Fortarock 2016

bram1996

Randprogramma
15 mrt 2014
198
0
Voor mij was het de eerste keer slipknot en ik heb er van genoten.

Volbeat mag voor mij wel headlinen, een paar goeie bands voor op main en ik ben tevreden.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
FortaRock heeft fouten gemaakt en liep al snel achter de feiten aan. Kregen het niet meer recht gebreid. Op het laatste moment werden nog wat zieltjes gewonnen met Hatebreed en Venom.

Volbeat kan goed als subheadliner op mainstage. Zelfde plek als 2013. Trekt zelfs zelfstandig meer dan SlipKnot. Toch een Ziggodome act en SlipKnot zeker niet. Met een leuke headliner zoals SOAD plus nog Disturbed (als ze niet op Pinkpop staan) ga je boven de 25000 mensen eindigen. Kun je stage 2 en 3 wat mooi bruter werk plaatsen en laat daar Megadeth en Behemoth of Gojira afsluiten en (bijna) iedereen is happy.
 

bram1996

Randprogramma
15 mrt 2014
198
0
Ik zou cannibal corpse graag willen zien.
Helaas dit jaar moeten missen in leeuwarden omdat het me net de ver reizen is vanuit kerkrade.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.532
4.881
FortaRock heeft fouten gemaakt en liep al snel achter de feiten aan. Kregen het niet meer recht gebreid. Op het laatste moment werden nog wat zieltjes gewonnen met Hatebreed en Venom.

Volbeat kan goed als subheadliner op mainstage. Zelfde plek als 2013. Trekt zelfs zelfstandig meer dan SlipKnot. Toch een Ziggodome act en SlipKnot zeker niet. Met een leuke headliner zoals SOAD plus nog Disturbed (als ze niet op Pinkpop staan) ga je boven de 25000 mensen eindigen. Kun je stage 2 en 3 wat mooi bruter werk plaatsen en laat daar Megadeth en Behemoth of Gojira afsluiten en (bijna) iedereen is happy.

Megadeth gaat niet op het 2e podium staan hoor.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Land Graaf wrote:
FortaRock heeft fouten gemaakt en liep al snel achter de feiten aan. Kregen het niet meer recht gebreid. Op het laatste moment werden nog wat zieltjes gewonnen met Hatebreed en Venom.

Volbeat kan goed als subheadliner op mainstage. Zelfde plek als 2013. Trekt zelfs zelfstandig meer dan SlipKnot. Toch een Ziggodome act en SlipKnot zeker niet. Met een leuke headliner zoals SOAD plus nog Disturbed (als ze niet op Pinkpop staan) ga je boven de 25000 mensen eindigen. Kun je stage 2 en 3 wat mooi bruter werk plaatsen en laat daar Megadeth en Behemoth of Gojira afsluiten en (bijna) iedereen is happy.


Megadeth gaat niet op het 2e podium staan hoor.

En sinds wanneer is Slipknot geen Ziggo Dome act en Volbeat wel? Die zie ik echt niet (als headliner) meer volk trekken dan Slipknot. Al hangt veel af van de verdere programmering. Als het in de breedte erg sterk is en de prijs gunstig kan dat ook genoeg volk op de been krijgen.
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Mischien omdat volbeat in de ziggodome sppelde en slipknot nog geen hmh uitverkocht krijgt...
Al vind ik volbeat een overschatte band
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Mischien omdat volbeat in de ziggodome sppelde en slipknot nog geen hmh uitverkocht krijgt…
Al vind ik volbeat een overschatte band

Slipknot verkocht de HMH moeiteloos uit....
Dat Volbeat wel in de Ziggo Dome werd gezet zegt me verder weinig, zeker aangezien ze 'm niet uitverkochten.

Een act als Florence + The Machine wordt overal als headliner aangemerkt, haar concert in de Ziggo Dome is al maanden in de VVK en ook niet uitverkocht. Om maar even aan te geven dat het niet alles zegt.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Bij Volbeat zat de hele tweede ring dicht, en nog steeds was die zaal niet vol. Op die manier had Slipknot er ook kunnen staan en meer volk getrokken.
 

Mallorn

Playlistbediener
21 okt 2015
12
0
Er zijn maar weinig metalbands die een Goffertpark vol (genoeg) kunnen krijgen: Maiden, Rammstein (misschien) en Metallica. Slayer speelt zo vaak dat je daar geen extra mensen mee naar Fortarock krijgt.
Maiden komt niet. Rammstein speelt op Pinkpop. Metallica.... ik kan het me niet voorstellen. Voor zover mij bekend is vragen ze altijd de hoofdprijs qua vergoeding. Dan zullen de kaartjes toch wat duurder moeten worden. Maar dat is de enige afsluiter die ik XL waardig acht.

Mijn wishlist:
Metallica
Cradle of Filth
Sick of it All
Megadeth
Sacred Reich
Sodom
Moonspell
Body Count

 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.691
737
Gezien de festivals die nu al namen aan het droppen zijn zou ik nu wel een keer wat geluid van Fortarock willen horen. Misschien hebben ze een exclusief? ACDC of Metallica zou ik headlinerwaardig vinden of je moet zo een goede brede opzet hebben.

Mojo zou toch echt wel Rammstein daar hebben gezet als ze verder niets zouden hebben lijkt me.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Gezien de festivals die nu al namen aan het droppen zijn zou ik nu wel een keer wat geluid van Fortarock willen horen. Misschien hebben ze een exclusief? ACDC of Metallica zou ik headlinerwaardig vinden of je moet zo een goede brede opzet hebben.

Mojo zou toch echt wel Rammstein daar hebben gezet als ze verder niets zouden hebben lijkt me.

Daar zijn ze - zeker na vorig jaar - te klein voor. Het wordt gewoon Volbeat met hopelijk in de breedte een mooie programmering.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.665
6.856
Er zijn maar weinig metalbands die een Goffertpark vol (genoeg) kunnen krijgen: Maiden, Rammstein (misschien) en Metallica. Slayer speelt zo vaak dat je daar geen extra mensen mee naar Fortarock krijgt.
Maiden komt niet. Rammstein speelt op Pinkpop. Metallica…. ik kan het me niet voorstellen. Voor zover mij bekend is vragen ze altijd de hoofdprijs qua vergoeding. Dan zullen de kaartjes toch wat duurder moeten worden. Maar dat is de enige afsluiter die ik XL waardig acht.
Welkom Mallorn.
Metallica is iets waar ik ook aan blijf denken als optie volgend jaar.
Het is alleen nog niet duidelijk of ze de tour doortrekken.
Eventueel na Rock in Rio ook naar Rock in Rio Lissabon.

Misschien moeten we het zien in de zaterdag headliner van Download FR, misschien wel een headiner op Hellfest. Ik denk eigenlijk aan 1 headliner van Rock am Ring, er komen nog wat optionele headliners aan.
 

Renze

Playlistbediener
22 sep 2015
26
0
Yes, geen Rammstein :)
Staat op de Facebook van FortaRock dat ze binnen twee weken wat gaan aankondigen!

Ik hoop op:
Amon Amarth
System of a Down
Volbeat
Children of Bodom
Trivium
Ghost
Moonspell
Megadeth
Anthrax

Afgaande op wat al is aangekondigd op Graspop en bands die nieuwe albums hebben uitgebracht/binnenkort een nieuw album uitbrengen (en System omdat veel mensen dat roepen). Eens kijken of ik nu wel wat goed heb, afgelopen jaar kwam namelijk helemaal niets van waar ik op gehoopt had (was nog steeds een tof festival trouwens)
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
@loveless85 @gloeilamp

Mijn info was dat de Ziggo uitverkocht was met tweede ring dicht. Rond de 10.000 of iets meer dus?
HMH werd overigens niet moeiteloos uitverkocht door SlipKnot en op FortaRock was het veld behoorlijk leeg. Ik denk tussen de 6000 - 7000 mensen nog?! En dat is een feit....Ik stond er zelf overigens wel nog.

In de Ziggo bij Volbeat was ik echter niet dus daarin kan ik het mis hebben.

Feit blijft, de kern, dat Forta de plank mis sloeg. Daarnaast is denk ik toch, althans in NL,dat Volbeat populairder is dan SlipKnot. Zeker niet beter of wat dan ook.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
@loveless85 @gloeilamp

Mijn info was dat de Ziggo uitverkocht was met tweede ring dicht. Rond de 10.000 of iets meer dus?
HMH werd overigens niet moeiteloos uitverkocht door SlipKnot en op FortaRock was het veld behoorlijk leeg. Ik denk tussen de 6000 – 7000 mensen nog?! En dat is een feit….Ik stond er zelf overigens wel nog.

In de Ziggo bij Volbeat was ik echter niet dus daarin kan ik het mis hebben.

Feit blijft, de kern, dat Forta de plank mis sloeg. Daarnaast is denk ik toch, althans in NL,dat Volbeat populairder is dan SlipKnot. Zeker niet beter of wat dan ook.

Oh ik geloof je hoor, ik was zowel niet in de Ziggo Dome als HMH, wel op Forta bij Slipknot en vond er kwalitatief niks mis mee, en had vooraf echt ook wel m'n twijfels. Maar goed, kwaliteit hoeft niks over populariteit te zeggen.

Persoonlijk had ik gehoopt dat ze zich zouden revancheren voor vorig jaar en aantoonden dat er best een puur metalfestival in Nederland kan bestaan tussen de grote jongens, en met Volbeat gaat dat gewoon niet echt lukken denk ik. Zowel niet qua bezoekers als qua 'aanzien'. Dat Sabbath overslaat, Maiden niet komt, Rammstein naar Pinkpop gaat zegt wat dat betreft gewoon al voldoende eigenlijk.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
@loveless85
Helemaal mee eens dat kwaliteit boven populariteit gaat.

In 2013 besliste MOJO dat Rammstein naar FortaXL zou gaan met Volbeat en Motörhead. Hoewel de Forta familie Van Korstanje een hele dikke vinger in de pap heeft programmeert MOJO en hebben ze voor Forta iets anders in gedachten. Ik vertrouw erop dat het goed komt wat betreft programma.

Als ik echter hoor dat de organisatie over twee weken pas met nieuws komt vallen me de schoenen uit en dan met name dat men niet eens een datum heeft. Concurrerende festivals zoals Graspop, Revier, Download hebben al namen en de vvk is begonnen of begint snel. Zelfs niet metal festival Pinkpop heeft al een grote metal vis. Ik vind dat wederom geen goeie start van een goed festival jaar voor Forta maar goed.....als je meteen komt met een naam als Metallica kan dat veel goed maken.

Opvallend: Rond het tijdstip dat Rammstein officieel wordt voor Pinkpop komt Forta met nieuws. Ook een grote naam of....???
 

bram1996

Randprogramma
15 mrt 2014
198
0
@loveless85
Helemaal mee eens dat kwaliteit boven populariteit gaat.

In 2013 besliste MOJO dat Rammstein naar FortaXL zou gaan met Volbeat en Motörhead. Hoewel de Forta familie Van Korstanje een hele dikke vinger in de pap heeft programmeert MOJO en hebben ze voor Forta iets anders in gedachten. Ik vertrouw erop dat het goed komt wat betreft programma.

Als ik echter hoor dat de organisatie over twee weken pas met nieuws komt vallen me de schoenen uit en dan met name dat men niet eens een datum heeft. Concurrerende festivals zoals Graspop, Revier, Download hebben al namen en de vvk is begonnen of begint snel. Zelfs niet metal festival Pinkpop heeft al een grote metal vis. Ik vind dat wederom geen goeie start van een goed festival jaar voor Forta maar goed…..als je meteen komt met een naam als Metallica kan dat veel goed maken.

Opvallend: Rond het tijdstip dat Rammstein officieel wordt voor Pinkpop komt Forta met nieuws. Ook een grote naam of….???

Ik wacht gespannen af,
Word het toch een Metallica of AC/DC, of blijft het toch op een headliner als Volbeat.
Beide gevallen zou ik prima vinden.
Met Metallica of AC/DC zit je heel goed op het gebied van kaart verkoop, en met een headliner als Volbeat zal je toch wel het zelfde als afgelopen jaar krijgen, alleen ga ik er toch wel vanuit dat je op een 20-25k kaarten zal zitten mits je een leuk dag programma hebt.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.532
4.881
Ik vind Volbeat echt geen goede headliner voor Fortarock. Daarvoor zijn ze te weinig Metal. Als ze daarvoor kiezen, dan is de revanche voor vorig jaar al meteen gedoemd om te mislukken. Of de rest van het programma moet wel erg sterk zijn.
 

bram1996

Randprogramma
15 mrt 2014
198
0
Ik vind Volbeat echt geen goede headliner voor Fortarock. Daarvoor zijn ze te weinig Metal. Als ze daarvoor kiezen, dan is de revanche voor vorig jaar al meteen gedoemd om te mislukken. Of de rest van het programma moet wel erg sterk zijn.

Ik hoop op een goed dagprogramma, behemoth, Amon Amarth, Dsturbed en Slayer zie ik ook nog wel festivals doen komend jaar.
Pinkpop mag dan wel met Rammstein komen, maar ik zie niet een van bovenstaande namen op Pinkpop staan.
Op dat gebied denk ik toch dat op Fortarock de hardere namen staan en Pinkpop de minder heftige metal namen krijgt.
Ik ben benieuwd naar wat we kunnen verwachten.
 

BfmVos

Nieuw lid
22 okt 2015
2
0
Over de headliner valt nauwelijks een zinnig woord te zeggen. De 3 kandidaten die op andere festivals staan (Sabbath, Maiden & Rammstein), zijn al geen kanshebbers meer.

Als subheadliners moeten we denk ik gaan kijken naar GMM en afgaan op albums.

- BFMV, bevestigd voor GMM en lijkt mij zeker subheadliner waardig. Bovendien hebben ze een nieuw album uit.
- Disturbed, eindelijk terug na hun hiatus en met het nieuwe album vermoed ik dat ze veel festivals gaan spelen deze zomer.
- Volbeat, hebben kort op de FB-pagina en site van GMM gestaan, daarna zijn ze overal verdwenen. Geen idee wat daarvan het verhaal is, maar met een nieuw album uit zie ik ze wel subben of heel misschien zelfs headen.
- Echter zie ik ook nog wel een wat meer klassiekere metalband subheadlinen, zoals Slayer & Anthrax in 2014 en Venom in 2015. Twisted Sister of King Diamond van GMM is dan het straatje waaraan ik denk. (Vergeef mij als deze bands BeNeLux exclusive op GMM staan, ik heb het niet duidelijk kunnen vinden).
- Andere bands hoog op het GMM affiche zijn Abbath en Amon Amarth, ik betwijfel echter of deze bands in Nederland groot genoeg zijn om te subben.

Ik vermoed één klassieke (of oudere) subheadliner en één band van de huidige generatie (BFMV, Volbeat, Disturbed).

Andere mainstream (metalcore) bands die op GMM staan en daarom ook al snel kanshebber zijn voor Forta:
- Trivium, al stonden ze er in 2014 ook al, dus lijkt mij wat onwaarschijnlijk.
- Bury Tomorrow, niet erg groot maar wel een metalcore band, en die doen het toch vaak goed op de festivals vandaag de dag.
- August Burns Red, hetzelfde verhaal als BT.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken