Fortarock 2016

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.665
6.856
Op Duitse fora zien ze Rammstein eerder op Hurricane, iets met hun management wat banden heeft met dat festival oid. Lijkt mij echter gezien de hevige concurrentieslag tussen enerzijds Rock am Ring en anderzijds de Rock im Revier festivals dat die hun uiterste best doen om een band van dit formaat binnen te hengelen. En dan heb je ook nog Marek Lieberberg (oprichter Rock am Ring) die dit jaar voor Live Nation is gaan werken en waarschijnlijk met nóg een nieuw, groot, festival gaan komen…
Ja HU/SO kan ook idd. Dat was ook mijn redenatie eerder om aan te nemen dat ze de landsgrenzen niet zouden uitkomen, maar er komt dus meer.
btw, alleen de concerten van MLK zijn overgenomen door Live Nation DE, RaR en RiP blijven onder MLK en kaartverkoop loopt ook nog via eventim.
Het nieuwe festival is in Oosenrijk, als verlenging aan RaR en RiP, als DEAG Rock in Vienna heeft tegenover Rock im Revier en Rockavaria en die laatste 2 (of 3) komen aankomende week met nieuws.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Loveless wrote:
Op Duitse fora zien ze Rammstein eerder op Hurricane, iets met hun management wat banden heeft met dat festival oid. Lijkt mij echter gezien de hevige concurrentieslag tussen enerzijds Rock am Ring en anderzijds de Rock im Revier festivals dat die hun uiterste best doen om een band van dit formaat binnen te hengelen. En dan heb je ook nog Marek Lieberberg (oprichter Rock am Ring) die dit jaar voor Live Nation is gaan werken en waarschijnlijk met nóg een nieuw, groot, festival gaan komen…


Ja HU/SO kan ook idd. Dat was ook mijn redenatie eerder om aan te nemen dat ze de landsgrenzen niet zouden uitkomen, maar er komt dus meer.
btw, alleen de concerten van MLK zijn overgenomen door Live Nation DE, RaR en RiP blijven onder MLK en kaartverkoop loopt ook nog via eventim.
Het nieuwe festival is in Oosenrijk, als verlenging aan RaR en RiP, als DEAG Rock in Vienna heeft tegenover Rock im Revier en Rockavaria en die laatste 2 (of 3) komen aankomende week met nieuws.

Maar hijzelf verlaat MLK wel en gaat echt bij Live Nation in dienst, terwijl inderdaad de festivals nog onder MLK paraplu blijven. Op z'n minst een verrassende move. Vooralsnog alleen bekend dat Live Nation in Oostenrijk een festival met 100.000 man capaciteit wil gaan neerzetten.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.665
6.856
wat betreft Rammstein
Rammstein
Rammstein: Es geht weiter! / Rammstein: Back on!
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.691
737
Rammstein doet 2 festivals in Frankrijk...Dat is het nieuws tot nu toe. Verdere data en welke festivals TBA Zie RammsteinWorld
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.665
6.856
Zou om Download gaan…..les Arènes de Nîmes of Hellfest wordt de 2de
Dat zal Download FR en Download UK 10-11-12 juni 2016 met Black Sabbath, Iron Maiden en Rammstein.
en Hellfest zelfde trio...
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.691
737
Dat zal Download FR en Download UK 10-11-12 juni 2016 met Black Sabbath, Iron Maiden en Rammstein.
en Hellfest zelfde trio…

Dat is wel een heel erg lekker mainstage trio. pfff. Hoop dat Forta ook met zoiets komt
 

Dennis1617899553

Nieuw lid
12 okt 2015
1
0
Rammstein zou leuk zijn. Al zie ik het niet gebeuren omdat ze eigenlijk kort geleden er ook nog stonden he. Weet iemand trouwens wat er de laatste 20/15 minuten nou aan de hand was? Kan me nog vaag herinneren dat ze er opeens mee kapten?!
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
bcmrmaybe wrote:
Zou om Download gaan…..les Arènes de Nîmes of Hellfest wordt de 2de


Dat zal Download FR en Download UK 10-11-12 juni 2016 met Black Sabbath, Iron Maiden en Rammstein.
en Hellfest zelfde trio…

Lijkt me erg sterk dat twee concurrerende festivals precies dezelfde headliners programmeren?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.665
6.856
DennisvdBr wrote:
bcmrmaybe wrote:
Zou om Download gaan…..les Arènes de Nîmes of Hellfest wordt de 2de


Dat zal Download FR en Download UK 10-11-12 juni 2016 met Black Sabbath, Iron Maiden en Rammstein.
en Hellfest zelfde trio…


Lijkt me erg sterk dat twee concurrerende festivals precies dezelfde headliners programmeren?
Ja, lijkt mij ook sterk.
Maar het ziet er voorlopig naar uit.
Black Sabbath ligt nog compleet open in het tourschema, dat zal 10/12 juni de Download festivals zijn en 19 juni Hellfest.
Rammstein en Iron Maiden staan volgens de geruchten ook op alle drie deze festivals.
Van deze 3 namen is Rammstein de enige die nog in aanmerking komt voor FortaRock.
FortaRock zal haar datum aanpassen of aangepast hebben aan het tourschema van Rammstein.
Of er moet nog een headliner opduiken, Metallica nog maar in de gaten houden of ze nog wat gaan doen, blijkbaar volgt aankomende jaren een nieuw album.
Misschien staan ze ook wel op Rock in Rio Lissabon 2016 van 20 tot 28 mei??
http://loudwire.com/metallica-kirk-hammett-wondering-where-new-album-take-us/
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.532
4.881
Machine Head kondigt net een Europese Tour aan. Komen in februari naar 013. Vallen dus af voor Fortarock.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.665
6.856
Ik had dit per ongeluk in het Graspop topic getypt waar ik bij waas van verstandsverbijstering dacht dat ik in het FortaRock topic zat.
Staat zodanige info in, ik dacht ik kopieer het even naar hier, ivm enige relevantie...
Ja. AC/DC lijkt nog een 2de leg te gaan doen, maar ook daar weer veel stadions in de geruchten weer.
Rammstein lijkt mij op dit moment meer voor de hand en zeker niet te min voor FortaRock!!
Metallica, tja... Naam komt sporadisch hier en daar langs. Binnen het kader dat mijn vermoeden is dat FortaRock een headliner kan delen met RaR/RiP is het misschien een klein kansje, nieuws uit Duitsland verwacht ik volgende week van de DEAG's.
Meer nog kijk ik dan naar Rock in Rio Lissabon eind mei, die data ligt dicht bij de data van FortaRock (uitgaande van begin juni, 4 juni nog niet officieel?)
Metallica stond ook op de overzeese Rock in Rio's, of ze die lijn doortrekken is de vraag uiteraard.
Ik heb al een topic voor Rock in Rio Lissabon aangemaakt, staat nog niets in maar hoop het binnen enkele weken aan te vullen.
http://forum.festileaks.com/forums/topic/pt-rock-in-rio-lisboa-2016/
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Machine Head kondigt net een Europese Tour aan. Komen in februari naar 013. Vallen dus af voor Fortarock.

Machine Head heeft begin dit jaar aangekondigd geen festivals meer te willen doen. Hoewel voor geld (bijna)
alles te koop is lijkt de band zich hieraan te houden (helaas). Inderdaad een show in 013; avond vullend!
VVK start morgen.

@dennisvdbr: De datum van 4 juni is niet bevestigd nee. Op vragen over de datum op FB heeft de organisatie afgelopen week gereageerd met "zeer binnenkort".
Echter is een week later geen optie vanwege Pinkpop en de week erna Graspop.
Dat zou heel onlogisch zijn. Logisch zou zijn samen met Rar ook omdat men graag wat (mainstream of headliner) deelt met de Duitsers.
Hoe komt de datum van 4 juni hier op festileaks terecht?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.532
4.881
Land Graaf wrote:
Hoe komt de datum van 4 juni hier op festileaks terecht?


Ik zal de hoofd-post even aanpassen…
4 juni is een vermoeden van de mogelijke dag, meer niet

Sinds 2012 wordt het festival op de eerste zaterdag in juni georganiseerd. Vandaar.


Maar 2014 was dan weer op 31 mei.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.532
4.881
Paddy wrote:
Machine Head kondigt net een Europese Tour aan. Komen in februari naar 013. Vallen dus af voor Fortarock.


Machine Head heeft begin dit jaar aangekondigd geen festivals meer te willen doen. Hoewel voor geld (bijna)
alles te koop is lijkt de band zich hieraan te houden (helaas). Inderdaad een show in 013; avond vullend!
VVK start morgen.

@dennisvdbr: De datum van 4 juni is niet bevestigd nee. Op vragen over de datum op FB heeft de organisatie afgelopen week gereageerd met “zeer binnenkort”.
Echter is een week later geen optie vanwege Pinkpop en de week erna Graspop.
Dat zou heel onlogisch zijn. Logisch zou zijn samen met Rar ook omdat men graag wat (mainstream of headliner) deelt met de Duitsers.
Hoe komt de datum van 4 juni hier op festileaks terecht?

Als Fortarock een goede headliner als AC/DC, Metallica, Rammstein etc, kunnen vastleggen, maar het komt die headliner beter uit om in het weekend van PP of GMM te gaan zitten, dan schuift Fortarock gewoon naar dat weekend.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.691
737
Iron Maiden dus in RockAVaria en Rock im Revier... Eind mei zit het dus vol. Toch nog kanshebber om Forta te headlinen?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.665
6.856
Iron Maiden dus in RockAVaria en Rock im Revier… Eind mei zit het dus vol. Toch nog kanshebber om Forta te headlinen?
Nee, staan 8 juni in GelreDome. Geen kans meer.
Moet het in een andere headliner van Rock im Revier of Rock am Ring zoeken, misschien zelfs Rock in Rio Lissabon (als ze niet vergelijkbare headliners hebben?)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken