Fortarock 2016

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Duidelijke visie! Prima! Men kiest voor een combinatie van een goed programma, niet te vol, betaalbare kaart, goede catering. Redelijk kleinschalig dus. Dit keer op zondag om 'topacts' te kunnen krijgen. Zaterdag préparty ook in het Goffert Park.

VOLBEAT dus een dag eerder op RaR?
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Duidelijke visie! Prima! Men kiest voor een combinatie van een goed programma, niet te vol, betaalbare kaart, goede catering. Redelijk kleinschalig dus. Dit keer op zondag om ‘topacts’ te kunnen krijgen. Zaterdag préparty ook in het Goffert Park.

VOLBEAT dus een dag eerder op RaR?

topacts =/ Volbeat in my book, maar het hoeft ook niet altijd 40k+ bezoekers te zijn. Blij dat ze iig nu duidelijk communiceren. Kan best plek zijn voor een één (a anderhalf) daags festival met gewoon lekkere brede programmering, een middelgrote headliner en dat alles voor max 65€. En kan je dan een keer Metallica, AC/DC, Guns 'N Roses, Rammstein pakken kan je in het Goffertpark altijd nog opschalen.
 

JeroenJ

Campingartiest
22 okt 2015
97
0
@jeroenj

Je quote mijn tekst met de naam van bcmrmaybe maar wat betreft Rainbow:
Op de FB pagina van Blackmore/Rainbow staat meer info over Monsters Of Rock en Lorrelei (juni 2016).
In ieder geval de bekendmaking.

Wel een bijzonder festival om ze op te laten spelen: http://www.loreleifestival.nl/

En heb de info gevonden, maar het wordt keihard door de originele bron ontkent. http://www.blabbermouth.net/news/ritchie-blackmore-first-rock-show-announced-for-2016/

Dat bericht van Fortarock op Facebook is wel treurig om te zien, jammer dat het enige grote metal festival hier in NL er zoveel moeite mee heeft.

Mijn gok op de Mainstage: Trivium - BFMV - Disturbed - Volbeat.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.665
6.856
http://www.fortarock.nl/festival-info/nieuws/eerste-namen-voor-fortarock-2016-volbeat,-disturbed,-king-diamond,-abbath,-dark-funeral,-havok-en-windhand!
Eerste namen voor FortaRock 2016: Volbeat, Disturbed, King Diamond, Abbath, Dark Funeral, Havok en Windhand!
28-10-2015
FortaRock 2016 op zondag 5 juni met o.A. Volbeat en preparty op zaterdag 4 juni in goffertpark.

Kaartverkoop early birds begint volgende week vrijdag 6 november.

Drie podia, een mooie line-up met voldoende bands, een divers aanbod aan festival catering en natuurlijk de populaire Biergarten: dat is FortaRock. Volgend jaar vindt het metal festival plaats op zondag 5 juni en de eerste namen liegen er niet om: Volbeat, Disturbed, King Diamond, Abbath, Dark Funeral, Windhand en Havok.

Wat is een festival zonder een opwarmfeestje? De preparty van FortaRock wordt komend jaar niet in Doornroosje maar op hetzelfde terrein georganiseerd, op zaterdag 4 juni vanaf 16.00 uur in het mooie Goffertpark en de eerste namen hiervoor volgen snel!

Voor FortaRock 2016 zullen zowel dagkaarten als combi-tickets te koop zijn. De kaartverkoop van de twee Early Bird tickets (combi-tickets en dagkaarten voor de zondag) start volgende week vrijdag 6 november om 10.00 uur via www.ticketmaster.nl. Hou deze website en de Facebook pagina van FortaRock in de gaten voor meer nieuws over de voorverkoop.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
En het persbericht van Mojo

FORTAROCK 2016 OP ZONDAG 5 JUNI MET O.A. VOLBEAT EN PREPARTY OP ZATERDAG 4 JUNI IN GOFFERTPARK
KAARTVERKOOP EARLY BIRDS BEGINT VOLGENDE WEEK VRIJDAG 6 NOVEMBER

Drie podia, een mooie line-up met voldoende bands, een divers aanbod aan festival catering en natuurlijk de populaire Biergarten: dat is FortaRock. Volgend jaar vindt het metal festival plaats op zondag 5 juni en de eerste namen liegen er niet om: Volbeat, Disturbed, King Diamond, Abbath, Dark Funeral, Windhand en Havok. En wat is een festival zonder een opwarmfeestje? De preparty van FortaRock wordt komend jaar niet in Doornroosje, maar op hetzelfde terrein georganiseerd, op zaterdag 4 juni vanaf 16.00 uur in het mooie Goffertpark en de eerste namen hiervoor volgen snel!

Voor FortaRock 2016 zullen zowel dagkaarten als combi-tickets te koop zijn. De kaartverkoop van de twee Early Bird tickets (combi-tickets en dagkaarten voor de zondag) start volgende week vrijdag 6 november om 10.00 uur via www.ticketmaster.nl. Hou de website www.fortarock.nl en de social media in de gaten voor meer nieuws over de voorverkoop.

VOLBEAT
Het gaat goed met Volbeat, de band scoort niet alleen in thuisland Denemarken, maar ook ver daarbuiten. De mix van metal, rock met vette rockabilly, country coolness slaat aan en dat is ook niet zo vreemd getuige de laatste wapenfeiten van de Denen in Nederland. In 2016 komt Volbeat terug naar FortaRock als afsluiter en met een nieuw album. Een album dat naar eigen zeggen weer net zo heavy wordt als het debuut uit 2007.

DISTURBED
Er zijn weinig bands met zo'n herkenbaar geluid als Disturbed. Dit is voornamelijk te danken aan de charismatische zanger David Draiman en de karakteristieke moderne heavy sound van de band. Onlangs verscheen het nieuwe album 'Immortalized' en na een pauze van maar liefst zes jaar is de Amerikaanse band weer te zien in Nederland, ditmaal op FortaRock. Degene die ooit een Disturbed concert heeft bijgewoond weet dat ze nimmer teleurstellen en altijd een vlammend optreden weggeven.

KING DIAMOND
The King is terug en hoe! Voor het eerst zal Deense heavy metal band King Diamond de legendarische langspeler 'Abigail' uit 1987 integraal live vertolken. Het album wordt beschouwd als één van de beste heavy metal concept albums dat het genre heeft voortgebracht. De muziek kenmerkt zich door occulte horror verhalen met de unieke hoge falsetto zang van King, begeleid door een spookhuis van heavy metal riffs. Geïnspireerd door de podiumvertoning van Alice Cooper is iedere King Diamond show ook een visueel spektakel.

ABBATH
De Noorse ex-Immortal frontman Abbath presenteert op FortaRock zijn nieuwe band. Het debuut album is in de maak, maar het zal ons verbazen als Abbath niet in het verlengde ligt van van het legendarische Immortal. Hondsbrutale black metal met een dikke rock 'n roll saus. Abbath klinkt ongetwijfeld net zo majestueus en machtig. Kwaliteit uit Noorwegen!

DARK FUNERAL
Het Zweedse Dark Funeral is in 1993 opgericht staat bekend om de snelle, intense en furieuze black metal met satanische teksten. In 2016 verschijnt eindelijk de langverwachte opvolger van 'Angelus Exuro Pro Eternus' uit 2009. Een voorproefje van dit album is eind 2014 al uitgebracht, het nummer 'Nail The To The Cross' laat een verpletterende indruk achter. Dat belooft wat!

WINDHAND
De stoner en doom metal van het Amerikaanse gezelschap Windhang is hard, traag en loom. Het nieuwe album 'Grief's Internal Flower' is wederom van een duistere schoonheid. De zware grooves en de ietwat lijzige zang van zangeres Dorthoia Cottrel gaan hand in hand. De band is nog niet vaak in Nederland te bewonderen geweest. Neem de tijd voor Windhand en laat je meevoeren op de bezwerende uitgesponnen reperterende riffs doordrenkt met fuzz.

HAVOK
Het Amerikaanse Havok surft sinds de het vorige decennium mee op de retro thrash metal wave van bands die het genre weer nieuw leven inblazen. Originaliteit is ver te zoeken bij al deze bands, maar dat is van ondergeschikt belang wanneer je het met zoveel venijn en overtuiging brengt als Havok dat doet. Pure klassieke thrash metal zoals in de gloriedagen van Exodus, Testament of Death Angel. Het is dan ook uitstekend headbangen op Havok. Als dit niet direct de eerste moshpit van de dag oplevert weten wij het ook niet meer.

Voor alle informatie over FortaRock: www.fortarock.nl.

FORTAROCK 2016
Met o.a. Volbeat, Disturbed, King Diamond, Abbath, Dark Funeral, Windhand en Havok
Zaterdag 4 (preparty) en zondag 5 juni 2016
Goffertpark, Nijmegen
Ticketprijs: tba
 

bram1996

Randprogramma
15 mrt 2014
198
0
Ik ben benieuwd wat we van fie pre-party mogen verwachten.
Een paar kleine bands zoals dit jaar met fortarock in the city of worden het toch wat grotere bekendere.
 

Renze

Playlistbediener
22 sep 2015
26
0
Mij lijkt wel wat grotere bands dan afgelopen jaar. Lijkt me niet dat ze het Goffertpark gaan afhuren voor 1.000-2.000 bezoekers in elk geval
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Zouden de prijzen vergelijkbaar zijn met vorig jaar? Ben in ieder geval blij met disturbed en volbeat. Nu nog wat vrienden overhalen en afwachten wat de rest van de lineup gaat worden, maar waarschijnlijk ben ik er gewoon bij :)
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
En Volbeat gewoon headliner dus
simple-smile.png

Nadat ik hoorde dat ze er zouden staan (maandag) ging ik daar gemakshalve ook van uit maar waar ik kan nergens (officieel) lezen dat ze headliner zijn.
Er staat dat de eerste namen er niet om liegen en dan is Volbeat als eerste genoemd. Iemand die het wel ergens gelezen heeft?

Overigens over het algemeen veel positieve eerste reacties in tegenstelling tot de vorige editie.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Loveless wrote:
En Volbeat gewoon headliner dus
simple-smile.png



Nadat ik hoorde dat ze er zouden staan (maandag) ging ik daar gemakshalve ook van uit maar waar ik kan nergens (officieel) lezen dat ze headliner zijn.
Er staat dat de eerste namen er niet om liegen en dan is Volbeat als eerste genoemd. Iemand die het wel ergens gelezen heeft?

EDIT: Staat zo te zien in het MOJO bericht.

Overigens over het algemeen veel positieve eerste reacties in tegenstelling tot de vorige editie.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
VOLBEAT
Het gaat goed met Volbeat, de band scoort niet alleen in thuisland Denemarken, maar ook ver daarbuiten. De mix van metal, rock met vette rockabilly, country coolness slaat aan en dat is ook niet zo vreemd getuige de laatste wapenfeiten van de Denen in Nederland. In 2016 komt Volbeat terug naar FortaRock als afsluiter en met een nieuw album. Een album dat naar eigen zeggen weer net zo heavy wordt als het debuut uit 2007.

Het stond hierboven al dat ze afsluiter zijn ;)
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Op facebook veel negatieve reacties over vooral Volbeat. "Dat wordt vroeg naar bed als Volbeat gaat headlinen" en dergelijke
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.401
596
Volgend jaar vindt het metal festival plaats op zondag 5 juni en de eerste namen liegen er niet om: Volbeat, Disturbed, King Diamond, Abbath, Dark Funeral, Windhand en Havok.

Goede eerste namen! Volbeat is gewoon een leuke band en Abbath en Windhand klinken erg gaaf. Ben hier best blij mee, vorig jaar ontbraken Doom en Black Metal volgens mij volledig, maar dit geeft me toch hoop dat Deafheaven er volgend jaar wellicht bij is.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Loveless wrote:
VOLBEAT
Het gaat goed met Volbeat, de band scoort niet alleen in thuisland Denemarken, maar ook ver daarbuiten. De mix van metal, rock met vette rockabilly, country coolness slaat aan en dat is ook niet zo vreemd getuige de laatste wapenfeiten van de Denen in Nederland. In 2016 komt Volbeat terug naar FortaRock als afsluiter en met een nieuw album. Een album dat naar eigen zeggen weer net zo heavy wordt als het debuut uit 2007.


Het stond hierboven al dat ze afsluiter zijn
1f609.png

Yep zag het net! Thanks!!! :)
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.532
4.881
Hmmm, jammer Volbeat als headliner. Het zat er wel in natuurlijk, maar vind het toch niet passen bij een metalfestival.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Op facebook veel negatieve reacties over vooral Volbeat. “Dat wordt vroeg naar bed als Volbeat gaat headlinen” en dergelijke

Niet zo erg als destijds bij SlipKnot! In NL wordt wel vaker van alles afgekraakt en zeer zeker in de metal scene. Of te mainstream of niet mainstream genoeg. Ook vaak over dat het te duur is.
Voor de metal heads is dit weer te main stream maar er komt best wel wat volk op Volbeat af (zeker ook in combinatie met Disturbed) mits MOJO niet zo dom is weer een losse show te doen een paar maanden eerder.
De klagers komen straks toch wel als Amon Amarth en Megadeth bekend worden gemaakt.

Mij valt vooral het gezeik op de zondag op. Zo vaak dat een concert niet op een vrijdag of zaterdag is. Of Pinkpop of andere festivals waar de afsluitende dag ook altijd voorafgaat aan een werkdag; daarover hoor ik geen gezeik.
Typisch...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken