Best Kept Secret 2025

Kensington gaat ook weer uit winterslaap. Zou dat nog die NL publiekstrekker kunnen worden die de tongen hier los maakt? Als Goldband kan..
Vind ze niet echt bij BKS passen (hoewel ze er jarenlang wel als bezoeker rondliepen), er zijn denk ik betere festivals voor een comeback, maar de wonderen zijn natuurlijk de wereld nog niet uit.

Ik blijf er wel bij dat als Kensington een festivalcomeback wilt doen Pinkpop de beste papieren heeft.

Pinkpop als opmaat voor een paar zaalshows lijkt marketingtechnisch wel een redelijk plan.

• Leuk
Waarderingen: Davidd
Puur qua muziek ligt Kensington nog best dicht bij het soort Franz Ferdinand/Kings of Leon achtige makkelijke rock waar niemand echt boos van kan worden, misschien wat platter, maar symbolisch zou het wel echt veel erger voelen dan Goldband. Heb het idee dat het gemiddelde publiek voor Kensington toen rond de 14 jaar was. Die mogen lekker naar Pinkpop. Zou zonde van de centen zijn voor BKS, daar zit denk ik totaal niemand op te wachten.

vraag me echt af of kensington nog dezelfde impact heeft met een andere zanger?!:unsure:
Aan de andere kant: de gemiddelde Kensington fan zal t verschil niet eens merken

vraag me echt af of kensington nog dezelfde impact heeft met een andere zanger?!:unsure:
Aan de andere kant: de gemiddelde Kensington fan zal t verschil niet eens merken
Het is niet dat de originele zanger een heel specifiek, uniek stemgeluid heeft en dus echt moeilijk te vervangen is. Met een Amerikaan als frontman is er misschien juist wel een kans op internationale bekendheid voor ze.

Aan het begin zal er een hype zijn dat ze weer bij mekaar zijn maar daarna zal je pas echt zien inderdaad wat voor impact een nieuwe zanger heeft op de band dat kan goed uitpakken maar ook slecht maar dat zal de tijd uitwijzen eigenlijk het zelfde als bij linkin park nu is er een hype en daarna kan je pas wat zeggen

Volgende week op ESNS hopelijk mooie nieuwe namen die ook een plekje op BKS verdienen.

Ik zie daar VPRO's Machine-podcast daar ook een gesprek voert met o.a. Roel Coppen over de toekomst van de festivals (en BKS in het bijzonder).
Neem aan dat VPRO die daarna ook online gaat zetten.

PODCAST - DE MACHINE: ER OP OF ER ONDER

VR 17 Jan - 15:00 - 16:00 - Oosterpoort - Podcast Area
Festivals & Venues, Agents & promotors

Festivals & Venues, Agents & promotors
DUTCH SPOKEN
De festivalwereld is ontsnapt uit de coronahoutgreep maar staat sindsdien onder hoge druk. Games lopen op, kosten rijzen de pan uit, covid-steungeld raakt op, ticketprijzen schieten omhoog, en dat in een moordend concurrerende markt. Tientallen festivals luiden de noodklok of trekken zelfs helemaal de stekker eruit. Hoe ziet een constructieve toekomst voor de festival wereld eruit?

Als een van de oprichters van boekingskantoor Friendly Fire loopt Roel Coppen al 20 jaar mee in de muziekindustrie. Hun Best Kept Secret Festival is een van de smaakmakers van het zomerseizoen, maar aan hun regiofestival Indian Summer komt dit jaar een einde. Ebel Jan van Dijk is directeur van Bevrijdingsfestival Groningen, de man die het aandurfde entree te vragen voor een gratis evenement en teruggefloten werd. Maar hoe moet het dan wel, constructief naar de toekomst?

O, en om de Kensington-discussie hier nog wat extra brandstof te geven. Zie ook hoe ESNS Roel Coppen beschrijft:

(mede)oprichter van Friendly Fire (2009); Hoofdprogrammeur en medeoprichter Best Kept Secret festival (sinds 2013); Betrokken bij programmering van evenement zoals Loose Ends en Hit The City; Boeker van binnen- en buitenlandse artiesten zoals Kensington, Tramhaus, The 1975, The Teskey Brothers, Slowdive, The Haunted Youth, Alvvays, beabadoobee, English Teacher, Pixies, Magdalena Bay en heel veel meer.

Zijn we al zo desperate dat er gediscussieerd wordt over een naam die niet is aangekondigd? Nou voor de negativo’s: BKS overleeft ook een Kensington.
Vooral benieuwd naar ESNS en wat daarvan door gaat komen naar Hilvarenbeek.

• Leuk
Waarderingen: dfrvanloon

Users who are viewing this thread