Fortarock 2016

JeroenJ

Campingartiest
22 okt 2015
97
0
Gloeilamp wrote:
Sinds wanneer is Enter Shikari een experimentele act? Die zijn zo doorzichtig als het maar zijn kan.


Daar heb je helemaal gelijk in. Ik heb het verkeerd op geschreven. Ik bedoelde dat Fortarock meer zou mogen experimenteren met de line-up. Naar mijn mening mogen ze veel breder programmeren. Maar fortarock duurt te kort om nog meer variatie aan te brengen, helaas.

Ze boeken wel een Deafheaven en Converge, dat zie ik bv. niet zo snel op Graspop verschijnen. Elk jaar betrap ik ze er op dat er verschillende stromingen in metal staan.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.538
838
Fortarock met de eerste namen volgende week. Misschien dus dezelfde namen als Rock Am Ring?
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Volgende week namen maakt FortaRock zojuist bekend op FB. Aan de bijgaande foto te zien zit daar Abbath (voorheen Immortal) bij!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.665
6.856
Op Facebook reactie FortaRock:
We kunnen al wel vertellen dat Rammstein niet op FortaRock staat. Hetzelfde geldt voor Iron Maiden, Metallica en Black Sabbath.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.484
726
Volbeat met een touraankondiging? Graspop had ze vorige week al gelekt, kan dus niet lang meer duren. En ze staan hoog op de geruchtenlijst van zowel RaR, Hellfest als Fortarock, die allen met namen komen.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Dat hebben ze al meermaals aangegeven. Metallica is nieuw in het rijtje. AC/DC is nog niet genoemd.

Ik heb van iemand kort bij de organisatie begrepen dat Forta bezig is/was met een grote naam. Helaas kreeg ik geen enkele hint of tip verder. Maar het lijkt er dan dan wel op dat men in ieder geval niet voor een kleine editie gaat.

 

bram1996

Randprogramma
15 mrt 2014
198
0
Maar wat jou je als grote naam over.
Als je een grote editie zou krijgen zoals XL, dan moet je toch met een AC/DC komen lijkt mij.
Welke andere band is groot genoeg voor 40-50k toeschouwers?
 

bram1996

Randprogramma
15 mrt 2014
198
0
@land-graaf

Guns 'N Roses zou ik persoonlijk heel erg toejuichen, ik heb ergens gelezen dat ze in 2016 toch weer wat wilde gaan doen, gezien de situatie tussen Axl Rose en Slash weer verbeterd is dus het zou zomaar kunnen!
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
@jackparkeratl

De foto is van Abbath, zanger van Immortal dus ik denk dat die er staat.

Kiss lijkt me echter wel ook een optie.

Inmiddels op een forum van Metalfan (geschreven door iemand die zegt dicht bij de bron te zitten en een gerespecteerd forum lid lijkt) gelezen dat het een grote headliner zou betreffen maar niet van het kaliber Rammstein. Daarmee zou AC/DC afvallen.
 

Rutger

Randprogramma
27 mei 2014
103
0
We kunnen al wel vertellen dat Rammstein niet op FortaRock staat. Hetzelfde geldt voor Iron Maiden, Metallica en Black Sabbath. En ook geen AC/DC.

Aldus FortaRock zelf. Wordt een verassing wat het gaat worden dus.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.484
726
Een gedachtje dat daarnet in mij opkwam: Het gerucht gaat dat Rock Am Ring de exclusiviteit van de Berlijnse Black Sabbath show wil omzeilen door 'Ozzy & Friends' te boeken. Zou Fortarock niet op dezelfde manier de exclusiviteit van Graspop kunnen omzeilen? Ozzy Osbourne die een mix van Sabbath en solowerk doet met andere metalhelden, het lijkt me nog steeds sterker dan pakweg Volbeat.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Ik begin steeds meer te geloven dat Volbeat de headliner is. Graspop verklapte ze al als headliner
en aangezien ze in 2013 als subheadliner op Forta XL stonden lijkt het er toch op dat deze band groot genoeg is
naar objectieve maatstaven. Ik verwacht ook dat ze headliner gaan zijn op Rock Am Ring.

Ik hoop stiekem op een mooie verrassende act zoals KISS of TOOL maar ben al tevreden als er zo'n 10 bands staan
die ik graag zie. Meer is toch vrij moeilijk op een dag waarop ook af en toe een biertje gehaald moet worden.


 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.532
4.881
Guns N' Roses, SOAD, Tool, Rage Against the Machine, KISS, Megadeth

Zouden betere headliners zijn. Ik vind Volbeat best leuk, laat maar komen op Werchter of als sub op Forta, maar hopelijk niet als headliner.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Is Volbeat werkelijk groot genoeg om Fortarock te headlinen, dan zijn ze imo echt enorm overschat maar als ze zoveel mensen trekken is het vast kwa prijs een goedkopere headliner voor een festival waardoor er meer geld kan in andere acts.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Is Volbeat werkelijk groot genoeg om Fortarock te headlinen, dan zijn ze imo echt enorm overschat maar als ze zoveel mensen trekken is het vast kwa prijs een goedkopere headliner voor een festival waardoor er meer geld kan in andere acts.

Wat mij betreft niet en hoewel ik het af en toe best leuk vind ben ik het wel met je eens. Ik vind ze eigenlijk ook wat overschat
maar als je in 2014 op Graspop headliner bent....Ben je dan niet ook groot genoeg om FortaRock of Rock Am Ring een dag te headlinen?
Op de XL editie stonden ze voor Rammstein. Ik acht het dan niet onmogelijk (en nu dus inmiddels waarschijnlijk) dat ze bovenaan de lijst komen
op een niet-XL editie. Ik hoop dat ik ongelijk heb ook omdat dit door een heel groot deel van de toch al kritische metal fans niet gewaardeerd gaat worden
en dan zou de toekomst voor FortaRock wel eens lastig kunnen worden.
Ik vind Volbeat geschikter voor Pinkpop als subheadliner en dan het hardere werk overlaten aan FortaRock.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken