Rock Werchter 2025

Wat ik me nu echt afvraag. Hoe zou Jorja op Boutique invloed kunnen hebben op de eventuele aanwezigheid van die 3 namen op RW?
Het was niet per se nodig om een relatief grote naam als Jorja weg te zetten op Boutique. Er lijken mij in elk geval nog een paar hoge Barn spots voor handen, en ook op zaterdag nog een hoge main stage spot. Op vrijdag is het de vraag of er nog iets komt tussen Simple Minds en Green Day. Tourtechnisch lijkt het me ook niet interessant dat Simple Minds pas om 21u30 kan stoppen met spelen bvb.

Het is zeker niet dat ze asap komen, dat bedoel ik vooral. Heb ook al gemekker gehoord dat het lang duurde.
Ja, eens. Deze week hoeven we niks te verwachten. Denk dat de gok van @mattman een goede is. Dus woensdag 22 of vrijdag 24 januari weer de eerste namen. Maar voor hetzelfde geld een week later.

Als London Grammar en Jack White komen, verwacht ik nog losse aankondigingen zoals in 2018. Oscar zal ook wel zijn losse aankondiging willen.
Hm... ik dacht dat Oscar & The Wolf geen optie meer was maar meer iets voor Pukkelpop. Dan heb ik dat foutief onthouden/gelezen hier ergens.

Ja, eens. Deze week hoeven we niks te verwachten. Denk dat de gok van @mattman een goede is. Dus woensdag 22 of vrijdag 24 januari weer de eerste namen. Maar voor hetzelfde geld een week later.
Een week later is ook minder logisch, dan is het die "Week Van Belgische Muziek" (mogelijk ook met iets van RW die week, maar ze gaan geen eerste drop van het jaar doen met Belgische namen).

Daarom houdt die week van 20 t.em. 24 januari het meest steek. Vandaar ook mijn gok. In lijn met vorige jaren, het weekje tussen ESNS en WVDBM.

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Heeft London Grammar nog wel die status die ze hadden in 2018?
Daar ben ik niet bang voor. Volgens mij zijn ze 'groter' dan de Rufus du Sol's die hier als afsluiter worden ingevuld.

De schaarste aan optredens helpt wel mee denk ik m.b.t. de nieuwschierigheid. Hun nieuwste album krijgt niet veel airplay, maar live stonden de nummers als een huis. House en Fakest Bitch bijvoorbeeld zijn live echt een prachtige beleving.

Ik las hier op het forum wat negatieve geluiden over de BE show dit najaar, over de Ziggo ook wat mindere recensies. Maar ik vond het optreden in de Ziggo echt , écht goed. Alhoewel ze vaak geveld is; Hannah zingt op halve kracht nog steeds een 8. Ik begreep dat de show in BE ,(misschien daardoor ook) wat korter was. Het gemeende gebrek aan interactie vind ik flauwekul. Dat heeft een goed optreden ook niet veel nodig. In de Ziggo vond ik dat overigens gewoon normaal. Niet meer of minder dan bij een ander.

Ontzettend welkom !

Denk je dat er nog plek is voor die 3 ?
Dat denk ik wel. En dan is het bovenin wel ver opgevuld.

Daar ben ik niet bang voor. Volgens mij zijn ze 'groter' dan de Rufus du Sol's die hier als afsluiter worden ingevuld.

De schaarste aan optredens helpt wel mee denk ik m.b.t. de nieuwschierigheid. Hun nieuwste album krijgt niet veel airplay, maar live stonden de nummers als een huis. House en Fakest Bitch bijvoorbeeld zijn live echt een prachtige beleving.

Ik las hier op het forum wat negatieve geluiden over de BE show dit najaar, over de Ziggo ook wat mindere recensies. Maar ik vond het optreden in de Ziggo echt , écht goed. Alhoewel ze vaak geveld is; Hannah zingt op halve kracht nog steeds een 8. Ik begreep dat de show in BE ,(misschien daardoor ook) wat korter was. Het gemeende gebrek aan interactie vind ik flauwekul. Dat heeft een goed optreden ook niet veel nodig. In de Ziggo vond ik dat overigens gewoon normaal. Niet meer of minder dan bij een ander.

Ontzettend welkom !

Dat denk ik wel. En dan is het bovenin wel ver opgevuld.
Fakest Bitch hadden ze jammer genoeg niet gespeeld in Vorst. Daar keken we wel naar uit.
Het was kort, inderdaad, en tegen het einde was haar stem minder. Maar van mij mogen ze zeker komen. Bij momenten was het ook een andere vibe qua geluid. Dansbaar zelfs. Gaat perfect passen in The Barn. Al komt elke act beter tot zijn recht in die zaal. Wat een topzaal is dat ook The Barn.

• Leuk
Waarderingen: ChrisV

Ontzettend welkom !
Rufus Du Sol is zon'n naam die niet de allergrootste Barn naam kan zijn van hun dag, maar omdat het dansbaar is wel als laatste zal staan. Beetje Disclosure na Kiwakuka of Moderat na Alt-J.

Over London Grammar: had het meer op het feit dat ze die band nog los zouden delen. Hun ster stond echt wel een stuk hoger in 2018 vind ik.

Van alles waar ik nog het meest op hoop, is FKA Twigs. Een rijtje FKA Twigs - Iggy Pop - London Grammar in de Barn op donderdag lijkt me lekker.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: JP5 en ChrisV
Ze hebben heel duidelijk gekozen voor dansbare afsluiters in de tenten. Dat lokt altijd volk. Meer dan iets niche zoals wardruna of benjamin clementine in het verleden. Zullen best heel wat mensen zijn die graag afronden met een rijtje Underworld - Purple Disco Machine of Maribou State - Barry Can't Swim.
Daarom dat ik denk dat we donderdag nog Jamie xx krijgen (die ook gewoon Paleis 12 uitverkoopt), tenzij die de main stage afsluit op Pukkelpop na bvb Chapel Roan.

Ik hoop zo dat Magdalena Bay die echt een fantastisch album hebben gedropt en DJO overkomen van best kept secret in Nederland voor een show op Rock Werchter
Dat zou toch een partij mooi zijn, vorig jaar in de melkweg gezien en die gaan wel een van de betere werchter shows neerzetten mochten ze komen

• Geweldig
Waarderingen: WardAgain
Is Kings of Leon eigenlijk nog een optie, of wilt die een te hoge spot dan dat er nog geboden kan worden door Rock Werchter?

Ik vind het wel bijzonder dat hier zo vaak gesteld wordt dat KoL enkel wil headlinen, terwijl ze in de US blijkbaar het voorprogramma spelen van Zach Bryan. Staren we onszelf hier dan niet wat blind op de status die de band lijkt te claimen? Als je bereid bent om voorprogramma te zijn, zou ik denken dat je ook bereid bent om barnheadliner of sub te zijn.

• Leuk
Waarderingen: phil en Joslittel
Laatste tickets voor The Hive regular nu te koop. U weze gewaarschuwd, want ik verwacht de komende maanden weer honderden festivalbezoekers die nog wanhopig op zoek zijn naar een exemplaar.

Users who are viewing this thread