de arena's die al eerder aangedaan werden. Heeft K-pop een voet aan de grond in België?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.310
6.812
227 volgers, lijkt me niet het meest betrouwbare account. Verder zou een booking als BlackPink revolutionair zijn voor een festival als RW. Kan je je beginnen afvragen welke positie zij op de affiche zouden kunnen krijgen, zeker gezien de arena's die al eerder aangedaan werden. Heeft K-pop een voet aan de grond in België?
Denk dat de kans klein is dat ze er zouden staan, maar if so dan vermoed ik dat hun eisen vrij hoog zouden zijn à la subheadliner / co-headliner ofzo.

Ik vermoed dat K-pop acts hier wel degelijk een grote aanhang hebben, maar dat door de kleine schaal waarop tournees doorgaans worden gehouden (en men Brussel / Antwerpen vaker skipt in favor of Amsterdam) dat nog niet veel acts überhaupt tot in België zijn geraakt.
 

Sisco1481

Randprogramma
14 jul 2024
182
132
227 volgers, lijkt me niet het meest betrouwbare account. Verder zou een booking als BlackPink revolutionair zijn voor een festival als RW. Kan je je beginnen afvragen welke positie zij op de affiche zouden kunnen krijgen, zeker gezien de arena's die al eerder aangedaan werden. Heeft K-pop een voet aan de grond in België?
Agreed, I’m also very sceptical, but seems a fanatic and seemed a random list to post. Guess we won’t have long to find out anyway, just thought it was worth mentioning
 

Joss

Dagopener
29 mrt 2023
540
779
227 volgers, lijkt me niet het meest betrouwbare account. Verder zou een booking als BlackPink revolutionair zijn voor een festival als RW. Kan je je beginnen afvragen welke positie zij op de affiche zouden kunnen krijgen, zeker gezien de arena's die al eerder aangedaan werden. Heeft K-pop een voet aan de grond in België?
BlackPink zou best revolutionair zijn, maar ook weer niet zo veel meer dan Rosalia vorig jaar. Een vergelijkbare spot (Barn headliner) is denkbaar. De laatste keer dat ze in de Benelux waren (eind 2022) verkochten ze wel de Ziggo Dome in een paar minuten uit.
 

festibob

Dagopener
5 jan 2024
512
296
Denk dat de kans klein is dat ze er zouden staan, maar if so dan vermoed ik dat hun eisen vrij hoog zouden zijn à la subheadliner / co-headliner ofzo.

Ik vermoed dat K-pop acts hier wel degelijk een grote aanhang hebben, maar dat door de kleine schaal waarop tournees doorgaans worden gehouden (en men Brussel / Antwerpen vaker skipt in favor of Amsterdam) dat nog niet veel acts überhaupt tot in België zijn geraakt.
Er is dit jaar wel een groots K-POP event geweest in het Sportpaleis. Geen idee hoe snel dit uitverkocht was en hoeveel mensen er effectief waren. Is wel een evenement dat mi K-pop fans over gans Europa aantrekt. K-pop is niets voor Werchter. Dit jaar naar OLT geweest voor Ashnikko en slechts de helft van de locatie was ingenomen door een heel jong alternatief publiek. Dan beter een Rodrigo of Fred Again...op Rock Werchter.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

Joss

Dagopener
29 mrt 2023
540
779
Er is dit jaar wel een groots K-POP event geweest in het Sportpaleis. Geen idee hoe snel dit uitverkocht was en hoeveel mensen er effectief waren. Is wel een evenement dat mi K-pop fans over gans Europa aantrekt. K-pop is niets voor Werchter. Dit jaar naar OLT geweest voor Ashnikko en slechts de helft van de locatie was ingenomen door een heel jong alternatief publiek. Dan beter een Rodrigo of Fred Again...op Rock Werchter.
Ashnikko is geen K-pop en stond vorig jaar op Rock Werchter in Klub C. Wat is er mis met een jong alternatief publiek?
 
  • Leuk
Waarderingen: MadMandra27

festibob

Dagopener
5 jan 2024
512
296
Ashnikko is geen K-pop en stond vorig jaar op Rock Werchter in Klub C. Wat is er mis met een jong alternatief publiek?
Niets mis met een jong alternatief publiek. Ashnikko is geen K-pop wel pop. Wilde enkel zeggen dat ze net als K-pop geen mainstream trekker is die Rock Werchter als headliner boekt maar wel een specifieke niche bedient.
De gemiddelde leeftijd van kopers van een dagticket van Dua Lipa of Fred Again..zal wellicht max 30 jaar zijn terwijl er bij een dagticket voor Pearl Jam je wellicht heel veel 50plussers ziet. Het leukste is dat je op een gegeven moment ziet dat een headliner zowel de jongere als iets oudere generatie verbindt. En ja, ik vond zowel de muziek van Ashnikko als het concert heel goed dus zij mag zeker eens terugkomen in klub c of de barn. Was wel verrast dat ze in OLT Rivierenhof geen breder publiek aansprak.
 

festibob

Dagopener
5 jan 2024
512
296
Crowded House hebben pas een nieuw album uit en tijd om volgende zomer in Europa te touren. Deze tijdloze band verkoopt nog altijd twee keer het poppodium in Tilburg volledig uit (samen 6.000 bezoekers) en zou een leuke toevoeging zijn voor Rock Werchter of Werchter Classic.
 
  • Leuk
Waarderingen: musicislife, rw83 en PJ

swissepfan

Support act
7 dec 2022
941
831
Er is dit jaar wel een groots K-POP event geweest in het Sportpaleis. Geen idee hoe snel dit uitverkocht was en hoeveel mensen er effectief waren. Is wel een evenement dat mi K-pop fans over gans Europa aantrekt. K-pop is niets voor Werchter. Dit jaar naar OLT geweest voor Ashnikko en slechts de helft van de locatie was ingenomen door een heel jong alternatief publiek. Dan beter een Rodrigo of Fred Again...op Rock Werchter.

Music Bank was bijlange niet uitverkocht. The Rose stond een paar weken ervoor voor een halflege Lotto Arena... Dus het genre blijft redelijk niche in ons land.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.310
6.812
Er is dit jaar wel een groots K-POP event geweest in het Sportpaleis. Geen idee hoe snel dit uitverkocht was en hoeveel mensen er effectief waren. Is wel een evenement dat mi K-pop fans over gans Europa aantrekt. K-pop is niets voor Werchter. Dit jaar naar OLT geweest voor Ashnikko en slechts de helft van de locatie was ingenomen door een heel jong alternatief publiek. Dan beter een Rodrigo of Fred Again...op Rock Werchter.
Maar, Ashnikko brengt geen K-pop?
 

moensk

Playlistbediener
20 feb 2024
47
44
Ik zou zelf héél blij zijn moest Rock Werchter Blackpink kunnen boeken, maar zie dat van de verste verte niet gebeuren. Ze zijn waanzinnig populair (hun vorige Europese tour in 2022 was overal uitverkocht en ze deden toen toch ook al arena's waar 10 tot 20.000 man binnen kan) en ze hebben sindsdien ook al Coachella geheadlined. Lisa en Jennie zijn ondertussen internetpotten aan het breken met hun singles New Woman en Mantra resp. en Rosé heeft net een nieuwe single uit met Bruno Mars. Maar net omdat ze het allemaal zo goed doen, denk ik dat ze geen lagere spot dan headliner willen nemen. En dat zal Rock Werchter ze niet willen gunnen want ik geloof niet dat die dag voldoende zal verkopen. Nochtans, zet Olivia Rodrigo en Blackpink samen op één dag en misschien...
 
  • Leuk
Waarderingen: Joss

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.921
9.893
Inpikkend op gewaagde K-pop boekingen: een paar dagen geleden een K-pop show van 5 uur meegemaakt. Maffe ervaring, zo in de hoofdstad van de K-pop. Iets als Dreamcatcher zou in België ook wel op bijval kunnen rekenen, zelfs op RW. Maar het zal wel niet.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.009
6.312
Zolang de K-Pop scene zo toxic is mag het voor mij lekker wegblijven. Uitbuiten van je artiesten, veel te hoge prijzen vragen aan veel te jonge fans, toxic fanbases, misbruik van social media voor airplay.

Nee laat het voorlopig maar even wegblijven.
 
  • Leuk
Waarderingen: koolket en Jamel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken