Hoop 'm ook nog te zien. Die show van 2016 in Tienen is nog altijd gekerfd in mijn ziel. Vooral afsluiter Comfortably Numb en die plotselinge regenbui door de lasershow. Beter heb ik nooit gezien. Die show in Pompeii had ik ook graag meegemaakt.
Ik was er donderdag bij in the Royal Albert Hall en het was, net als toen in Tienen, fenomenaal. Zonder de regenbui maar wel inclusief scheurende solo's en de lasers. Wat een held.Hoop 'm ook nog te zien. Die show van 2016 in Tienen is nog altijd gekerfd in mijn ziel. Vooral afsluiter Comfortably Numb en die plotselinge regenbui door de lasershow. Beter heb ik nooit gezien. Die show in Pompeii had ik ook graag meegemaakt.
HeerlijkIk was er donderdag bij in the Royal Albert Hall en het was, net als toen in Tienen, fenomenaal. Zonder de regenbui maar wel inclusief scheurende solo's en de lasers. Wat een held.
Geen opstootjes gezien gelukkig, altijd vervelend. Ik vond het publiek redelijk ok. Al hoorde je in de NEXT soms wel veel gepraat. En eens over de mainstage. Benieuwd of ze daar met dit festival een antwoord op gaan vinden. Want ik was ook wel blij dat Fat Dog en Gurriers in de NEXT stonden.Hier ook bekomen van Here's The Thing.
Gestart bij Bongloard wat een prima opwarmer was. Niet mega bijzonder, maar ze hadden 't naar hun zin en de sfeer begon erin te komen.
Toen na een rondje terrein verkenning aangesloten bij Library Card. Ik snap dat hier gezegd wordt dat men benieuwd is welke kant zij op gaan. Ik vond het Dry-Cleaning-achtige wat ze doen heel gaaf. Het wat hardere kon me in die zaal minder bekoren.
Toen begon het programma waarvoor we kwamen met Cardinals. Dit was een aangename verassing. Al had de band inderdaad een soort attitude over zich heen hangen, klonk het muzikaal piekfijn in orde. Soms zelfs wat BCNR-achtige (instrument-)opbouw en geluiden.
Het broodje bal was goed te doen en de pannekoeken ook prima, wel heel erg deeg. Pip Blom klonk prima leuk, maar dat heb ik na een paar nummers wel gezien. Ook deels om zeker te zijn van een plek bij...
Gurriers. Heerlijke show, heerlijke energie. Favorieten als Dipping Out, Come And See en Top of the Bill voor het eerst live kunnen bewonderen. Laatste keer dat ik ze zag is inmiddels ook weer twee jaar geleden. Heerlijke sfeer. Aan 't einde wel een raar opstootje in de gang waarbij twee mensen ongeveer op de vuist gingen.
Heel even bij DITZ langsgewandeld, om erachter te komen dat de Next een kwartier voor aanvang van Fat Dog al uit elkaar klapte. Er was een top sfeer, het ging helemaal los. Maar... Ik merk dat de muziek me toch niet echt pakt ofzo. Snap goed dat het werkt, maar het voelt (zonder offense) toch een beetje als een carnavalsact voor mij. Super feest, maar heb de aanspraak van de muziek nog niet gevonden. Maar tuurlijk klappen wither, King of the slugs, running er live flink op. Lijkt me nou echt een band die heel de toko afbreekt op een festival ''s nachts na de headliners enz.
Dan Kid Kapichi. Op Rock Werchter vond ik ze erg goed en was de sfeer top. Gisteren speelde ze nog steeds erg goed, maar de sfeer was wat verder weg. Dat leek de band ook te beseffen in hun pogingen het publiek op te zwepen. Muzikaal klinkt 't allemaal strak, maar de zaal was gewoon echt te groot voor een band als dit. De meeste bands leken te verdrinken op die main.
Om de trein te halen hierna direct weer richting huis.
Oh dat laatste klopt inderdaad ook. De bassist van Library Card stond in iedere moshpit die ik heb gezien. En ik ben smiddags zowel de zanger van Gurriers als die van Kid Kapichi tegen 't lijf gelopen. Ook heel de band van Gurriers stonden gewoon te borrelen bij het eetgedeelte de uren voor hun optreden. Leuk sfeertje precies.Geen opstootjes gezien gelukkig, altijd vervelend. Ik vond het publiek redelijk ok. Al hoorde je in de NEXT soms wel veel gepraat. En eens over de mainstage. Benieuwd of ze daar met dit festival een antwoord op gaan vinden. Want ik was ook wel blij dat Fat Dog en Gurriers in de NEXT stonden.
Jammer dat je op tijd weer weg moest. Wat ik ook leuk vond is dat je alle artiesten gewoon lekker door het publiek zag lopen. Is altijd wel leuk om te zien
Iemand trouwens de merch van Gurriers gezien op HTT of op eerdere concerts?
Ik zie ze vanavond en baalde een beetje dat ik zaterdag de kans niet meer had. Ben benieuwd wat ze allemaal hebben - op hun website zijn de meeste shirts sold out.
Ik snap het enthousiasme over hen nu volledig trouwens. Ik had al een paar nummers op het album dat ik echt goed vond - met het nu live mee te maken klikt echt alles.
Van dat laatste ben ik erg geschrokken. Zag Hoofs nog drie dagen naar zijn overlijden. Knap hoe ze dit hebben opgepakt.Goede recensie van OOR, met hier en daar ook een referentie naar HOOFS' overleden frontman...
Ben je niet de enige! Mijn enkel heeft de pit bij Gurriers ook niet overleefd. De rest van de avond gewoon door gegaan en nu loop ik met krukken, maar het was het helemaal waard.Met een kapotte enkel de terugrit naar Zwolle ingezet